דרוש מידע קדושי מירון או הרוגי מירון?

מצב
הנושא נעול.

מזמור לתודה!!!

משתמש פעיל
לא נכנסת לחסידים ליטאים
לא נכנסת לכינויים (יוסלה קמצן קדוש לא נהרג על קידוש ה'....)
ונכון שאני מדברת מתוך רגש פנימי וכל אחד שיעשה לפי מה שהרגש שלו מורה לו...

מצורף צילום מסך מקובץ של ר' שמואל אליעזר שטרן רב מערב בני ברק
צפה בקובץ המצורף 1370386
א. לאור ההוכחה לא חוזרת בי, אפילו חלקית (הבאת הוכחה מרב חסידי, לא ליטאי...)
ב. יוסלה קמצן קדוש זה סיפור שנוי במחלוקת!!! שמעתי לא מעט פעמים שהמעשה שלו היה אסור לפי דעת תורה!
"המלבין שיניים לחברו" עדיף "ממשקהו חלב". וחוץ מזה יש עניין גדול של והייתם נקיים מישראל... והוא גרם לחילול השם בהתנהגות הזאת, למרות שהיתה לו כוונה טובה.
הוא גרם לכולם לחשוב שהוא יהודי רע וזה הפך קידוש השם.
זה שקרליבך קרא לו "קמצן קדוש" לא הפך אותו לכזה.
תקשיבו שוב לסיפור ולהשתלשלות המאורעות ורק אז תסתרו אם יש צורך...
 

שטוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
א. לאור ההוכחה לא חוזרת בי, אפילו חלקית (הבאת הוכחה מרב חסידי, לא ליטאי...)
ב. יוסלה קמצן קדוש זה סיפור שנוי במחלוקת!!! שמעתי לא מעט פעמים שהמעשה שלו היה אסור לפי דעת תורה!
"המלבין שיניים לחברו" עדיף "ממשקהו חלב". וחוץ מזה יש עניין גדול של והייתם נקיים מישראל... והוא גרם לחילול השם בהתנהגות הזאת, למרות שהיתה לו כוונה טובה.
הוא גרם לכולם לחשוב שהוא יהודי רע וזה הפך קידוש השם.
זה שקרליבך קרא לו "קמצן קדוש" לא הפך אותו לכזה.
תקשיבו שוב לסיפור ולהשתלשלות המאורעות ורק אז תסתרו אם יש צורך...
א .יוסלה קמצן קדוש בא ברוח טובה ועל כן צירפתי סמיילי (ראו לעייל בהודעה הקודמת)
ב. למען ההשכלה היהודית יש דווקא עוד כמה קדושים אבל לא אצטט את שמם כי אחרי הכל מדובר
בגדולים מדורות עברו. וגם שוב נכנס לחסידים ליטאים
וחסידים ליטאים - מראש אמרתי שאני לא נכנסת... ככה לימדו אותי בפרט בספירת העומר

ושוב כמו שכתבתי שכל אחד יעשה ככל שהרגש שלו מורה לו
(כל זמן שזה לשם שמיים כמובן... )
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יש אחד מבעלי התוספות שנקרא 'הקדוש מראדוש' הוא נהרג על קידוש ה'.
כשהייתי ילד אמר לי המלמד שיש 4 'קדוש' בישראל:
רבי הקדוש, רש"י הקדוש, הבעש"ט הקדוש, והיהודי הקדוש מפשיסחא.
כיום אני יודע שיש גם בנם של קדושים שלא ידעו צורת מטבע.
 
נערך לאחרונה ב:

טאבו

משתמש סופר מקצוען
סורי שאני יוצאת קרציה צדקנית, אבל זה נראה לי חשוב יותר מהויכוח.
 

טרנטאטא

משתמש רשום
א. לאור ההוכחה לא חוזרת בי, אפילו חלקית (הבאת הוכחה מרב חסידי, לא ליטאי...)
בשבילך...
ר מרדכי גרוס נאות מרדכי
וזה רק חלק מהציטוטים שם
1683495577531.png




1683495379184.png
1683495411729.png
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
בשביל הפורפורציה לאלה שקצת נסחפים
הגרש"ז אויערבאך סבר שאפי' על הרוגי השואה אין הם נחשבים קדושים
בגלל שהם לא בחרו למות על קידוש השם ולא היתה להם בחירה
אפי' שהם ודאי נהרגו כי היו יהודים
אבל לא היתה להם האפשרות להיות מומרים ולהינצל כי בשואה נהרגו גם המומרים הכי גדולים..
אז לקחת קצת פורפורציות לגבי נספי אסון מירון ת.נ.צ.ב.ה
כך כותב הרב דסלר שהבאתי לעיל (ח"ג עמ' 348)
 

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יש אחד מבעלי התוספות שנקרא 'הקדוש מראדוש' הוא נהרג על קידוש ה'.
כשהייתי ילד אמר לי המלמד שיש 4 'קדוש' בישראל:
רבי הקדוש, רש"י הקדוש, הבעש"ט הקדוש, והיהודי הקדוש מפשיסחא.
כיום אני יודע שיש גם בנם של קדושים שלא ידעו צורת מטבע.
ומה עם האור החיים הקדוש?
 

המקל והגזר

משתמש מקצוען
בעיתון קראט היה השבוע כתוב דבר ממש מפחיד
בשם אחד מגדולי ישראל-
הוא אמר: בעבר לא היו כ"כ הרבה אסונות, כי כל אסון שקרה כל עמ"י היה מתאחד והיו כואבים אחד בכאב השני ועוזרים אחד לשני.
היום קורה אסונות לא עלינו וזה לא מזיז לאף אחד, אז ה' צריך לתת אסונות לכל בית בנפרד....
 

וכאשר אבדתי אבדתי

משתמש מקצוען
לצורך חיבור בנושא אסון מירון, הסתפקתי רבות האם להזכיר את נשמותיהם ז"ל כקדושים או הרוגים

אסביר את הדילמה, מצד אחד מדובר על אסון בקנה מידה עצום ובלתי נתפס, כזה שזעזע את כל העולם היהודי.
מצד שני, קדושים, הם אנשים שמתו על קדושת שמו של הבורא יתברך, אנשים שנרצחו מכיוון שהם יהודים.
ניצולי שואה, נפגעי טרור וכדומה. והרוגי מירון, נפטרו כתוצאה מתאונה מצערת, ולא שמישהו רצח אותם בשל היותם יהודים. אז למה הם קדושים? כי הם נפטרו במקום קדוש?

נשארתי בהתלבטות, מה אומרים?
ואם מישהו ימות בכותל, הוא יהיה קדוש?
נו באמת....
 

דיני

משתמש מקצוען
בעיתון קראט היה השבוע כתוב דבר ממש מפחיד
בשם אחד מגדולי ישראל-
הוא אמר: בעבר לא היו כ"כ הרבה אסונות, כי כל אסון שקרה כל עמ"י היה מתאחד והיו כואבים אחד בכאב השני ועוזרים אחד לשני.
היום קורה אסונות לא עלינו וזה לא מזיז לאף אחד, אז ה' צריך לתת אסונות לכל בית בנפרד....
פעם היו שומעים רק את האסונות שהיו קורים בעיירה.
והיום אנחנו שומעים על תאונת דרכים בבורופארק וילד שטבע במיאמי ואישה שנפטרה מסרטן בבני ברק ואני בכלל מירושלים.
מה הפלא שהלב מקהה חושים.
 

ctrl-p קונטרול פי

משתמש מקצוען
לקדושים? יש הלכות.
לאסון? יש נשמעות מרגיזה..
להרוגים? יש משמעות של רצח.
על הכל אפשר להעיר, על הכל אפשר לחלוק, בכל דבר יש כמה דעות, יש את הרגש ויש את השכל.
אבל יש דברים ברורים!!! "זה היה אסון, כי זה אסון!!! הם נהרגו!!! והם קדושים לא כי רשב"י לוקח אותם, למיטב ידיעתי, הקב"ה לקח אותם, ורק לכן הם נקראים קדושים, הם נבחרו מתוך עשרות אלפים!!!
לגופו של עניין זה מאמר שהולכים לכתוב עליהם, זה לא החלטת מועצת איך יקראו להם מכאן ועד עולם, יעשה הכותב כטוב בעיניו, וכטוב למאמרו...
ונ.ב. חשוב יש פה הרבה אנשים שהם חלק מהם ממש... אולי צריך לתת על זה את הדעת...
 

ישראל בני ברק

משתמש פעיל
לצורך חיבור בנושא אסון מירון, הסתפקתי רבות האם להזכיר את נשמותיהם ז"ל כקדושים או הרוגים

אסביר את הדילמה, מצד אחד מדובר על אסון בקנה מידה עצום ובלתי נתפס, כזה שזעזע את כל העולם היהודי.
מצד שני, קדושים, הם אנשים שמתו על קדושת שמו של הבורא יתברך, אנשים שנרצחו מכיוון שהם יהודים.
ניצולי שואה, נפגעי טרור וכדומה. והרוגי מירון, נפטרו כתוצאה מתאונה מצערת, ולא שמישהו רצח אותם בשל היותם יהודים. אז למה הם קדושים? כי הם נפטרו במקום קדוש?

נשארתי בהתלבטות, מה אומרים?
נספי!! זו ההגדרה המדויקת!
ואיך זה עושה אותם קדושים ?
כל מי שנפטר באמצע התפילה הוא קדוש ? ואם זה היה בבית הכנסת ?
אני לא מתכוון לזלזל , אבל ברצינות , למה תמיד חייבים להגזים ? למה צריך לעשות מבן אדם מה שהוא לא ? הוא לא מספיק טוב גם בלי זה ???
למרות האינפלציה בכינויים - אין לנו זכות לתת כינוי של קדוש!
פשוט.
לא נכנסת לחסידים ליטאים
לא נכנסת לכינויים (יוסלה קמצן קדוש לא נהרג על קידוש השם....:))
ונכון שאני מדברת מתוך רגש פנימי וכל אחד שיעשה לפי מה שהרגש שלו מורה לו...

מצורף צילום מסך מקובץ של ר' שמואל אליעזר שטרן רב מערב בני ברק
צפה בקובץ המצורף 1370386
אין קשר, את השער כותב המו"ל.
יש אחד מבעלי התוספות שנקרא 'הקדוש מראדוש' הוא נהרג על קידוש ה'.
כשהייתי ילד אמר לי המלמד שיש 4 'קדוש' בישראל:
רבי הקדוש, רש"י הקדוש, הבעש"ט הקדוש, והיהודי הקדוש מפשיסחא.
כיום אני יודע שיש גם בנם של קדושים שלא ידעו צורת מטבע.
מה עם האלשיך הקדוש והאור החיים הקדוש, הרבה מסטריקוב אמר לי רשימה לא זוכר את כולה אבל השמות האלה היו שם, למעשה צריך להבהיר יש כללים מי נקרא קדוש והוא מי שמת על קידוש השם וכמדומני שכמו שכתב פנחס גם מי שלא מכיר בצורת מטבע היו מגדולי ישראל שנקראו כך כי הם היו קדושים באמת (וזה לא פשוט בכלל!) ואולי גם יש יוסלה קמצן "קדוש" (של קרליבך, מזכיר רק כי הוזכר פה) פשוט כי רצו לקדש את התואר קמצן, אבל השימוש בו להרוגי מירון יביא את זה גם להרוגי תאונות דרכים רח"ל, והדרך של התואר להצטרף לאינפלציית התארים פשוטה למעשה התואר השתרש ולא ניתן לשרש אותו, אבל זה מראה לציבור שלנו כיצד התפיסה הקנאית משתרשת בציבור עד כדי כך שהיא הכניסה את התואר הנשגב ביותר (הרוגי לוד אין מלאך או בריה יכולים לשער מקומם) להרוגי אסון הדריסה הגדול בישראל (ההתרסה מכוונת) עד כדי שרבנים משתמשים בו גם בשגרא דלישנא (דברה תורה כלשון בני אדם) והקהל (בפרוג) מיחס לו עניינים קדושים, (בעוד שממציאי המילה סך הכל אחזו בקונספירציית המחסום שהוצב להרוג חרדים כדי להשתלט על לג בעומר וציון הרשב"י ולהכניס לשם את... שר"י)
 

מזמור לתודה!!!

משתמש פעיל
פעם היו שומעים רק את האסונות שהיו קורים בעיירה.
והיום אנחנו שומעים על תאונת דרכים בבורופארק וילד שטבע במיאמי ואישה שנפטרה מסרטן בבני ברק ואני בכלל מירושלים.
מה הפלא שהלב מקהה חושים.
בעיתון קראט היה השבוע כתוב דבר ממש מפחיד
בשם אחד מגדולי ישראל-
הוא אמר: בעבר לא היו כ"כ הרבה אסונות, כי כל אסון שקרה כל עמ"י היה מתאחד והיו כואבים אחד בכאב השני ועוזרים אחד לשני.
היום קורה אסונות לא עלינו וזה לא מזיז לאף אחד, אז ה' צריך לתת אסונות לכל בית בנפרד....
היום אנחנו חיים בכפר גלובלי - לכן אנחנו מעודכנים אונליין בכל חדשות המגזר.
פעם היו הרבה יותר יתומים ואלמנות רח"ל!
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הי"ד לא קשור לקדושה.
הי"ד זה תפילה לנקמה על ההורגים בלי קשר למעלת הנהרג.
גם "קדושים" לא בהכרח קשור למעלת הנהרג
הנהרגים בפיגועים יכולים להיות גם חילוניים אתאיסטים
ובשואה נהרגו המוני משכילים
ועדיין הם קדושים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה