אויש, הדיון הזה כבר מתחיל לצאת מפרופורציות.נקודה למחשבה לנשים - זה שאת נשואה, לא אומר שמגיע לך כל העולם ואין מסכנה ממך...
זו הנקודה, שאם זה היה ככה הדיון לא היה יוצא מפרופורציות.אויש, הדיון הזה כבר מתחיל לצאת מפרופורציות.
אף אחת לא אמרה את זה.
בסה"כ ביקשו קצת התחשבות ולפתוח עיניים.
ושהסמינרים ימשיכו ללמד יראת שמים, כי את יראת האדם אפשר ללמוד גם מהגוים.
אם כבר משא ומתן אמיתי,זה לא קשור לאמונה, זה קשור למשא ומתן הגון, אמיתי.
אכן לבושתנו במקומות חילוניים קמים חצי אוטובוס לאשה במצב מיוחד.
מה הקשר לגאווה לא הבנתי?למה הוד מעלתה של האשה המבוגרת או האשה במצב מיוחד כולם חייבים לה ??
ומה עם המידות שלה???
כשמגיעים מתחושה של 'אני מבוגר' או 'אני במצב כזה וכזה' (ובטח כולם יודעים את זה, ובדרך כלל לא ) אז מגיעים לזה שמרגישים שכולם חייבים להם.
אני בטוח שאם היו חושבים קצת בלי גאווה אישית של 'מגיע לי' כי ..., היו מבינים את האמת, שבאמת למה שהיא תקום ?
חברות התחבורה הן לא הכתובת, לא מאיתנו הם קיבלו רשות למונופול על אשכול תחבורה מסויים, אז איננו יכולים להתלונן עליהם."וירֵעו אותנו המצרים".
מהו 'וירֵעו אותנו'? היה אמור לכתוב 'וירעו לנו'!
אלא 'וירעו אותנו' - שעשו אותנו רעים.
אנחנו יכולים לסלוח, איכשהו, בדוחק, לחברות התחבורה, על שצופפו אותנו, על שזלזלו, שהתעלמו, שהעמידו אותנו שעות בשמש הקופחת ובמטר הזולף.
אבל איך נסלח להם על שהפכו אותנו לרעים.
על חרב איש באחיו ובאחותו, שהם גרמו לנו לשלוף.
על קוצר הרוח הקיצוני ששורר באוטובוסים שלנו לפעמים, תוצאה ישירה של הסבל היומיומי והנורא.
כמי שנוסעת כל יום בבית משוגעים תחבורתי (או הולכת קרוב לחצי שעה ברגל, בתור תחליף הולם), אני מרגישה שזה מה שהכי גרוע.
השיסוי הזה שלנו אחד בשני.
זה שהתחלנו לכעוס. לריב. לזלזל.
לא כולם, ולא תמיד, ויש הרבה אוטובוסים נפלאים שכל נוסעיהם מתאמצים למצוא מקום לכל אחד כולל עגלות, ונערות ישראל הכשרות מסייעות ככל יכולתן.
וממש בבחינת חוד המחט מספיק לשני אוהבים, היו פעמים שנדהמתי ממספר העגלות שהצליחו להשתחל לאוטובוס אחד, כשכל הנוסעות רצו לעזור אחת לשניה. את תיכנסי רגע פנימה עם היויו, אתה אדוני תזוז בבקשה קדימה, את עם המקלרן יכולה לעבור ל'אקורדיון' ליד היויו... ושש-שבע עגלות נוסעות בשקט ובשלווה.
אבל בפעמים אחרות, זה לא קורה. פלונית אחת עם עגלת תאומים חוסמת כל מעבר, שני נוסעים נוספים לא מוכנים לזוז, ונשים עם עגלות נשארות בתחנות. האוירה קשה. לא ראו איש את אחיו.
ואם הייתה יוצאת מחאה גדולה ומרה נגד התח"צ, את הסעיף הזה הייתי כותבת בראשה באותיות זורחות.
קראו את האשכול. תראו כמה אמוציות. כמה זעם.
איך גרמתם לנו, הטובים והענוגים, להגיע למצב הזה.
איך הפכתם אותנו לרעים. או לנחשדים כרעים.
מילים כדורבנות רותחות.חברות התחבורה הן לא הכתובת, לא מאיתנו הם קיבלו רשות למונופול על אשכול תחבורה מסויים, אז איננו יכולים להתלונן עליהם.
האשם היחיד הוא השלטון, קרי משרד התחבורה וחברי הכנסת. הם נשלחו על ידינו לדאוג לתחבורה ציבורית והם לא עושים זאת. נקודה.
מש' התחבורה אמור לדעת בוודאות שאם הוא לא יפקח עם חבל קצר מאוד על חברות התח"צ, זה מה שיקרה והם לא יעשו את תפקידם כהוגן.
אדון ישראל כץ נקרא בולדוזר. משרד התחבורה נקרא משרד מוערך מאוד. אבל הדבר היחיד שהוא עושה זה כבישים מעל מתחת ובתוך פני הקרקע. או שמים פתוחים לטיסות. הנושא של אמינות התח"צ פשוט לא מעניין אותו.
הכי מתסכל את שבויי התח"צ, זה לקרוא כתבה יפה על כביש חדש, שנפתח בהשקעה של עשרות מליונים, בשעה שהם יודעים, שאת הכביש הזה הם יעברו בעמידה/ישיבה על המדרגות, כשהאוטובוס בחצי שעה איחור - אז מה משנה כבר אם הכביש הזה חסך איזשהם חמש דקות נסיעה.
בעיני, כאן טמון אחד הפערים האמיתיים בין השכבות בחברה הישראלית. מי שאין לו רכב, לא קיים אפילו. שקופים אמרנו כבר?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: