הוא לא התקשר לשום סדרן, הוא אמר לי שאין לו מה לעשות לכן שאני ילך אחר כך למסוף. והוא לא השאיר לי פרטים שלו ולא שום דבר.אירוע מאוד "אירועי", ואני ינסה לעשות סדר לפי מה שנראה לי ועל דעתי בלבד.
תקלות (אמיתיות, לא "תפעוליות") הן משהו שבהחלט עלול להתרחש מדי פעם ובדיוק לכן קיים 'נוהל אוטובוסים תקולים' שמחייב את החברות כיצד לפעול במקרי תקלות.
במקרה המתואר לכאורה התקלה קרתה בלי ידיעה מראש שהרי כשעלית לאוטובוס תא המטען פעל כראוי והכנסת לתוכו את העגלה וכו'. אלא שבירידה קרתה תקלה שיתכן ובאמת אינה באשמת הנהג והחברה, וממילא גם אין לו מענה בנוהל הנ"ל.
יחד עם זאת, הייתי מצפה לקצת יותר מהנהג והחברה. למשל:
הנהג התקשר לסדרן, ושאל מה לעשות? זה היה בהסכמה שלך? או שעל דעת עצמו השאיר אותך עם 2 תינוקות בחוסר אונים?
איך הדברים הגיעו בסוף?
באמת נראה לי הגיוני מה שכתב @צ'יקללה שהיה צריך להגיע טכנאי למקום במהירות האפשרית ולא להשאיר הורה עם 2 תינוקות ככה בחוסר אונים.
אפשר לבקש ואז יש בזה (מעט) תועלת במקרה של תביעה, כי אתה בעצם מראה שאתה מצידך ניסית לסגור את התלונה נגד החברה בקלות והיא לא נענתה.@יוסי ב.ק
האם בפניה שמתלונים לחברה כדאי לציין שרוצים פיצוי כספי, והסכום?
לדעתי בהחלט עילה לתביעה. זה נשמע כמו התנהגות ממש מגעילה.הוא לא התקשר לשום סדרן, הוא אמר לי שאין לו מה לעשות לכן שאני ילך אחר כך למסוף. והוא לא השאיר לי פרטים שלו ולא שום דבר.
התקשרתי ל"איש קשרי לקוחות" של החברה (שהוא במקרה גם בן דוד שלי...), שניסה לעזור לי למצוא את האוטובוס, והתברר שגם היה לו פנצ'ר והוא נתקה לכמה שעות במוסך.
בסופו של דבר הוא עדכן אותי שהאוטובוס יוצא בקו שונה במסלול הפוך לכיוון עיר מגוריי (הספקתי לבינתיים לחזור עם הקטנות עם מונית), השארתי את הקטנות אצל מכר, וחיכיתי בתחנה עד שהוא הגיע, ודאגתי שהוא יעצור בתחנה וכך לקחתי את הדברים.
ההתנהגות הייתה מזעזעת.
הוא גם הספיק לצעוק עלי איך אני העזתי לגרום לו לעצור בתחנת ירידה על מנת לקחת את הדברים שלי.
ואת העוגמת נפש שנגרמה לי באותו יום, אני מאחל לכל שונאי ציון.
ציפיתי לנטילת אחריות מסויימת, או מצד הנהג, או מצד החברה, אחרי שפניתי אליהם, שהם ידאגו לפחות להחזיר לי את הדברים. במציאות קיבלתי מהם התעלמות מוחלטת, ורק בן דודי הצליח לעזור לי לאתר את האוטובוס. כמובן הם גם התעלמו לחלוטין מפנייתי בפניות הציבור.
עכשיו הגשתיאז הסתדרת? הגשת?
קודם כל להתלונן לחברה המפעילה של הקווים ולמשרד התחבורה שם אתה מפרט את המקרה - תאריך, שעה, קו, מקום המתנה ומה קרה.
בנוסף ניתן להגיש תביעה קטנה בבית משפט על הנזק שנגרם כגון עגמת נפש, בזבוז זמן וכו'.
זה התגובה שקבלתי מחברת האוטובוסים איך אני מתקדם ?קודם כל להתלונן לחברה המפעילה של הקווים ולמשרד התחבורה שם אתה מפרט את המקרה - תאריך, שעה, קו, מקום המתנה ומה קרה.
בנוסף ניתן להגיש תביעה קטנה בבית משפט על הנזק שנגרם כגון עגמת נפש, בזבוז זמן וכו'.
אני אתרגם לך בקצרה, החברה מודהזה התגובה שקבלתי מחברת האוטובוסים איך אני מתקדם ?
לאחר בדיקה שנערכה בתאריך 28/10/2024 ובתאריך 29/10/2024 קו 884 נבדק והריני לעדכנך כי הייתה לקו תקלה תפעולית בביצועו
לידיעתך, ייתכנו תקלות מסיבות שונות כפי שקורה בשירותים מורכבים דומים לצערנו, כידוע תקלות תפעוליות אינן בשליטתנו ולצערנו אין באפשרותנו להודיע על כך מראש.
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת
בברכת נסיעה טובה ובטוחה.
אני אתרגם לך בקצרה, החברה מודה
זה התחלה טובה
עכשיו הגשתי
העניין הוא שאין לי באמת כח ללכת לבימ"ש
אני מחכה לטלפון של הפיצוי, חייב שיהיה טלפון כזה?
ועוד משהו, נניח תביעה של אלף ש"ח, כמה יציעו פיצוי?
אי אפשר לדעת אם הם יציעו פשרה וכמה@יוסי ב.ק
חשבתי שזה הכנסה קלה ומיידית...
קבעו לי דיון לעוד יותר מחצי שנה. מתי הם יתקשרו להציע לי פיצוי, רק בסמוך לדיון?
"תקלות תפעוליות" הן כנראה לא תקלה אמיתית של פנצ'ר אלא דרך יפה להגיד שלא הוציאו אוטובוס (מסיבה כזאת או אחרת).חזרתי וכתבתי להם שלא יתכן יומיים ברציפות במקרה תקלה וזה מה שהשיבו:
שלום רב ,
כפי שצוין , תקלות תפעוליות אינן בשליטתנו ולצערנו אין באפשרותנו להודיע על כך מראש
תשובתנו בעינה עומדת
אני אתרגם לך בקצרה, החברה מודה
זה התחלה טובה
בית המשפט תמיד מציע גישור, זה דבר מאוד מקובל. צריך לדעת להתייחס אליהם בכבודבימ''ש מציע גישור
מה זה אומר לגביי?
זה לא אמור להיות ממש לפני המשפט?
(הבעיה העיקרית מבחינתי שהם קבעו את הגישור במבשרת, אין לי איך להגיע לשם)
שלחת קבלה של המונית?הגשתי פניה לחברה על החזר נסיעה ופיצוי על עוגמת הנפש -המתנה של שעה בשעת לילה מאוחרת, והם לא מוכנים לתת
יש מה להגיש תביעה?
למי? למגשרים?צריך לדעת להתייחס אליהם בכבוד
א. למי?חשוב מאוד לשלוח מכתב דרישה לשינוי מיקום הגישור לעיר מרכזית יותר, וקרובה יותר, ובשעה נוחה יותר (ולציין גם את מיקום מגוריך)
למה?מעתה, כל תקלה בגישור יהיה מובנת יותר מצדך, ופחות לטובת החברה!
אז מה בתכלס?שלחת קבלה של המונית?
אם כן, תתעקש על החזר לפחות על המונית, אבל, רק שתדע, אם הם ישלמו את המונית ואתה תתבע אותם, הם ייתלו בהחזר על המונית כאילו זה פיצוי הולם וכולל את כל האירוע, וזה לא,
מבחינת תביעה, אתה מבחינתך עשית את המקסימום, ביקשת יפה החזר והם לא נתנו לך
אני לא יודע אם יש עילה לתביעה, אבל אני מכין אותך למה שיקרה
וזה כמובן לא סותר את העובדה שאתה יכול לטעון שזה לא פיצוי אלא רק החזר
מצד שני, אם הם משלמים, זה מוכיח שיש כאן הפרה, אם לא כך, הם לא היו משלמים שקל
לבית המשפט בלבד, הגישור הוא הליך ניהול תקין של בית המשפט.למי? למגשרים?
הם כתבו במפורש שאי הסכמה לגישור לא ישפיע על המשפט עצמו
לחברה הנתבעת, ברור! לא משנה התאריך, במכתב אתה יכול לדרוש את התנאים הבסיסיים האלו. אגב מה זה מרכז הגישור? זה חברה חיצונית?א. למי?
ב. לא קבעו תאריך ושעה, רק מיקום והודעה שייצרו איתי קשר בימים הקרובים מטעם מרכז הגישור במבשרת כדי לקבוע תאריך
ברור כל הדרישה של הגישור הוא רק מטעם בית המשפט, רק הם דורשים את זה, זה תמיד כך, אבל זה לא משנה מי מבצע את הגישור, זה דרישה לגיטימית מצויה.למה?
זה מגשרים מטעם ביהמ''ש, לא מטעם החברה
מסתבר שיש דבר כזה - ''מרכז גישור קהילתי מבשרת ציון''אגב מה זה מרכז הגישור? זה חברה חיצונית?
בימ''ש (הם שלחו את המכתב), יכול להיות שזה אחרי שהנתבעת ביקשה גישור?רק תסביר מי הזמין אותכם לגישור? בית המשפט או החברה הנתבעת?
חשבתי זה החברה, אבל אפשר לבקש גישור במקום אחר, ונראה מה יגיבו.בימ''ש
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ס'
קיג סֵעֲפִים שָׂנֵאתִי וְתוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי:קיד סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קטו סוּרוּ מִמֶּנִּי מְרֵעִים וְאֶצְּרָה מִצְוֹת אֱלֹהָי:קטז סָמְכֵנִי כְאִמְרָתְךָ וְאֶחְיֶה וְאַל תְּבִישֵׁנִי מִשִּׂבְרִי:קיז סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה וְאֶשְׁעָה בְחֻקֶּיךָ תָמִיד:קיח סָלִיתָ כָּל שׁוֹגִים מֵחֻקֶּיךָ כִּי שֶׁקֶר תַּרְמִיתָם:קיט סִגִים הִשְׁבַּתָּ כָל רִשְׁעֵי אָרֶץ לָכֵן אָהַבְתִּי עֵדֹתֶיךָ:קכ סָמַר מִפַּחְדְּךָ בְשָׂרִי וּמִמִּשְׁפָּטֶיךָ יָרֵאתִי: