avi++

משתמש מקצוען
הדרך הלגיטימית לסרב זה טענת חוסר נגישות ומרחק מהבית
מעולה!!!
עד שעבדתי על ניסוח לכתב תשובה, אני רוצה לדעת אחת ולתמיד מה חושב בית המשפט על מקרים כאלו... שלא ינפנפו אותי בניסיון לפשרה ''אולי אתה לא יודע, אבל בזמן האחרון בית המשפט כבר לא מייחס חשיבות לעוגמת נפש, ונותן על זה סכומים נמוכים, אם בכלל, מה שאנחנו מציעים לך זה מעל ומעבר ממה שתקבל אצל שופט''...
פפפפפ
 
@יוסי ב.ק
אשמח לחוו"ד

פרטי המקרה

בחול המועד האחרון חיכתי לאוטבוס של 884 ממ"ע לאחיסמך (בצומת חשמונאים)
הגעתי לתחנה בשעה 22:50
האוטבוס היה אמור לצאת בשעה 23
האוטובס לא יצא
בשעה 23:30 אוטבוס נוסף לא הגיע
בשעה 00:10 האוטבוס של השעה 23:30 עבר ולא עצר בתחנה
בשעה 00:25 לקחתי מונית עם קבלה
המתנה של שעה וחצי! עם אשתי והילדים בקור
הגעתי לבית בשעה 00:50

(יצויין שהאוטובוס האחרון של השעה 00:15 גם לא עצר בתחנה, אחרי שעליתי למונית)


תגובת החברה: הם ביקשו לי את הקבלה על המונית, והגיבו לי שאוטבוס אחד לא יצא כי היה 'תקלה תפעולית'
ואוטובוס נוסף היה תקוע בפקק ולכן איחר ולגבי שהוא לא עצר בתחנה הנהג ננזף



רציתי לשאול:
1.
האם זה עילה לתביעה
2. מה גובה הסכום המקובל לתבוע במקרה כזה
3. האם התביעה היא גם עבור אשתי והילדים, ופיצוי עבור כל אחד בנפרד (האם לפרט אותם כתובעים נוספים בתביעה)
4. בהלוך האוטבוס איחר בחצי שעה ולקחתי גם מונית( שעליתי למונית האוטבוס הגיע) כדאי לצרף את זה לתביעה?
5. האם כדאי לחכות לפני הגשת התביעה, לתגובה ממשרד התחבורה?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בימ''ש מציע גישור
מה זה אומר לגביי?
זה לא אמור להיות ממש לפני המשפט?
(הבעיה העיקרית מבחינתי שהם קבעו את הגישור במבשרת, אין לי איך להגיע לשם)

בית המשפט תמיד מציע גישור, זה דבר מאוד מקובל. צריך לדעת להתייחס אליהם בכבוד
חשוב מאוד לשלוח מכתב דרישה לשינוי מיקום הגישור לעיר מרכזית יותר, וקרובה יותר, ובשעה נוחה יותר (ולציין גם את מיקום מגוריך)
כמובן להסביר כמה שיותר ארוך כמה קשה לי להגיע לאזור הזה.
העתק המכתב צריך להישלח גם לבית המשפט, אבל רק העתק, חובה לציין זאת בראש המכתב- את רשימת הנמענים כדי שהחברה תהיה מודעת לכך שככל המכתבים שאתה שולח מתועד מיידית בבית המשפט
מעתה, כל תקלה בגישור יהיה מובנת יותר מצדך, ופחות לטובת החברה!
מה אתם אומרים?
אני יעשה קצת סדר בכל מה שאני יודע על גישור.
הגישור נעשה על ידי גוף חיצוני, והרעיון שלו הוא ליישב את הסכסוך בין הצדדים בדרך מהירה (עוד יותר מהליך הת"ק). ביהמ"ש לא מעורב בגישור ורק התוצאות שלו (אם יש כאלו) מובאות לפניו בכדי לסגור את התיק.
גם אם תסרבו זה לא אמור להשפיע בצורה רשמית. ויחד עם זאת, אני חושב שכדאי להתייחס לזה, ולו כדי להראות לשופט/ת שאתם הסכמתם לסיים את ההליך. ולא סתם הייתם "דווקניים" ועקשנים.
לכן אני לא יודע אם יש צורך לעדכן את ביהמ"ש, אבל בכל אופן אם ממילא אתם רוצים לסיים את זה בפשרה, זאת יכולה להיות הזדמנות טובה בשבילכם, ותנסו לעשות את זה בצורה שתהיה נוחה לכם כגון מקום אחר ואולי אפילו זום או בטלפון.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
חיכנו בתחנה והאוטובוס האחרון לא עצר, התקשרתי לשרות לקוחות לשמוע אם אמור להיות תגבור ואמרו שלא.
ביקשתי החזר למונית , הציעו לי לחזור דרך ירושלים (כבר לא רלוונטי בשעה מאוחרת זו),
בחוסר בררה הזמנתי מונית לחזרה הביתה,ובאמצע הנסיעה שמעתי שבסוף החברה כן הוציאה אוטובוס נוסף!
יש אצלי הקלטת שיחה בה הנציג אומר שלא יהיה עוד אוטובוס ואין לו איך לעזור לי...
הגשתי פניה לחברה על החזר נסיעה ופיצוי על עוגמת הנפש -המתנה של שעה בשעת לילה מאוחרת, והם לא מוכנים לתת
יש מה להגיש תביעה?

אז מה בתכלס?
לעבור לתביעה, או להמשיך להתעקש עם החברה?
רק מציין שכבר ביקשתי פעם החזר מונית מהחברה מסיבה מוצדקת, (אוטובוס ריק דילג על התחנה והפתרון של החברה היה להמתין לאוטובוס הבא למעלה משעה למרות שהסברנו להם שהנסיעה באוטובוס הבא ביום שישי חורפי ארוכה פי שתיים ולכן נגיע כמעט שלוש שעות מאוחר יותר ממה שתכננו.) והחברה דחתה את בקשת ההחזר,
האם אפשר לתבוע על שני המקרים?
בהחלט לדעתי יש פה עילה לתביעה!
1. החברה מחוייבת להוציא אוטובוס נוסף עד שיעלו כל הנוסעים בתוך פרק זמן של 15 דקות (ברוב המקרים הדומים). לדעתי להציע לנסוע בדרך חילופית דרך י-ם (ועוד בשעה מאוחרת) או לחכות שעה לאוטובוס הבא זאת חוצפה (בכתב תביעה אני משתדל לא להשתמש במילה הזאת אלא ב"הצעה מאוד לא ראויה"...).
2. נציג אמר לך מפורשות שלא יצא עוד אוטובוס ולכן לקחת מונית.
3. למעשה החברה מחוייבת לשלם את המונית. ישנו נוהל חדש לפיו ניתן להתקשר למוקד משרד התחבורה שאמורים לעלות לבירור מול החברה ובמקרים דומים (באוטובוס אחרון ואחד לפניו, לפי מיטב זכרוני) להורות לנוסע לקחת מונית שתשולם על ידי החברה. הדגשה: זאת כנראה לא "חובה" גמורה שיוצרת התחייבות משפטית אמיתית כלפי הנוסע, אבל בהחלט ניתן להשתמש בה כחיזוק לטענה נגד החברה ועד כמה היא מחוייבת לנוסעים.
אז לדעתי בהחלט ניתן לתבוע ועל שני המקרים.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק
אשמח לחוו"ד

פרטי המקרה

בחול המועד האחרון חיכתי לאוטבוס של 884 ממ"ע לאחיסמך (בצומת חשמונאים)
הגעתי לתחנה בשעה 22:50
האוטבוס היה אמור לצאת בשעה 23
האוטובס לא יצא
בשעה 23:30 אוטבוס נוסף לא הגיע
בשעה 00:10 האוטבוס של השעה 23:30 עבר ולא עצר בתחנה
בשעה 00:25 לקחתי מונית עם קבלה
המתנה של שעה וחצי! עם אשתי והילדים בקור
הגעתי לבית בשעה 00:50

(יצויין שהאוטובוס האחרון של השעה 00:15 גם לא עצר בתחנה, אחרי שעליתי למונית)


תגובת החברה: הם ביקשו לי את הקבלה על המונית, והגיבו לי שאוטבוס אחד לא יצא כי היה 'תקלה תפעולית'
ואוטובוס נוסף היה תקוע בפקק ולכן איחר ולגבי שהוא לא עצר בתחנה הנהג ננזף



רציתי לשאול:
1.
האם זה עילה לתביעה
2. מה גובה הסכום המקובל לתבוע במקרה כזה
3. האם התביעה היא גם עבור אשתי והילדים, ופיצוי עבור כל אחד בנפרד (האם לפרט אותם כתובעים נוספים בתביעה)
4. בהלוך האוטבוס איחר בחצי שעה ולקחתי גם מונית( שעליתי למונית האוטבוס הגיע) כדאי לצרף את זה לתביעה?
5. האם כדאי לחכות לפני הגשת התביעה, לתגובה ממשרד התחבורה?
1. עילה רצינית לתביעה, עם הודאה מפורשת של החברה על שלושת המקרים:
א) תקלה תפעולית שהיא כנראה לא באמת תקלה וגם אם היתה תקלה היה צריך להגיע אוטובוס חילופי בתוך 10-15 דקות (חשוב לציין את זה בכתב תביעה וכדאי לצרף את הסעיף הרלוונטי מתוך 'נוהל אוטובוסים תקולים').
ב) אוטובוס שתקוע בפקק, קודם כל תכל'ס החברה מודה שהוא לא יצא בזמן, ועכשיו היא תצטרך להוכיח אם הפקק היה חריג ובלתי צפוי באופן שהיא לא היתה אמורה להיערך בהתאם (בהתחשב בזה שזה חול המועד ויש מקומות שפקוקים יותר ומקומות שדווקא פקוקים פחות). ובנוסף זה לא רלוונטי שהיה פקק, כי אם האוטובוס הראשון היה יוצא בזמן אתם לא הייתם מתעכבים בגלל הפקק של השני.
ג) לגבי הנהג שננזף, זאת גם הודאה שהוא לא עצר.

3. בהחלט ניתן לתבוע גם בשם אשתך והילדים ובכך גם להגדיל את סכום התביעה הנדרש. ואכן צריך לפרט אותם כחלק מהתובעים (אם מדובר בתינוק, אני אישית לא הייתי מצרף, אבל הייתי מציין את זה כעוד קושי ועגמת נפש ומגדיל בכך את סכום התביעה של ההורים. ואם מדובר בילדים שהשתעממו בתחנה וכו' אז בהחלט כדאי לתבוע בשמם ולצרף אותם). לדיון בבימ"ש יצטרכו להתייצב כל הבגירים, ואת הקטינים אתם מייצגים כהורים.

4. בהחלט לצרף גם את בתביעה.

5. אין צורך לחכות כי יש לך הודאה מפורשת של החברה.

2. סכום התביעה - מדובר ב-3 הפרות של החברה בזה אחר זה, המתנה של שעה וחצי, שעת לילה מאוחרת. אני הייתי מבקש 1500-2500 לכל אחד, כפול מספר הממתינים.
+ האיחור של חצי שעה בהלוך עליו אני אישית הייתי מבקש 500-800 ש"ח לכל אחד.
+ המונית הלוך.
+ המונית חזור.
כנראה שלא תקבל בפועל את מלוא הסכום אבל כנראה תצא עם משהו יפה.

ועוד דבר - זה נראה שהחברה מוכנה לשלם לך את המונית. תדגיש להם שגם אם משלמים את מחיר המונית אתה דורש גם פיצוי הוגן, והתשלום על המונית הוא לא פיצוי על עגמת הנפש בזבוז הזמן וכו'. אם אתה שוקל תביעה חשוב שיהיה לזה תיעוד בכתב ולכל הפחות הקלטה. במקרה כזה בשום אופן אל תחתום על מסמך שכתוב בו שאתה מוותר לחברה וכדומה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ס'

קיג סֵעֲפִים שָׂנֵאתִי וְתוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי:קיד סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קטו סוּרוּ מִמֶּנִּי מְרֵעִים וְאֶצְּרָה מִצְוֹת אֱלֹהָי:קטז סָמְכֵנִי כְאִמְרָתְךָ וְאֶחְיֶה וְאַל תְּבִישֵׁנִי מִשִּׂבְרִי:קיז סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה וְאֶשְׁעָה בְחֻקֶּיךָ תָמִיד:קיח סָלִיתָ כָּל שׁוֹגִים מֵחֻקֶּיךָ כִּי שֶׁקֶר תַּרְמִיתָם:קיט סִגִים הִשְׁבַּתָּ כָל רִשְׁעֵי אָרֶץ לָכֵן אָהַבְתִּי עֵדֹתֶיךָ:קכ סָמַר מִפַּחְדְּךָ בְשָׂרִי וּמִמִּשְׁפָּטֶיךָ יָרֵאתִי:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה