התייעצות קללות אצל ילדים. איך לברר מאיפה זה מגיע?

מצב
הנושא נעול.

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
גם אני שולחת את הילדים לשטוף את הפה אחרי דיבורים לא ראויים,
אבל סבון? בפה?
איזה סבון מיועד להיכנס לפה?
אם את רוצה משהו יותר דרמטי מסתם לשטוף במים - אפשר לצחצח שיניים.

פעם שמעתי ממישהי שאצלם בבית מי שדיבר לא יפה - קיבל קצת פפריקה מתוקה לפה,
זה לא חריף אבל זה בהחלט לא טעים לאכול את זה ככה גולמי
וזה היה מרתיע.
לצערי עד היום זוכר חזק את הסבון בפה..
ואם זה עומד לי בזיכרון כ"כ חזק - כנראה שזאת היתה חויה מעבר לכלי הקיבול של הילד שהייתי..
זה עונש ללא פורפורציה למעשה. ממש לא
 

אין יותר מזה

משתמש רשום
לצערי עד היום זוכר חזק את הסבון בפה..
ואם זה עומד לי בזיכרון כ"כ חזק - כנראה שזאת היתה חויה מעבר לכלי הקיבול של הילד שהייתי..
זה עונש ללא פורפורציה למעשה. ממש לא
תסתכלו מה רבנים אומרים על קללות של ילדים
הם אומרים שצריך להכות את הילד וכו...
אל תרחמו על ילדים בעניין הזה!
זה מדרדר ובסוף יוצא משליטה!
 

רק התורה תנצח!!

משתמש צעיר
לצערי עד היום זוכר חזק את הסבון בפה..
ואם זה עומד לי בזיכרון כ"כ חזק - כנראה שזאת היתה חויה מעבר לכלי הקיבול של הילד שהייתי..
זה עונש ללא פורפורציה למעשה. ממש לא
זאת בדיוק המטרה.
שכשתרצה לומר משהו לא יפה
תזכר בעונש
ולא תגיד
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
זאת בדיוק המטרה.
שכשתרצה לומר משהו לא יפה
תזכר בעונש
ולא תגיד
ממש לא נזכר בזה כשכמעט נפלט לי משהו מהפה...
שום דבר ושום כלום. זה לא הכניס לראש שום דבר בהקשר של דיבור לא נאה
רק זיכרון צורם על עצם העונש (כמעט בלי ליזכר על מה זה היה..)
בטח שזה לא מונע לעתיד ולהמשך החיים.
תסתכלו מה רבנים אומרים על קללות של ילדים
הם אומרים שצריך להכות את הילד וכו...
אל תרחמו על ילדים בעניין הזה!
זה מדרדר ובסוף יוצא משליטה!
צריך לשמוע מהרבנים של דורנו. לא חכמה לצטט את כל הציטוטים על הלקאות בספרים קדמונים
ולא את כל הספרים של הרבנים מה150 שנה האחרונים ששללו זאת כמעט בתכלית
ומאידך לא לצטט את כל אותם רבנים מהעבר שכתבו כיצד כן לחנך באהבה...
2. עונש ללא פורפורציה לא ישיג שום מטרה. ואדרבה
 

אין יותר מזה

משתמש רשום
ממש לא נזכר בזה כשכמעט נפלט לי משהו מהפה...
שום דבר ושום כלום. זה לא הכניס לראש שום דבר בהקשר של דיבור לא נאה
רק זיכרון צורם על עצם העונש (כמעט בלי ליזכר על מה זה היה..)
בטח שזה לא מונע לעתיד ולהמשך החיים.

צריך לשמוע מהרבנים של דורנו. לא חכמה לצטט את כל הציטוטים על הלקאות בספרים קדמונים
ולא את כל הספרים של הרבנים מה150 שנה האחרונים ששללו זאת כמעט בתכלית
ומאידך לא לצטט את כל אותם רבנים מהעבר שכתבו כיצד כן לחנך באהבה...
2. עונש ללא פורפורציה לא ישיג שום מטרה. ואדרבה
ילד שרואה שכשהוא מקלל לא לוקחים את זה ברצינות או ש"שלא שמים לב" מבין שזה לא כזה גרוע\ אין בעיה לעשות את זה
יש ילדים שבגיל קטן ריחמו עליהם\ חשבו שעושים את זה בלי כוונה או ללא שימת לב- כשהם מתבגרים זה נמשך והמצב נהיה מזעזע
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני לא מבין ילד מתחצף ומקלל את אמא הסיבה כי הוא רוצה שלא יגידו לו מה לעשות והוא בעל הבית ואין לו גבולות
לא נעניש
אבל ילד שקשה לו להתגבר על זה שהוא רוצה אופנים ואין לו וזה לא קשור לגבולות כן נעניש ???
במקום לעודד
כשילד מתחצף ומקלל את אמא שלו הוא יודע שהוא מדבר לא יפה ואסור לדבר ככה, הנקודה היא שלא נעניש כי לא אומרים "יא אבלה" לאמא- כי הוא בכלל לא יודע מה זה.
אלא נעניש כי אצלינו מדברים בכבוד. זאת אומרת- להתעלם ממילים שהוא בכלל לא מבין, אבל אם נחנך את הילדים שגם כשכועסים שומרים על הפה- הם מבינים טוב מאוד ש"יא אבלה" זה לא מילה שאומרים לאמא.
לשים את הדגש על פה נקי בכללי ושפה מכובדת בכל מרקרה ולא להייחס ספציפית למילים מסוימות.
אם נתייחס הם ימשיכו ויביאו עוד מילים, רק בכללי לא ספציפי.
 

mklj

משתמש צעיר
בכל מקרה לא להעניש בפעם הראשונה- כשרוב הסיכויים שהוא לא יודע מה הוא אומר אלא להזהיר.
בהמשך- זה כבר משהו אחר.
 

יוסף וייס

משתמש חדש
בכל מקרה לא להעניש בפעם הראשונה- כשרוב הסיכויים שהוא לא יודע מה הוא אומר אלא להזהיר.
בהמשך- זה כבר משהו אחר.
הפוך עם הוא מבין מהו אומר אז על הפעם הראשונה להעניש ובחומרה
שיבין מאוד ברור שאת זה לא.
רק צריך לחשוב איזה עונש???
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה