יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק @ההוא סבא @מנוי פרימיום

חברת ההסעות שלקחנו חלף האוטובוס שמיאן להגיע הנפיקה לנו חשבונית מס 4 ימים אחרי האירוע, האם זה יכול יצור חוסר אמינות או סיבה לעירעור אצל חברת התחבורה?

(הסכום כמובן אמיתי ושולם במלואו)
שמעתי על מקרה שבו נוסע לקח מונית בגלל אוטובוס שלא יצא, בבית המשפט החברה טענה שהשעה של החשבונית (שהונפקה כמובן בסיום הנסיעה במונית) לא תואמת לשעת ההמתנה בתחנה...

המשמעות של זה היא שהחברות מנסות לטעון שלל טיעונים הזויים וחשוב שתיערכו לכך, לכן כדאי שתצרפו עדי ראיה במידה ויש, או אישור כתוב מחברת ההסעות
לכאורה יש הבדל מונית שמנפיקה תדפיס במקום, מה שיכול לשמש כראיה. לבין חברת הסעות שהנהג מקבל תשלום אבל אין לו איך להנפיק קבלה במקום, בפרט אם הוא עובד דרך משרד.
כמובן שכדאי לנסות לפנות לחברת ההסעות ולברר אם יש להם דרך לעזור לכם.

לגבי הסיפור עם המונית - עוד נסיון של החברה להימנע מתשלום (כמובן שזאת זכותם), אבל אפשר להסביר את זה בכתב התביעה (או במשפט עצמו) שאם מדובר בסכום קבוע מראש והנהג מוציא את התדפיס בסוף הנסיעה אז השעה שתופיע היא שעת סיום הנסיעה.
ניתן לבקש שיוציא את הקבלה בתחילת הנסיעה, אבל כנראה שבמקרה כזה הוא ירצה את הכסף מיד, ואז תפסידו את מצות "ביומו תתן שכרו" (לכאורה אם הוא כבר ייסע כמה דקות, הוא כבר עשה בשבילכם פעולה, ואז עדיין תקיימו את המצוה), וגם לפעמים כדאי להשאיר את הכח (=הכסף) בידיים שלכם עד הסוף כי גם מונית מוגדרת - "תח"צ";)
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
12
אבל היה מבועת ממש מהסיטואציה ומחוסר היכולת לתקשר איתי כי הפלאפון שלי היה אצלו
רק כדי להבין את הסיטואציה בשביל לעזור עם האפשרות לתביעה - הוא מכיר את האזור? מה בעצם כ"כ הלחיץ אותו?
 
רק כדי להבין את הסיטואציה בשביל לעזור עם האפשרות לתביעה - הוא מכיר את האזור? מה בעצם כ"כ הלחיץ אותו?
@יוסי ב.ק
זה אוטובוס מרמות לגילה
היה לנו תור חשוב במרפאה בקניון מלחה. תור שקבענו לפני כמה חודשים.
הזמן היה צפוף - אם לא היינו נוסעים באוטובוס הזה היינו מאחרים. לא יכולנו לצאת קודם בגלל אילוץ מסוים.
כשנשארתי בתחנה הוא היה היסטרי כי לא ידע מה לעשות - להמשיך לנסוע ולקוות שאצליח לתפוס את האוטובוס בסיבוב, מה שהיה לא היה נראה לו הגיוני כל כך במצבי, או לרדת בתחנה שאחרי ולגרום להפסד התור, בהתחשב בזה שלקח בחשבון שאולי התחלתי לרוץ לתחנה שבסוף הסיבוב והוא לא ימצא אותי, מה שיגרור בהכרח את הפסד התור.
לא הייתה לו דרך לתקשר איתי כי הפלאפון נשאר עליו.
הוא היה בטראומה מהאטימות של הנהג שפשוט סגר ונסע אתו בלי לתת לו לרדת ולהישאר לידי בתחנה
ממש הרגיש שערבי חטף אותו
והוא לא ילד רגיש או עדין במיוחד. ילד עם מלא ביטחון עצמי, בוגר ומבין ענין לגמרי.
הנהג התנהג גם כלפי נוסעים אחרים במהלך הנסיעה כמו חיה ממש לרבות אישה מבוגרת בכיסא גלגלים שהייתה צריכה את טובותיו בפתיחת המעלון.
אגב, בתלונה לחברת סופרבוס הם השיבו לי שנהג לא מחויב להמתין לנוסע שלא נמצא בתחנה ושהנהג לא ראה אותי במראות ולכן נסע. מה אני אמורה להגיב אם הייתי צמודה לדלת והנהג ראה אותי מעולה בלי צורך בשום מראה ועם העובדה שהם לא מתייחסים לזה שהסיע את הילד בניגוד לרצונו?
 
נערך לאחרונה ב:

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
תוכל לתת הדרכה איך מחפשים קו/יום ספציפי בתוך הדבר הזה?

מידע על קובץ הנסועה בקווי אוטובוס

פרשנות שלי לעמודות, כפי שמובן לכאורה -
עמודהתיאור
RouteIDקוד מספר הקו (מורכב מ-5 ספרות)
RouteNameמספר הקו (כפי שמופיע בפועל באוטובוס)
RouteDirectionקוד כיוון הנסיעה
AgencyNameשם המפעיל
ClusterNameמחוז
Metropolinמטרופולין
OriginCityNameשם עיר המוצא
DestinationCityNameשם העיר היעד
RouteTypeסוג מסלול (אזורי / עירוני / בינעירוני)
ServiceTypeסוג השירות בקו
RouteParticular
BusTypeסוג אוטובוס
BusSizeגודל אוטובוס
NumOfAlternativesסכום חלופות
RouteLengthאורך מסלול
WeeklyKMק"מ שבועי
AVGPassengersPerWeekממוצע נוסעים לק"מ
StationsInRouteמס' תחנות
OperationSince
UniqueStationsתחנות ייחודיות לקו
UniqueLocations
AverageSpeedמהירות ממוצעת
AverageTripDurationאורך ממוצע לנסיעה
OperatingCostPerPassengerעלות תפעולית פר נוסע
DailyRides(Tuesday)
WeekyRidesנסיעות בשבוע
MaxRidershipהשעות הכי עמוסות בקו
year שנה
Qרבעון

אפשר לחפש לפי מספר תנאים באמצעות כפתור 'להוספת סינון' -
1721914659592.png
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai

עמודהסוג
OperatorIdקוד מפעיל
operator_nmשם המפעיל (חברת התח"צ)
ClusterIdקוד המחוז
cluster_nmשם המחוז
OperatorLineIdמספר הקו (כפי שמופיע בשילוט)
OfficeLineIdקוד הקו
Directionקוד כיוון הנסיעה
LineAlternativeחלופה
Viechle_numמספר הרישוי של האוטובוס
TripIdקוד נסיעה
trip_dtתאריך הנסיעה
trip_timeשעת הנסיעה
trip_monthחודש לועזי
trip_day_in_weekיום בשבוע
bitzua_history_start_dtתחילת ביצוע בפועל
bitzua_history_end_dtסיום ביצוע בפועל
erua_hachraga_indאינדיקציית אירוע החרגה

גם כאן אפשר לחפש באמצעות כפתור 'להוספת סינון'

1721918317798.png
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
מידע על קובץ הנסועה בקווי אוטובוס

פרשנות שלי לעמודות, כפי שמובן לכאורה -
עמודהתיאור
RouteIDקוד מספר הקו (מורכב מ-5 ספרות)
RouteNameמספר הקו (כפי שמופיע בפועל באוטובוס)
RouteDirectionקוד כיוון הנסיעה
AgencyNameשם המפעיל
ClusterNameמחוז
Metropolinמטרופולין
OriginCityNameשם עיר המוצא
DestinationCityNameשם העיר היעד
RouteTypeסוג מסלול (אזורי / עירוני / בינעירוני)
ServiceTypeסוג השירות בקו
RouteParticular
BusTypeסוג אוטובוס
BusSizeגודל אוטובוס
NumOfAlternativesסכום חלופות
RouteLengthאורך מסלול
WeeklyKMק"מ שבועי
AVGPassengersPerWeekממוצע נוסעים לק"מ
StationsInRouteמס' תחנות
OperationSince
UniqueStationsתחנות ייחודיות לקו
UniqueLocations
AverageSpeedמהירות ממוצעת
AverageTripDurationאורך ממוצע לנסיעה
OperatingCostPerPassengerעלות תפעולית פר נוסע
DailyRides(Tuesday)
WeekyRidesנסיעות בשבוע
MaxRidershipהשעות הכי עמוסות בקו
year שנה
Qרבעון

אפשר לחפש לפי מספר תנאים באמצעות כפתור 'להוספת סינון' -
צפה בקובץ המצורף 1719216

עמודהסוג
OperatorIdקוד מפעיל
operator_nmשם המפעיל (חברת התח"צ)
ClusterIdקוד המחוז
cluster_nmשם המחוז
OperatorLineIdמספר הקו (כפי שמופיע בשילוט)
OfficeLineIdקוד הקו
Directionקוד כיוון הנסיעה
LineAlternativeחלופה
Viechle_numמספר הרישוי של האוטובוס
TripIdקוד נסיעה
trip_dtתאריך הנסיעה
trip_timeשעת הנסיעה
trip_monthחודש לועזי
trip_day_in_weekיום בשבוע
bitzua_history_start_dtתחילת ביצוע בפועל
bitzua_history_end_dtסיום ביצוע בפועל
erua_hachraga_indאינדיקציית אירוע החרגה

גם כאן אפשר לחפש באמצעות כפתור 'להוספת סינון'

צפה בקובץ המצורף 1719280
זה כמו למצוא מחט בערימה של שחת, או שזה אני לא מצליח להסתדר עם זה?
 

ההוא סבא

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
ניתן לבקש שיוציא את הקבלה בתחילת הנסיעה, אבל כנראה שבמקרה כזה הוא ירצה את הכסף מיד, ואז תפסידו את מצות "ביומו תתן שכרו" (לכאורה אם הוא כבר ייסע כמה דקות, הוא כבר עשה בשבילכם פעולה, ואז עדיין תקיימו את המצוה),
מנין לך שאם משלמים לפני סיום העבודה לא מקיימים את מצוות ביומו תתן שכרו?
 

ההוא סבא

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
אגב, בתלונה לחברת סופרבוס הם השיבו לי שנהג לא מחויב להמתין לנוסע שלא נמצא בתחנה ושהנהג לא ראה אותי במראות ולכן נסע. מה אני אמורה להגיב אם הייתי צמודה לדלת והנהג ראה אותי מעולה בלי צורך בשום מראה ועם העובדה שהם לא מתייחסים לזה שהסיע את הילד בניגוד לרצונו?
הם מנסים להתעלם ממה שלא נח להם.
האוטובוס מוסרט.
כדאי לפנות אליהם בתלונה ולכתוב בה שאת דורשת לקבל את קובץ הוידאו מהאוטובוס. ולציין בפניהם שמחיקת הקובץ עלולה להוות עבירה של השמדת ראיות.
אחרת הם יגידו בבית משפט שהם לא שומרים את ההסרטות מעבר לזמן מסויים (הדיון הרי לא יהיה בשבוע הבא).
 

#גמח

משתמש פעיל
היום התקשרתי לסופרבוס לשאול על אוטובוס של שעה 18:05 ושל שעה 18:20 והנציגה הראשונה אמרה לי ששל 18:05 יצא ב-18:10 ושל 18:20 יצא ב-18:21 וזה לא הסתדר לי כי שניהם הגיעו יחד לתחנה (זה היה הסיבה המקורית שהתקשרתי), אז התקשרתי שוב פעם ונציגה אחרת אמרה לי ששל 18:05 יצא ב-18:12 ושל 18:20 יצא ב-18:22 אז שאלתי איך יכול להיות שנציגה אחרת אמרה לי 18:10 ו-18:21 אז היא ענתה לי שכנראה הקודמת "עיגלה" את השעות

השאלה שלי היא, האם על זה שאחת מהם שיקרה אני יכול לתבוע אותם (או אולי "רק" להוסיף את זה לתביעה קיימת)
והאם לשנות מ-18:22 ל-18:21 זה נקרא לעגל;)
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
תשלח תלונה לחברה ולמשרד התחבורה, התשובות שלהם יכולות לתת לך כיוון
שלחתי על שתי מקרים, על מקרה אחד החברה הודתה שלא יצאו 2 אוטובוסים בזה אחר זה עקב תקלה ברכבים, והתנצלה על כך. על המקרה השני החברה טוענת שיצא אוטובוס וכתבה באיזה שעה זה היה בתחנה ויתכן שפספסתי, למרות שלא נראה לי כי כמדומני הייתי באותו זמן בתחנה.
ממשרד התחבורה כנראה יקח זמן עד שיגיעו תגובות להנ"ל.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק
זה אוטובוס מרמות לגילה
היה לנו תור חשוב במרפאה בקניון מלחה. תור שקבענו לפני כמה חודשים.
הזמן היה צפוף - אם לא היינו נוסעים באוטובוס הזה היינו מאחרים. לא יכולנו לצאת קודם בגלל אילוץ מסוים.
כשנשארתי בתחנה הוא היה היסטרי כי לא ידע מה לעשות - להמשיך לנסוע ולקוות שאצליח לתפוס את האוטובוס בסיבוב, מה שהיה לא היה נראה לו הגיוני כל כך במצבי, או לרדת בתחנה שאחרי ולגרום להפסד התור, בהתחשב בזה שלקח בחשבון שאולי התחלתי לרוץ לתחנה שבסוף הסיבוב והוא לא ימצא אותי, מה שיגרור בהכרח את הפסד התור.
לא הייתה לו דרך לתקשר איתי כי הפלאפון נשאר עליו.
הוא היה בטראומה מהאטימות של הנהג שפשוט סגר ונסע אתו בלי לתת לו לרדת ולהישאר לידי בתחנה
ממש הרגיש שערבי חטף אותו
והוא לא ילד רגיש או עדין במיוחד. ילד עם מלא ביטחון עצמי, בוגר ומבין ענין לגמרי.
הנהג התנהג גם כלפי נוסעים אחרים במהלך הנסיעה כמו חיה ממש לרבות אישה מבוגרת בכיסא גלגלים שהייתה צריכה את טובותיו בפתיחת המעלון.
אגב, בתלונה לחברת סופרבוס הם השיבו לי שנהג לא מחויב להמתין לנוסע שלא נמצא בתחנה ושהנהג לא ראה אותי במראות ולכן נסע. מה אני אמורה להגיב אם הייתי צמודה לדלת והנהג ראה אותי מעולה בלי צורך בשום מראה ועם העובדה שהם לא מתייחסים לזה שהסיע את הילד בניגוד לרצונו?
אני אנסה לפרט מה שנראה לי.
באופן עקרוני השאלה של היה/לא היה בתחנה היא קצת מורכבת. אני אישית לא מצאתי התייחסות בתקנות התעבורה או בנוהל כלשהו, מה על הנהג לעשות. ומצד שני ההגיון אומר שלא ניתן לחכות לכל אחד שרץ לאוטובוס. ואז מתחיל דיון - הייתי 2 מטר מהתחנה וכו'.
אבל המקרה הזה לדעתי הוא שונה ויוצר עילה לתביעה.
לפעמים זה מרגיש שהנהגים נמצאים בתחרות מול הנוסעים, אבל התנהגות ואדיבות הנהגים היא דוקא כן משהו שכתוב במפורש בחוק!
ולכן אם הנהג חושב שהוא לא צריך להמתין לאמא של הילד לדעתי היה עליו לפנות לילד ולומר בצורה ברורה ואדיבה "אני לא יכול לחכות לאמא שלך, או שתרד להמתין לה או שאני אצטרך לנסוע", לתת לו כמה שניות להחליט ואז לנסוע.
אם בזמן הזה היית מספיקה לעלות על האוטובוס - מצויין. ואם לא היית מספיקה, חוזר הדיון של האם הנהג היה חייב להמתין לך, איפה בדיוק היית וכו'.
אבל אם הנהג החליט שהוא סוגר ונוסע למרות שהילד (ונוסעים נוספים) אומר לו שאמא שלו פה והוא אפילו לא מתייחס, ולא נותן לילד את האופציה לרדת, וכתוצאה מכך נגרם מה שתיארת, אז בהחלט מתחילה הטענה על התנהגות והתנהלות הנהג.
 
אני אנסה לפרט מה שנראה לי.
באופן עקרוני השאלה של היה/לא היה בתחנה היא קצת מורכבת. אני אישית לא מצאתי התייחסות בתקנות התעבורה או בנוהל כלשהו, מה על הנהג לעשות. ומצד שני ההגיון אומר שלא ניתן לחכות לכל אחד שרץ לאוטובוס. ואז מתחיל דיון - הייתי 2 מטר מהתחנה וכו'.
אבל המקרה הזה לדעתי הוא שונה ויוצר עילה לתביעה.
לפעמים זה מרגיש שהנהגים נמצאים בתחרות מול הנוסעים, אבל התנהגות ואדיבות הנהגים היא דוקא כן משהו שכתוב במפורש בחוק!
ולכן אם הנהג חושב שהוא לא צריך להמתין לאמא של הילד לדעתי היה עליו לפנות לילד ולומר בצורה ברורה ואדיבה "אני לא יכול לחכות לאמא שלך, או שתרד להמתין לה או שאני אצטרך לנסוע", לתת לו כמה שניות להחליט ואז לנסוע.
אם בזמן הזה היית מספיקה לעלות על האוטובוס - מצויין. ואם לא היית מספיקה, חוזר הדיון של האם הנהג היה חייב להמתין לך, איפה בדיוק היית וכו'.
אבל אם הנהג החליט שהוא סוגר ונוסע למרות שהילד (ונוסעים נוספים) אומר לו שאמא שלו פה והוא אפילו לא מתייחס, ולא נותן לילד את האופציה לרדת, וכתוצאה מכך נגרם מה שתיארת, אז בהחלט מתחילה הטענה על התנהגות והתנהלות הנהג.
תודה!
אז כמה ריאלי לתבוע בהתחשב בכך שראיתי שכתבת בעבר שלא כדאי לבקש סכום גדול מדי?
אין לי שמץ של הבנה בנידון
תודה
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
בעקרון התקשרתי לסופרבוס לתביעה ואמרו לי בשבוע שעבר שנציג יחזור אלי,
תכלס לא חזר אלי, מה עושים?
זה זלזול בלקוח?
 

ההוא סבא

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
אני אנסה לפרט מה שנראה לי.
באופן עקרוני השאלה של היה/לא היה בתחנה היא קצת מורכבת. אני אישית לא מצאתי התייחסות בתקנות התעבורה או בנוהל כלשהו, מה על הנהג לעשות. ומצד שני ההגיון אומר שלא ניתן לחכות לכל אחד שרץ לאוטובוס. ואז מתחיל דיון - הייתי 2 מטר מהתחנה וכו'.
אבל המקרה הזה לדעתי הוא שונה ויוצר עילה לתביעה.
לפעמים זה מרגיש שהנהגים נמצאים בתחרות מול הנוסעים, אבל התנהגות ואדיבות הנהגים היא דוקא כן משהו שכתוב במפורש בחוק!
ולכן אם הנהג חושב שהוא לא צריך להמתין לאמא של הילד לדעתי היה עליו לפנות לילד ולומר בצורה ברורה ואדיבה "אני לא יכול לחכות לאמא שלך, או שתרד להמתין לה או שאני אצטרך לנסוע", לתת לו כמה שניות להחליט ואז לנסוע.
אם בזמן הזה היית מספיקה לעלות על האוטובוס - מצויין. ואם לא היית מספיקה, חוזר הדיון של האם הנהג היה חייב להמתין לך, איפה בדיוק היית וכו'.
אבל אם הנהג החליט שהוא סוגר ונוסע למרות שהילד (ונוסעים נוספים) אומר לו שאמא שלו פה והוא אפילו לא מתייחס, ולא נותן לילד את האופציה לרדת, וכתוצאה מכך נגרם מה שתיארת, אז בהחלט מתחילה הטענה על התנהגות והתנהלות הנהג.
דברים חכמים מאד.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
היום התקשרתי לסופרבוס לשאול על אוטובוס של שעה 18:05 ושל שעה 18:20 והנציגה הראשונה אמרה לי ששל 18:05 יצא ב-18:10 ושל 18:20 יצא ב-18:21 וזה לא הסתדר לי כי שניהם הגיעו יחד לתחנה (זה היה הסיבה המקורית שהתקשרתי), אז התקשרתי שוב פעם ונציגה אחרת אמרה לי ששל 18:05 יצא ב-18:12 ושל 18:20 יצא ב-18:22 אז שאלתי איך יכול להיות שנציגה אחרת אמרה לי 18:10 ו-18:21 אז היא ענתה לי שכנראה הקודמת "עיגלה" את השעות

השאלה שלי היא, האם על זה שאחת מהם שיקרה אני יכול לתבוע אותם (או אולי "רק" להוסיף את זה לתביעה קיימת)
והאם לשנות מ-18:22 ל-18:21 זה נקרא לעגל;)
התביעות הם על נזקים ממוניים ושאינם ממוניים, ולכן שירות לקוי של שירות הלקוחות הן לא עילה לתביעה.
אבל הן יכולות לעזור לתביעה גם בשירות הלא תקין שמראה זלזול בנוסעים, ובעיקר בעצם העובדה שהעובדות לא ברורות, כי אם האוטובוס יצא בעתו ובזמנו וזה כמובן מתועד, איך זה שנציגה אחת אומרת שעה אחת והאחרת שעה אחרת? זה מריח לא טוב...
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שלחתי על שתי מקרים, על מקרה אחד החברה הודתה שלא יצאו 2 אוטובוסים בזה אחר זה עקב תקלה ברכבים, והתנצלה על כך. על המקרה השני החברה טוענת שיצא אוטובוס וכתבה באיזה שעה זה היה בתחנה ויתכן שפספסתי, למרות שלא נראה לי כי כמדומני הייתי באותו זמן בתחנה.
ממשרד התחבורה כנראה יקח זמן עד שיגיעו תגובות להנ"ל.
אני אישית מאוד מאמין להם שהיתה תקלה ב-2 אוטובוסים בזה אחר זה:confused::confused: לא לצחוק! זאת זכותי להאמין!
אבל גם כשיש תקלה הם מחוייבים לשלוח אוטובוסים חילופיים. הנוהל הרלוונטי עלה פה כמה פעמים ואם יהיה צורך אעלה אותו שוב.
על המקרה שהחברה מכחישה לא כדאי לתבוע, אלא אם כן מצרפים אותו למקרים נוספים כי יתכן שאכן פספסת והחברה תוכיח זאת. אבל אז - יש את הכלל של מכלל לאו אתה שומע הן. כי אם החברה מוכיחה שבמקרה אחד התובע לא צודק, מה עם המקרה השני? איפה ההוכחה ששם האוטובוס כן יצא?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה