הקוטב הצפוני

משתמש מקצוען
זה יכול לעבוד גם מול דואר ישראל? הדוור לא דפק אצלי בדלת כדי למסור לי את הדרכון רק המשיך עם זה מיד ושל לסניף דואר.
לי קרה עם הזמנה מאמזון.
תמיד מגיע בזמן,
פעם ראשונה שמוצר נשלח עם דואר ישראל,
וקיבלתי הודעה למייל שניסינו להעביר את החבילה ללא הצלחה,
באתר של הדואר הופיע "מען לא ידוע"
החבילה היתה דחופה , הגיעה בסוף ממש באיחור.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
לא הבנתי. לא להגיש אותם יחד? או להגיש ולתרץ בכך שבכך שחילקתי אותם יש אפשרות לדון בכל מקרה ומקרה?
הליך של תביעה קטנה הוא הליך די קל ופשוט, וזה גורם שישנם אנשים שמנצלים את זה. לכן כמות התביעות שניתן להגיש מוגבל ל-5 תביעות לאדם לשנה בכל בימ"ש.
בנוסף, גם יש הרבה שופטים שלא אוהבים את זה. דוגמא טובה לזה היא תביעת ספאם. לפי החוק ניתן לתבוע את מי ששולח פרסומת למייל/טלפון ללא רשות בסכום של עד 1000 ש"ח ללא הוכחת נזק על כל מקרה. כלומר אם חברה שלחה לי 4 פרסומות ללא רשות אני יכול לתבוע בסכום של 4000 ש"ח ללא הוכחת נזק. בפועל בתי המשפט בהרבה מקרים נוטים לתת פחות, אלא אם כן הוכחת שאותה חברה מצפצפת ועושה את זה שוב ושוב וכו'.
חשוב להדגיש שלא על כל דבר מותר לתבוע בערכאות וצריך לבדוק את זה. על תח"צ ישנם רבנים ודיינים רבים שמתירים ואף מעודדים.
לכן ברגע שמגישים כמה תביעות החברה כנראה תטען שמדובר ב"תובע סדרתי" שבא "להתעשר" שלא כדין וכו'.
מה שאני הייתי מציע (ככה אני עושה) זה שאני מציין מראש שאני מקפיד לתבוע על כל הפרה כי אני רוצה שינוי. אני מדגיש שאני תובע רק על תח"צ ולא על מחדלים אחרים כגון ספאם/מחירים בחנות וכו'. ואני מפרט מעט על הקושי שבהתנהלות בשירות תח"צ לקוי.
כלומר, אני מפרט את הרציונאל שעומד מאחורי התביעה שלי, ובד בבד מצהיר שזאת כבר התביעה החמישית שלי וכו', כך שאני מגיע מראש עם ידיים נקיות תוך שאני זה שמצהיר שאני תובע שוב ושוב כדי ל"לעשות משהו" לשינוי.
לכן בנוגע לשאלה שלך, אני הייתי מחלק את זה לכמה תביעות כי באמת כך אפשר לדון בכל מקרה (לא תמיד השופטים דנים בכל מקרה) ומציין את זה.
אשמח לקבל דוגמא לכתב תביעה
אין לי נסיון ב"ה בניסוח תביעות...
יש טופס רשמי שאותו צריך לצרף.
אבל לעיקר התביעה אין נוסח מיוחד. פשוט לכתוב בצורה זורמת, מתומצתת ומפורטת כאחד. אפשר לפי סדר כרונולוגי או לפי מקרים דומים או לפי קו וכו'.
אפשר קצת מלל חופשי כהקדמה כמו שכתבתי למעלה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
זה יכול לעבוד גם מול דואר ישראל? הדוור לא דפק אצלי בדלת כדי למסור לי את הדרכון רק המשיך עם זה מיד ושל לסניף דואר.
קודם כל לבדוק הלכתית. לי זה נראה אותו דבר אבל חובה לברר.
אבל המקרה מאוד בעייתי בעיני. קשה להוכיח אותו וגם צריך לבדוק מה חובות הדואר.
 

טוליפ לבן

משתמש מקצוען
כרגע את לא צריכה לעשות שום דבר
כשאת נכנסת לפרטי התיק שלך את יכולה לעקוב אחרי אישורי מסירה, אם כעבור כמה שבועות מפתיחת התיק לא תראי שם אישור מסירה תצטרכי לדאוג שהם אכן יקבלו.
ללא אישור מסירה הדבר נחשב שהם לא קיבלו את התביעה וההליך לא יתקיים, למיטב ידיעתי זה בדרך כלל לא קורה בתביעות מהסוג הזה כי את בחרת באתר את שם החברה מתוך המאגר כך שנראה לי שהכתובת שלהם מתעדכנת אוטומטית והם אמורים לקבל את התביעה.
נכנסתי עכשיו.
אלו הפרטים:
1687028589297.png


האמת היא שגם הזימון שלי נמצא בסטטוס 'נשלח', ועדיין לא קבלתי אותו.
מצב המסירה ריק.
כל המסמכים נשלחו בדואר רשום ב-21.05.
מה עושים?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען

יעקב אסטרייכר

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מישהו יכול לכתוב מדריך מקוצר לתביעה?
אין לי כוח וזמן לעבור על כל האשכול...
 

די

משתמש סופר מקצוען
איך אני יודעת שאני לא מזיקה לנהג בתביעה שלי?
אם את תובעת בגלל טעות של הנהג (נניח אוטובוס לא מלא שלא עצר בתחנה) אז מה הבעיה שהוא יינזק? (בשביל זה שאלת רב, אני מקווה, ואם הרב אמר שאפשר לתבוע אז אפשר)
אם את תובעת לא בגלל טעות של הנהג (נניח אוטובוס מלא שלא עצר) למה שהנהג יינזק?
 

יעקב אסטרייכר

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אני עכשיו אוסף תלונות על קו מסויים - כמה שאלות
א. כתבו כאן לשלוח תלונה לחברה ואם הפיצויים לא מספיקים וכו' - איך פונים? בטלפון מספיק? אני לא מוצא באתר של חברת קווים, במייל של השרות לקוחות? ואני צריך לדרוש פיצוי? אני מתקשר רק כדי לקבל מספר תלונה - זה מספיק
ב. האם הם לא יכולים לטעון שזה קו פחות שימושי וכו' וכו'
ג. התירוצים שלהם (פנצ'ר, נהג מחליף, נהג חולה, וכו') - לא יהיו קבילים בבית משפט?
ד. מכמה תלונות הגיוני לפתוח תביעה ועל כמה לתבוע -
אשמח להדרכה מעשית ולקצת סיפורים מהשטח כדי להבין את רוח הדברים.
תודה רבה.
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
חיכיתי השבוע לקו פנימי בירושלים,
כשהגעתי לתחנה הופיע שיש קו בעוד 2 דקות,
חיכיתי איזה חצי שעה, ואז השתנה ל20 דקות!
בהמשך נודע לי שהיתה הפגנה,
האוטובוס בכלל לא עובר שם...
איזה הוכחה יש לי להראות להם?
זאת לא עילה לתביעה
מה את רוצה שיעשו?
היתה הפגנה - כולם סובלים
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אני עכשיו אוסף תלונות על קו מסויים - כמה שאלות
א. כתבו כאן לשלוח תלונה לחברה ואם הפיצויים לא מספיקים וכו' - איך פונים? בטלפון מספיק? אני לא מוצא באתר של חברת קווים, במייל של השרות לקוחות? ואני צריך לדרוש פיצוי? אני מתקשר רק כדי לקבל מספר תלונה - זה מספיק
ב. האם הם לא יכולים לטעון שזה קו פחות שימושי וכו' וכו'
ג. התירוצים שלהם (פנצ'ר, נהג מחליף, נהג חולה, וכו') - לא יהיו קבילים בבית משפט?
ד. מכמה תלונות הגיוני לפתוח תביעה ועל כמה לתבוע -
אשמח להדרכה מעשית ולקצת סיפורים מהשטח כדי להבין את רוח הדברים.
תודה רבה.
א. אפשר למייל של שירות הלקוחות
ב. אין טענה כזאת של קו לא שימושי, אם כבר ההיפך כי אני מניח שאם הוא פחות שימושי הוא גם פחות תכוף מה שאומר שההמתנה לאוטובוס הבא תהי ארוכה.
ג. את התירוצים הם צריכים להוכיח, במידת הצורך אני יוכל להביא מקורות להתחייבות הזאת.
ד. לדעתי על יותר מאחד, וכמובן תלוי בכל מקרה. אם תפרט אני ישמח לנסות להמליץ על סכומים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  57  פעמים

לוח מודעות

למעלה