דרוש מידע קדושי מירון או הרוגי מירון?

מצב
הנושא נעול.

סטיקר

משתמש פעיל
אבל למה?
בשעתו התפרסם שמנעו אמבולנסים מלהגיע למקום האסון, ואח"כ עכבו אותם בדרך להגיע לבית חולים.
לאחרונה התפרסם שהשוטרים במקום הבינו חצי שעה לפני זה שהולך להיות אסון והתחננו לתגבורת והתעלמו מהם.
גם מוזר שלא דאגו לפזר יותר את האנשים ביציאה ע"י לפתוח יותר יציאות.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
בשעתו התפרסם שמנעו אמבולנסים מלהגיע למקום האסון, ואח"כ עכבו אותם בדרך להגיע לבית חולים.
לאחרונה התפרסם שהשוטרים במקום הבינו חצי שעה לפני זה שהולך להיות אסון והתחננו לתגבורת והתעלמו מהם.
גם מוזר שלא דאגו לפזר יותר את האנשים ביציאה ע"י לפתוח יותר יציאות.
אין דנים אדם בשעת כעסו.
והקו בו נקטה המשפחה נגד המדינה הוא קו שונה מכל המשפחות.

וכל השמועות והכעסים על המחסום שהיה או לא היה התבררו כאינם נכונות.
וכמובן שעלוני האוטיסטים/ נגד הקורונה/ נגד הגיוס/ השתדלו אף לחגוג על האסון הזה כאילו מזימה של כמה שוטרים קירחים שישבו בשקט ותכננו להרוג יהודים חרדים.

ה' ינחם את משפחת אלחדד ואת עומק שברם הבלתי נתפס.
 

דיני

משתמש מקצוען
בשעתו התפרסם שמנעו אמבולנסים מלהגיע למקום האסון, ואח"כ עכבו אותם בדרך להגיע לבית חולים.
לאחרונה התפרסם שהשוטרים במקום הבינו חצי שעה לפני זה שהולך להיות אסון והתחננו לתגבורת והתעלמו מהם.
גם מוזר שלא דאגו לפזר יותר את האנשים ביציאה ע"י לפתוח יותר יציאות.
רשלנות היתה בלי ספק, אבל זדון מתוך כוונה לרצוח וודאי שלא היה.
 

סטיקר

משתמש פעיל
וכל השמועות והכעסים על המחסום שהיה או לא היה התבררו כאינם נכונות
מחסום אולי לא היה, אבל שאר הדברים שכתבתי היו גם היו, דברים כאלה לא קורים מתוך רשלנות סתם, וגם המחסום שלא היה כמדומני שהיה בצד אחד שחסם שלושת רבעי, שגם הוסיף לדוחס.
לא מדובר על סדרנים חרדים שהיו אחראים על המקום, מדובר על המומחים במדינה שתכננו את הסדר והבטיחות במקום שבועות קודם.
 

תהילה לדוד

משתמש מקצוען
העניין הוא שעושים "עייסק" סביב העניין.
באמת, מוזר שעושים עסק
עניין כל כך זניח
בסך הכל האסון האזרחי הכי גדול בתולדות המדינה.
וכולם שומרי תורה ומצוות.
עשרות אלמנות, יתומים, הורים שכולים שה' ישמור ויציל
מה יש לעשות עסק? אנשים השתגעו!

כאילו מירון זה מקדש
לא מקדש, כן מקום קדוש. יש חולק?


מנסה להבין למה כואב לאנשים לפרגן את הקדושה לאנשים שכבר לא כאן, בעונותינו,
ולמשפחות הכאובות שלהם שבשבילם זה לא נגמר לעולם.
 
באמת, מוזר שעושים עסק
עניין כל כך זניח
בסך הכל האסון האזרחי הכי גדול בתולדות המדינה.
וכולם שומרי תורה ומצוות.
עשרות אלמנות, יתומים, הורים שכולים שה' ישמור ויציל
מה יש לעשות עסק? אנשים השתגעו!
לא התכוונתי לעסק כזה
ברור שזה נוראי מאוד וברור שצריך להפיק לקחים.
התכוונתי שעושים מזה משהו מיסטי-רוחני הזוי.

לא מקדש, כן מקום קדוש. יש חולק?
אבל עם כל מה שיהיה קדוש, הוא לא בית המקדש.
זה לא מזבח וההרוגים ז"ל הם לא קרבנות...
מנסה להבין למה כואב לאנשים לפרגן את הקדושה לאנשים שכבר לא כאן, בעונותינו,
ולמשפחות הכאובות שלהם שבשבילם זה לא נגמר לעולם.
שוב, זה לא אישי זה על העיקרון
 

ריקי שי

משתמש פעיל
זה נראה כאילו המילה "קדוש" עולה פה לאנשים 10$ יותר לעומת תואר אחר.
אם יש סיכוי אפילו קלוש שאי מי מהאימהות, מהאבות, מהאלמנות, מהיתומים,
שואבים נחמה מהיותם "קדושים" (ואפשר להבין את זה ברגש, לא?)
אז למה לא?
לא נראה לי שאחרי מאה ועשרים של מישהו מכאן יבואו אליו בטענה על שימוש מיותר במילה זו.
למה לא? כי עשרות או מאות משפחות מאבדות כל חודש מישהו מבני משפחתם, בכל מיני דרכים, ואם את בוחרת מי קדוש ומי לא- זו לא רק אמירה כלפי המשפחות של אלו שנהרגו במירון אלא גם כלפי משפחות שמישהו ממשפחתם ל"ע נפטר ממחלה\נהרג בתאונה\נפטר בכל דרך אחרת רח"ל.
ומצד ההגינות כלפי כל אותן משפחות שגם את יקירם הקב"ה לקח, דווקא אותו ולא אף אחד אחר, ראוי לא להחליט על דעת עצמנו מי ראוי לאיזה תואר.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
הייתי כורך את האכול של החרם על אנג'ל יחד עם האשכול הזה
ונותן כותרת
איך שהיהדות עברה ממסורת יהודית ומגדולי הדור
לאסופת רגשות ונערי תקשורת.

המושג ביהדות לקדוש הוא מושג מאד מרומם
לא כותבים על יהודי שנפטר משהו שלא בטוח שהוא כזה
זה מזיק לו
אין כאן דיון לגבי אנשים ספיציפיים שנהרגו באסון מירון זצלה"ה
אלא על העיקרון שנכנס היום שהכל מגיע מהבטן ומפרפורי התרגשות.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
המושג ביהדות לקדוש הוא מושג מאד מרומם
לא כותבים על יהודי שנפטר משהו שלא בטוח שהוא כזה
זה מזיק לו
אין כאן דיון לגבי אנשים ספיציפיים שנהרגו באסון מירון זצלה"ה
אלא על העיקרון שנכנס היום שהכל מגיע מהבטן ומפרפורי התרגשות.
תודה גדולה.
הבהרתם תחושות של אנשים רבים.
לא סותר שמדובר בקרבנות ציבור שגרמו לנו להתחזק ולשאול את עצמנו מ"ה ד' שואל מעימנו
 

א. אדם

משתמש מקצוען
והלילה, כששירי ההילולא, מדמיעים את כולנו, ולא רק מהתרגשות...
הלילה הזה שלפני שני אביבים, שבין עשרות אלפי החוגגים על ההר, היו ששבו לביתם והיו שהקב"ה אסף אותם אליו
בוחר בפינצטה את יחידי הסגולה, שזכו לעלות אליו אחרי קבלת עול מלכות שמיים ורגעי התעלות רוחנית
בדיוק הלילה "עקרונות" ודקויות חשובים כל כך, עד כדי לנהל דיון ער בעצם היארצהייט שלהם?? קטנתי...
גם אני לא תמיד מבינה שמעריצים דמויות מסוימות בגלל שהקב"ה בחר לנסות דווקא אותם
אבל אנא, במטותא, קחו 2 דקות בצל האש המרקידה והשירים המקפיצים ואמרו לנשמתם (ולזכות הנערים שעדיין פצועים קשה) פרק תהילים, ואולי כך יעלו במעלות קדושים וטהורים...
ולגבי הדיון- לא אינני חסידה, רק כאובה...
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
מנסה להבין למה כואב לאנשים לפרגן את הקדושה לאנשים שכבר לא כאן, בעונותינו,
ולמשפחות הכאובות שלהם שבשבילם זה לא נגמר לעולם.
אני אגיד לך סיבה פשוטה מאד למה:
כי ההכתרה של הקדושים וכולי באה במקום הפקת הלקחים הנדרשת על התנהלות ציבורית נכונה ובלתי נכונה, על חלוקת משאבים למי שדוחף הכי חזק על חשבון הציבור עצמו, על 'סמוך' ויהיה בסדר, ועל האשמת כווווללללללם חוץ מהאחראים מתוכנו.
זה למה.
 

מ. ק.

משתמש מקצוען
הייתי רוצה להאיר נקודת מבט נוספת.
ישנם את אלו שהיו שם, שבקושי יצאו מהטראומה שאולי בדחיפותיהם, ח"ו...
אולי עבורם, עדיף להימנע מהתואר "הרוגי מירון" לטובת "קדושי מירון", על מנת להקל על תהליך ההחלמה שלהם
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
הייתי רוצה להאיר נקודת מבט נוספת.
ישנם את אלו שהיו שם, שבקושי יצאו מהטראומה שאולי בדחיפותיהם, ח"ו...
אולי עבורם, עדיף להימנע מהתואר "הרוגי מירון" לטובת "קדושי מירון", על מנת להקל על תהליך ההחלמה שלהם
כמו שאמרתי, כדי לעזור לכולם לא לחשוב חלילה על שאלת האחריות.

נ.ב. חשוב לדעת שהאחריות היא על מי שלא הגביל את מספר האנשים. בשלב מסוים של עומס הדחיפות הן בלתי נמנעות.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
אגב, ממש באגב, מי שמעוניין לעשות באמת משהו מועיל לע"נ הנפטרים - משהו יותר חשוב מהדיון של הכינוי קדושים או לא, אפשר לתרום לע"נ.
זה דבר שבוודאי יועיל להם יותר.
יש ארגונים שהקימו מיזמים מפעימים לע"נ, וכל תרומה תהיה מבורכת.
לדוגמא, מה שהעלו בפורום תרומה וחסד :https://charidy.com/mabt
ולמשל - רשת הכוללים 'במעלות קדושים', שבימים אלו הקימו עוד 10 כוללים ובכך הגיעו ליעד של 45 כוללים לע"נ הרוגי מירון (הכוללים הראשונים הוקמו כבר בימי השלושים של האסון). *4591
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה