איכא מאן דאמר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אירוע מאוד "אירועי", ואני ינסה לעשות סדר לפי מה שנראה לי ועל דעתי בלבד.
תקלות (אמיתיות, לא "תפעוליות") הן משהו שבהחלט עלול להתרחש מדי פעם ובדיוק לכן קיים 'נוהל אוטובוסים תקולים' שמחייב את החברות כיצד לפעול במקרי תקלות.
במקרה המתואר לכאורה התקלה קרתה בלי ידיעה מראש שהרי כשעלית לאוטובוס תא המטען פעל כראוי והכנסת לתוכו את העגלה וכו'. אלא שבירידה קרתה תקלה שיתכן ובאמת אינה באשמת הנהג והחברה, וממילא גם אין לו מענה בנוהל הנ"ל.
יחד עם זאת, הייתי מצפה לקצת יותר מהנהג והחברה. למשל:
הנהג התקשר לסדרן, ושאל מה לעשות? זה היה בהסכמה שלך? או שעל דעת עצמו השאיר אותך עם 2 תינוקות בחוסר אונים?
איך הדברים הגיעו בסוף?
באמת נראה לי הגיוני מה שכתב @צ'יקללה שהיה צריך להגיע טכנאי למקום במהירות האפשרית ולא להשאיר הורה עם 2 תינוקות ככה בחוסר אונים.
הוא לא התקשר לשום סדרן, הוא אמר לי שאין לו מה לעשות לכן שאני ילך אחר כך למסוף. והוא לא השאיר לי פרטים שלו ולא שום דבר.
התקשרתי ל"איש קשרי לקוחות" של החברה (שהוא במקרה גם בן דוד שלי...), שניסה לעזור לי למצוא את האוטובוס, והתברר שגם היה לו פנצ'ר והוא נתקה לכמה שעות במוסך.
בסופו של דבר הוא עדכן אותי שהאוטובוס יוצא בקו שונה במסלול הפוך לכיוון עיר מגוריי (הספקתי לבינתיים לחזור עם הקטנות עם מונית), השארתי את הקטנות אצל מכר, וחיכיתי בתחנה עד שהוא הגיע, ודאגתי שהוא יעצור בתחנה וכך לקחתי את הדברים.

ההתנהגות הייתה מזעזעת.
הוא גם הספיק לצעוק עלי איך אני העזתי לגרום לו לעצור בתחנת ירידה על מנת לקחת את הדברים שלי.
ואת העוגמת נפש שנגרמה לי באותו יום, אני מאחל לכל שונאי ציון.
ציפיתי לנטילת אחריות מסויימת, או מצד הנהג, או מצד החברה, אחרי שפניתי אליהם, שהם ידאגו לפחות להחזיר לי את הדברים. במציאות קיבלתי מהם התעלמות מוחלטת, ורק בן דודי הצליח לעזור לי לאתר את האוטובוס. כמובן הם גם התעלמו לחלוטין מפנייתי בפניות הציבור.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק
האם בפניה שמתלונים לחברה כדאי לציין שרוצים פיצוי כספי, והסכום?
אפשר לבקש ואז יש בזה (מעט) תועלת במקרה של תביעה, כי אתה בעצם מראה שאתה מצידך ניסית לסגור את התלונה נגד החברה בקלות והיא לא נענתה.
לי אישית נראה שעדיף לכתוב שאתה דורש פיצוי בלי לכתוב את הסכום ולהשאיר אותו למו"מ בהמשך, אבל זוהי דעתי בלבד.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
הוא לא התקשר לשום סדרן, הוא אמר לי שאין לו מה לעשות לכן שאני ילך אחר כך למסוף. והוא לא השאיר לי פרטים שלו ולא שום דבר.
התקשרתי ל"איש קשרי לקוחות" של החברה (שהוא במקרה גם בן דוד שלי...), שניסה לעזור לי למצוא את האוטובוס, והתברר שגם היה לו פנצ'ר והוא נתקה לכמה שעות במוסך.
בסופו של דבר הוא עדכן אותי שהאוטובוס יוצא בקו שונה במסלול הפוך לכיוון עיר מגוריי (הספקתי לבינתיים לחזור עם הקטנות עם מונית), השארתי את הקטנות אצל מכר, וחיכיתי בתחנה עד שהוא הגיע, ודאגתי שהוא יעצור בתחנה וכך לקחתי את הדברים.

ההתנהגות הייתה מזעזעת.
הוא גם הספיק לצעוק עלי איך אני העזתי לגרום לו לעצור בתחנת ירידה על מנת לקחת את הדברים שלי.
ואת העוגמת נפש שנגרמה לי באותו יום, אני מאחל לכל שונאי ציון.
ציפיתי לנטילת אחריות מסויימת, או מצד הנהג, או מצד החברה, אחרי שפניתי אליהם, שהם ידאגו לפחות להחזיר לי את הדברים. במציאות קיבלתי מהם התעלמות מוחלטת, ורק בן דודי הצליח לעזור לי לאתר את האוטובוס. כמובן הם גם התעלמו לחלוטין מפנייתי בפניות הציבור.
לדעתי בהחלט עילה לתביעה. זה נשמע כמו התנהגות ממש מגעילה.
אשמח לעזור.
 

אורי אורי

משתמש חדש
קודם כל להתלונן לחברה המפעילה של הקווים ולמשרד התחבורה שם אתה מפרט את המקרה - תאריך, שעה, קו, מקום המתנה ומה קרה.
בנוסף ניתן להגיש תביעה קטנה בבית משפט על הנזק שנגרם כגון עגמת נפש, בזבוז זמן וכו'.

קודם כל להתלונן לחברה המפעילה של הקווים ולמשרד התחבורה שם אתה מפרט את המקרה - תאריך, שעה, קו, מקום המתנה ומה קרה.
בנוסף ניתן להגיש תביעה קטנה בבית משפט על הנזק שנגרם כגון עגמת נפש, בזבוז זמן וכו'.
זה התגובה שקבלתי מחברת האוטובוסים איך אני מתקדם ?



לאחר בדיקה שנערכה בתאריך 28/10/2024 ובתאריך 29/10/2024 קו 884 נבדק והריני לעדכנך כי הייתה לקו תקלה תפעולית בביצועו
לידיעתך, ייתכנו תקלות מסיבות שונות כפי שקורה בשירותים מורכבים דומים לצערנו, כידוע תקלות תפעוליות אינן בשליטתנו ולצערנו אין באפשרותנו להודיע על כך מראש.

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת

בברכת נסיעה טובה ובטוחה.
 

avi++

משתמש מקצוען
זה התגובה שקבלתי מחברת האוטובוסים איך אני מתקדם ?



לאחר בדיקה שנערכה בתאריך 28/10/2024 ובתאריך 29/10/2024 קו 884 נבדק והריני לעדכנך כי הייתה לקו תקלה תפעולית בביצועו
לידיעתך, ייתכנו תקלות מסיבות שונות כפי שקורה בשירותים מורכבים דומים לצערנו, כידוע תקלות תפעוליות אינן בשליטתנו ולצערנו אין באפשרותנו להודיע על כך מראש.

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת

בברכת נסיעה טובה ובטוחה.
אני אתרגם לך בקצרה, החברה מודה
זה התחלה טובה
 

אורי אורי

משתמש חדש
חזרתי וכתבתי להם שלא יתכן יומיים ברציפות במקרה תקלה וזה מה שהשיבו:
שלום רב ,

כפי שצוין , תקלות תפעוליות אינן בשליטתנו ולצערנו אין באפשרותנו להודיע על כך מראש
תשובתנו בעינה עומדת

אני אתרגם לך בקצרה, החברה מודה
זה התחלה טובה
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
עכשיו הגשתי
העניין הוא שאין לי באמת כח ללכת לבימ"ש
אני מחכה לטלפון של הפיצוי, חייב שיהיה טלפון כזה?

ועוד משהו, נניח תביעה של אלף ש"ח, כמה יציעו פיצוי?

@יוסי ב.ק
חשבתי שזה הכנסה קלה ומיידית...
קבעו לי דיון לעוד יותר מחצי שנה. מתי הם יתקשרו להציע לי פיצוי, רק בסמוך לדיון?
אי אפשר לדעת אם הם יציעו פשרה וכמה
בסבירות גבוהה זה יקרה עוד לפני שהם יגישו כתב הגנה = בשבועות הקרובים
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
חזרתי וכתבתי להם שלא יתכן יומיים ברציפות במקרה תקלה וזה מה שהשיבו:
שלום רב ,

כפי שצוין , תקלות תפעוליות אינן בשליטתנו ולצערנו אין באפשרותנו להודיע על כך מראש
תשובתנו בעינה עומדת
"תקלות תפעוליות" הן כנראה לא תקלה אמיתית של פנצ'ר אלא דרך יפה להגיד שלא הוציאו אוטובוס (מסיבה כזאת או אחרת).
וכמו שכתבו:
אני אתרגם לך בקצרה, החברה מודה
זה התחלה טובה
 

אחד האדם

משתמש חדש
חיכנו בתחנה והאוטובוס האחרון לא עצר, התקשרתי לשרות לקוחות לשמוע אם אמור להיות תגבור ואמרו שלא.
ביקשתי החזר למונית , הציעו לי לחזור דרך ירושלים (כבר לא רלוונטי בשעה מאוחרת זו),
בחוסר בררה הזמנתי מונית לחזרה הביתה,ובאמצע הנסיעה שמעתי שבסוף החברה כן הוציאה אוטובוס נוסף!
יש אצלי הקלטת שיחה בה הנציג אומר שלא יהיה עוד אוטובוס ואין לו איך לעזור לי...
הגשתי פניה לחברה על החזר נסיעה ופיצוי על עוגמת הנפש -המתנה של שעה בשעת לילה מאוחרת, והם לא מוכנים לתת
יש מה להגיש תביעה?
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
בימ''ש מציע גישור
מה זה אומר לגביי?
זה לא אמור להיות ממש לפני המשפט?
(הבעיה העיקרית מבחינתי שהם קבעו את הגישור במבשרת, אין לי איך להגיע לשם)
בית המשפט תמיד מציע גישור, זה דבר מאוד מקובל. צריך לדעת להתייחס אליהם בכבוד
חשוב מאוד לשלוח מכתב דרישה לשינוי מיקום הגישור לעיר מרכזית יותר, וקרובה יותר, ובשעה נוחה יותר (ולציין גם את מיקום מגוריך)
כמובן להסביר כמה שיותר ארוך כמה קשה לי להגיע לאזור הזה.
העתק המכתב צריך להישלח גם לבית המשפט, אבל רק העתק, חובה לציין זאת בראש המכתב- את רשימת הנמענים כדי שהחברה תהיה מודעת לכך שככל המכתבים שאתה שולח מתועד מיידית בבית המשפט
מעתה, כל תקלה בגישור יהיה מובנת יותר מצדך, ופחות לטובת החברה!
מה אתם אומרים?
 

avi++

משתמש מקצוען
הגשתי פניה לחברה על החזר נסיעה ופיצוי על עוגמת הנפש -המתנה של שעה בשעת לילה מאוחרת, והם לא מוכנים לתת
יש מה להגיש תביעה?
שלחת קבלה של המונית?
אם כן, תתעקש על החזר לפחות על המונית, אבל, רק שתדע, אם הם ישלמו את המונית ואתה תתבע אותם, הם ייתלו בהחזר על המונית כאילו זה פיצוי הולם וכולל את כל האירוע, וזה לא,
מבחינת תביעה, אתה מבחינתך עשית את המקסימום, ביקשת יפה החזר והם לא נתנו לך
אני לא יודע אם יש עילה לתביעה, אבל אני מכין אותך למה שיקרה
וזה כמובן לא סותר את העובדה שאתה יכול לטעון שזה לא פיצוי אלא רק החזר

מצד שני, אם הם משלמים, זה מוכיח שיש כאן הפרה, אם לא כך, הם לא היו משלמים שקל
 
נערך לאחרונה ב:

avi++

משתמש מקצוען
צריך לדעת להתייחס אליהם בכבוד
למי? למגשרים?
הם כתבו במפורש שאי הסכמה לגישור לא ישפיע על המשפט עצמו
חשוב מאוד לשלוח מכתב דרישה לשינוי מיקום הגישור לעיר מרכזית יותר, וקרובה יותר, ובשעה נוחה יותר (ולציין גם את מיקום מגוריך)
א. למי?
ב. לא קבעו תאריך ושעה, רק מיקום והודעה שייצרו איתי קשר בימים הקרובים מטעם מרכז הגישור במבשרת כדי לקבוע תאריך
מעתה, כל תקלה בגישור יהיה מובנת יותר מצדך, ופחות לטובת החברה!
למה?
זה מגשרים מטעם ביהמ''ש, לא מטעם החברה
 

אחד האדם

משתמש חדש
שלחת קבלה של המונית?
אם כן, תתעקש על החזר לפחות על המונית, אבל, רק שתדע, אם הם ישלמו את המונית ואתה תתבע אותם, הם ייתלו בהחזר על המונית כאילו זה פיצוי הולם וכולל את כל האירוע, וזה לא,
מבחינת תביעה, אתה מבחינתך עשית את המקסימום, ביקשת יפה החזר והם לא נתנו לך
אני לא יודע אם יש עילה לתביעה, אבל אני מכין אותך למה שיקרה
וזה כמובן לא סותר את העובדה שאתה יכול לטעון שזה לא פיצוי אלא רק החזר

מצד שני, אם הם משלמים, זה מוכיח שיש כאן הפרה, אם לא כך, הם לא היו משלמים שקל
אז מה בתכלס?
לעבור לתביעה, או להמשיך להתעקש עם החברה?
רק מציין שכבר ביקשתי פעם החזר מונית מהחברה מסיבה מוצדקת, (אוטובוס ריק דילג על התחנה והפתרון של החברה היה להמתין לאוטובוס הבא למעלה משעה למרות שהסברנו להם שהנסיעה באוטובוס הבא ביום שישי חורפי ארוכה פי שתיים ולכן נגיע כמעט שלוש שעות מאוחר יותר ממה שתכננו.) והחברה דחתה את בקשת ההחזר,
האם אפשר לתבוע על שני המקרים?
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
למי? למגשרים?
הם כתבו במפורש שאי הסכמה לגישור לא ישפיע על המשפט עצמו
לבית המשפט בלבד, הגישור הוא הליך ניהול תקין של בית המשפט.
א. למי?
ב. לא קבעו תאריך ושעה, רק מיקום והודעה שייצרו איתי קשר בימים הקרובים מטעם מרכז הגישור במבשרת כדי לקבוע תאריך
לחברה הנתבעת, ברור! לא משנה התאריך, במכתב אתה יכול לדרוש את התנאים הבסיסיים האלו. אגב מה זה מרכז הגישור? זה חברה חיצונית?
למה?
זה מגשרים מטעם ביהמ''ש, לא מטעם החברה
ברור כל הדרישה של הגישור הוא רק מטעם בית המשפט, רק הם דורשים את זה, זה תמיד כך, אבל זה לא משנה מי מבצע את הגישור, זה דרישה לגיטימית מצויה.
רק תסביר מי הזמין אותכם לגישור? בית המשפט או החברה הנתבעת?
 

avi++

משתמש מקצוען
אגב מה זה מרכז הגישור? זה חברה חיצונית?
מסתבר שיש דבר כזה - ''מרכז גישור קהילתי מבשרת ציון''
רק תסביר מי הזמין אותכם לגישור? בית המשפט או החברה הנתבעת?
בימ''ש (הם שלחו את המכתב), יכול להיות שזה אחרי שהנתבעת ביקשה גישור?
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
חשבתי זה החברה, אבל אפשר לבקש גישור במקום אחר, ונראה מה יגיבו.
בכל מה שקשור לגישור הם צריכים לבוא לקראתך. תבין על פי חוק אתה יכול לדלג על הגישור ולרצות לא לגשר כלל. אך זה יכול להתפרש כזלזול בית המשפט
הדרך הלגיטימית לסרב זה טענת חוסר נגישות ומרחק מהבית
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ס'

קיג סֵעֲפִים שָׂנֵאתִי וְתוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי:קיד סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קטו סוּרוּ מִמֶּנִּי מְרֵעִים וְאֶצְּרָה מִצְוֹת אֱלֹהָי:קטז סָמְכֵנִי כְאִמְרָתְךָ וְאֶחְיֶה וְאַל תְּבִישֵׁנִי מִשִּׂבְרִי:קיז סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה וְאֶשְׁעָה בְחֻקֶּיךָ תָמִיד:קיח סָלִיתָ כָּל שׁוֹגִים מֵחֻקֶּיךָ כִּי שֶׁקֶר תַּרְמִיתָם:קיט סִגִים הִשְׁבַּתָּ כָל רִשְׁעֵי אָרֶץ לָכֵן אָהַבְתִּי עֵדֹתֶיךָ:קכ סָמַר מִפַּחְדְּךָ בְשָׂרִי וּמִמִּשְׁפָּטֶיךָ יָרֵאתִי:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה