כל העסק הזה שלא קמים באוטובוס מתחיל מכך שכאשר אדם קם אז הוא מרגיש ואוו איזה מידות נאצלות שיש לי שאני מוכן לוותר על המקום לטובת המבוגר שעלה לאוטובוס.
וכבר עולה בזיכרון הסיפור על אחד מגדו''י זצ''ל שעמד בנסיעה ולא רצה להקים אף אחד וכו' וכו' והאגו שלו עולה לשחקים.
אקיצע'ר יש אצלנו מגמה להעצים ולנפח כל איזה מעשה קטן שאנחנו עושים ובפרט כאשר לעיתים הוא כרוך בקצת מאמץ
ולכן כאשר יש קצת איזה קושי ישר האדם אומר לעצמו מעיקר הדין אני לא חייב יש עניין גדול מאוד לקום כרגע אני אין לי כח ובזה נסגר העניין
אז הגיע הזמן פשוט לשנות את החשיבה!!
לקום באוטובוס לאדם מבוגר אני לא נכנס עד כמה חייבים מצד ההלכה, אבל להישאר לשבת, להיות אדיש לקושי של השני זה בעיה חמורה הרבה יותר.
ואם קמת אל תעשה מזה עסק כי הראשון שמרוויח מזה זה אתה, זה הופך אותך לאדם טוב יותר לאנושי יותר מתחשב יותר.
כך שאין צורך לקחת את זה למקומות של וויתור נעלה ומידות תרומיות.
(למען ההגינות אציין שמזה כמה שנים אינני נוסע באוטובוסים...)
וכבר עולה בזיכרון הסיפור על אחד מגדו''י זצ''ל שעמד בנסיעה ולא רצה להקים אף אחד וכו' וכו' והאגו שלו עולה לשחקים.
אקיצע'ר יש אצלנו מגמה להעצים ולנפח כל איזה מעשה קטן שאנחנו עושים ובפרט כאשר לעיתים הוא כרוך בקצת מאמץ
ולכן כאשר יש קצת איזה קושי ישר האדם אומר לעצמו מעיקר הדין אני לא חייב יש עניין גדול מאוד לקום כרגע אני אין לי כח ובזה נסגר העניין
אז הגיע הזמן פשוט לשנות את החשיבה!!
לקום באוטובוס לאדם מבוגר אני לא נכנס עד כמה חייבים מצד ההלכה, אבל להישאר לשבת, להיות אדיש לקושי של השני זה בעיה חמורה הרבה יותר.
ואם קמת אל תעשה מזה עסק כי הראשון שמרוויח מזה זה אתה, זה הופך אותך לאדם טוב יותר לאנושי יותר מתחשב יותר.
כך שאין צורך לקחת את זה למקומות של וויתור נעלה ומידות תרומיות.
(למען ההגינות אציין שמזה כמה שנים אינני נוסע באוטובוסים...)