סקירה קרבה שנת השבע... לסיומה! יש סיכוי שמשהו יחזור למה שהיה פעם?!

וסרמן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ישנה שיטה מצויינת לגרום לאנשים (כמוני וכמוך! כאלו שלא מתגוררים בקומה ה72, לא מרוויחים 72,000 ש"ח בחודש, ולא נוסעים במכונית שיכולה להגיע עד למהירות של 720 קמ"ש) לשלם את אותו מחיר, על אותו מוצר, אבל פחות.

התבלבלתם? בואו נעשה את זה מסודר...

כולם מכירים את חטיף ה'כריות' המוכר, כולם גם יודעים שהמשקל שלו מצטמק מזמן לזמן, כולם גם ממשיכים עליו את אותו מחיר, כי בעצם זה נשאר אותו מוצר. אייי המשקל פוחת ופוחת?! נו, אז מה.

אתם יודעים מה?
זה מעצבן!

תארו לעצמכם שכותב סיפורת או משהו, יחליט יום אחד שהוא נותן פחות תמורה באותו מחיר, מה תגיבו?
בנקודה זו חשוב להדגיש, שכמובן שככל ורמת המיומנות והמקצועיות של כל עוסק באיזה תחום שהוא עולה כלפי מעלה, כך גם המחירים שלו עולים. מה שאני תיארתי זה שתהיה מציאות כזו בה יש אומץ לאנשים להעניק פחות מוצר באותו איכות במחיר המקורי.

מתסכל, נכון?


אז מה באמת ההסבר?
כיצד ייתכן שאין לחברות היקרות שמספקות לנו את החטיפים והממתקים למיניהם (או את אבקות הכביסה, או כל דבר שפעם ב- מופיע עליו כיתוב של עדכון כמות) שום בושה מלהפחית עוד ועוד את המוצר אותו הם מספקים?

ובכן,
כשאתם קונים 'קליק' קניתם בעצם חטיף שלם.
לא קניתם 40 כריות מצופות שוקולד, אלא חבילה של קליק. ולכן, גם אם מחר מתחשק לחברה להוריד לכם את הכמות ל30 כריות, המחיר של הקליק יישאר אותו מחיר.
מה שאין כן אצל כותב או כל מציע שירות אחר, שם התמחור הוא פר תוצאה ולכן לא שייך העושק הזה.
(דוגמא נוספת שם ניתן לראות את האופנה המרגיזה הזו, הוא בתחום הקומיקסים למיניהם, קומיקס מושקע בן 68 עמודים ניצב לו באותו שורה עם קומיקס עלוב שגיבוריו מרטיבים את הכרית בלילה מעליבות המראה שלהם, והמחיר של שתיהם שווה, רצית קומיקס? קיבלת קומיקס! לאף אחד לא אכפת מה הרמה של הציורים, כמה עמודים זה, מה רמת הסיפורת, גורנישט!)


תכל'ס לאן אני חותר?
לשובר גלים כמובן!
(אחחחח... איזה תענוג זה לשחות עם הגלגל לכיוון שובר הגלים ולשמוע את המציל העייף נובח בקול צרוד מסגריות, ואז לבלוע קצת מים ולחזור מהר כדי להתייבש בשמש ולספר לכולם על החוויה הנוטפת בנגיעות חול מתקתק...)

בשנת השמיטה, אנו עדים לגל עליית מחירים
(בערב חג השבועות הייתי בהלםםםם כשזר הפרחים העלוב שדי הזכיר לי את הזר שהיינו מביאים הביתה מהגן, עלה לי 55 ש"ח וזה עוד היה נקרא המחיר הכי זול במדינה...)
אחד מהתחומים בהם בולטת העלייה הוא בתחום חנויות המזון. המוכר הסביר לי שזה בגלל שבשמיטה כל המחירים עולים, והוא גם חייב להביא פרנסה הביתה, ובקושי הוא מרוויח גם ככה, ו... סליחה אני ממהר...

אז תכל'ס, שמיטה מתקרבת לסיומה, ייתכן שיש עוד תקופה של ספיחין ונספחים, אבל בכל זאת, היא לקראת סיום. האם עוד מעט נזכה לשובר גלים (לפחות בתחומים מסויימים)?!

או שכן, או שלא.


עכשיו תגידו אתם, אבל בכנות:
אם היה לכם חנות כלשהי, ולאחר שהציבור התרגל לשלם מחיר מסויים, אתם מקבלים את המוצר במחיר הרבה יותר זול. האם הייתם מורידים את המחיר?
ואם המחיר המקורי של המוצר היה נמוך יותר, וההעלאה היתה רק בגלל התייקרותו, האם עכשיו שהמחיר חזר לסכום המקורי, כן הייתם מורידים את מחירו?

אולי ננסח את זה בצורה כזו: האם בעל חנות אמור להתחשב בלקוחות?
כלומר, ברור שאם הוא לא יתחשב בהם הוא יפסיד בפן העסקי,
השאלה היא מבחינה אנושית, במקרים בהם בעל החנות לא יפסיד מבחינה עסקית,
ויש לו אפשרות להרוויח עמלה מוגזמת על חשבון הלקוחות שישלמו אותה בכל מקרה.

ובמילים אחרות: האם זה הגיוני שחברת תלמה ממשיכה ומורידה את הגרמים המסכנים של מוצריה, בעוד שהמחיר נשאר על כנו (או ממשיך לטפס על רקע התייקרות המחיה)?


מסקרן לשמוע אתכם/ן.

ובכל מקרה, לייקים הם בחינם, גם בשנת השמיטה...
 

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מידיעה אישית איפה שאני עובדת בעל החנות מוריד מחיר עם קיבל את המוצר יותר בזול
 

Hbendi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כשיהיה הרבה היצע כוחות השוק יאלצו להוריד רווח בשביל לזכות בלקוחות
לא מסתדר עם "שוק התינוקות".
ואיך זה מתדר עם "אוסם" שיש להם מתחרים מצויינים (לטעמי) ועדיין הם הכי יקרים??
 

ניק 9970

משתמש פעיל
מה זה שוק התינוקות?
טיטולים המחיר ירד רציני ע"י מתחרים.
מטרנה ענין של כשרות ומזון תינוקות שהורים לא מתפשרים,
מוצצים בקבוקים יש מתחרים בזיל הזול,
אסם בנו את עצמם כמותג, בכמה דברים לדעת רבים אין להם מתחרים (קטשופ, במבה, ביסלי)
יש מושג הנקרא מותג ואנשים משלמים עליו, מה הפלא,
אבל בגלל הביקוש למוצרים זולים יותר קמו חלופות (קטשופ יכין, במבה שוש לולו בולי, ביסלי באגסי) ללקוחות
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
ישנה שיטה מצויינת לגרום לאנשים (כמוני וכמוך! כאלו שלא מתגוררים בקומה ה72, לא מרוויחים 72,000 ש"ח בחודש, ולא נוסעים במכונית שיכולה להגיע עד למהירות של 720 קמ"ש) לשלם את אותו מחיר, על אותו מוצר, אבל פחות.

התבלבלתם? בואו נעשה את זה מסודר...

כולם מכירים את חטיף ה'כריות' המוכר, כולם גם יודעים שהמשקל שלו מצטמק מזמן לזמן, כולם גם ממשיכים עליו את אותו מחיר, כי בעצם זה נשאר אותו מוצר. אייי המשקל פוחת ופוחת?! נו, אז מה.

אתם יודעים מה?
זה מעצבן!

תארו לעצמכם שכותב סיפורת או משהו, יחליט יום אחד שהוא נותן פחות תמורה באותו מחיר, מה תגיבו?
בנקודה זו חשוב להדגיש, שכמובן שככל ורמת המיומנות והמקצועיות של כל עוסק באיזה תחום שהוא עולה כלפי מעלה, כך גם המחירים שלו עולים. מה שאני תיארתי זה שתהיה מציאות כזו בה יש אומץ לאנשים להעניק פחות מוצר באותו איכות במחיר המקורי.

מתסכל, נכון?


אז מה באמת ההסבר?
כיצד ייתכן שאין לחברות היקרות שמספקות לנו את החטיפים והממתקים למיניהם (או את אבקות הכביסה, או כל דבר שפעם ב- מופיע עליו כיתוב של עדכון כמות) שום בושה מלהפחית עוד ועוד את המוצר אותו הם מספקים?

ובכן,
כשאתם קונים 'קליק' קניתם בעצם חטיף שלם.
לא קניתם 40 כריות מצופות שוקולד, אלא חבילה של קליק. ולכן, גם אם מחר מתחשק לחברה להוריד לכם את הכמות ל30 כריות, המחיר של הקליק יישאר אותו מחיר.
מה שאין כן אצל כותב או כל מציע שירות אחר, שם התמחור הוא פר תוצאה ולכן לא שייך העושק הזה.
(דוגמא נוספת שם ניתן לראות את האופנה המרגיזה הזו, הוא בתחום הקומיקסים למיניהם, קומיקס מושקע בן 68 עמודים ניצב לו באותו שורה עם קומיקס עלוב שגיבוריו מרטיבים את הכרית בלילה מעליבות המראה שלהם, והמחיר של שתיהם שווה, רצית קומיקס? קיבלת קומיקס! לאף אחד לא אכפת מה הרמה של הציורים, כמה עמודים זה, מה רמת הסיפורת, גורנישט!)


תכל'ס לאן אני חותר?
לשובר גלים כמובן!
(אחחחח... איזה תענוג זה לשחות עם הגלגל לכיוון שובר הגלים ולשמוע את המציל העייף נובח בקול צרוד מסגריות, ואז לבלוע קצת מים ולחזור מהר כדי להתייבש בשמש ולספר לכולם על החוויה הנוטפת בנגיעות חול מתקתק...)

בשנת השמיטה, אנו עדים לגל עליית מחירים
(בערב חג השבועות הייתי בהלםםםם כשזר הפרחים העלוב שדי הזכיר לי את הזר שהיינו מביאים הביתה מהגן, עלה לי 55 ש"ח וזה עוד היה נקרא המחיר הכי זול במדינה...)
אחד מהתחומים בהם בולטת העלייה הוא בתחום חנויות המזון. המוכר הסביר לי שזה בגלל שבשמיטה כל המחירים עולים, והוא גם חייב להביא פרנסה הביתה, ובקושי הוא מרוויח גם ככה, ו... סליחה אני ממהר...

אז תכל'ס, שמיטה מתקרבת לסיומה, ייתכן שיש עוד תקופה של ספיחין ונספחים, אבל בכל זאת, היא לקראת סיום. האם עוד מעט נזכה לשובר גלים (לפחות בתחומים מסויימים)?!

או שכן, או שלא.


עכשיו תגידו אתם, אבל בכנות:
אם היה לכם חנות כלשהי, ולאחר שהציבור התרגל לשלם מחיר מסויים, אתם מקבלים את המוצר במחיר הרבה יותר זול. האם הייתם מורידים את המחיר?
ואם המחיר המקורי של המוצר היה נמוך יותר, וההעלאה היתה רק בגלל התייקרותו, האם עכשיו שהמחיר חזר לסכום המקורי, כן הייתם מורידים את מחירו?

אולי ננסח את זה בצורה כזו: האם בעל חנות אמור להתחשב בלקוחות?
כלומר, ברור שאם הוא לא יתחשב בהם הוא יפסיד בפן העסקי,
השאלה היא מבחינה אנושית, במקרים בהם בעל החנות לא יפסיד מבחינה עסקית,
ויש לו אפשרות להרוויח עמלה מוגזמת על חשבון הלקוחות שישלמו אותה בכל מקרה.

ובמילים אחרות: האם זה הגיוני שחברת תלמה ממשיכה ומורידה את הגרמים המסכנים של מוצריה, בעוד שהמחיר נשאר על כנו (או ממשיך לטפס על רקע התייקרות המחיה)?


מסקרן לשמוע אתכם/ן.

ובכל מקרה, לייקים הם בחינם, גם בשנת השמיטה...
בתור משווק עופות קבעתי לעצמי אחוז רווח והורדתי מחירים כשהייתה הוזלה.
 

פיר

משתמש סופר מקצוען
יש משפט ביידיש שאומר שיושר זה קושי
ביידיש נשמע יפה כלומר קשה להיות ישר.
אבל בואו נאמין יהודים יקרים שנשתדל כולנו
חוץ מזה המחירים תלויים הרבה בצרכנים.

והכי חשוב שיגיע משיח בן דוד במוצאי שביעית.
 

אבי. י.

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה תורנית

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אולי יש סיכוי לחוקק חוק שיקבע את המקסימום של אחוזי הרווח על כל מוצר?
על מה ולמה?
האם יוצרי פרוג העצמאיים יסכימו להגבלת הרווח על ציור/צילום/עימוד/עיצוב שהם מוכרים?
מוכרים- במחיר שהלקוחות מסכימים לשלם. הרי בנקודה מסוימת פשוט יפסיקו לקנות.
אני מסכימה שיש מוצרי יסוד שחייבים להיות בפיקוח כדי לאפשר לכל אחד לרכוש אותם (מה שלא כ"כ קורה במציאות)
טיטולים, מטרנה, לחם, חלב, קמח, סוכר, שמן ועוד....
אבל חטיף כריות?
זכותו של היצרן למכור אותו גם ב-100 ש"ח לחבילה
 

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
אולי יש סיכוי לחוקק חוק שיקבע את המקסימום של אחוזי הרווח על כל מוצר?
יש סיכוי - זה לקוח מתוך השוק הקומוניסטי.
ויש משפט שאומר: מי שבגיל 20 לא קומוניסט אין לו לב, ומי שבגיל 30 לא קפטליסט אין לו שכל.
בקיצור שוק חופשי מביא איתו דברים מתסכלים בהחלט, אבל הוא עדיף עשרת מונים על שוק סוציאלי.
עיין ערך כל מדינה סוציאלית באשר היא, בכולם מצב האזרחים מזעזע.
מעצבן! מתסכל! אך אין הרבה מה לעשות.

הקצת שאפשר לעשות הוא חרם צרכנים, דבר שגורם שליצרן או למוכר לא יהיה שווה להעלות מחירים, ושוב בעצם הגענו שוב לנושא של "שוק חופשי" שבו כל ההחלטות מתקבלות על בסיס עסקי.
 

גילה רינה

משתמש פעיל
הדבר הכי מנחם במצב הזה, שאכן אנו נמצאים במוצאי שביעית
ובמוצאי שביעית בן דוד בא
ואחד מסימני הגאולה (סוטה מ"ט ב')= היוקר יאמיר
 

סודו של המלאך

משתמש מקצוען
ספציפית בפירות וירקות זה מחירים שמשתנים כל הזמן ותמיד המוכר מתאים את התמחור שלו לפי כמה שעלה לו
ולכן ניתן בהחלט לצפות ולהאמין שהמחיר יחזור לקדומותו בענף הזה במיוחד שיש כאן שוק פתוח עם תחרות
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נושא מתסכל לכל הדעות.
אבל מתבלבלים ומבלבלים כאן בין יושר לבין התחשבות.
הורדת מחירים לא קשורה ליושר.
והעלאת מחירים לא מצדיקה כינויי גנאי. [כאילו יש משהו שכן]
ולדאוג לפרנסת המשפחה זו אנושיות לא פחות מלדאוג לסנדרוביץ ולבוזגלו השכנים.

תכלעס, תמיד יש תחליפים זולים יותר למי שרוצה לחסוך.
 

וסרמן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ספציפית בפירות וירקות
אכן ספציפית.
התחום עליו דיברתי, הוא חנויות מזון מוכן וכדומה.
בפירות וירקות המוכר יודע שאם הוא ישאיר את המחיר הקבוע והיקר, תיווצר תחרות שוק שתאלץ אותו בכל מקרה להוזיל מחירים ולהישאר עם שם רע.
 

שוהם307

משתמש מקצוען
אם הלקוח מוכן לשלם מחיר מסויים, סימן שהמוצר שווה לו את המחיר.
אף אחד לא יקנה פחית קולה ב 44 ש"ח, כי זה לא שווה לו, אבל מסתבר ש 8 ש"ח זה כן שווה לו. אז אין לו לבוא בטענות אלא לעצמו.
ולגבי הכריות, אילו היינו מפסיקים לקנות הם היו מורידים מחירים, דא עקא שאנחנו ממשיכים לקנות למרות שהגרמים צוללים, מסתבר שהמחיר שאנחנו משלמים עליו עדיין שווה לנו.
 

וסרמן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מסתבר שהמחיר שאנחנו משלמים עליו עדיין שווה לנו

זה לאו דווקא 'שווה'
בתחנות הדלק ובקיוסקים יכול לעלות פחית במחיר שאם זה היה בסופר השכונתי לא היינו קונים אותו בחיים, אבל אנחנו מבינים שאין ברירה ובתחנת הדלק זה המחיר
ככה גם לגבי המחיר של כל מוצר שנשאר על כנו על אף שהתכולה שלו פחתה:
אנחנו מוכנים לשלם את המחיר אבל זה לא בהכרח אומר שזה שווה לנו
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
לרוב הרבה מהייקורים נותרו גם אחרי השמיטות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה