מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai

ספרא רבא

משתמש פעיל
לדעתי זה לא מדוייק לומר ש"מותר" לנהג.
זה נכון שבטווחים שציינת אין קנסות. אבל אם נגרם לי נזק כתוצאה מזה שהוא הקדים או אחר זאת תביעה אישית על הנזק שנגרם לי.
אמנם אלו מקרים גבוליים שיכול להיות שגם השופט יטען ש"אי אפשר לצמצם".
אם יש לך מקור אחר שאני לא צודק אני אשמח מאוד כי זאת נקודה חשובה.
אמנם לא מוגדר בחוזי ההפעלה במדויק, אבל המשמעות הפשוטה היא שבתוך הטווח הזה נחשב זמן היציאה למדויק.
מתוך חוזה ההפעלה עם "נתיב אקספרס בית שמש" (עמוד 3) המופיע כאן:

1731410952692.png

אפשר להסכים עם זה, אפשר לחלוק, ונראה שבאמת צריך לתקן את זה לפחות ביציאה היומית האחרונה. זה כרגע התקנון המחייב.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אמנם לא מוגדר בחוזי ההפעלה במדויק, אבל המשמעות הפשוטה היא שבתוך הטווח הזה נחשב זמן היציאה למדויק.
מתוך חוזה ההפעלה עם "נתיב אקספרס בית שמש" (עמוד 3) המופיע כאן:

צפה בקובץ המצורף 1819788
אפשר להסכים עם זה, אפשר לחלוק, ונראה שבאמת צריך לתקן את זה לפחות ביציאה היומית האחרונה. זה כרגע התקנון המחייב.
שים לב שמדובר בהסכם שבין המדינה לחברה שמגדיר מה ייחשב "אי דיוק" לצורך ההגדרה של אי עמידה בהסכם. ובהסכם הזה נקבע שלא להיכנס ל'קטנות' של דקה לפה ודקה לשם (או ליתר דיוק 2 דקות לפה ו-5 דקות לשם).
אבל אם בעקבות אוטובוס שיצא באיחור של 4 דקות, אני הפסדתי בדקה אחת אוטובוס נוסף ולכן הגעתי באיחור של שעה לעבודה, אז יש לי עילה אישית לתביעה מול החברה. כי לי זה לא משנה מה ההסכם של החברה מול משרד התחבורה, העובדה היא שהאוטובוס יצא באיחור וגרם לי לשרשרת איחורים.
אבל יחד עם זה חשוב לזכור שמקרה כזה יכול להיות גבולי בגלל סיבה אחרת, כי אפשר לטעון שבאמת אי אפשר לדייק כל כך, ולכן איחור של 4 דקות שבגללו אני רוצה לטעון שאיחרתי בשעה לא בטוח שיתקבל.
ובקיצור, לדעתי זה שהמדינה לא מתייחסת לאיחור של עד 5 דקות כאיחור, נוגע להסכמי ההפעלה מול החברה, ולא לזכות של הנוסע בתביעה על נזקים שנגרמו לו. ומנגד בתביעה כזאת יש סיכון כשיורדים לרזולוציות של דקות.
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
שים לב שמדובר בהסכם שבין המדינה לחברה שמגדיר מה ייחשב "אי דיוק" לצורך ההגדרה של אי עמידה בהסכם. ובהסכם הזה נקבע שלא להיכנס ל'קטנות' של דקה לפה ודקה לשם (או ליתר דיוק 2 דקות לפה ו-5 דקות לשם).
אבל אם בעקבות אוטובוס שיצא באיחור של 4 דקות, אני הפסדתי בדקה אחת אוטובוס נוסף ולכן הגעתי באיחור של שעה לעבודה, אז יש לי עילה אישית לתביעה מול החברה. כי לי זה לא משנה מה ההסכם של החברה מול משרד התחבורה, העובדה היא שהאוטובוס יצא באיחור וגרם לי לשרשרת איחורים.
אבל יחד עם זה חשוב לזכור שמקרה כזה יכול להיות גבולי בגלל סיבה אחרת, כי אפשר לטעון שבאמת אי אפשר לדייק כל כך, ולכן איחור של 4 דקות שבגללו אני רוצה לטעון שאיחרתי בשעה לא בטוח שיתקבל.
ובקיצור, לדעתי זה שהמדינה לא מתייחסת לאיחור של עד 5 דקות כאיחור, נוגע להסכמי ההפעלה מול החברה, ולא לזכות של הנוסע בתביעה על נזקים שנגרמו לו. ומנגד בתביעה כזאת יש סיכון כשיורדים לרזולוציות של דקות.
אתה צודק בהחלט בחילוק, הייתי אפילו מחזק את הטענה יותר, שכן בחוזה יש גם משמעות שהחברה צריכה לעמוד ב-98% מהיעדים. ברור שהחברה לא יכולה להיפטר בתביעה בטענה שזה מה-2% ה"מותרים".
אבל בגלל שבחוזה ההפעלה ההתייחסות לחריגה מועטת היא כאל "ביצוע תקין", יתכן שכך צריכה להיות ההתייחסות כלפי התחייבות החברה ביחס לנוסעים.
האם ההתחייבות מצד החברה כלפי הנוסעים היא ישירה, או שהוא רק נגזר מההתחייבות שלו כלפי משרד התחבורה?
אגב, בתחנות ההמשך, הטענה נחלשת עוד יותר. שם מפורש שזמני ההגעה הם משוערים.
 

יעקב .י

משתמש רשום
אם זה בתיק שלך אז באזור האישי.
ואם אתה רוצה לבדוק באופן כללי פס"ד של השופט, אתה נכנס בדף הראשי של נט המשפט ל"איתור החלטות"
בוחר ב"איתור לפי פרמטרים"
בוחר בימ"ש (למשל שלום י-ם) לפי מקום השיפוט של השופט
ב"הליך" בוחרים "תביעות קטנות"
שם שופט
ב"סוג החלטה" תבחר "פסק דין"
ותשחק עם התאריכים
תיפתח רשימה ושם תוכל לחפש בשמות התיקים חברות תח"צ למשל "כהן נ' אגד"
שים לב שלפעמים מדובר בתביעות שקשורות לתאונות דרכים ולא על מקרים כמו באשכול הזה.
תודה ממש פשוט וקל
אין לה פסקי דין בעניין מאוד מוזר לא?
ריבי לוין אוחין זה השופטת
 

אוהבת את החיים

משתמש פעיל
@יוסי ב.ק
רציתי לבקש עצה
אני כבר מספר שבועות מתלוננת על קו 280 של חברת מטרופולין
כל ערב שאני בתחנה האוטובוסים פשוט לא יוצאים
כשאני מדברת עם החברה הם עונים את התשובה הלקונית של " איחור מקו קודם", "בעיה תפעולית של האוטובוס" וכ'ו
בפועל כל פעם שאני בתחנה לא יצאו אוטובוס או יותר,
מה שאומר שאחרתי המון לפגישות ולארועים.
מיותר לציין שכשהאוטובוס כבר כן מגיע הוא מפוצץ באנשים שחיכו חצי שעה בתחנה, והוא לא עוצר וכ'ו.
כמובן שמטרופולין לא עוזרים בשום דבר ורק צועקים עליי חזרה - הם לא משתלטים על כמות הנסיעות בעיר וכל המכרז שלהם היה טעות
איך אני יכולה אחת ולתמיד לסדר את העניין הפשוט הזה שהחברה תוציא את האוטובוסים שהיא רשמה בלוח הזמנים,
ושלוח הזמנים לא יהיה להמלצה בלבד.

אשמח להכוונה בנושא, תודה.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מה עושים? קו 22 בבית שמש
חצי מהאוטובוסים זה ע"י נהגים שמתחילים מסלול קודם כ 30-40 דקות קודם,
בשיחה שהיה לי עם נהג, אין סיכוי שנהג יספיק להתחיל בזמן את הנסיעה הבאה
וכך חצי מהאוטובוסים יוצאים כל יום עם 10 דקות איחור!
 

בת 24

משתמש חדש
החלטתי לאחרונה אחרי שקראתי את רוב האשכול,
לקחת את עצמי לידיים ולהתחיל לכתוב לי כל איחור וחיסור של אוטובוסים במדויק,
שלחתי כבר על 5 מקרים לחברות ולמשרד התחבורה,
אשמח לשמוע את הדעה שלכם בעניין לקראת תביעות, מה כדאי ומה פחות. תודה 🙏🙏
1. אפיקים קו 474 מאשדוד לבית שמש של השעה 8 בחוה''מ, שהגיע מלא ולא עצר וחיכינו אני ואחיי 3/4 שעה עד שהתקדמנו כמה תחנות ועלינו על האוטובוס הבא של 9.
2. אפיקים קו 134 מבנייני האומה לגבעת זאב, הגיע לתחנה והייתי לפניו 5 מטר והתקדמתי אליו תוך שאני מסמן לו לחכות, סגר את הדלת ונתן גז.(עשיתי טעות: דפקתי עליו וקיבלתי מכה בכתף)
3. תנופה קו 618 מב"ש לי-ם יצא רבע שעה איחור, ועוד פעם 22 דקות איחור, ולכן איחרתי לעבודה.

4. ב"ש אקספרס 680 מב"ב לב"ש יצא באיחור, כשהגיע לתחנה פתח דלת מאחורי 2 אוטובוסים שהסתירו אותו, וכשראיתי רצתי אליו והוא ברח, יש לי עדים למקרה,
ומעניין שתוך יום החברה כתבה לי שהם ראו במצלמות את המקרה ויעשו שימוע לנהג.

בע"ה אבדוק כל דבר ואתכנן תביעות.
 

תות

משתמש פעיל
מובן שמטרופולין לא עוזרים בשום דבר ורק צועקים עליי חזרה - הם לא משתלטים על כמות הנסיעות בעיר וכל המכרז שלהם היה טעות
איך אני יכולה אחת ולתמיד לסדר את העניין הפשוט הזה שהחברה תוציא את האוטובוסים שהיא רשמה בלוח הזמנים,
ושלוח הזמנים לא יהיה להמלצה בלבד.
מצטרפת לתלונות על מטרופולין ומסכימה שזאת חברת פח.
בקו 379 הם גם עושים מה שבא להם. או שלא יוצא, או שיוצא באיחור מאד משמעותי. זוועה .
אם אתם תובעים אותם, אשמח לשמוע מה היה ואיך ההתייחסות שלהם
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק
רציתי לבקש עצה
אני כבר מספר שבועות מתלוננת על קו 280 של חברת מטרופולין
כל ערב שאני בתחנה האוטובוסים פשוט לא יוצאים
כשאני מדברת עם החברה הם עונים את התשובה הלקונית של " איחור מקו קודם", "בעיה תפעולית של האוטובוס" וכ'ו
בפועל כל פעם שאני בתחנה לא יצאו אוטובוס או יותר,
מה שאומר שאחרתי המון לפגישות ולארועים.
מיותר לציין שכשהאוטובוס כבר כן מגיע הוא מפוצץ באנשים שחיכו חצי שעה בתחנה, והוא לא עוצר וכ'ו.
כמובן שמטרופולין לא עוזרים בשום דבר ורק צועקים עליי חזרה - הם לא משתלטים על כמות הנסיעות בעיר וכל המכרז שלהם היה טעות
איך אני יכולה אחת ולתמיד לסדר את העניין הפשוט הזה שהחברה תוציא את האוטובוסים שהיא רשמה בלוח הזמנים,
ושלוח הזמנים לא יהיה להמלצה בלבד.

אשמח להכוונה בנושא, תודה.

מה עושים? קו 22 בבית שמש
חצי מהאוטובוסים זה ע"י נהגים שמתחילים מסלול קודם כ 30-40 דקות קודם,
בשיחה שהיה לי עם נהג, אין סיכוי שנהג יספיק להתחיל בזמן את הנסיעה הבאה
וכך חצי מהאוטובוסים יוצאים כל יום עם 10 דקות איחור!
לצערי אני לא מכיר פתרון מיידי לדברים הללו.
ומצד שני לא לעשות כלום זה ודאי הרבה יותר גרוע.
מה שיש ביכולת הנוסעים לעשות זה הגשת תלונות ולתבוע בתביעות קטנות.
תלונות מגישים לחברה ולמשרד התחבורה, כדאי לציין ולהדגיש שמדובר בתופעה. אולי דווקא מקרים כאלה שקורים בעקביות יטופלו יחסית מהר, כך שלפחות החברות "יפזרו" את ה"תקלות התפעוליות" בצורה שוויונית.
וכמובן תביעות קטנות, מסתבר שזה מנוף לחץ לא קטן על החברות.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
החלטתי לאחרונה אחרי שקראתי את רוב האשכול,
לקחת את עצמי לידיים ולהתחיל לכתוב לי כל איחור וחיסור של אוטובוסים במדויק,
שלחתי כבר על 5 מקרים לחברות ולמשרד התחבורה,
אשמח לשמוע את הדעה שלכם בעניין לקראת תביעות, מה כדאי ומה פחות. תודה 🙏🙏
1. אפיקים קו 474 מאשדוד לבית שמש של השעה 8 בחוה''מ, שהגיע מלא ולא עצר וחיכינו אני ואחיי 3/4 שעה עד שהתקדמנו כמה תחנות ועלינו על האוטובוס הבא של 9.
2. אפיקים קו 134 מבנייני האומה לגבעת זאב, הגיע לתחנה והייתי לפניו 5 מטר והתקדמתי אליו תוך שאני מסמן לו לחכות, סגר את הדלת ונתן גז.(עשיתי טעות: דפקתי עליו וקיבלתי מכה בכתף)
3. תנופה קו 618 מב"ש לי-ם יצא רבע שעה איחור, ועוד פעם 22 דקות איחור, ולכן איחרתי לעבודה.

4. ב"ש אקספרס 680 מב"ב לב"ש יצא באיחור, כשהגיע לתחנה פתח דלת מאחורי 2 אוטובוסים שהסתירו אותו, וכשראיתי רצתי אליו והוא ברח, יש לי עדים למקרה,
ומעניין שתוך יום החברה כתבה לי שהם ראו במצלמות את המקרה ויעשו שימוע לנהג.

בע"ה אבדוק כל דבר ואתכנן תביעות.
לדעתי האישית כל אחד מהמקרים הוא עילה לתביעה. אבל למשל מקרה 2 הוא קצת גבולי וקשה להוכיח אותו, בניגוד למקרה 4 בו יש לך הודעה של החברה.
ההמלצה שלי בדרך כלל לא לתבוע על מקרה בודד אלא כמה ביחד.
בהצלחה
 

אורי אורי

משתמש חדש
זה תגובת משרד התחבורה על 2 תלונות דומות יש מה להתקדם עם זה ומה זה אומר תודה
שלום רב,
הנדון: פנייתך בנושא אי ביצוע נסיעת קו 884 של חברת קווים מלוד בתאריך 28-10-2024
סימוכין: מכתבך מתאריך 29/10/2024
הרינו לאשר קבלת מכתבך שבסימוכין.הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלת תהליכי אכיפה מול מפעילי התחבורה הציבורית במסגרתם מושתים פיצויים על חריגות מתנאי הרישיון של המפעיל וזאת במטרה לשפר את רמת השירות הניתן לנוסעים.
פנייתך נבדקה מול נתוני הביצוע של מפעיל התחבורה הציבורית במערכות המשרד, והוחלט להעבירה להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המנהלי.
נביא לידיעתך כי משרד התחבורה מבצע בקרה ממוחשבת ורציפה הבוחנת את עמידת המפעילים בביצועה נסיעות בהתאם לתנאי הרישיון. אי-התאמה של נסיעה מול חובת המפעיל לעמידה בלוח הזמנים לפי רישיון הקו, מזוהה במערכת ומטופלת בהליך אכיפה מנהלי על ידי המשרד אנו מודים לך על פנייתך, ומצרים על אי הנוחות שנגרמה לך.
בברכת נסיעה נעימה ובטוחה.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בלת"ק.
כל פניה לערכאות מכל סוג שהוא עלולה להיות "חירוף וגידוף והרמת יד בתורת משה" (לשון השו"ע חו"מ כ"ו א'), ויש לקבל היתר מרב על כל פניה כזאת.
שאלתי רב על מקרה מסוים ונעניתי שזו לא רק רשות אלא אף מצוה כדי למנוע את המצב המתמשך של הסבל לנוסעים בקו מסוים.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
זה תגובת משרד התחבורה על 2 תלונות דומות יש מה להתקדם עם זה ומה זה אומר תודה
שלום רב,
הנדון: פנייתך בנושא אי ביצוע נסיעת קו 884 של חברת קווים מלוד בתאריך 28-10-2024
סימוכין: מכתבך מתאריך 29/10/2024
הרינו לאשר קבלת מכתבך שבסימוכין.הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלת תהליכי אכיפה מול מפעילי התחבורה הציבורית במסגרתם מושתים פיצויים על חריגות מתנאי הרישיון של המפעיל וזאת במטרה לשפר את רמת השירות הניתן לנוסעים.
פנייתך נבדקה מול נתוני הביצוע של מפעיל התחבורה הציבורית במערכות המשרד, והוחלט להעבירה להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המנהלי.
נביא לידיעתך כי משרד התחבורה מבצע בקרה ממוחשבת ורציפה הבוחנת את עמידת המפעילים בביצועה נסיעות בהתאם לתנאי הרישיון. אי-התאמה של נסיעה מול חובת המפעיל לעמידה בלוח הזמנים לפי רישיון הקו, מזוהה במערכת ומטופלת בהליך אכיפה מנהלי על ידי המשרד אנו מודים לך על פנייתך, ומצרים על אי הנוחות שנגרמה לך.
בברכת נסיעה נעימה ובטוחה.
זה אומר שברמה העקרונית הם רואים שיש צדק בדבריך. אם מישהו יטען שאוטובוס לא יצא והם רואים שהוא כן יצא, הם לא יעבירו את זה לאכיפה מנהלית.
יחד עם זאת, זאת לא ראיה מוחצת כי אולי לחברה יש טענה טובה למה הנסיעה לא בוצעה.
פקקים "רגילים" הם לא סיבה טובה.
 

1 העם

משתמש פעיל
שאלתי רב על מקרה מסוים ונעניתי שזו לא רק רשות אלא אף מצוה כדי למנוע את המצב המתמשך של הסבל לנוסעים בקו מסוים.
זה דברים שמשתנים ממקרה למקרה ומתביעה לתביעה.
אני אישית מכיר רבנים (בעיקר תלמידי הגר"נ קרליץ) שמצריכים תמיד מכתב הזמנה לבית דין (כמובן שהחברות מתעלמות מזה).
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בלת"ק.
כל פניה לערכאות מכל סוג שהוא עלולה להיות "חירוף וגידוף והרמת יד בתורת משה" (לשון השו"ע חו"מ כ"ו א'), ויש לקבל היתר מרב על כל פניה כזאת.
מדובר כמובן אחרי היתרים.
אני לא מצטט ומביא בשמם כי אחרי שמצטטים ומביאים שמות, בדרך כלל באמת הנהלת האתר צריכה להתערב....
וזה באמת המקום לבקש שלא יעשו שימוש במידע שבאשכול הזה לתביעות אחרות בלי שאלת/היתר רב/בי"ד
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  104  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה