התייעצות קללות אצל ילדים. איך לברר מאיפה זה מגיע?

מצב
הנושא נעול.

יואל וייס

משתמש רשום
אבל אם הילד אמר מילה לא יפה/קילל בלי לדעת שהוא הוציא מהפה מילה לא יפה ואז נותנים לו סטירה/עונש/פלפל שחור וכו' למה שזה יעזור לפעם הבאה אם הוא לא מבין שיש בעיה במילה שהוא אמר?
בגילאים הקטנים לא תמיד יש לילד את ההבחנה במיוחד בדור כזה שבכל מקום כמעט אפשר לשמוע מילים כאלה
נכון אבל מדובר על כתה א שזה כן גיל שהוא יודע שהוא לא עושה משהוא טוב
אז אולי כן כדאי לעצור את זה בצורה של סטירה.עונש וכו
 

יוסף וייס

משתמש חדש
אבל אם הילד אמר מילה לא יפה/קילל בלי לדעת שהוא הוציא מהפה מילה לא יפה ואז נותנים לו סטירה/עונש/פלפל שחור וכו' למה שזה יעזור לפעם הבאה אם הוא לא מבין שיש בעיה במילה שהוא אמר?
ואם הוא כן מבין אז נשתמש אם כל האופציות האלו??
 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יוצרי ai

sk1203

משתמש מקצוען
ולא יצא שכן הגיע לשימוש??
מקרים נדירים מאוד,
אני לא מאמינה שענישה פיזית היא זאת שגורמת לילד "להתנהג יפה", בטח לא לאורך זמן
אם נתתי סטירה זה הרבה קשור לזה שאני הייתי על הקצה, וכך אני מתייחסת לזה

מה שכן במקרה של השתוללות פיזית/ מכות לאחים וכו' חיבוק דוב (כדי שלא ימשיך כרגע) בהחלט קביל מבחינתי, אבל לא במקום שיחה! בסופו של דבר אי אפשר לחנך ילד ממכות
מכות, סטירות או איך שתקראו לזה זה אולי פורקן לעצבים/ כאב/ תסכול שלך, זה לא מלמד את הילד לא לעשות את זה, אלא ייצר אצלו במח את ההתניה שכך וכך יוצר כאב, ולכן אולי הוא לא יעשה את זה. והדבר הזה מבחינתי הוא לא מטרה.
אסור לגעת בסכין כי הוא מסוכן - אבל אם הילד ייגע הוא ירגיש את זה על בשרו וילמד לבד, ואסור לקלל - כי בבית כ"כ קדוש לא מתאים שיהיו מילים לא יפות, וזה דבר שילד לא יודע מעצמו אלא צריך להסביר לו (ולא תמיד מספיק פעם אחת)
 
ואם הוא כן מבין אז נשתמש אם כל האופציות האלו??
דוקא כן אבל בעדינות ברחמנות ובלי להגזים
ואם הסבר לפני וחיבוק אחרי...לא היה לי ברירה ..באמת אתה ילד טוב ...אמת שזה פעם אחרונה שאתה מחייב אותי לעשות את זה?
ככה אמה שלי עשתה אלי וב"ה גדלתי טוב
ואני מכיר לה טובה
 

יוסף וייס

משתמש חדש
מקרים נדירים מאוד,
אני לא מאמינה שענישה פיזית היא זאת שגורמת לילד "להתנהג יפה", בטח לא לאורך זמן
אם נתתי סטירה זה הרבה קשור לזה שאני הייתי על הקצה, וכך אני מתייחסת לזה
מה הפרוש שהייתי על הקצה?
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
ממש בהשגחה פרטית, שמעתי אתמול סיפור עם מקור נאמן ממש:
הרב הגאון החסיד שמואל לו שיחי', שליח חב"ד ללונדון (תחתיו מאות), סיפר פעם לרבי מליובאוויטש ב'יחידות' (פגישה אישית שנערכה בחדרו של הרבי לאלפי אנשים, לילות שלמים) על כך שלעיתים נאלץ לסטור לילדיו כדי לחנכם.

"מה אתה עושה עם החברים שלהם מגיעים ומשתוללים, גם להם אתה סוטר?" שאל הרבי

"הם לא הילדים שלי, אני לא יכול.." ענה השליח המפורסם

הרבי הרצין מאוד ואמר לו "גם הילדים שלך הם לא שלך, הם הילדים של הקב"ה.
כשרוצים לתת מכה לילד הידיים צריכים להזדעזע (באידיש זה מילה עוצמתית יותר "צוסטרייטל" - להזדעדע / לרעוד)
שנוגעים כאן בבן של מלך מלכי המלכים הקב"ה"

[*לענ"ד: הרבי לא שלל זאת נחרצות. רק הבהיר לו מה צריך לדעת היטב לפני שעושים צעד כזה. אמנם במכתבים רבים הבהיר בפירוש דעתו שדרך של קירוב וכו' יעילה במאוד מאוד מאשר הדרך של הכאה]
 

שישפן

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכון אבל מדובר על כתה א שזה כן גיל שהוא יודע שהוא לא עושה משהוא טוב
אז אולי כן כדאי לעצור את זה בצורה של סטירה.עונש וכו
לדעתי פשוט תלך להדרכה אצל רב.. כי אתה ממש מתעקש על הדרך שלך ולא באמת מקבל מכל מי שייעץ לך..
 

אמא אכפתית

משתמש רשום
בלת"ק
בטח כבר נאמרו המון דברים חכמים, אולי גם זה יוסיף משהו.
כמו במקרים מאתגרים אחרים, רצוי מאוד להגיב בענייניות ולא בבהלה, בכעס או בעירוב רגש אחר.
לומר באופן ברור: אצלנו לא אומרים כך, ולחזור לפעילות שעסקנו בה לפני כן.
אם אנחנו "נבהלים", הילד מבין שיש לו כלי נשק רציני להפעיל אותנו.
כל אנרגיה המתווספת לתגובותינו נתפסת אצל הילד כתשומת לב (גם אם שלילית), והמוח שלו קולט שהפעילות הזו מומלצת... כמו שאנחנו זקוקים לאוויר, וגם אם האוויר מזוהם נמשיך לנשום, כך הילד זקוק לתשומת לב, ויפעיל אותנו להעניקה לו גם אם היא "מזוהמת".
לכן חשוב שתגובה על מעשה שלילי תהיה עם מינימום אנרגיה (לעומת תגובה על מעשה חיובי שרצוי מאוד להגביר את האנרגיה החיובית שלה במידת האפשר).
בנוסף לזה מציעה לך לנסות להירגע לרגע, לתפוס מהילד מרחק (וירטואלי, לא פיזי, כן?) ולנסות ללמוד קצת יותר פרטים על הסיטואציה. כמו למשל: מתי התחילה ההתנהגות הזו? האם היא מתגברת בזמנים מסוימים, למשל כשהוא כועס או מתוסכל? האם היו עוד שינויים שהתרחשו אצלו?
כל התנהגות של ילד היא אמירה בשבילנו. אולי תנסי לבדוק, מתוך סקרנות, מה האמירה של הילד אלייך, או אליכם ההורים. אתם כל עולמו, וכל ילד רוצה שההורים יאהבו אותו ויהיו מרוצים ממנו. מה גורם לו לפעול בכל זאת בצורה כזו?
גם אם לא תצליחי למצוא את הסיבה, עצם לקיחת המרחק והחשיבה מתוך סקרנות הן עצמן שינוי, ואולי - מי יודע - יובילו גם לשינוי בילד.
בהצלחה!
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
לא קראתי הכל
אבל- מנסיוני
סגנון דיבור הוא דבר שנכנס הביתה ומתאזרח
חוצפות, קללות, עלבונות וכדו' הופכות לנורמה מאוד מהר ונשארות לתמיד
לכן- לא לתת לזה להכנס בכלל!!
ואם מישהו חרג מהכללים- הוא חייב לדעת שכאן בבית לא מדברים ככה
הוא צריך לשמוע את זה ולא פחות ממנו שאר הילדים צריכים לשמוע שהוא חצה גבול ברור.
לכן- שטיפת הפה במים- מבחינתי זה תגובה מצויינת
לא עם סבון ולא עם פלפל שחור
כן שמעתי על כאלו ששוטפים עם מי פה . לא ניסיתי..
עצם הדבר שהוא צריך לשטוף את הפה כי לכלך אותו
הוא ושאר הצופים יבינו שזה לא דבר שעוברים איתו לסדר היום.
ויחשבו פעמיים האם הם עושים את זה שוב.

המילים האלו הם סמפטום.
ילדים לא אמורים להיות חשופים להתנהגות לא הולמת לרמה של הבית
חובה לבדוק מאיפה זה הגיע
אם זה אופנה בכיתה - הרב חייב להגיב ולמגר אותה מיידית.
הילד שלך לא אמור לייבא מילים כאלו הביתה. נקודה.
אם חלילה זה הגיע ממקור אחר- זה מצריך יותר מחשבה ומעקב מאיפה הגיע
ובדיקה האם לא מגיעים משם עוד כל מיני תופעות והתנהגויות לא מתאימות...

הרבה נחת!
 

לאה הההה

משתמש פעיל
בלת"ק
מעלה רעיון, אני מתגוררת באזור מעורב לידי בית כנסת של קהילה שמורה מאוד
בכל שבת מתקיימות מריבות רציניות בין ילדי בית הכנסת לילדי השכנים שאינם שומרי מצוות
הקללות שנשמעות שם מחרידות.

המעניין הוא שיש הורים קבועים שיוצאים ומכניסים את הילדים שלהם ויש ילדים שלא נראה לי מעניין את ההורים שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה