השאלה (שנוצרה והתעצבה במהלך האשכול), היא שיש מגיפות בעוד שנים. גם אם אינן חמורות כמו הקורונה. נניח שבהן נפטרים רק 500 ובקורונה 3000. נניח שבהן נפטרים רק 400 ובקורונה 6000.
עדיין, לכולי עלמא, לו היו הגבלות ציבוריות בכל חורף עם שפעת חריפה שאינה מגיבה לחיסון (החיסון הוא לפי צפי שלא תמיד מתממש), היינו מונעים נפטרים.
אם דמו של כל נפטר קורונה יקר מפז ושווה לבטל עשרות חתונות בשביל למנוע את מותו (לא אמרתי שלא) - למה לא עושים את זה בכל שנה בה יש שפעת חמורה בחורף. למה מי שהיה מציע לבטל חתונה אז, היה נתפס כמטורף אמיתי.
ואם דמה של כל נפטרת קורונה שווה כדי לבטל עשרות אלפי ילדים מלימודם למשך חודשיים, כדי לתת לה תוחלת חיים של עוד שנה-שנתיים (לא אמרתי שלא), למה לא עושים את זה בשביל למנוע נפטרת אחת משפעת.
תשובה של משהיא תמימה(אבל באמת בנושא מחלות אני כנראה חסרת ידע לגמרי)
עד לקורונה לא ידעתי ששפעת זה דבר מדבק, לא חשבתי שאם סבתא שלי תבוא לחתונה שלי יש חשש שתחלה בשפעת
מבחינתי שפעת זה מחלה שמגיעה בחורף .
גם בבית מבחינתי לא שמרתי וגם לא ראיתי שזה מדבק אני חולה בשפעת כמעט כל חורף לפעמים אחרים גם לא דווקא בזמנים שלי ולפעמים לא. ויותר מזה כשהיו לי חולים התארחנו שבתות כי אין לנו כח להכין ואצל הורים מבוגרים לא חשבנו ולא ראינו שהם נדבקו ממנו.
אנגינה כן שמתי לב שמדבק, אבל גם שמתי לב שאם מקפידים על שתיה ואוכל ולא מידי להתקרב זה לא מדבק.
ואילו הקורונה באותו יום אצלי שמשהוא בבית היה חולה כולם נהיו חולים מייד וזה עוד אחרי הקפדה על ניקיון ואוכל וכו.
ייתכן ואם גדו"י היו יודעים שניתן למנוע נפטרי שפעת בדרכים מסוימות כמו חתונות קטנות, הגיינה (או שמירת המבוגרים במרחק בטוח בחתונה עצמה) גם אז היו נוקטים בצעדים מסוימים