מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
שלום, שבוע טוב!
בתלונה לחברת התח"צ, אני אמור לתבוע מהם פיצוי, כהכנה לתביעה בביהמ"ש, או שזוהי סתם תלונה יבשה?
תודה
לפי מה שכתב @יוסי ב.ק אין כלל חובה להגיש תלונה לחברה לפני הגשת תביעה קטנה
זה רק מועיל עבורכם כדי לדעת האם החברה מודה או מכחישה את האשמה
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בשבוע שעבר חיכיתי מעל שעה לקו 516 ש''ח
4 קווים לא יצאו עקב תקלה תפעולית - לטענתם של סופרבוס,
תיעדתי הכל במצלמה- שרשום שהוא מגיע והוא פתאום נעלם מהמסך בלי שהוא מגיע,
וכן דיברתי גם עם נציגה שאמרה לי שהאוטובוס 2 תחנות ליד...
והוא לא הגיע. ( זה מה שדירבן אותי לחכות)

איך אפשר לתבוע אותם?
יש קישור בראש האשכול
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
הגשתי תביעה על סך של 5,000 ש"ח בגלל אוטובוס אחרון שלא הגיע והשאיר אותי מחוץ לעיר בלי יכולת לחזור הביתה.
בתחילת שבוע התקשרה נציגה של החברה והציעה לי לסגור את התביעה תמורת 800 ש"ח וסרבתי.
היום התקשרה שוב והעלתה את התעריף ל 1,300 ש"ח.
היא הוסיפה שאם אגש לבית משפט זה לא מולם אלא מול חברה קבלנית
ושבית משפט נוהג לתת רק סכום של 300 ש"ח כמו מונית ולא יותר
ושאין בבית משפט פיצוי על עוגמת נפש
בקיצור ממש הורידה אותי מהרעיון לקבל משהו
האם כדאי לקבל 1,300 ש"ח ביד במקום 5,000 ש"ח על העץ???
אשמח למידע מכאלו שהיו בבית משפט מה היה
@יוסי ב.ק
מסכים עם מה ש @מנוי פרימיום כתב.
הוא גם הביא את הגישה של השופט ואת הסכומים שהוא נוהג לתת, זה נראה שיש לו כללים די ברורים של 500 ש"ח לאוטובוס שיוצא פעם בשעה ו-300 לאוטובוס שיוצא פעם בחצי שעה. המקרה שלך הוא חמור יותר כי הוא אוטובוס אחרון, אבל לפי הגישה שלו אני מהמר (על דעתי בלבד) שהוא יתן לך יותר מ-500 אבל ממש לא 5000, ההימור שלי שבכל מקרה לפי הגישה שלו לא תקבל הרבה יותר מה-1300.
אני אישית הייתי לוקח 1300 אבל זאת דעתי בלבד. היה לי מקרה שחברה הציעה לי 3000, סירבתי, והשופט נתן 1500.
בסופו של דבר, לדעתי העיקרון של - חברה פגעה היא תשלם, עדיין מתקיים בסכום הזה.

הדברים של הנציגה (כפי שהבאת אותם) ממש מקוממים, היא פשוט משתמשת ב"אי אמירת אמת" כדי להוריד אותך מהתביעה. האמירה שאין פיצוי על עגמ"נ לא נכונה! האמירה שהתביעה אמורה להיות מול חברת הקבלן לא נכונה! (אדרבה אולי שהחברה תתבע את חברות הקבלן שלה).
בקיצור - מזכיר שיטות של שוק אפור...
כמובן שזאת דעתי בלבד והיא גם לא על חברה ספציפית כי לא כתבת את השם שלה אבל ממש מקומם, וזאת לא הפעם הראשונה שאנשים כותבים פה על שיטות נציגי החברות.
 
נערך לאחרונה ב:

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תודה על התשובה, זה היה בתחנת המוצא, אתה יכול לתת קישורים לתביעות שהחברה ענתה תשובה כזו?
תודה
אם זה היה מתחנת המוצא אז התשובה שלהם פשוט לא עניינית.
הציטוטים שהזכרתי נוגעים לבתימ"ש שלא מקבלים את הטענה שאם זאת לא תחנת מוצא אז הכל מותר להם.
במקרה שלך שזאת תחנת מוצא, כדאי לצרף את התשובה שלהם ולהראות שהיא לא עניינית ועל גבול המזלזלת.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
רק לשתף סיפור אישי שקרה לי אתמול מקווה שזה המקום
נסעתי בקו 292 מפתח תקווה לב"ב
בזמן שנסעתי היו שני אוטובוסים אחד אחרי השני
אני הייתי באוטובוס השני (אומנם אחרתי את האוטובוס הראשון אבל הספקתי את השני)
והאוטובוס הראשון אסף את כל הנוסעים מהתחנות
והאוטובוס השני היה עם נוסע אחד שזה הייתי אני
ובכל אופן הנהג עצר בכל תחנה עצירה מלאה ופתח את הדלת ולא עלו נוסעים כי הראשון אסף את כולם
אז שאלתי את הנהג אם אתה רואה שאין נוסעים שרוצים לעלות אליך למה אתה פותח את הדלת בכל תחנה
אז הוא ענה לי שמשרד התחבורה כתב לו שיש תחנות שהוא לא עצר בהם/שלא פתח בהם דלתות
לכן כל תחנה שהוא מגיע אליו הוא עוצר עצירה מלאה ופותח את הדלת שלא יגידו שהוא לא עצר ופתח את הדלת
והנהג הוסיף לי את העונש הזה מקבלים הנוסעים, מנוסעים אחרים שהתלוננו למשרד התחבורה
לדעתי כדאי להגיש תלונה (נוספת) עליו, נהג צריך לעצור ולפתוח דלתות כשיש נוסעים שרוצים לעלות עליו, ולא כענישה!
הנהגים צריכים להבין שהנוסעים לא פרייארים, וזה רק מראה כמה שאכפת להם מתלונות של הנוסעים.
הבעיה שכנראה שכשמגיעה תלונה עליהם הם ממש מופתעים כי רוב הנוסעים לא טורחים לעשות את זה...
אז כנראה שזה כלי יעיל נגדם וכדאי שנשתמש בו למען תח"צ טובה יותר.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אנחנו נשמח (!) ל'הפסיד' ושכל הנהגים יפתחו דלתות כל תחנה גם ריקה, על פני ל'הפסיד' שהם לא יפתחו דלתות בתחנה עם אנשים מעשים שבכל יום...

אני לא חושב שזה עונש כך מקובל אגב באירופה תמיד לעצור וזה הנורמה
[שלא לדבר משוויץ שם הנהג מחכה עד שמגיע השעה המדוייקת לעזוב את התחנה]
תכל'ס אנחנו ישראלים (הבעיה שגם הנהגים:unsure:)
ואני חושב שזה נורא פשוט - 1) נהג צריך לוודא אם יש בתחנה נוסעים שמעוניינים לעלות עליו ואז לעצור ולפתוח, ברגע שהוא ווידא שאין נוסעים שלא יבזבז זמן וייסע. 2) לא להעניש נוסעים שהעזו לשלוח תלונה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
כיון שבכתב התביעה לא מוצגות הוכחות למקרה, (אפילו שלא הכרחי להציג הוכחות כאלה, כי לחברה יש את הנתונים,) כאשר כל מקרה מעוגן בהתייחסות של משרד התחבורה זה מספק רושם יותר אמין לתביעה.
ובנוסף גם משרד התחבורה קונס על מקרים שנמצאו מוצדקים וזה מגיע לסכומים גבוהים מאוד.
לדעתי המטרה שלנו פשוטה - שלחברות ישתלם יותר לעשות את המוטל עליהם.
משתנה לפי כל מקרה. בגדול סכום הגיוני שיפצה על הנזק ועוגמת הנפש שנגרמו. אם מדובר בנסיעה פנימית שדולגה ואחרי 10 דק' יצאה נסיעה אחרת, לא לגיטימי לדעתי לדרוש על זה 300 ש"ח, אפי' אם בגלל זה הפסדת בייביסיטר וכו' נזקים שיהיה מורכב עד בלתי אפשרי להוכיח אותם.
יש שופטים שלא יתנו כלום על 10 דקות כמו ש @מנוי פרימיום הביא למעלה ציטוט של שופט.
אבל יש אחרים שיתנו על עצם ההפרה. ולכן לדעתי לא כדאי לתבוע על מקרה בודד מהסוג הזה אלא בצירוף מקרים נוספים.
ה' אז בעצם על מה אני תובע את החברה, בכ"כ הרבה כסף הרי אני לא מוכיח שהיה לי הפסד של כמה מאות-אלפים?
סכומי הפיצויים לא מאפשרים לקנות דירה בארץ;)
אבל בהחלט המטרה שלהם לגרום לחברות לעמוד בהתחייבויות שלהם. ולגרום שלכל הפרה ועגמת נפש יש מחיר.
אם יש עוד שאלות נשמח לעזור
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בשבוע שעבר חיכיתי מעל שעה לקו 516 ש''ח
4 קווים לא יצאו עקב תקלה תפעולית - לטענתם של סופרבוס,
תיעדתי הכל במצלמה- שרשום שהוא מגיע והוא פתאום נעלם מהמסך בלי שהוא מגיע,
וכן דיברתי גם עם נציגה שאמרה לי שהאוטובוס 2 תחנות ליד...
והוא לא הגיע. ( זה מה שדירבן אותי לחכות)

איך אפשר לתבוע אותם?
4 אוטובוסים אחד אחרי השני שלא יוצאים זאת עילה רצינית מאוד לתביעה
אבל ממליץ לשלוח קודם תלונה לחברה ולמשרד התחבורה כי יתכן והיתה סיבה לזה
 

#גמח

משתמש פעיל
תודה לכל מי שדאג לכך, זה חשוב!
תודה על התודה הסמויה, לא יודע אם קשור רק אליי, אבל אני ביקשתי ואחרי יומיים זה "נהיה"...
ולמה אני כותב את זה, כדי שאם יש לכם משהו שיכול לעזור, כדאי לפנות להנהלה ב'צור קשר' פעולה שלוקחת 10 שניות ומביאה תועלת לעשרות ומאות...
 

בלדה

משתמש פעיל
אוטובוסים שלא עצרו בתחנות האחרונות של הקו (שעת לילה סוף השירות, ז"א שבסופו של דבר עשרות נוסעים נשארו ללא מענה)

לדברי הנציג במוקד השירות, החברה הוציאה את כל הקווים והם התמלאו בתחנות הראשונות, ככה שזה לא אשמתם - הם עשו את המוטל עליהם - האם הטענה נכונה?
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אוטובוסים שלא עצרו בתחנות האחרונות של הקו (שעת לילה סוף השירות, ז"א שבסופו של דבר עשרות נוסעים נשארו ללא מענה)

לדברי הנציג במוקד השירות, החברה הוציאה את כל הקווים והם התמלאו בתחנות הראשונות, ככה שזה לא אשמתם - הם עשו את המוטל עליהם - האם הטענה נכונה?
עירוני או בינעירוני ?

בבינעירוני קיימים הנהלים הבאים -
נוהל מגבלת נוסעים בעמידה
1721581578016.png


1721581308438.png


נספח א'

1721581511882.png


נוהל אוטובוסים תקולים

1721581331957.png
 
נערך לאחרונה ב:

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
4 אוטובוסים אחד אחרי השני שלא יוצאים זאת עילה רצינית מאוד לתביעה
אבל ממליץ לשלוח קודם תלונה לחברה ולמשרד התחבורה כי יתכן והיתה סיבה לזה
הם אמרו שהראשון לא יצא כי היה לו תקלה תפעולית שאלתי על השני הנציג הראשון אמר לי שבכלל יש כל חצי שעה אמרתי לו שלא נכון שיש כל רבע שעה הוא התווכח איתי ולבסוף אמר שהאוטובוס של החצי שעה אחרי הוא כמה תחנות לפני..
חיכיתי שוב מלא זמן
ואז התקשרתי שוב, ופקידה חדשה אמרה לי שיש כל רבע שעה אוטובוס כך שהראשון- בעיה תפעולית, השני - היא מעבירה לסדרן, והשלישי לא מופיע לה במפה עקב המצב.. הרביעי צריך לצאת כמה דק' וכמובן שהוא לא יצא גם כן.
התווכחתי איתה ואמרתי לה שאני כבר מעל שעה בתחנה ושום קו לא יצא מהתחנה הראשונה.. וזהו בסוף התייאשתי ועזבתי את התחנה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
ובמילים אחרות - אין דבר כזה להשאיר נוסעים בתחנה, ודאי לא בסוף היום.
אם זה קורה שוב ניתן להתקשר ל*8787 שלוחה 2, שם אמורים לעזור לכם.
למיטב זכרוני עפ"י הנוהל הם אמורים ליצור קשר עם החברה ואף להורות לכם לקחת מונית ולבקש החזר מהחברה (רק בסוף היום).
למיטב נסיוני העזרה של המוקד לא משהו..., אבל אולי לאחרים יש חוויות אחרות מהמוקד ונשמח לשמוע.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
הם אמרו שהראשון לא יצא כי היה לו תקלה תפעולית שאלתי על השני הנציג הראשון אמר לי שבכלל יש כל חצי שעה אמרתי לו שלא נכון שיש כל רבע שעה הוא התווכח איתי ולבסוף אמר שהאוטובוס של החצי שעה אחרי הוא כמה תחנות לפני..
חיכיתי שוב מלא זמן
ואז התקשרתי שוב, ופקידה חדשה אמרה לי שיש כל רבע שעה אוטובוס כך שהראשון- בעיה תפעולית, השני - היא מעבירה לסדרן, והשלישי לא מופיע לה במפה עקב המצב.. הרביעי צריך לצאת כמה דק' וכמובן שהוא לא יצא גם כן.
התווכחתי איתה ואמרתי לה שאני כבר מעל שעה בתחנה ושום קו לא יצא מהתחנה הראשונה.. וזהו בסוף התייאשתי ועזבתי את התחנה.
ממליץ בכל אופן לשלוח תלונות כתובות.
אבל לפי מה שאתה מתאר יש לך עילה רצינית לתביעה, בפרט אם יש לך את השיחות מוקלטות.
מדובר בארבע הפרות בזה אחר זה בטעות או בהטעיה של נציג וכו' וכו'.
גם הטענה על "תקלה תפעולית" היא מריחה. לא מדובר בתקלה אמיתית שגם היא לא פוטרת את החברה באופן אוטומטי בהתאם לנוהל אוטובוסים תקולים, אלא באוטובוס שלא מבצע את הנסיעה. הם לא רוצים להגיד את זה מפורש אז הם קוראים לזה "תקלה תפעולית".
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
ממליץ בכל אופן לשלוח תלונות כתובות.
אבל לפי מה שאתה מתאר יש לך עילה רצינית לתביעה, בפרט אם יש לך את השיחות מוקלטות.
מדובר בארבע הפרות בזה אחר זה בטעות או בהטעיה של נציג וכו' וכו'.
גם הטענה על "תקלה תפעולית" היא מריחה. לא מדובר בתקלה אמיתית שגם היא לא פוטרת את החברה באופן אוטומטי בהתאם לנוהל אוטובוסים תקולים, אלא באוטובוס שלא מבצע את הנסיעה. הם לא רוצים להגיד את זה מפורש אז הם קוראים לזה "תקלה תפעולית".
אין לי הקלטת שיחות יש לי רק שיחה אחת מוקלטת שאומרים לי שמעבירים לסדרן את התלונה שלי..
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
נציג מסופרבוס חזר אלי והוא איתי על הקו
הוא טוען שהיה תאונה באחת המנהרות שאני לא זוכרת את שמה ולכן היה עיקוב..
יש על מה להאבק איתו על המילים של הנציגים שענו לי.. שהטעו אותי ולא אמרו שזאת תאונה...???
 

יעית

משתמש פעיל
שאלה אל המומחים וכל אלה שיש להם כבר ניסיון בתחום,
חברת התח"צ ענתה לי בענין אי עצירה בתחנה,
שע"פ דיווח מסדרן הנסיעה עולה כי היה עומס נוסעים ולא התאפשר להעלות נוסעים,
תשובה כזאת, נקראת תשובה ענינית ואמיתית, או שזה סתם תירוץ וחירטוט, כי ע"פ מה שהיה נראה לי, עשה רושם שיש מקום על האוטובוס.
 

#גמח

משתמש פעיל
שאלה אל המומחים וכל אלה שיש להם כבר ניסיון בתחום,
חברת התח"צ ענתה לי בענין אי עצירה בתחנה,
שע"פ דיווח מסדרן הנסיעה עולה כי היה עומס נוסעים ולא התאפשר להעלות נוסעים,
תשובה כזאת, נקראת תשובה ענינית ואמיתית, או שזה סתם תירוץ וחירטוט, כי ע"פ מה שהיה נראה לי, עשה רושם שיש מקום על האוטובוס.
אם מדובר באוטובוס שכור, המקומות שלו נספרים (תקנו אותי אם לא) לפי כמות אנשים ולא כמות מקומות ריקים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה