נראה לי שאין כאן מחלוקת אמיתית.
מי שמשתמש הרבה בתחב"צ רואה את הקושי שיש בהטענה באופן סדיר ורציף.
ומי שמשתמש פעם ב... הרב קו שלו מימלא כל הזמן מלא ואין לו בעיה והוא מסתכל בתמהון במי שלא מתקף
אני נוסעת המון בתחב"צ (גם בינעירוני)
ומשום מה עוד לא יצא לי שאין לי כסף ברב קו וגם אני לי כסף לקנות ממישהו ניקוב.
לעומת זאת ראיתי המון אנשים שאיכשהו יום אחרי יום אין להם כסף ברב קו (גם באוטובוסים שלא היה ילד אחד ונער אחד)
הגדיל לעשות אחד מהנוסעים הקבועים באוטובוס מסוים שתקופה ארוכה מאוד (מס' חודשים) הוא "שכח להטעין" (למעשה לא העביר כלל את הרב קו) את הרב קו (עד שהתחילו לעלות פקחים גם לאוטובוס הזה)
וסליחה אבל בדר"כ מי שנוסע לעיתים רחוקות מאוד באוטובוס הוא זה שלא יודע מתי הרב קו שלו מתרוקן
מי שנוסע הרבה יכול לדעת גם כמה ימים מראש מתי החופשי/ ערך צבור נגמר
והיום אפשר להטעים את הרב קו כמעט בכל מכולת/ קיוסק/ מאפייה/ כל סניף של ברכל וכן הלאה כך שלא זאת הבעיה
ומי שיש לו אינטרנט (הכי מסונן בעולם) ואת הצ'יפ של הרב קו בכלל מטעין תוך 5 דקות גג
לי יש את הנטסטיק הכי מקרטע בעולם, עוד לא קרה לי שלקח יותר מ - 3 דקות להטעין רב קו, וגם אם הוא החליט לא לעבוד היה לי 4 מקומות בדרך לתחנה להטעין את הרב קו
וכן, אנשים צריכים להיות אחראים להטעין את הרב קו שלהם מראש (גם אם שכחת פעם אחת, לא הגיוני שתשכח 8 פעמים ברצף)
נושא הטעינה מסובך מאד!!!!!!!!!!!!!!!! וכל מי שנוסע קבוע בתחבורה ציבורית יודע את זה.
הטעינה לא כ"כ מסובך כיום, אא"כ מתעקשים להסתבך - כמטעינה קבועה
ולגבי האנשים שרצים לתקף, יכול להעיד עלי ועל רבים מחברי שרצים לתקף
לא כי לא תיקפו אלא כדי לוודא באופן מוחלט. מפחד הפקחים האכזריים.
יכולה להעיד על רבים יותר מידי מנוסעי האוטובוסים (לפחות במו"ע) שראיתי כשהם עלו ולא חשבו בכלל על הכיוון של לתקף, ופתאום כשעולה פקח כולם רצים לשלם וכלם "הרגע עלו" וכו'
זה אמנם לא כולם, אבל בהחלט המצב מחפיר
אם אתה מקפיד לתקף אתה לא צריך "לוודא" שתיקפת
כשפעם אחת קרתה לי תקלה והמכשיר לא תיקף לי את הרב קו הפקח היה מאוד נחמד אליי ותיקף בשבילי את הרב קו - כי הוא ראה שאני מקפידה לתקף וגם מאותו יום הייתה לי כמות נכבדה של תיקופים (וזה היה במקרה באוטובוס של אגד, אגב)