מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
1. מגישים את זה כבקשה בתיק?
2. יש לך אפשרות לצרף פס"ד שזה עבד? זה ממש מעניין ויכול לעזור
קיבלתי את המידע, זה קרה בעבר בתיק הבא -
 

avi++

משתמש מקצוען
העוזר של אייכלר אמר לי שהם ניסו לקדם הצע"ח פיצוי לנוסע לכל אזרח, רק שעלתה בעיה טכנולגית כיצד ניתן לדעת מי באמת חיכה לתחנה, משום שלא כולם המתינו עד שבסוף האוטובוס יבוא, אלא יעלו על קווים אחרים, ומי אמר שהם חיכו באמת לאוטובוס.
מחכים לתשובות...
אולי לפי מי שהתקשר להתלונן
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אולי לפי מי שהתקשר להתלונן

מי אמר שהוא באמת חיכה, אולי הוא שמע מחבר וכדו', או ראה בתחנה שהאוטובוס איחר למרות שלא רצה כלל לעלות עליו.
זאת שאלה משפטית מאוד סבוכה
אבל אולי צריך להתחיל לחשוב הפוך - לאור ריבוי המקרים של אי יציאה וכו' חובת ההוכחה עוברת לחברה המפעילה.
ובמילים אחרות אם יש לקוח שפונה בזמן אמת, הוא יקבל פיצוי. החברה היא זאת שתצטרך להוכיח שהוא לא חיכה, או שפשוט תדאג שהאוטובוס יגיע.
אבל זה כנראה לא יקרה, סתם תקוות שווא של עייפות....
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אבל אולי צריך להתחיל לחשוב הפוך - לאור ריבוי המקרים של אי יציאה וכו' חובת ההוכחה עוברת לחברה המפעילה.
ככל ומרבית הנסיעות בוצעו
נטל ההוכחה על אי ביצוע שאירע בזמן ההמתנה של הנוסע מוטל על הנוסע
 

עיתונאי ומדיה

משתמש רשום
מה אני עושה שהתלוננתי על אוטובוס שלא יצא (ונציג החברה אישר זאת)
עכשיו הם כותבים לי שרשום להם שבשעה שהמתנתי הוא פתח את הדלת והעלה נוסעים?
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
מה אני עושה שהתלוננתי על אוטובוס שלא יצא
קשה ליישב את הסתירה הזאת, אם כי יתכן שמדובר בשני נסיעות שונות.
תוכל לוודא זאת באמצעות בקשה מהיחידה לחופש המידע כאן https://www.gov.il/he/service/freedom_of_information_submission
בנוסף, כמו שהומלץ כאן, כדאי להמתין להצטברות מספר תלונות בעדיפות נגד אותה חברה.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מה אני עושה שהתלוננתי על אוטובוס שלא יצא (ונציג החברה אישר זאת)
עכשיו הם כותבים לי שרשום להם שבשעה שהמתנתי הוא פתח את הדלת והעלה נוסעים?
האם יש לך תיעוד או עדויות?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
כל המשפחה שלי עמדה בתחנה
ואני זוכר את השעה שדיברתי עם הנציג
לדעתי העניין הוא כזה - לתבוע על מקרה אחד זה קצת מסוכן למקרה שהחברה תוכיח אחרת בין אם זה אמת ובין אם זה שקר. במקרה כזה התביעה תידחה ויש סיכוי שתצטרך אפילו לשלם הוצאות משפט.
כשתובעים על כמה מקרים בו זמנית, זה מצמצם את הסיכון שזה יקרה.
לכן ההמלצה הטובה ביותר היא לצרף עוד מקרים.
אבל אם אתה בטוח מאוד שאתה צודק אתה בהחלט יכול לתבוע, בפרט שאתה כבר בתביעה מציין את הסתירה בין מה שאמר הנציג למה שהחברה כתבה, ולכן זה מאוד חשוב שאתה יודע מתי היתה אותה שיחה וחשוב לציין את זה בכתב התביעה.
בכדי לצמצם עוד את הסיכון אתה יכול לפנות שוב לחברה ולכתוב להם שאתה רוצה להבין את הסתירה, רוב הסיכויים שהחברה לא תזרום עם זה ולא תנפק הסבר, אבל לדעתי זה מוריד את הסיכון שתצטרך לשלם הוצאות משפט במידה והחברה תוכיח אחרת.
יש כאלה שיטענו שאחרי פניה כזאת לחברה תקרה תקלה שתעלים את השיחה.......
אז לשיקולך.

עוד נקודה חשובה לסיום - תבדוק טוב שהשעה שאתה מדבר עליה היא השעה שהחברה ענתה לך בתשובה.
אני מכיר לפחות חברה אחת שאתה מתלונן שחיכית בתחנה הראשונה מ-10:35 והאוטובוס של 10:45 לא יצא, והם יכתבו בתשובה שהאוטובוס של 10:30 יצא בזמן:mad:
 

ספרא רבא

משתמש פעיל
לתבוע על מקרה אחד זה קצת מסוכן
אוסיף 2 מעלות בריכוז תלונות:
טרחה זהה לתלונה אחת ועשרה תלונות.
אוסף של מקרים עשוי להשפיע להסתכל על הענין כ"התנהלות" שצריכה תיקון שורשי ולא כמעידה חד-פעמית.
 

סויפר

משתמש חדש
הכנת התביעה מתחילה הרבה לפני שהמקרה קורה, ואסביר:
היות וכאחד לארבעה פעמים שהנך מחכה בתחנה קורה עוול (התנהגות נהג, איחור, אי עצירה,...). והרבה פעמים לוקח זמן עד שמבינים שמה שקרה לפנינו הינו עוול, ואז מנסים להיזכר מתי הגענו לתחנה וכמה זמן ממתינים...
לכן מומלץ שמיד בהגיעך לתחנה להתחיל לתעד פרטים. להתקשר לחברה המפעילה - וכמובן להקליט - ולברר מתי האוטובוס אמור להגיע. כך יש לנו כבר הוכחה כלשהיא שהמתנו בתחנה ושאמור היה להגיע אוטובוס.
כל שיחה לחברה או למשרד התחבורה שיהיה מוקלט!
לרשום לעצמנו את מספר התחנה, (והאוטובוס במקרה של אי עצירה)!
לקחת פרטים מאנשים בתחנה לתביעה משותפת או להעיד.
אחרי המתנה ממושכת (ניתן לבדוק ב'כל זכות') מותר לנו לקחת מונית, רצוי שנבקש מונה (כן גם בנסיעה בינעירונית) וכמובן קבלה.
אחרי קרות המקרה:
ניתן לשלוח מייל עם סיפור המקרה לחברה המפעילה (לא למשרד התחבורה). להמתין לתגובתם, לעתים לא נקבל מענה בהרבה מהמקרים יהיה אפ' הכחשה. לא לקחת אישי ולא לענות להם חזרה - הכחשת החברה רק יכול לשרת אותנו.
עכשיו פותחים תיק ב50 שח ב'נט המשפט' עם סיפור המקרה בלבד (עדיות, הקלטות, שאר מסמכי ראיות - השאירו לשלב המשפט).
עכשיו תור החברה - הם בד"כ יכתבו כתב הגנה (הכחשה)
ניתן לענות להם - לטעמי מומלץ לחכות.
במשפט להביא את כל המסמכים וההתכתבויות, להקלטות ניתן להביא רמקול בלוטוס... קאפיטל תהלים, ולקוות לטוב.
בנוגע לחשש מהוצאות משפט החשש קצת מוצדק - אך באם ישנם הוכחות מוצקות (כגון תגובות סותרות של נציגי החברה) גם אם השופט יחליט שהפיצוי לא במקומו (תקלת חירום בחברה, וכו') - הרי את ההחזר של המונית מותר לנו לדרוש.

ישנם מקרים שאינם חזקים מספיק בכדי להגיע לתביעה - באופנים אלו מומלץ לפנות למשרד התחבורה ולתעד... לעתים יהיה ניתן אח"כ לאוספם לתביעה אחת.

לאלו שאינם רוצים לתבוע אך רוצים להועיל לכלל הציבור
אחרי כל מקרה של עוול אפי הקטן ביותר להתלונן! להתלונן הכוונה למשרד התחבורה (התלונות לחברה המפעילה - שווה להתלוננות לנהג)
להתלונן ולשכוח - אין טעם לחכות לתגובה (משרד התחבורה לא מחלק פיצויים) - אך ככל שכמות התלונות יתרבה נראה בעז"ה שינוי

כמובן שלא תמיד העניינים מתנהלים כפי שהובא כאן. כתבתי לתועלת הציבור ואשמח גם אני להתייעל...
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אשכול עם כמעט 100 עמודים...
מישהו יכול לעשות הודעה מסכמת מה ואיך כדאי לכל אחד לעשות?
במקרה של כל הפרה מכל סוג מצד חברת תח"צ, דבר ראשון לשלוח תלונות הן למשרד התחבורה והן לחברה.
בנוסף אפשר (ולדעתי כדאי) לתבוע את החברה בתביעה קטנה.
ניתן לפתוח תיק מקוון באתר נט המשפט ולהעזר בקובץ המצורף, או לעבור לדף 3 של האשכול.
אשמח לעזור בל"נ לכל שאלה (אם אתם מעוניינים בפירוט קצת יותר נרחב על התביעה גם אשמח לעזור).
 

קבצים מצורפים

  • המדריך המלא להגשת תביעה קטנה.pdf
    1.1 MB · צפיות: 28
נערך לאחרונה ב:

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
להתלונן הכוונה למשרד התחבורה (התלונות לחברה המפעילה - שווה להתלוננות לנהג)
לדעתי זה לא כל כך מדוייק.
לפני תקופה קיבלתי למייל הודעה מחברת תח"צ מסויימת שהיתה מיועדת לנהג בחברה, שם היא מפנה אליו תלונה של נוסע שהנהג לא עצר לו, במכתב הוא מוזהר בקנס.
כמובן שההודעה נשלחה אלי בטעות, אבל זה מלמד שגם תלונה לחברה שווה משהו.
ולכן לדעתי כדאי תמיד לשלוח את התלונה גם למשרד התחבורה וגם לחברה, בין אם מתכוונים לתבוע בת"ק ובין אם לאו.
 

נמנמת

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
שלום למביני העניין.
יש לי תיק בבית המשפט לתביעות קטנות מול עילית.
יצרו איתי קשר מטעם חברת גישור שבית המשפט שולח אליו (אמין?)
שיש לי אופציה לגשת לגישור.
הייתם עושים את זה? או כדאי לחכות לדיון בבית המשפט?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
שלום למביני העניין.
יש לי תיק בבית המשפט לתביעות קטנות מול עילית.
יצרו איתי קשר מטעם חברת גישור שבית המשפט שולח אליו (אמין?)
שיש לי אופציה לגשת לגישור.
הייתם עושים את זה? או כדאי לחכות לדיון בבית המשפט?
@יוסי ב.ק האם היו מקרים שבהם נקראת לגישור מול חברות התח"צ?
 

מוישי או

Samples & styles
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
המתנתי בתחנה ביום שישי, והאוטובוס (שהיה קבלני) לא עצר כי לא היה לו מקום.
התקשרתי לחברה והם אמרו שהם התחייבו למשרד התחבורה רק על אוטובוס אחד ואמור לצאת עוד אוטובוס בעוד שעה.
האם יש עילה לתביעה?


@יוסי ב.ק
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה