דרוש מידע ענין חשוב לדבר עליו...

קרעפט

משתמש מקצוען
כל העסק הזה שלא קמים באוטובוס מתחיל מכך שכאשר אדם קם אז הוא מרגיש ואוו איזה מידות נאצלות שיש לי שאני מוכן לוותר על המקום לטובת המבוגר שעלה לאוטובוס.
וכבר עולה בזיכרון הסיפור על אחד מגדו''י זצ''ל שעמד בנסיעה ולא רצה להקים אף אחד וכו' וכו' והאגו שלו עולה לשחקים.
אקיצע'ר יש אצלנו מגמה להעצים ולנפח כל איזה מעשה קטן שאנחנו עושים ובפרט כאשר לעיתים הוא כרוך בקצת מאמץ
ולכן כאשר יש קצת איזה קושי ישר האדם אומר לעצמו מעיקר הדין אני לא חייב יש עניין גדול מאוד לקום כרגע אני אין לי כח ובזה נסגר העניין
אז הגיע הזמן פשוט לשנות את החשיבה!!
לקום באוטובוס לאדם מבוגר אני לא נכנס עד כמה חייבים מצד ההלכה, אבל להישאר לשבת, להיות אדיש לקושי של השני זה בעיה חמורה הרבה יותר.
ואם קמת אל תעשה מזה עסק כי הראשון שמרוויח מזה זה אתה, זה הופך אותך לאדם טוב יותר לאנושי יותר מתחשב יותר.
כך שאין צורך לקחת את זה למקומות של וויתור נעלה ומידות תרומיות.
(למען ההגינות אציין שמזה כמה שנים אינני נוסע באוטובוסים...)
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הכי מתסכל את שבויי התח"צ, זה לקרוא כתבה יפה על כביש חדש, שנפתח בהשקעה של עשרות מליונים, בשעה שהם יודעים, שאת הכביש הזה הם יעברו בעמידה/ישיבה על המדרגות, כשהאוטובוס בחצי שעה איחור - אז מה משנה כבר אם הכביש הזה חסך איזשהם חמש דקות נסיעה.

בעיני, כאן טמון אחד הפערים האמיתיים בין השכבות בחברה הישראלית. מי שאין לו רכב, לא קיים אפילו. שקופים אמרנו כבר?

כמה המדינה מרוויחה מבעלי הרכב הפרטי?
כמה היא מרוויחה מהתח"צ?

התח"צ הוא עניין יפה לאקולוגים, ושיח נחמד של התחשבות בשכבות הנמוכות.
אבל אין למדינה אינטרס אמיתי לקדם אותו.

זו האמת במערומיה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כל העסק הזה שלא קמים באוטובוס מתחיל מכך שכאשר אדם קם אז הוא מרגיש ואוו איזה מידות נאצלות שיש לי שאני מוכן לוותר על המקום לטובת המבוגר שעלה לאוטובוס.
וכבר עולה בזיכרון הסיפור על אחד מגדו''י זצ''ל שעמד בנסיעה ולא רצה להקים אף אחד וכו' וכו' והאגו שלו עולה לשחקים.
אקיצע'ר יש אצלנו מגמה להעצים ולנפח כל איזה מעשה קטן שאנחנו עושים ובפרט כאשר לעיתים הוא כרוך בקצת מאמץ
ולכן כאשר יש קצת איזה קושי ישר האדם אומר לעצמו מעיקר הדין אני לא חייב יש עניין גדול מאוד לקום כרגע אני אין לי כח ובזה נסגר העניין
אז הגיע הזמן פשוט לשנות את החשיבה!!
לקום באוטובוס לאדם מבוגר אני לא נכנס עד כמה חייבים מצד ההלכה, אבל להישאר לשבת, להיות אדיש לקושי של השני זה בעיה חמורה הרבה יותר.
ואם קמת אל תעשה מזה עסק כי הראשון שמרוויח מזה זה אתה, זה הופך אותך לאדם טוב יותר לאנושי יותר מתחשב יותר.
כך שאין צורך לקחת את זה למקומות של וויתור נעלה ומידות תרומיות.

בתכל'ס זה עובד הפוך. ולא, אין צורך להעצים ולנפח. רק מאוד מזיק להתייחס לאדם שהתאמץ מרצונו הטוב - כאילו לא עשה כלום, וכאילו הוא חייב, כשהוא לא.
גם מוריד את הרצון של מי שהתאמץ, וגם מקלקל את המידות של מי שקיבל את הטובה הזו.
 
נערך לאחרונה ב:

נחמי פורתא

משתמש מקצוען
לאלה שמנסות לדון לכף זכות את הבחורות שלא קמות - אעזור לכם...

עד לפני שנים אחדות כל נסיעה ולו הקצרה ביותר - היה בשבילי סיוט אמיתי, בחילות ואפילו הקאות גם בנסיעה עירונית קצרה,
לא אשכח את הנשים שנעצו בי עיניים זועמות כשלא קמתי לכבודן באוטובוס בינעירוני...
לכי תסבירי להן שגם כשאת יושבת את רק מתפללת לעבור את הנסיעה בלי פאדיחות רציניות...

וגם היום, כשכבר יש לי כמה וכמה ילדים ב"ה - אני לא בטוחה שבמהלך ההריונות הרגשתי גרוע יותר ממה שהרגשתי בתור בחורה עם ההקאות והבחילות,

לכן עד היום, אעדיף לשבת על המדרגות או שלחילופין אשתדל מאד שלא לעלות על אוטובוסים מלאים-העיקר שלא אצטרך להקים בחורות או ילדים קטנים -שאגב, מישהו חשב כמה מסוכן לילדים קטנים לעמוד באוטובוסים עמוסים?
 

מירי ארגמן

משתמש צעיר
מעשה שאירע לי לפני כמה שבועות...
עליתי לאוטובוס. כיוון שאין שום סיבה לקום לי נסעתי בעמידה, ובלי תלונות, כמובן.
במושבים לצידי ישבו כמה ילדות בית ספר חמודות שעלו לפני. זכותן.
ואז... עלתה אישה מבוגרת, ועוד לפני שהבחנתי בה בקושי, היא התחילה לצרוח ולצווח על הילדות החצופות שלא קמות וכולי וכולי. העבירה שם מסכת השפלות - על כל שונאי ישראל.
אז נכון, היה רצוי מאוד שהבנות תואלנה בטובן לקום, ואולי זה חוסר חינוך שהן לא עשו את זה, אבל בעיני, הגברת ההיא שהלבינה את פניהן שם באוטובוס מחונכת פחות.

עוד משהו - הייתי בחורה בי"ב, אחרי חוץ לא פשוט במתמטיקה.
ישבתי על ספסל בתחנה ובהיתי משלט החנות שמולי, עייפה מאוד אחרי שנדרשתי לכמה שעות של מאמץ וריכוז.
נגשה אלי אישה מבוגרת והתחילה לצעוק עלי שזה לא בסדר שאני מניחה לה לעמוד, ואיפה אני לומדת וכל מיני פנינים בסגנון הזה. היא לא נרגעה עד שהייתי עם דמעות בעיניים.
טוב, נבהלתי, בכלל לא ראיתי אותה קודם, אז קמתי, והיא - לא! לא צריך טובות! מה זה שרק אחרי שאני מבקשת את קמה! בקיצור, לא רוצה - לא צריך, אני נשארתי לשבת.
אח"כ הגיע אוטובוס כלשהו והתחנה התפנתה. נראה לכם שהיא רצה לשבת? ממש לא! עד שלא אמרתי לה בפירוש שהנה יש מקום היא לא התיישבה. כלומר, לא היה כל כך דחוף לה לשבת כמו שהיה דחוף לה להעביר אותי סדנה קולנית בעניין, במרכז רחוב סואן.

לסיכום, חשוב מאוד לחנך ילדות ונערות לקום למבוגרים ולנשים, אבל לפעמים יש מבוגרים שגם אותם צריך לחנך קצת, רק קצת.
 
נערך לאחרונה ב:

קרעפט

משתמש מקצוען
בתכל'ס זה עובד הפוך. ולא, אין צורך להעצים ולנפח. רק מאוד מזיק להתייחס לאדם שהתאמץ מרצונו הטוב - כאילו לא עשה כלום, וכאילו הוא חייב, כשהוא לא.
גם מוריד את הרצון של מי שהתאמץ, וגם מקלקל את המידות של מי שקיבל את הטובה הזו.
מי שקם למבוגר באוטובוס ראוי למלא הערכה.
כל דברי באו רק איך האדם צריך להתייחס לעניין במרחב שבינו לבין עצמו..
 

אליש

משתמש מקצוען
אני לא דורשת מאף אחד לקום לי גם כשאני בהריון
אבל רק להיות ערניים-את יכולה לצופף 2 ילדים בספסל? אז למה לא לעשות זאת?
אתם רואים שהנהג רוצה לעקוף את התחנה ולא לעצור-תבדקו, אולי בכל אופן יש מקום ותדרשו ממנו לעצור
מה יקרה לכם?
מנסיון אחרי שחיכיתי שעה וחצי בתחנה ואוטובוסים חלפו על פנינו כשהיה בהם מקום
ורק אחרי שעצרנו אוטובוס אחד בגופינו
הוא נתן לנו לעלות לבדוק אם יש מקום וכמובן היה
רק שהנהג לא רואה מה קורה מאחורה
מה היה אכפת לאנשים שעל האוטובוס לצעוק לנהג שיש מקום????

וכן אם הגעת לתחנה וכבר יש שם נשים עם ילדים
ממש לא יפה לנצל את זה שלוקח להם זמן לעלות לאוטובוס ובינתיים לתפוס להם את כל המקומות
וכשאני באה לעלות עם 3 ילדים קטנים הנהג אומר לי תחכי לאוטובוס הבא
אחרי שחיכיתי 3 אוטובוסים
ונשארתי לבד בתחנה
וכל מי שהגיע לפני 2 דקות רץ ותפס את המקום שהיה שייך לי מן הדין!!!
הם לא עלו לפני, ולא משנה אם לא מרגישות/מרגישים טוב לפי כל מה שרשמו כאן...
 

מרחבית

משתמש מקצוען
עלתה אישה מבוגרת, ועוד לפני שהבחנתי בה בקושי, היא התחילה לצרוח ולצווח על הילדות החצופות שלא קמות וכולי וכולי. העבירה שם מסכת השפלות - על כל שונאי ישראל.

גשה אלי אישה מבוגרת והתחילה לצעוק עלי שה לא בסדר שאני מניחה לה לעמוד, ואיפה אני לומדת וכל מיני פנינים בסגנון הזה. היא לא נרגעה עד שהייתי עם דמעות בעיניים.

עצוב ומקומם.
זה קורה כשמעמידים מול העיניים עיקרון אחד בלבד, בצורה בלעדית וחסרת פשרות, ובלי לשים לב לכל השאר. הולכים בעיניים עיוורות עם משהו אחד, והכל מת מול העיקרון האחד והיחיד הזה, ואז אפשר לעשות את המעשים הכי גרועים שבעולם, ולחשוב שזה 'בסדר גמור'.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אפשר להאשים כמה שרוצים את התח"צ. תכלס, גם במקומות הכי מפותחים ומתקדמים קורה שאין מקומות ונאלצים לעמוד.
השאלה מה קורה כשכבר עומדים..
מה שאני רוצה לומר זה שהנושא של התחבורה הציבורית הוא דבר אחד, והנושא של הקימה היא דבר שני. אל תערבבו.

לגבי הקימה - האם יש כאן מישהו בכל רחבי פרוג שעדיין לא סיפר את סיפורו האישי וחוויותיו בעניין?
נראה לי שמיצינו את הנושא לפחות לחצי שנה הקרובה
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
בעיני, כאן טמון אחד הפערים האמיתיים בין השכבות בחברה הישראלית. מי שאין לו רכב, לא קיים אפילו.
שכבת נוסעי התח"צ הייתה ותהיה השכבה הסוציו אקונומית הנמוכה, תמיד
בחרתי את המילים הכי עדינות היום..;)

זה כל כך לא משקף את המציאות..כאילו יש את מדינת התח"צ של גוש דן ועוד מדינה שאין לי שמץ היכן היא ממוקמת.

שנעשה כאן רשימה כמה פרויקטים של תח"צ אדירי ממדיים בכל קנה מידה קורמים עור וגידים ?
שנספר על ההצלחה של 'חנה וסע' ?
כן אותם בעלי רכב פרטי חונים במבואות ת"א כל בוקר ונדחקים לאוטובוסים שמכניסים אותם לתוך המטרופולין..הסוציו שלהם נמוך ? ממש לא ואפשר לראות את סוג הרכבים שחונים בחניון הענק..

אולי נספר על מקומות נחשלים באופן מסורתי שפתאום קבלנים ויזמים עומדים בתור לבנות על השיכונים שלהם משנות החמישים גרדי שחקים למגורים..
איפה ולמה ? יפו ג' או בת ים ד'..שכונות החצר האחורי של ישראל במשך 70 שנה..
אז מה קרה פתאום ? אהה הם בתוואי הרכבת של גוש דן..וכשהיא תתחיל לפעול בעשר דקות יהיה אפשר להגיע לכל מקום עבודה בגוש דן..

ובמנהטן או בלונדון כבר הייתם ? נסעתם ברכבת בשעה 7:30 לעיר ?
נסעתם בפקקי הבוקר הידועים של מנהטן..

כמעט באף מדינה אין תח"צ מושלם, וכשיש כולם נוסעים בתח"צ גם נשים וגברים עם תיקי עור קרוקודיל...שבבית יש להם בטוח מכונית נחשבת.

ישראל מדינה בת 70 שחיה על חרבה..רוב תקציבי המדינה הולכים לשם ולא לשם..
לאט לאט יש אוטוסדטרדות ומחלפים שגם התח"צ נוסעים בהם..
לאט לאט הרכבת תופסת את מקומה דבר שלפני עשור היה רק לנסיעת כיף של ילדים..

ובעוד כמה שנים בגוש דן תיסע רכבת תחתית כמו בעולם הגדול..
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ובעוד כמה שנים בגוש דן תיסע רכבת תחתית כמו בעולם הגדול..
וכנראה שלא נוכל להשתמש בה
היות והיא נבנית תוך חילול שבת :(

זה כל כך לא משקף את המציאות..כאילו יש את מדינת התח"צ של גוש דן ועוד מדינה שאין לי שמץ היכן היא ממוקמת.
כנראה שבקו 6 בירושלים...
או ברכבות בקו החוף...
אולי ב 402 של עונת השמחות...
הזיה זו המילה העדינה.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
גם אגד ודן מחללות שבת.
יש הבדל בין חילול שבת
לבין מבנה, מחובר לקרקע שנבנה תוך חילול שבת.
אני לא פוסקת הלכה ולא מתיימרת להיות כזאת
אבל גם אני חשבתי שהבעיה בנסיעה ברכבת לירושלים זאת רק בעיה רעיונית או השקפתית
ומשאלת רב התברר לי שמדובר בבעיה הלכתית קשה.
היות והבניה נעשתה בשבת, במשהו שמחובר לקרקע זה נאסר לעולם.
כמובן שכול אחד ישאל רב שהוא סומך על פסקיו אבל זה ממש לא פשוט.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אני לא יודעת בת כמה את..
אבל צר לי להגיד לך שהמון מתקנים של המדינה בשנים עברו נבנו בשבת..
אני יודעת.
ואכן לגבי הרבה מהם היו שאלות הלכתיות.
זה מה ששאלתי לגבי הרכבת החדשה, זאת התשובה שקיבלתי.
ייתכן ואם הייתי שואלת לגבי דברים שאין להם שום תחליף, הייתי מקבלת תשובה אחרת.
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
ייתכן ואם הייתי שואלת לגבי דברים שאין להם שום תחליף, הייתי מקבלת תשובה אחרת
מהתשובות הפחות חביבות עלי..

בכל אופן אם הנושא עבר לשמירת שבת..
סיפור לנו יהודי ירא שמים אמיתי איש של הדור הקודם שעוסק במסחר
בשנים האחרונות הוא יבואן -
כשנודע לו שהנמל עובד 24/7 כל השנה למעט יום כיפור הוא התחלחל..
יבואנים עמיתים שלו גיכחו ואמרו לו "כך זה לא מתאים לך אל תעסוק בזה"
והוא יהודי יקר בכל מטען שהוא מקבל מיד הוא בודק תאריכים לבדוק מתי פרקו לו את המכולה..
והוא אכן רועד..מהיום שעל המסמכים יופיע תאריך של שבת כתאריך הפריקה..זה הרי סיכוי של 1/7

כמה יבואנים מהסוג הזה אנחנו מכירים בכלל ? איזה יבואן בודק תאריכי כניסה ופריקה ?
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
והוא אכן רועד..מהיום שעל המסמכים יופיע תאריך של שבת כתאריך הפריקה..זה הרי סיכוי של 1/7
סתם מעניין, במידה ואכן. מה הוא יכול לעשות?

ואם מעניין אותך,
אנחנו עושים שמיניות כדי לא להשתמש במוצרי פיניציה. קשה, אבל אפשרי.
 

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
כן אותם בעלי רכב פרטי חונים במבואות ת"א כל בוקר ונדחקים לאוטובוסים שמכניסים אותם לתוך המטרופולין..הסוציו שלהם נמוך ? ממש לא ואפשר לראות את סוג הרכבים שחונים בחניון הענק..
נעזוב רגע את סוג הרכב, מי שחונה שם זה בעיקר מי שאין לו חניה בת"א, שזה אומר שהוא לא עובד של אינטל או מיקרוסופט והוא לא רופא ולא סגן מנהל של שום חברה. בקיצור, הוא עובד במקום שלא פירגנו לו חניה... כך שהוא לא משכבה גבוהה במיוחד.
הרכבת זה סיפור אחר, יש אנשים שעם כל מעמדם ויכולתיהם התאהבו בזמנים המדוייקים של הרכבת ובזמן החפשי שיש להם שם על הבוקר לקרא עיתון ולשתות קפה (ללא צורך לנהוג)
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
סתם מעניין, במידה ואכן. מה הוא יכול לעשות?
מילים שלו !!
או שנפסיק לעסוק ביבוא
או שזה אות משמיים לצאת כבר לפנסיה.

ואם כבר אז כבר..כל המוצרים הקטנים שרוכשים אותם באתרים בחו"ל
ולא חשוב אם הם בים או האוויר יש סיכוי של 1/7 שהם מגיעים/נפרקים/ממוינים בשבת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה