שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
ממש תודה
אם המשבצת ריקה ולא מופיע מספר אוטובוס זה אומר שלא יצא בכלל אוטובוס?
לפעמים לוקח זמן עד שמתעדכן או שהייתה תקלה בדיווח
בסה"כ זה נותן אינדיקציה, אבל לא הייתי אומר שאפשר להסתמך על זה ב-100%

באיחור של מספר חודשים יש מספר מאגרי מידע שיסייעו לכם -
נסועה בקווי אוטובוס
תכנון מול ביצוע נסיעות אוטובוסים ברמת נסיעה בודדת
 

למען אחי

משתמש מקצוען
יש לי עשרות מקרים של אוטובוסים שהתעכבו ביציאה מתחנת המוצא בחברת "בית שמש אקספרס".
ויש לי כמה שאלות:
א. אם התלוננתי רק אליהם, ולא פתחתי תלונה במשרד התחבורה, יש אפשרות לתבוע?
ב. הרבה מהמקרים האיחורים הם "רק" של 2-3 דקות, ולאחרונה טענו כמה נציגים שלא אוכל לפתוח פנייה של תלונה (ובעצם לקבל מספר פנייה) על איחור של פחות מכך וכך (לא זוכרת בכמה דקות איחור נקבו) דקות.
הבעיה שהדקות הכאילו לא נחשבות הללו גורמות לי להפסיד חיבורים של אוטובוסים נוספים במסלול שתיכננתי.
ג. על כל פנייה שהתלוננתי, קיבלתי בהמשך היום (מקסימום יום למחרת) שיחה חוזרת ממספר חסוי, בה נציג של בית שמש אקספרס "מתנצל" ומאשר שאכן האוטובוס איחר/דילג/התעכב - והם מעבירים זאת לטיפול.
יש מה לתבוע על כך?
ד. יש לי מספר הקלטות שהייתה איתי נציגה על הקו ותוך כדי בירור - הגיע האוטובוס, אמנם באיחור, אך אין לי מספר פנייה של תלונה שנפתחה, אלא שומעים אותי מסיימת את השיחה ומודה לנציג/ה.
זה תופס מבחינת התביעה?
ה. אם היו עוד עשרות מקרים שהתלוננתי ולא שמרתי לעצמי את הפרטים - יש לי אפשרות לבקש תיעוד מלא על פי מספר הפלאפון שמסרתי לחברה? הם מחוייבים לתת לי, או שבאפשרותם החוקית לסרב? כי חבל לי על מלא מקרים שלא תיעדתי, לא בהקלטה ולא בשמירת מספר הפנייה.

יש אתר מידע ממשלתי שמתעדכן בטווח שבין חודש עד שלושה חודשים לאחור
אפשר בבקשה לינק?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
על מה לתבוע על כך שלא ענו לי נכון?
עיקר התביעה היא על כך שחיכית כשעה וארבעה אוטובוסים לא הגיעו.
עכשיו החברה יכולה לטעון טיעונים למה הם לא הגיעו.
אז קודם כל צריך לוודא שהם אכן יצאו, ועל זה אמרו לך 2 נציגים שונים שלאוטובוס הראשון היתה "תקלה תפעולית" = לא יצא אוטובוס.
עוד תצטרך להוכיח החברה שכל האוטובוסים האחרים לא הגיעו בגלל תאונה כלשהי, שזה בהחלט יכול לקרות.
גם אם קרתה תאונה צריך לבדוק איפה היא קרתה ואיפה אתה חיכית. למיטב זכרוני כתבת שהם אמרו שזה היה במנהרה, נניח וזה היה במנהרה שבכביש בגין ואתה חיכית בהר הרצל איך זה שכל האוטובוסים לא עקפו את אזור התאונה דרך שד' הרצל (כל זה דוגמא כמובן).
ועל כולם - אם הבנתי נכון הנציג האחרון אמר לך שלא מובן איך קרתה הטעות והנציגים לא עדכנו אותך על התאונה. לדעתי פה נמצא הטיעון החזק שלך. יש חברות שטוענות שאין להם מושג על כלום, למשל בחברת אקסטרה י-ם טענה לי הנציגה שאין להם שום דרך לדעת בזמן אמת מה קורה עם האוטובוסים, אין לי דרך לדעת אם זה נכון או לא ואין לי הרבה מה לעשות מול טענה כזאת.
אבל אם נציג של סופרבוס אומר לך במפורש שהנציגים היו אמורים לעדכן אותך זאת אומרת שיש להם את המידע הזה בזמן אמת ומכיוון שלא עדכנו אותך המשכת להמתין.
מה שלדעתי אתה יכול לעשות - לפנות לחברה בכתב (ולכל הפחות בשיחה מוקלטת שתוכל להשתמש בה בבימ"ש) ולומר שאתה מתכוון לתבוע אותם, ולבקש את ההוכחה לתאונה (את אותה הוכחה שהם יכולים להגיש בבימ"ש). אם הם לא יגיבו או לא יתנו לך את ההוכחה תוכל לתבוע בראש הרבה יותר שקט.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
המתנה בתחנה האחרונה במסלול ב12 בלילה.
כל הקווים חלפו על פני הממתינים לטענת הנציג: "כל האוטובוסים מלאים הנושא בטיפול הסדרן"

באחד וחצי ענה הנציג שהאוטובוס האחרון עבר, אין מה לחכות, ושאולי ייקחו את אחד מקווי הלילה וטרמפ מהצומת האזורית עד היעד...
מדובר בשעה מאוחרת, אוטובוסים אחרונים, והמתנה של שעה וחצי!
בנוסף - החברה היתה מודעת ואף טענה שזה בטיפול הסדרן ולא טופל.
רק על הנתונים האלה אני הייתי תובע 1500-2000 ש"ח (וזאת דעתי בלבד).
בנוסף זה תלוי אם היית לבד או עם נוסעים נוספים, איך הגעת בסוף, ואם יש עוד נתונים אישיים שיכולים להשפיע/דברים נוספים שנדפקו כתוצאה מכך, כמה אוטובוסים עברו ולא עצרו וכו'. כל הדברים האלה יכולים להוסיף על הסכום.
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עיקר התביעה היא על כך שחיכית כשעה וארבעה אוטובוסים לא הגיעו.
עכשיו החברה יכולה לטעון טיעונים למה הם לא הגיעו.
אז קודם כל צריך לוודא שהם אכן יצאו, ועל זה אמרו לך 2 נציגים שונים שלאוטובוס הראשון היתה "תקלה תפעולית" = לא יצא אוטובוס.
עוד תצטרך להוכיח החברה שכל האוטובוסים האחרים לא הגיעו בגלל תאונה כלשהי, שזה בהחלט יכול לקרות.
גם אם קרתה תאונה צריך לבדוק איפה היא קרתה ואיפה אתה חיכית. למיטב זכרוני כתבת שהם אמרו שזה היה במנהרה, נניח וזה היה במנהרה שבכביש בגין ואתה חיכית בהר הרצל איך זה שכל האוטובוסים לא עקפו את אזור התאונה דרך שד' הרצל (כל זה דוגמא כמובן).
ועל כולם - אם הבנתי נכון הנציג האחרון אמר לך שלא מובן איך קרתה הטעות והנציגים לא עדכנו אותך על התאונה. לדעתי פה נמצא הטיעון החזק שלך. יש חברות שטוענות שאין להם מושג על כלום, למשל בחברת אקסטרה י-ם טענה לי הנציגה שאין להם שום דרך לדעת בזמן אמת מה קורה עם האוטובוסים, אין לי דרך לדעת אם זה נכון או לא ואין לי הרבה מה לעשות מול טענה כזאת.
אבל אם נציג של סופרבוס אומר לך במפורש שהנציגים היו אמורים לעדכן אותך זאת אומרת שיש להם את המידע הזה בזמן אמת ומכיוון שלא עדכנו אותך המשכת להמתין.
מה שלדעתי אתה יכול לעשות - לפנות לחברה בכתב (ולכל הפחות בשיחה מוקלטת שתוכל להשתמש בה בבימ"ש) ולומר שאתה מתכוון לתבוע אותם, ולבקש את ההוכחה לתאונה (את אותה הוכחה שהם יכולים להגיש בבימ"ש). אם הם לא יגיבו או לא יתנו לך את ההוכחה תוכל לתבוע בראש הרבה יותר שקט.
ענתה לי פקידה תמימה מסרה לי מידע ש- 11 אוטובוסים לא יצאו ברצף,
הכל מוקלט,
היא אפילו לא רואה מידע על תאונה שבגללה האוטובוס לא יצא,
אמרתי לה שאם כך שאין להם הוכחת תאונה אז למה האוטובוסים לא יצאו היא אמרה שזה לא משדר לה ולכן כנראה לא אמרו לי למה האוטובוס לא מגיע מה שלא נכון בכלל...
בקיצור מעבירה אותי לסדרן כי אני "רוצה לתבוע"
 
@יוסי ב.ק

אשמח לשמוע מניסיונך מה לדעתך סכום התביעה ההגיוני למקרה הבא:

אני והבן שלי רצנו לאוטובוס. הילד הגיע ועלה ואני הייתי 2 פסיעות מאחוריו. הנהג ראה אותי בבירור. עמדתי ממש בדלת. למרות שהילד (קטין) ביקש מהנהג לחכות לאמא שלו שניה אחת הנהג סגר את הדלת ונסע עם הילד ואף לא אפשר לו לרדת בחזרה. הנוסעים שראו שהוא מתחיל לנסוע, צעקו לו שיחכה לאמא, אבל הוא התעלם במכוון ונסע כשהוא כולא את הילד באוטובוס ואני נשארתי בתחנה.
מכיון שלאוטובוס זה מסלול סיבובי נאלצתי לרוץ לרחוב הבא ולתפוס אותו (בזמן שהוא מסתובב ברחוב אחר, יש לו סיבוב של כמה דקות ולכן זה התאפשר).
מציינת שאני בהריון מתקדם ולאחר מכן הרגשתי רע ובהוראת הרופא אאלץ לקחת יומיים מנוחה מהעבודה (אני עצמאית וזה ללא תשלום).
אציין עוד שכאשר עליתי מספר נוסעים נגשו אלי והביעו את שאט הנפש שלהם מהתנהלות הנהג. אחד מהם אף הציע לי לקחת את המספר שלו לצורך עדות.
כמה אפשר לתבוע על סיטואציה כזו?
תודה רבה!
 

ההוא סבא

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
@יוסי ב.ק

אשמח לשמוע מניסיונך מה לדעתך סכום התביעה ההגיוני למקרה הבא:

אני והבן שלי רצנו לאוטובוס. הילד הגיע ועלה ואני הייתי 2 פסיעות מאחוריו. הנהג ראה אותי בבירור. עמדתי ממש בדלת. למרות שהילד (קטין) ביקש מהנהג לחכות לאמא שלו שניה אחת הנהג סגר את הדלת ונסע עם הילד ואף לא אפשר לו לרדת בחזרה. הנוסעים שראו שהוא מתחיל לנסוע, צעקו לו שיחכה לאמא, אבל הוא התעלם במכוון ונסע כשהוא כולא את הילד באוטובוס ואני נשארתי בתחנה.
מכיון שלאוטובוס זה מסלול סיבובי נאלצתי לרוץ לרחוב הבא ולתפוס אותו (בזמן שהוא מסתובב ברחוב אחר, יש לו סיבוב של כמה דקות ולכן זה התאפשר).
מציינת שאני בהריון מתקדם ולאחר מכן הרגשתי רע ובהוראת הרופא אאלץ לקחת יומיים מנוחה מהעבודה (אני עצמאית וזה ללא תשלום).
אציין עוד שכאשר עליתי מספר נוסעים נגשו אלי והביעו את שאט הנפש שלהם מהתנהלות הנהג. אחד מהם אף הציע לי לקחת את המספר שלו לצורך עדות.
כמה אפשר לתבוע על סיטואציה כזו?
תודה רבה!
לכאורה סכום גדול.
צריכים לחשב פה גם עגמת נפש של האמא כשהילד שלה נעלם.
עגמת נפש מהריצה במצב מיוחד.
אבדן ימי עבודה.
והעיקר, נזק פסיכולוגי לילד מדקות הכליאה שעבר (הוא בכה באוטובוס?)
 
לכאורה סכום גדול.
צריכים לחשב פה גם עגמת נפש של האמא כשהילד שלה נעלם.
עגמת נפש מהריצה במצב מיוחד.
אבדן ימי עבודה.
והעיקר, נזק פסיכולוגי לילד מדקות הכליאה שעבר (הוא בכה באוטובוס?)
השאלה כמה זה סכום גדול ומה כבר נהיה מוגזם בעיני השופט?
אין לי שמץ של מושג מה מקובל
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
@יוסי ב.ק @ההוא סבא @מנוי פרימיום

חברת ההסעות שלקחנו חלף האוטובוס שמיאן להגיע הנפיקה לנו חשבונית מס 4 ימים אחרי האירוע, האם זה יכול יצור חוסר אמינות או סיבה לעירעור אצל חברת התחבורה?

(הסכום כמובן אמיתי ושולם במלואו)
שמעתי על מקרה שבו נוסע לקח מונית בגלל אוטובוס שלא יצא, בבית המשפט החברה טענה שהשעה של החשבונית (שהונפקה כמובן בסיום הנסיעה במונית) לא תואמת לשעת ההמתנה בתחנה...

המשמעות של זה היא שהחברות מנסות לטעון שלל טיעונים הזויים וחשוב שתיערכו לכך, לכן כדאי שתצרפו עדי ראיה במידה ויש, או אישור כתוב מחברת ההסעות
 

ההוא סבא

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
@יוסי ב.ק @ההוא סבא @מנוי פרימיום

חברת ההסעות שלקחנו חלף האוטובוס שמיאן להגיע הנפיקה לנו חשבונית מס 4 ימים אחרי האירוע, האם זה יכול יצור חוסר אמינות או סיבה לעירעור אצל חברת התחבורה?

(הסכום כמובן אמיתי ושולם במלואו)
אפשר להביא תצהיר מחברת ההסעות על תאריך הנסיעה.
בחשבונית עצמה לא מפורט זמן הנסיעה?
אפששר העתק יומן של החברה וכד'.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק
אשמח לשמוע מניסיונך מה לדעתך סכום התביעה ההגיוני למקרה הבא:

אני והבן שלי רצנו לאוטובוס. הילד הגיע ועלה ואני הייתי 2 פסיעות מאחוריו. הנהג ראה אותי בבירור. עמדתי ממש בדלת. למרות שהילד (קטין) ביקש מהנהג לחכות לאמא שלו שניה אחת הנהג סגר את הדלת ונסע עם הילד ואף לא אפשר לו לרדת בחזרה. הנוסעים שראו שהוא מתחיל לנסוע, צעקו לו שיחכה לאמא, אבל הוא התעלם במכוון ונסע כשהוא כולא את הילד באוטובוס ואני נשארתי בתחנה.
מכיון שלאוטובוס זה מסלול סיבובי נאלצתי לרוץ לרחוב הבא ולתפוס אותו (בזמן שהוא מסתובב ברחוב אחר, יש לו סיבוב של כמה דקות ולכן זה התאפשר).
מציינת שאני בהריון מתקדם ולאחר מכן הרגשתי רע ובהוראת הרופא אאלץ לקחת יומיים מנוחה מהעבודה (אני עצמאית וזה ללא תשלום).
אציין עוד שכאשר עליתי מספר נוסעים נגשו אלי והביעו את שאט הנפש שלהם מהתנהלות הנהג. אחד מהם אף הציע לי לקחת את המספר שלו לצורך עדות.
כמה אפשר לתבוע על סיטואציה כזו?
תודה רבה!
בן כמה הילד?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
חיכיתי לאוטובוס שלא הגיע לתחנה אבל בקו המידע של קל קו זה אמר שיש אוטובוס במסלול, איך אני יכול לבדוק האם באמת יצא אוטובוס? ראיתי שיש אתרים של מידע בזמן אמת אבל אני מחפש על נסיעה שהיתה הבוקר.
תשלח תלונה לחברה ולמשרד התחבורה, התשובות שלהם יכולות לתת לך כיוון
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
יש לי עשרות מקרים של אוטובוסים שהתעכבו ביציאה מתחנת המוצא בחברת "בית שמש אקספרס".
ויש לי כמה שאלות:
א. אם התלוננתי רק אליהם, ולא פתחתי תלונה במשרד התחבורה, יש אפשרות לתבוע?
ב. הרבה מהמקרים האיחורים הם "רק" של 2-3 דקות, ולאחרונה טענו כמה נציגים שלא אוכל לפתוח פנייה של תלונה (ובעצם לקבל מספר פנייה) על איחור של פחות מכך וכך (לא זוכרת בכמה דקות איחור נקבו) דקות.
הבעיה שהדקות הכאילו לא נחשבות הללו גורמות לי להפסיד חיבורים של אוטובוסים נוספים במסלול שתיכננתי.
ג. על כל פנייה שהתלוננתי, קיבלתי בהמשך היום (מקסימום יום למחרת) שיחה חוזרת ממספר חסוי, בה נציג של בית שמש אקספרס "מתנצל" ומאשר שאכן האוטובוס איחר/דילג/התעכב - והם מעבירים זאת לטיפול.
יש מה לתבוע על כך?
ד. יש לי מספר הקלטות שהייתה איתי נציגה על הקו ותוך כדי בירור - הגיע האוטובוס, אמנם באיחור, אך אין לי מספר פנייה של תלונה שנפתחה, אלא שומעים אותי מסיימת את השיחה ומודה לנציג/ה.
זה תופס מבחינת התביעה?
ה. אם היו עוד עשרות מקרים שהתלוננתי ולא שמרתי לעצמי את הפרטים - יש לי אפשרות לבקש תיעוד מלא על פי מספר הפלאפון שמסרתי לחברה? הם מחוייבים לתת לי, או שבאפשרותם החוקית לסרב? כי חבל לי על מלא מקרים שלא תיעדתי, לא בהקלטה ולא בשמירת מספר הפנייה.
א. אפשר לתבוע גם בלי תלונה למשרד התחבורה. ממליץ כן לשלוח תלונה ולכן אם לא עברו חודשיים (ואף שלושה) מהמקרה כדאי לשלוח.
ב. משרד התחבורה לא קונס את חברות התח"צ על איחור של פחות מ-6 דקות (למיטב זכרוני). אבל זה לא אומר שזה תקין, והחברה אמורה להקפיד על הלו"ז.
בעיקרון כשנגרם לך נזק אישי ואתה תובע זה לא אמור להיות משנה מה ההסכם בין משרד התחבורה לחברות, אלא מה החברה היתה מחוייבת ומה קרה בפועל. ואם לך נגרם נזק מזה שהאוטובוס יצא באיחור זכותך לתבוע אפילו במקרים שמשרד התחבורה לא קונס.
אבל - יש גם את ההיגיון, וכמה שלפעמים זה מתסכל קשה לקרוא לאיחור של 2 דקות בשם איחור (כל עוד לא מדובר בזלזול מתמשך וללא סיבה). בפרט בטענה על חיבורים לאוטובוסים נוספים, לדעתי יהיה קשה לשכנע את ביהמ"ש שאתה מסתמך על מעבר לאוטובוס אחר כשבין האוטובוסים יש 3 דקות. זה הרי משהו שלא ניתן להסתמך עליו, מה יקרה אם האוטובוס ייתקע מאחורי משאית זבל? מה יקרה אם בתחנה אחת יעלה קשיש עם שקיות, ובתחנה אחרת אדם שמתנייד בכסא גלגלים והנהג יקום לפתוח לו את המעלון בדלת האחורית? ומה עם תזמון מעצבן של אדומים ברמזור?
אלא אם כן ממש תצליח להוכיח שזה מקרה חריג למשל האוטובוס הראשון ב-6 בבוקר ואין לך אוטובוס קודם לנסוע איתו, ושבדרך כלל יש עליו 2 נוסעים עם קורי שינה, ואין פקקים בדרך. וכשהוא יוצא בזמן אתה יורד ממנו ב-6:10-6:12 ומספיק קו אחר שמגיע בדרך כלל ב-6:14-6:17 ובגלל האיחור של אותם 3 דקות לא הספקת.
או בקו קבוע שיש בו נהג שיוצא באיחור של 3 דקות ללא סיבה נראית, וגם אז זה מקרה גבולי שלא כדאי לתבוע עליו לבד.
ג. בהחלט עילה לתביעה.
ד. בהחלט יש לך הוכחה שהאוטובוס איחר ובכפוף לאות ב הנ"ל.
ה. אם אין לך תאריכים ושעות של המקרים זה בעייתי.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
ענתה לי פקידה תמימה מסרה לי מידע ש- 11 אוטובוסים לא יצאו ברצף,
הכל מוקלט,
היא אפילו לא רואה מידע על תאונה שבגללה האוטובוס לא יצא,
אמרתי לה שאם כך שאין להם הוכחת תאונה אז למה האוטובוסים לא יצאו היא אמרה שזה לא משדר לה ולכן כנראה לא אמרו לי למה האוטובוס לא מגיע מה שלא נכון בכלל...
בקיצור מעבירה אותי לסדרן כי אני "רוצה לתבוע"
עצם ההמתנה + כל הבוקה והמבולקה והגרסאות הסותרות = לארוז תביעה ולשלוח
לדעתי האישית בלבד וכו'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה