האם הילד היה/נמצא בטיפול?הילד עצמו והשאלה לא התמקדה בו
הרי זה רק נשמע שיש כאן הזנחה של כל הגורמים, מניסיון עצוב של משפחה מוכרת, אם לא מטפלים בבעיה היא רק מחריפה...! עד כדי מחלות נפש!!!!!!!
האם הילד היה/נמצא בטיפול?הילד עצמו והשאלה לא התמקדה בו
קח כוס מים.האם הילד היה/נמצא בטיפול?
הרי זה רק נשמע שיש כאן הזנחה של כל הגורמים, מניסיון עצוב של משפחה מוכרת, אם לא מטפלים בבעיה היא רק מחריפה...! עד כדי מחלות נפש!!!!!!!
אני מדבר על מקרה אחר שבו הבחור לא היה בטיפול עד אמצע ישי"ג ואז נזכרו לטפל בו... המצב שם חמור בהרבה...קח כוס מים.
מה זה להעניש?להעניש, כן.
צודקת מאה אחוז!איזו השפלה?
הילד העיר באמצע שיעור הערה עוקצנית על דברי הרב. ידוע שליצנות אחת דוחה מאה תוכחות. הרב שם את כל כוחותיו ללמד ולחנך את בני הישיבה, ובא בחור שפעם אחר פעם (כדרכו בקודש) מעיר הערות חוצפניות ובכך גורם שכל בני השיעור/ישיבה יזלזלו בדברי הרב יצחקו, ולא יקבלו ממנו.
הרב ניסה לבלום אותו בצורה מחוכמת, והבחור במקום לתפוס את עצמו ולקלוט שזה לא המקום והזמן להתפאר בשנינותו, ועכשיו הזמן לשמוע ולקבל את דברי הרב, הוא עוד ממשיך להתחצף.
תלמיד כזה הוא לא תלמיד, הוא לא בהגדרה של תלמיד, והוא הורס גם לכל חבריו להיות תלמידים.
אז בהחלט הוא יכול ללכת הביתה.
יפה שלאחר מכן התעשת הנער וביקש סליחה.
והרב סלח לו (זה אומר שהוא עדין מאמין בו שזה טפשות הגיל ויש סיכוי שהוא יגדל וילמד מה הוא כיבוד מורים) ונתן לו עונש לשבוע וחצי בלבד.
הורים שילד קיבל כזה עונש ואומרים לו (לבחור) שעכשיו הם יעבירו אותו ישיבה. מגבים את התנהגותו החצופה שהוא חכם יותר מהרב, ומבריק ושנון יותר, מחזקים אצלו את התחושה שהוא כזה חכם שהוא יודע יותר טוב מכל רבותיו, זה הם הבעיתיים שעוד לא ירדו לשורש גאונותו, ומתוקף כך הוא לא צריך לשמוע להם לקבל מהם, לשאוב ממעינות החוכמה שלהם, כי הוא הכי חכם.
במקום זה ההורים צריכים לא לעבור גם הם לסדר היום על כך שהבן שלהם מתחצף, לדבר איתו על זה, להסביר לו עד כמה עם כל הכבוד לשנינות ולזריזות הלשון שלו, זה שהוא שוכח שהוא מדבר לרב ועוד באמצע שיעור עם החברים נוכחים ומדבר אליו בצורה מלגלגת, מעיד על בעיה אצלו, ואותה הוא צריך לתקן. נער בישיבה קטנה זה בהחלט מישהו שצריך לדעת מה זה מידה רעה ולחשוב איך לתקן אותם. זה המקום וזה הזמן. שיבין את המקום של הזלזול אצלו ברב שממנו נובע החוצפה, שיבין מה הוא הורס לכל חבריו כשהוא מעיר באמצע שיעור, ושיבין גם שהרב הוא בנ"א שמחנך את כולם, וזה לא יפה בתור בנ"א להרוס לשני את מה שהוא עושה באמצע.
הגיבו כאן הרבה הורים לבחורי ישיבות קטנות וגדולות.חושבת שרק מי שיש לה בנים בישיבה (מדברת על הנשים כאן) מבינה אווירה של ישיבה ומה זה לומר לבחור בן 16 17 מהשיעור הבוגר בישיבה לשבת עם הצעירים בשיעור א'. דבר שלא ייעשה.
צריך לטפל בחוצפה. ועדיין יש דרכים לגיטימיות, ודרכים לא לגיטימיות.
מה שרק לא היה.אני לא אומרת שזה מה שהיה. אבל כל עוד אין לנו סיפור מלא עם כל הפרטים, קצת קשה לדון אם העונש ראוי או לא.
לא כל ילד שמתחצף צריך טיפול. וזה ודאי לא מחלת נפש.האם הילד היה/נמצא בטיפול?
הרי זה רק נשמע שיש כאן הזנחה של כל הגורמים, מניסיון עצוב של משפחה מוכרת, אם לא מטפלים בבעיה היא רק מחריפה...! עד כדי מחלות נפש!!!!!!!
ואם הוא כבר קיבל אזהרות [בשקט] שזה מה שיקרה?מה שרק לא היה.
גם אם הבחור חס וחלילה קילל את המג"ש לעיני מאות בחורים.
שיעיפו אותו לתמיד מהישיבה ושישא בתוצאות של מעשיו.
השפלה לעולם לעולם אבל לעולם איננה אופציה.
מי שאין לו מעצורים התהום הוא הגבול שלו...לא כל ילד שמתחצף צריך טיפול. וזה ודאי לא מחלת נפש.
מה הכוונה 'טיפול' אצלך,מי שאין לו מעצורים התהום הוא הגבול שלו...
בהחלט!אתם לא יכולים לדעת אם הוא מתחצף באופן קבוע
אתם לא יכולים לדעת אם בד"כ הוא בחור מעולה ורק מידי פעם לא מצליח להתאפק ושולח איזו הערה
אתם לא יכולים לדעת אם הוא סיפר בדיוק את כל האמת או שהוא 'שכח' כמה פרטים 'שוליים'
אתם לא יכולים לדעת מי המשגיח הזה וכמה הוא הזהיר אותו כבר [בהנחה שהוא בחור שזה לא פעם ראשונה שלו...]
אתם לא יכולים לדעת את סגנון הישיבה ואת סגנון העונשים שם
אתם לא יכולים לדעת אם זה העונש הראשון שהוא קיבל או שזה אחרי הסטוריה ארוכה...
אתם לא יכולים לדעת באיזה טון ונימה דיבר הבחור [והמשגיח]
אתם לא יכולים לדעת אם יקבלו אותו בכלל לישיבה אחרת
אתם לא יכולים לדעת מה תהיה ההשפעה של לעבור ישיבה
אתם לא יכולים לדעת אם הוא לא יחזור לאותה התנהגות בישיבה חדשה
אתם לא יכולים לדעת מנגד זאת מה העונש ישפיע [בעיקר נפשית]
אתם לא יכולים לדעת מה סגנון ורמת הקשר של הבחורים עם הצוות ושל ההורים עם הצוות
איך אתם יכולים להגיד להם מה לעשות כשמדובר בדיני נפשות ובתוצאה שתשפיע על הבחור לכל החיים
אתם תעברו אח"כ לאשכול הבא אבל ההורים יקראו ברצינות את מה שכתבתם, תחשבו לפני שאתם כותבים משהו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: