מתכנתת!!

משתמש פעיל
אוטובוס שהיה אמור להיות בתחנה בשעה מסוימת, ובפועל הגיע באיחור של 50 דק'.
הוא יצא מאוחר (לדברי הנציגה - בעקבות תקלה), יש מה לעשות?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
החברה טוענת בכתב ההגנה שהתובע (כלומר, אני) לא הוכיח מתי ואם בכלל הגיע לתחנה, אציין שיש הקלטות שיחה למוקד בזמן אמת, איך אני אמור להוכיח את זה בכלל?
נסה להוציא פירוט שיחות מחברת הסלולר שלך
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
החברה טוענת בכתב ההגנה שהתובע (כלומר, אני) לא הוכיח מתי ואם בכלל הגיע לתחנה, אציין שיש הקלטות שיחה למוקד בזמן אמת, איך אני אמור להוכיח את זה בכלל?

כמה זה קריטי בכלל להגיש כתב תשובה לכתב ההגנה?

יש לי יסוד סביר לחשוד שכמה חברות מסתכלות באשכול הזה ולפי זה מנהלות את התיק
חכמים, הזהרו בדבריכם...
אלו הן טענות קלאסיות.
אם יש לך הקלטה זה מצויין.
ניתן גם לטעון שעצם זה שאתה יודע שהאוטובוס לא עבר והחברה לא מכחישה מעיד על כך שהיית נוכח, כי אחרת מניין לך שהוא לא הגיע?
אפשר גם להוכיח באמצעות הרב קו שביצעת את הנסיעה מאוחר יותר. נניח רצית את האוטובוס של 10:00 לתל אביב והוא לא יצא, אבל רואים שנסעת באוטובוס של 10:30, זה יוצר אמינות (אם כי לא הוכחה מוחצת) שאכן רצית את הנסיעה המדוברת. ובדרך כלל בתביעה קטנה זה מספיק.
מה שחשוב בת"ק זאת האמינות.

לגבי כתב תשובה - זאת לא חובה. אך אני אישית הייתי ממליץ להתייחס בקצרה לטענות החברה ולהדגיש את הנקודות שלך.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אוטובוס שהיה אמור להיות בתחנה בשעה מסוימת, ובפועל הגיע באיחור של 50 דק'.
הוא יצא מאוחר (לדברי הנציגה - בעקבות תקלה), יש מה לעשות?
לכאורה בהחלט עילה לתביעה. "תקלה" היא לא פטור גורף לחברה. ישנו 'נוהל אוטובוסים תקולים' לפיו במקרה תקלה על החברה להוציא אוטובוס חילופי בפרק זמן של 10-30 דקות, לפי המיקום בו נתגלתה התקלה (למעט מקרים מסויימים).
יחד עם זאת, ההמלצה האישית שלי היא שלא לתבוע על מקרה בודד אלא לצרף כמה מקרים (למעט במקרה חריג למשל נזק גדול/עיכוב משמעותי במיוחד וכו').
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
נסה להוציא פירוט שיחות מחברת הסלולר שלך
גם אם אין לך הקלטה ולא הצלחת להוציא פירוט, עצם זה שאתה טוען שבשעה פלונית (גם אם בערך) התקשרת יוצר אמינות. ואפשר גם לציין שהכל נמצא בידי החברה ובידה להוכיח מה היה בשיחה.
 

avi++

משתמש מקצוען
אלו הן טענות קלאסיות.
אם יש לך הקלטה זה מצויין.
ניתן גם לטעון שעצם זה שאתה יודע שהאוטובוס לא עבר והחברה לא מכחישה מעיד על כך שהיית נוכח, כי אחרת מניין לך שהוא לא הגיע?
אפשר גם להוכיח באמצעות הרב קו שביצעת את הנסיעה מאוחר יותר. נניח רצית את האוטובוס של 10:00 לתל אביב והוא לא יצא, אבל רואים שנסעת באוטובוס של 10:30, זה יוצר אמינות (אם כי לא הוכחה מוחצת) שאכן רצית את הנסיעה המדוברת. ובדרך כלל בתביעה קטנה זה מספיק.
מה שחשוב בת"ק זאת האמינות.

לגבי כתב תשובה - זאת לא חובה. אך אני אישית הייתי ממליץ להתייחס בקצרה לטענות החברה ולהדגיש את הנקודות שלך.
אם אני טוען לזיוף נתונים, יכולות להיות לכך השלכות? (האופציה השניה זה טעות ברישומים אצלם, פחות נראה לי...)
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אם אני טוען לזיוף ראיות, יכולות להיות לכך השלכות? (האופציה השניה זה טעות ברישומים אצלם, פחות נראה לי...)
כמדומני ש @מנוי פרימיום כתב לעיל על חשדות וטענות כאלה.
ההמלצה האישית שלי היא לא לכתוב בצורה חד משמעית שהחברה זייפה, אלא להשתמש במונחים "רכים" יותר.
בכל מקרה לא אמורים להיות השלכות מיוחדות.
לעצם העניין אתה יכול לבקש את המידע על הנסיעות ממשרד התחבורה לפי 'חוק חופש המידע'. אם המסמכים של החברה לא יהיו תואמים את המסמכים שתקבל ממשרד התחבורה, יכול להיות שהחברה תהיה בבעיה קטנה...
זה כרוך בעלות של כ-20 ש"ח למיטב זכרוני.
 

איכא מאן דאמר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יש לי שאלה כזאת.
אני נסעתי באוטובוס ולפי הירידה בתחנה ביקשתי מהנהג שיפתח תא מטען, אבל הנהג ניסה כמה פעמים ולא הצליח עקב תקלה, אז הוא אמר לי שהוא ישאיר את החפצים שלי במסוף ונסע, והשאיר אותי לבד בעיר היעד עם שתי תינוקות (בת שנה ובת שנתיים וחצי) בלי עגלה, ובלי כל צורך בסיסי של התינוקות (שמיכה בקבוק מוצץ וטיטולים)...
ברוך ה' העגלה אצלי עם כל החפצים, אבל העגמת נפש נשארה ועוד איך.
אני רוצה להגיש תביעה.
מה אני כותב בכתב תביעה, באיזו עילה אני תובע?
 

צ'יקללה

משתמש רשום
יש לי שאלה כזאת.
אני נסעתי באוטובוס ולפי הירידה בתחנה ביקשתי מהנהג שיפתח תא מטען, אבל הנהג ניסה כמה פעמים ולא הצליח עקב תקלה, אז הוא אמר לי שהוא ישאיר את החפצים שלי במסוף ונסע, והשאיר אותי לבד בעיר היעד עם שתי תינוקות (בת שנה ובת שנתיים וחצי) בלי עגלה, ובלי כל צורך בסיסי של התינוקות (שמיכה בקבוק מוצץ וטיטולים)...
ברוך ה' העגלה אצלי עם כל החפצים, אבל העגמת נפש נשארה ועוד איך.
אני רוצה להגיש תביעה.
מה אני כותב בכתב תביעה, באיזו עילה אני תובע?
התנהגות נהג
 

צ'יקללה

משתמש רשום
הנהג כן ניסה בהתחלה לפתוח את הפגאז'.
הנהג היה צריך להזמין טכנאי, דבר שכמובן היה מעכב את האוטובוס.
אין אחריות לחברה ששלחה אוטובוס תקול?
מה החוק אומר לגבי חברה ששלחה אוטובוס תקול?
קשה לי להאמין שחברה יכולה לשלוח רשמית אוטובוס תקול
אבל החברה יכולה גם לטעון שזה תקלה שהתרחשה בשעת הנסיעה .
 

סופרייז

משתמש חדש
צהרים טובים,
אשמח לדעת האם ניתן לעשות משהו בנידון.
אוטובוס שלא עצר בתחנה ודילג עליה, כשפניתי לחברה הם ענו שאיתרו את הנסיעה וקראו לנהג לדין משמעתי ובכך סוגרים את הפניה/תלונה, לטענתם היות ומדובר בשעות שהאוטובסים יוצאים בתדירות גבוהה (כל 20-30 ד') הם לא נותנים פיצוי כספי.
מדובר בשעה 15:00 שכל דקה משמעותית וגורמת לעיקוב משמעותי.
הפקקים בשעה 15:00 לא אותם פקקים כמו בשעה 15:30
יש מה לעשות בנידון? מיותר לציין שיצאתי מוקדם על מנת להספיק את האוטובוס הנ"ל וכמובן כל העוגמת נפש שמסביב.
אשמח לשמוע מבעלי ניסיון.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
צהרים טובים,
אשמח לדעת האם ניתן לעשות משהו בנידון.
אוטובוס שלא עצר בתחנה ודילג עליה, כשפניתי לחברה הם ענו שאיתרו את הנסיעה וקראו לנהג לדין משמעתי ובכך סוגרים את הפניה/תלונה, לטענתם היות ומדובר בשעות שהאוטובסים יוצאים בתדירות גבוהה (כל 20-30 ד') הם לא נותנים פיצוי כספי.
מדובר בשעה 15:00 שכל דקה משמעותית וגורמת לעיקוב משמעותי.
הפקקים בשעה 15:00 לא אותם פקקים כמו בשעה 15:30
יש מה לעשות בנידון? מיותר לציין שיצאתי מוקדם על מנת להספיק את האוטובוס הנ"ל וכמובן כל העוגמת נפש שמסביב.
אשמח לשמוע מבעלי ניסיון.
נראה שבהחלט יש עילה לתביעה.
למעשה החברה מודה שהנהג לא עצר, וטוב שהיא טיפלה בו.
אבל עיכוב של חצי שעה לאוטובוס הבא + הפקקים היותר ארוכים, וכל שכן כשהיה אוטובוס והיה נהג ולא היו פקקים, הפגנות, תקלות וכו' וכו' בהחלט עילה לתביעה של כמה מאות שקלים בהתאם לעגמת נפש האישית.
 

קפה ועוגה

משתמש פעיל
בעקבות התגובה הזאת, עם התמונה שהיתה חדשה לי (עד לאחרונה האפשרות של "הגשת תביעה קטנה" לא היתה קיימת, והיו עושים אותה דרך "פתיחת תיק"):

נכנסתי לאתר נט המשפט, וראיתי שבאמת:

הם אכן שינו את האתר, שנעשה הרבה יותר ידידותי ונוח.
זה קרה ממש לאחרונה, כי לפני כמה שבועות הגשתי תביעה נוספת וזה עוד היה באתר הישן.

ולכן, @קפה ועוגה משתנים כמה דברים:

התשובה היא - אכן "מוצרים ושירותים".
ולא כמו שכתבתי למעלה מהזיכרון כמו באתר הישן.

לגבי זה:

חשוב מאוד לברר לפני התביעה!! כי יכול להיות שיש כמה חברות תחת השם "סופרבוס" (חברות בת וכו') וחשוב לתבוע את החברה הנכונה!!!
יש "סופרבוס הסעים ותיור" ויש "סופרבוס ירושלים" או משהו דומה ולכן חשוב מאוד לברר.

ושוב - בהצלחה וכל הכבוד!!!
אז אולי כדאי שתעלה שוב הדרכה מפורטת איך מגישים תביעה, ותעדכן את הנהלת האתר שיחליפו את הקישור למעלה בראש האשכול.
כמו שכתבת, באמת התהליך נהיה קל וידידותי ממש!
 

אורי אורי

משתמש חדש
שלום אוטובוס שלא יצא כבר יומיים ברציפות מי יוכל לעזור לי ולייעץ לי איך סדר הדברים בהגשת תלונות והאם שייך לתבוע וכמה ואיך עושים את זה תודה מראש
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
יש לי שאלה כזאת.
אני נסעתי באוטובוס ולפי הירידה בתחנה ביקשתי מהנהג שיפתח תא מטען, אבל הנהג ניסה כמה פעמים ולא הצליח עקב תקלה, אז הוא אמר לי שהוא ישאיר את החפצים שלי במסוף ונסע, והשאיר אותי לבד בעיר היעד עם שתי תינוקות (בת שנה ובת שנתיים וחצי) בלי עגלה, ובלי כל צורך בסיסי של התינוקות (שמיכה בקבוק מוצץ וטיטולים)...
ברוך ה' העגלה אצלי עם כל החפצים, אבל העגמת נפש נשארה ועוד איך.
אני רוצה להגיש תביעה.
מה אני כותב בכתב תביעה, באיזו עילה אני תובע?

הנהג כן ניסה בהתחלה לפתוח את הפגאז'.
אין אחריות לחברה ששלחה אוטובוס תקול?

הנהג היה צריך להזמין טכנאי, דבר שכמובן היה מעכב את האוטובוס.

מה החוק אומר לגבי חברה ששלחה אוטובוס תקול?
קשה לי להאמין שחברה יכולה לשלוח רשמית אוטובוס תקול
אבל החברה יכולה גם לטעון שזה תקלה שהתרחשה בשעת הנסיעה .
אירוע מאוד "אירועי", ואני ינסה לעשות סדר לפי מה שנראה לי ועל דעתי בלבד.
תקלות (אמיתיות, לא "תפעוליות") הן משהו שבהחלט עלול להתרחש מדי פעם ובדיוק לכן קיים 'נוהל אוטובוסים תקולים' שמחייב את החברות כיצד לפעול במקרי תקלות.
במקרה המתואר לכאורה התקלה קרתה בלי ידיעה מראש שהרי כשעלית לאוטובוס תא המטען פעל כראוי והכנסת לתוכו את העגלה וכו'. אלא שבירידה קרתה תקלה שיתכן ובאמת אינה באשמת הנהג והחברה, וממילא גם אין לו מענה בנוהל הנ"ל.
יחד עם זאת, הייתי מצפה לקצת יותר מהנהג והחברה. למשל:
הנהג התקשר לסדרן, ושאל מה לעשות? זה היה בהסכמה שלך? או שעל דעת עצמו השאיר אותך עם 2 תינוקות בחוסר אונים?
איך הדברים הגיעו בסוף?
באמת נראה לי הגיוני מה שכתב @צ'יקללה שהיה צריך להגיע טכנאי למקום במהירות האפשרית ולא להשאיר הורה עם 2 תינוקות ככה בחוסר אונים.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שלום אוטובוס שלא יצא כבר יומיים ברציפות מי יוכל לעזור לי ולייעץ לי איך סדר הדברים בהגשת תלונות והאם שייך לתבוע וכמה ואיך עושים את זה תודה מראש
קודם כל להתלונן לחברה המפעילה של הקווים ולמשרד התחבורה שם אתה מפרט את המקרה - תאריך, שעה, קו, מקום המתנה ומה קרה.
בנוסף ניתן להגיש תביעה קטנה בבית משפט על הנזק שנגרם כגון עגמת נפש, בזבוז זמן וכו'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה