בתור אחד שהחזיק את אחת הכיתות המופרעות בגוש דןנאמר זאת כך
יהי רצון שהקב''ה לא יעמיד אותך בניסיון כזה.
אני אומר לך שאסור לקבל הפרעה באופן אישי ולהסתכל על זה כאילו זה 'נסיון' ..
זה רק יחמיר את המצב.
חינוך הוא דבר מושכל שדורש אסטרטגיה וסבלנות.
בתור אחד שהחזיק את אחת הכיתות המופרעות בגוש דןנאמר זאת כך
יהי רצון שהקב''ה לא יעמיד אותך בניסיון כזה.
קיבל קשה את העובדה שזה עונש נקמני ולא מחנך וחושש מהעתידבדיוק.
וסתם מעניין, איך הבחור קיבל את העונש?
אם הוא קיבל את זה מאד קשה, סימן שזה סוג של השפלה.
ושוב פותח האשכול נעלם...
מקוה שזה לא ניסוי בבני אדם.
או עוד סוג של השפלה.
ועוד כמה שבועות זה יופיע באיזה מדור באחד העיתוניםושוב פותח האשכול נעלם...
מקוה שזה לא ניסוי בבני אדם.
או עוד סוג של השפלה.
כל מילהמהיכרות קרובה עם ילדים חוצפניים וציניים (ואל תתפסו אותי במילה ותתחילו לשלוח חיצים על הביטוי אלא תסתכלו על העקרון מלמעלה) אני מרגישה שהמשגיח יודע מה הוא עושה. אתם לא יודעים מה הילד אמר, אתם לא יודעים את ההיסטוריה שלו ושל היחסים עם המשגיח, אתם לא יודעים את ההתנהלות בישיבה, ואת היחסים בין השיעורים. אתם בעצם לא יודעים כלום למעט מה שהאמא סיפרה - ואמא תמיד סובייקטיבית!
חנוך לנער על פי דרכו - יתכן מאד והילד זקוק לעונש הזה וזה לטובתו. עץ שיש לו גזע עקום צריך לישר אותו בצעירותו - לא כשהוא כבר מבוגר כי אז זה בלתי אפשרי זה ישבור אותו לגמרי.
יכול להיות שהעונש הזה מקובל בישיבה הזאת.
מה שעשיתם פה כמעט בכל האשכול זה לשפוך את הדם של המשגיח - השתמשו פה במילים חריפות ביותר גם אם זה היה במטרה להקצין! מישהו מכם דיבר איתו? שמע ממנו את הצד שלו?
יכול להיות שאתם הייתם זורקים את הילד הזה אחרי יומיים מהישיבה! אז תראו איזה אורך רוח היה לישיבה להחזיק אותו 3 שנים ומי יודע אולי זו לא הישיבה הקטנה שהוא לומד בה כי מהישיבה הקטנה הקודמת הוציאו אותו כי הענישו אותו שם בעונש שלא נראה להורים?
להורים אני מציעה ללכת לייעוץ כיצד לגרום לילד לקבל סמכות ומרות ויותר טוב מה שיותר מהר ואצל מישהו מומחה שלא יגרום נזקים להורים ולילד.
ולרוב המשתתפים בפורום אני מציעה לנסות לדון לכף זכות
והווה דן את כל האדם לכף זכות..
הרבה נחת!
שהשם ישמור ויציל מכזה חינוך.חנוך לנער על פי דרכו - יתכן מאד והילד זקוק לעונש הזה וזה לטובתו. עץ שיש לו גזע עקום צריך לישר אותו בצעירותו - לא כשהוא כבר מבוגר כי אז זה בלתי אפשרי זה ישבור אותו לגמרי.
יכול להיות שהעונש הזה מקובל בישיבה הזאת.
מ
שוב, את לא מכירה את הילד, לא את המשגיח ולא את הישיבה. במקרה הזה דברים שרואים משם לא רואים מכאן. ויכול להיות שזה לא כזה נורא כמו שאת מציירת לעצמך כמו בהרבה מקרים שאנחנו רואות מפלצת וזו בעצם נמלה - מתאים מאד לנו הנשים.שהשם ישמור ויציל מכזה חינוך.
עץ עקום מישרים בעדינות ובסבלנות. לא בכוח ובנוקשות.
אמא היא סובייקטיבית, אז גם אם בנה הוא חוצפן מועד עדיף שיעיפו אותו בשבוע הראשון מאשר כזה עונש.
ואם חלילה זה עונש מקובל בישיבה הזו אז הם באמת צריכים לברוח משם מיד ומהר.
מסכימה עם הסיכום שלך.סיכום רוב הדיעות פה, וזה גם דעתי
בחוצפה של הילד צריך לטפל , ולהעביר אותו ישיבה זה גיבוי לחוצפה,
ומצד שני ודאי שהעונש הוא לא חינוכי ,הוא השפלה נטו ,וצריך לדבר עם הר"מ הזה שייתן עונש אחר ואם לא הולך לדבר עם הראש ישיבה ,ואם לא עוזר ללכת לאדם גדול שיש לו השפעה על ישיבה זו, ואם גם זה לא עוזר להתייעץ עם אדם גדול על השאלה, אם להעביר או להשאיר ,כי השאלה היא קשה
והיא גם תלויה בעוד הרבה גורמים ,לא רק הסיפור הזה ,והייעוץ בעניין ,לא מתאים לחברי פורום פרוג
[עם כל הכבוד]
מה שנקרא אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה ?כאחד שיש לו רקע בדברים כאלה, ארשה לעצמי להביע את דעתי.
אם בישיבה שבה הייתי מלמד, היה בחור כזה, שבתגובה לאקט חינוכי קשה ככל שיהיה על חוצפה בלתי נסבלת, היה אחד ההורים מתייעץ על כך בפרוג מה לעשות עם הבחור מול הישיבה, הרי שהייתי מעיף כזה בחור מהישיבה לחלוטין, ושההורים יתמודדו עם ניסיון להכניס בחור שהועף באמצע הזמן לישיבה אחרת.
ברור שהעפת בחור מישיבה נעשית רק במקרי קיצון מאוד מיוחדים, כשהבחור משחית ומקלקל אחרים, אבל בחור להורים כאלה שמתייעצים על מצבו החינוכי ביחס לצוות אצל חבריהם בפרוג, במקום לטפל בזה ביסודיות מול הצוות החינוכי ואצל אנשי מקצוע, אין לו מקום בישיבה, ולא בגלל הבחור, אלא בגלל ההורים.
לא.מה שנקרא אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה ?
זה לא מדוייק. לא פתחו דיון על העונש, פתחו דיון אם להעביר את הבחור מהישיבה. וזה נעשה במקום להתמודד מול הצוות על העונש הקשה, ובמקום ללכת ליועצים חינוכיים איך מעמידים בחןור כזה על המקום בתוך הסיטואציה הקשה אליה הוא נקלע.אני לא חושבת שהדיון כאן הוא לא לגיטימי.
לא הוצג שום פרט מזוהה, סתם ספור בעלמא.
גם אם נניח שמגיד השיעור קורא פה זה ממש לא אסון(אם נתעלם מהעובדה שאדם במשרה תורנית חינוכית נוגע באינטרנט). יש פה הסכמה כללית שהילד לא התנהג בסדר. ויש ביקורת על העונש. אנשים מבוגרים יודעים להתמודד עם זה.
קדם כל הדיון הוא לגיטימי, הגישה שלהם בעיתית ואכן הם קבלו תשובות ששוללות לחלוטין את הכוון שלהם ובענין הזה מגבות את הישיבה. אולי זה מה שיישר את ההורים. איך זה גורם נזק לישיבה? אני דווקא חושבת שאנשי פרוג סייעו המון לישיבה. אם הישיבה הייתה אומרת להם שהגישה שלהם בעיתית זה לא היה מגיע לשום כוון חיובי. אחרי כזה דיון בפרוג הם באים לשיחה מול הישיבה ממקום שונה לחלוטין.זה לא מדוייק. לא פתחו דיון על העונש, פתחו דיון אם להעביר את הבחור מהישיבה. וזה נעשה במקום להתמודד מול הצוות על העונש הקשה, ובמקום ללכת ליועצים חינוכיים איך מעמידים בחןור כזה על המקום בתוך הסיטואציה הקשה אליה הוא נקלע.
הדיון על "להעביר ישיבה" בגלל עונש קשה, כביכול כדי למנוע נקמנות של המשגיח, מוכיחה על הורים בעייתיים ביותר בקבלת סמכות ומרות.
בהחלט!דווקא חושבת שאנשי פרוג סייעו המון לישיבה. אם הישיבה הייתה אומרת להם שהגישה שלהם בעיתית זה לא היה מגיע לשום כוון חיובי. אחרי כזה דיון בפרוג הם באים לשיחה מול הישיבה ממקום שונה לחלוטין.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: