מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai

ספרא רבא

משתמש פעיל
לדעתי זה לא מדוייק לומר ש"מותר" לנהג.
זה נכון שבטווחים שציינת אין קנסות. אבל אם נגרם לי נזק כתוצאה מזה שהוא הקדים או אחר זאת תביעה אישית על הנזק שנגרם לי.
אמנם אלו מקרים גבוליים שיכול להיות שגם השופט יטען ש"אי אפשר לצמצם".
אם יש לך מקור אחר שאני לא צודק אני אשמח מאוד כי זאת נקודה חשובה.
אמנם לא מוגדר בחוזי ההפעלה במדויק, אבל המשמעות הפשוטה היא שבתוך הטווח הזה נחשב זמן היציאה למדויק.
מתוך חוזה ההפעלה עם "נתיב אקספרס בית שמש" (עמוד 3) המופיע כאן:

1731410952692.png

אפשר להסכים עם זה, אפשר לחלוק, ונראה שבאמת צריך לתקן את זה לפחות ביציאה היומית האחרונה. זה כרגע התקנון המחייב.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אמנם לא מוגדר בחוזי ההפעלה במדויק, אבל המשמעות הפשוטה היא שבתוך הטווח הזה נחשב זמן היציאה למדויק.
מתוך חוזה ההפעלה עם "נתיב אקספרס בית שמש" (עמוד 3) המופיע כאן:

צפה בקובץ המצורף 1819788
אפשר להסכים עם זה, אפשר לחלוק, ונראה שבאמת צריך לתקן את זה לפחות ביציאה היומית האחרונה. זה כרגע התקנון המחייב.
שים לב שמדובר בהסכם שבין המדינה לחברה שמגדיר מה ייחשב "אי דיוק" לצורך ההגדרה של אי עמידה בהסכם. ובהסכם הזה נקבע שלא להיכנס ל'קטנות' של דקה לפה ודקה לשם (או ליתר דיוק 2 דקות לפה ו-5 דקות לשם).
אבל אם בעקבות אוטובוס שיצא באיחור של 4 דקות, אני הפסדתי בדקה אחת אוטובוס נוסף ולכן הגעתי באיחור של שעה לעבודה, אז יש לי עילה אישית לתביעה מול החברה. כי לי זה לא משנה מה ההסכם של החברה מול משרד התחבורה, העובדה היא שהאוטובוס יצא באיחור וגרם לי לשרשרת איחורים.
אבל יחד עם זה חשוב לזכור שמקרה כזה יכול להיות גבולי בגלל סיבה אחרת, כי אפשר לטעון שבאמת אי אפשר לדייק כל כך, ולכן איחור של 4 דקות שבגללו אני רוצה לטעון שאיחרתי בשעה לא בטוח שיתקבל.
ובקיצור, לדעתי זה שהמדינה לא מתייחסת לאיחור של עד 5 דקות כאיחור, נוגע להסכמי ההפעלה מול החברה, ולא לזכות של הנוסע בתביעה על נזקים שנגרמו לו. ומנגד בתביעה כזאת יש סיכון כשיורדים לרזולוציות של דקות.
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
שים לב שמדובר בהסכם שבין המדינה לחברה שמגדיר מה ייחשב "אי דיוק" לצורך ההגדרה של אי עמידה בהסכם. ובהסכם הזה נקבע שלא להיכנס ל'קטנות' של דקה לפה ודקה לשם (או ליתר דיוק 2 דקות לפה ו-5 דקות לשם).
אבל אם בעקבות אוטובוס שיצא באיחור של 4 דקות, אני הפסדתי בדקה אחת אוטובוס נוסף ולכן הגעתי באיחור של שעה לעבודה, אז יש לי עילה אישית לתביעה מול החברה. כי לי זה לא משנה מה ההסכם של החברה מול משרד התחבורה, העובדה היא שהאוטובוס יצא באיחור וגרם לי לשרשרת איחורים.
אבל יחד עם זה חשוב לזכור שמקרה כזה יכול להיות גבולי בגלל סיבה אחרת, כי אפשר לטעון שבאמת אי אפשר לדייק כל כך, ולכן איחור של 4 דקות שבגללו אני רוצה לטעון שאיחרתי בשעה לא בטוח שיתקבל.
ובקיצור, לדעתי זה שהמדינה לא מתייחסת לאיחור של עד 5 דקות כאיחור, נוגע להסכמי ההפעלה מול החברה, ולא לזכות של הנוסע בתביעה על נזקים שנגרמו לו. ומנגד בתביעה כזאת יש סיכון כשיורדים לרזולוציות של דקות.
אתה צודק בהחלט בחילוק, הייתי אפילו מחזק את הטענה יותר, שכן בחוזה יש גם משמעות שהחברה צריכה לעמוד ב-98% מהיעדים. ברור שהחברה לא יכולה להיפטר בתביעה בטענה שזה מה-2% ה"מותרים".
אבל בגלל שבחוזה ההפעלה ההתייחסות לחריגה מועטת היא כאל "ביצוע תקין", יתכן שכך צריכה להיות ההתייחסות כלפי התחייבות החברה ביחס לנוסעים.
האם ההתחייבות מצד החברה כלפי הנוסעים היא ישירה, או שהוא רק נגזר מההתחייבות שלו כלפי משרד התחבורה?
אגב, בתחנות ההמשך, הטענה נחלשת עוד יותר. שם מפורש שזמני ההגעה הם משוערים.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה