התייעצות קללות אצל ילדים. איך לברר מאיפה זה מגיע?

מצב
הנושא נעול.

סאסוסו

משתמש צעיר
אם ברור שזה לא מהחידר (שהיום אגב זה מאוד נפוץ גם בחידרים הטובים)
אפשר לנסות לצאת עם הילד לבד לגינה שקטה
ושם לשאול אותו איזה עוד חברים יש לו
אמור להיות שהוא מושפע מחברים אחרים
 

אמ123

משתמש פעיל
לא כל כך מהר צריך "להעניש"..
ילד בגיל הזה לא מבין את המשמעות של מה שהוא אומר,
הוא יודע שזאת מילה "מקפיצה" ולכן הוא משתמש בה.
אם את אמא אמיצה, את יכולה פשוט להתעלם. אם אתם לא מדברים את זה בבית- זה יעלם כמו שזה בא,
אם זה הבכור שלך- את יכולה לומר לו בצורה חד משמעית -אבל לא מבוהלת -שלא אומרים כאלה מילים
בפעם אחרת, אפשר להציע לו תחליפים:
נניח שהוא מקלל- את פשוט יכולה לחזור אחרי מה שאמר במילים שמתאימות לכם: "אתה מאוד כועס? " וכדו'
תתמקדי ב"עשה טוב" : איך כן אפשר להתבטא כשכועסים
ופחות מה לא אומרים..
 

מוזיקה ישיבתית

משתמש רשום

sara s1

משתמש מקצוען
אבל סבון? בפה?
איזה סבון מיועד להיכנס לפה?
סבון לא מיועד להיכנס לפה אבל גם קללה לא מיועדת לצאת מהפה…
ולעניינו, מדובר במעט ממש ששוטף מייד החוצה. גם אני בילדותי חטפתי את זה (לא נרשמו הרעלות)
 

birds

משתמש פעיל
ילד בכיתה א' זה באמת לא מתאים
כי כמה הוא כבר יכול לקלוט
זה אומר שזה ממישהו קרוב
אבל חד משמעית להיות קשוחים בתור הורים לשטוף את הפה עם סבון או פלפל שחור כדי להבהיר
שבבית שלנו זה גבול!
אין יותר מידי מה לדבר איתו על ממי זה כי זה לדעתי לא הגיל וגם לא יעזור
הרי אי אפשר לחנך אנשים אחרים
 

s.y

משתמש מקצוען
דבר ראשון לא לתת לילד הרגשה שהוא עשה משהו לא בסדר אלא להגיד לו שהמילים שהוא אמר הם לא מתאימות וכו'
לא תמיד הילד מבין את המשמעות של המילים אין להם הבחנה בגיל כזה קטן מה מילה שמתאימה ומה מילה שלא מתאימה
לכן צריך להסביר לו בצורה יפה שזה מילה שלא מתאימה לילד כ"כ צדיק וכו' ואם זה ממשיך אז לדעתי בצורה יותר רצינית...
 
חשוב מאוד להסביר לילד
שהנחנו לא כמו כולם ולא כל דבר מותר להגיד
כי ה' לא אוהב את זה בכלל
ואז אומרים איתו פרק תהילים בתקווה שלא יגיד שוב
ממש מזעזע הדור הזה
ומזעזע יש הורים שמסכימים לומר כאלה דברים ואז ילדים לומדים מזה
 

s.arcit

משתמש צעיר
הרבה פעמים הילדים בכלל לא מבינים את המשמעות של מה שאומרים
אפשר פשוט בעדינות להגיד להם שזה לא מילים שמתאימות לילד צדיק כמוך
לא שהילד עושה את זה בדווקא זה כמעט בטוח מחוסר הבנה ...
 

ירושלמים 2

משתמש רשום
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אפשר גם להוסיף שפה של ילד יהודי הוא פה מאד חשוב ויש משמעות למילים שלו
זה פה טהור שלומד תורה ומתפלל ולכן צריך לשים לב מה יותא ומהפה ולומר מילים טובות שעושות טוב לעולם
אם כועסים או נעלבים אפשר להסביר ולומר הכל במילים יפות
וכמו שכבר כתבו כאן- גבול קצר ועניני- את המילה הזו לא אומרים אף פעם! בלי איומים ובלי אם.. אז...
 

קושקוש

משתמש... תחליטו אתם!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
סתם רק להאיר להורים הטובים והדואגים.
הרבה פעמים ההורים שולחים את הילד לחיידר טוב מאד אבל רחוק מהבית, ולא בכל חיידר יש הסעה..
שימו לב, אין לכם ידיעה מה קורה באוטובוס.
מכיר מקרוב אישה שראתה ילדים מבית טוב, שמור, מטופח וכו', רק שבאוטובוס הם התחברו לאט לאט, יום אחר יום לילד מסוג אחר לגמרי שהכניס להם מושגים ומילים שלא היו אמורים להיות חלק מחייהם,
אותה אשה הייתה אכפתית, ועל אף אי הנעימות עדכנה את האמא של הילדים על מה שקורה בדרך..
האמא הודתה לה מקרב לב, ואמרה לה שבאמת הם התחילו לומר כל מיני מילים ומושגים שלא היה להורים מושג מאיפה הם באים... הרי הם בחיידר טוב, ומבית טוב!

אז קודם כל שימו לב לסכנות שבנסיעה של הילדים לבד באוטובוס [רוחניים וגשמיים... וד"ל],
ודבר שני, אם ראיתם ילד של השכנים, או סתם מישהו מהשכונה שהילד מתחבר לילד שלומד בסוג שונה של מסגרת... תתגברו על הרגשת החפרנות והאי נעימות... תרימו טלפון להורים ובכל הרגישות תעדכנו אותם. זה יכול להציל נפשות.
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אז מתי כן???
כאשר הילד מבין מה הוא עושה, יודע שזה רע ויודע למה, ובכל זאת עושה.
למשל- ילד שלוקח לאח שלו את האופניים בלי רשות כי שלו התפנצ'רו משימוש לא זהיר. האח לא מרשה, אבל בכל זאת הוא לקח.
 
  • תודה
Reactions: liv

יוסף וייס

משתמש חדש
כאשר הילד מבין מה הוא עושה, יודע שזה רע ויודע למה, ובכל זאת עושה.
למשל- ילד שלוקח לאח שלו את האופניים בלי רשות כי שלו התפנצ'רו משימוש לא זהיר. האח לא מרשה, אבל בכל זאת הוא לקח.
אני לא מבין ילד מתחצף ומקלל את אמא הסיבה כי הוא רוצה שלא יגידו לו מה לעשות והוא בעל הבית ואין לו גבולות
לא נעניש
אבל ילד שקשה לו להתגבר על זה שהוא רוצה אופנים ואין לו וזה לא קשור לגבולות כן נעניש ???
במקום לעודד
 

אין יותר מזה

משתמש רשום
ילדון בכיתה א׳ מתחיל לומר ׳פנינים׳, וזה מתגבר.
די ברור שזה לא מגיע מהחיידר ובטח שלא מהבית.
איך ניתן לבדוק אם זה מגיע מהתחברות עם ילד/ים מחוץ למסגרת במקרה שהילד עצמו לא משתף פעולה?
ואיך מטפלים מול הילד?
(קללות אמיתיות! לא חוצפה או מילים שהן על הגבול)
חברים
זה בטוח
אם לא עושים לזה סוף זה מתגבר ואז...
פשוט להבהיר לו בצורה חד משמעית שבבית אין קללות ואם בכל זאת יהיה אז נטפל בדי חזקה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה