דרוש מידע עד מתי אפשר להרעיש לשכנים בבניית סוכה?

מצב
הנושא נעול.

אזרחית אמריקאית

משתמש מקצוען
אתמול התבישתי כל כך...
הלכתי לבקר בעלת תשובה יקרה וחשובה שעשתה דרך ארוכה כדי להיות חלק מאיתנו....ויתרה על הרבה דברים ומוסרת נפשה על כך...
היא היתה גרה באיזור חילוני ועברה לגור בשכונה חרדית,בשביל חינוך הילדים, אפילו שאין לה ממש נפש חיה, חוץ מאיתנו(בעלי החזיר אותם בתשובה)
תוך כדי שיחה היא אומרת לי : אתמול בנו פה סוכה עד 1 בלילה.... לא האמנתי.... אבל כנראה שזה המנהג....(היא אמרה את זה בהשלמה)
אני כמובן הסמקתי בבושה לתוך עצמי ולא אמרתי לה דבר..
מה דעתכם?
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
חוץ מאיתנו
אשריכם ואשרי חלקיכם, מקנא בזכויות הללו.
וואו.

למרות שאני בני ברקי מצוי, ובתוך עמי אנוכי יושב[ת], אני לא מצליח להבין את אלו שמרעישים אחרי 10 בלילה, מקסימום 11,
ואם שכנים היו מרעישים אני חושב שהייתי רומז להם שזה לא מקובל ולא נכון לעשות כן, .
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
נורא
לגור בבני ברק ז"א לוותר על איכות חיים
אין טיפת התחשבות
על שנ"צ ויתרתי כי אין סיכוי עם רעש בניית הסוכה (כלומר ניסיתי לישון אבל כמובן...)
אבל למה לפנות בבוקר לקדוח ולדפוק עם פטיש
חכו שעה ותנו לאנשים לישון
ב"ה ששבת קרובה ושאין מקדחה באישור "משמרת השבת" או "מכון צומת"
לכל הרגישים לרעש שימו לב לישון "שינה מפסקת" בצהרי שבת. לכו תדעו מתי הפעם הבאה שהשכנים יאפשרו לכם לתפוס תנומה
צר לי לכתוב את כל פעם מחדש אבל זה המציאות:
'שלי שלי ושלך שלי' זה כלל 'גדול' במגזר
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
וצועק לבת שלן תורידו בקבוק מים
אנחנו צמאים. באמת לא מעניין אותי באחת בלילה שהוא צמא
תעלה לבית ותשתה
זה.
כי מילא אתה קודח, מילא אתה דופק. הבת שלי התעוררה פעמיים ובלעתי (למה, למען ד' הסתובבת כל היום בבית - שמעתי וראיתי אותך -ובשבע בערב נזכרת להתחיל?)
אבל למה לצרוח בשראגות קרב לשכן מהבניין ממול ובכך גם להעיר את הבן שלי. מה זה קשור לבניית הסוכה?
 

שלומי12

משתמש סופר מקצוען
אני כמובן הסמקתי בבושה לתוך עצמי ולא אמרתי לה דבר..
מה דעתכם?

דעתי:
הצר שווה בנזק המלך.

נ.ב האשכול מדרדר ונעשה כוללני מדי, על גבול ההשמצות כלפי הציבור החרדי כולו. ולמרבה הצער כל המוסיף "בתשבחות" אומרים לו חזק.. וחבל שכך.
בעמודים הראשונים אנשים תינו את כאבם בפני החברים די והותר, וגרמו לעורר מודעות על התופעה המכוערת והמצערת, מכאן ואילך זה סתם חסר תועלת לדוש שוב ושוב ללא תוחלת.
 
נערך לאחרונה ב:

112123

משתמש מקצוען
דעתי:
הצר שווה בנזק המלך.

נ.ב האשכול מדרדר ונעשה כוללני מדי, על גבול ההשמצות כלפי הציבור החרדי כולו. ולמרבה הצער כל המוסיף "בתשבחות" אומרים לו חזק.. וחבל שכך.
בעמודים הראשונים אנשים תינו את כאבם בפני החברים די והותר, וגרמו לעורר מודעות על התופעה המכוערת והמצערת, מכאן ואילך זה סתם חסר תועלת לדוש שוב ושוב ללא תוחלת.
להפך
ככל שיותר אנשים מתלוננים אפשר לראות כמה אנשים מזועזעים מהפרעה לשכנים ע"י הבודדים שיש בכל רחוב
ואולי אותם מפריעים סדרתיים יבינו שזה חריג
 

שלומי12

משתמש סופר מקצוען
להפך
ככל שיותר אנשים מתלוננים אפשר לראות כמה אנשים מזועזעים מהפרעה לשכנים ע"י הבודדים שיש בכל רחוב
ואולי אותם מפריעים סדרתיים יבינו שזה חריג
אם זו רמת הטיעון, אזי כל אותם אלפי חברים בפרוג שלא התלוננו על שכניהם באשכול (ולא הדהדו בלייק..) מאשרים שהתופעה הנידונה כאן נמצאת בשוליים, ולא כל הציבור החרדי חוטא בה, כטענת המכלילים לשליש, ולמחצה ולמעלה מכך, בע"מ.

אנשים הכלילו בלי טיפת סנטימנט למגזר...

אותם מפריעים סדרתיים, טיפשים מטופשים, הם לא ברמה של כותבים בפרוג (למי יש זמן לכתוב בפרוג אם אפשר לדפוק עוד מסמר בקיר המשותף עם השכן..) כך שתועלת אמיתית לא תצא מכפילת הדברים, ובפרט שמכלילים את כולם...
כנלענ"ד.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
מי שמרעיש בשעות לא סבירות בלי שום התחשבות ומודעות - זה גרוע מאוד.
אך ההכללות הן עיוות המציאות, ועושות עוול גדול לציבור שלם!
תחשבו, רק בסביבה הממש קרובה אליכם יש בניינים שלמים עם עשרות משפחות, וכל אחת מהן צריכה סוכה. ואתם שומעים באמצע הלילה אחד או שניים שמרעישים.
אתם לא יכולים לישון, הילדים מתעוררים, וזה מעצבן ומקומם, ולא ממש עוזר לכם שעשרות המשפחות האחרות בסביבה בנו בשעות סבירות מאוד. חלקן כנראה עשו מאמצים מיוחדים לבנות דווקא בשעות סבירות, בעוד שהיה להם יותר נוח לבנות מאוחר. אבל כל זה לא עוזר לכם.
כי מספיק טיפש אחד לשרוף יער שלם.

עד כאן דיברנו על מקומות שכן היה אחד או שניים שהרעישו באמצע הלילה.
על המקומות שבהם אפילו אחד לא בנה באמצע הלילה, לא נשמע עליהם כלל, אפילו שהם הרוב!
פשוט, כי באשכול כזה מטבע הדברים יכתבו בעיקר אלה שניזוקו.

כשאתם לא יכולים לישון, והראש כואב, והכעס תופס את כל הראש, נדמה לכם ש'כולם' לא מתחשבים. ויש המרחיקים לכת, כאילו כל המגזר מושחת.
העניין הוא שההכללה היא עיוות גדול והיא עוול לציבור שלם, ובנסיבות מסוימות - היא גם חילול ד'.

ולאותם בודדים שדופקים וקודחים וצועקים באמצע הלילה - לעניות דעתי כן כדאי להעיר להם ולבקש שיפסיקו!
הרוב הגדול של הציבור הרי מתנגד להתנהגות כזו. והשתיקה לא תמיד היא טובה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
באופן כללי יש צורך גדול לדון מה קורה כשמעלים טענה בפורום, ומטבע הדברים גם אחרים שקרה להם משהו דומה מעלים את אותה הטענה - והריכוז הזה של מקרים מסוג מסוים - איך זה משפיע על מי שקורא את זה, מהו הרושם שנוצר בו, מה המסקנה שהוא מגיע אליה, ואיך אין מקום בראש שלו לרוב הענק הדומם שלא מיוצג באשכול כזה.
ועל העיוותים בתפיסת המציאות שקורים בגלל זה!

וחשוב עוד לדון ולהבין מה קורה כשכל הטענות האלה נכתבות בפורום פתוח לציבור הרחב ללא כל הגבלה. מה קורה למישהו שלא מכיר את המגזר מקרוב - אלא רק מאשכולות מהסוג הזה. ואיך זה גורם לעיוותים כפולים ומכופלים בתפיסת המציאות.

וראוי מאוד לדון, באיזו צורה כן אפשר לכתוב ולהעלות תופעות שזקוקות לשיפור. כי יש בהחלט דברים שראוי לעורר עליהם. השאלה מהי הדרך לעשות זאת בלי שייגרמו עיוותים!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
צר לי לכתוב את כל פעם מחדש אבל זה המציאות:
'שלי שלי ושלך שלי' זה כלל 'גדול' במגזר
אני מכירה כל כך הרבה אנשים במגזר, שהכלל הגדול שלהם הוא 'שלי שלך ושלך שלך'. נכון, הם יותר שקטים ועדינים, פחות בולטים, ויותר מקבלים אותם כ'מובן מאליו'.
אם הם פעילים גדולים בהטבה לזולת, יכירו אותם יותר. אם הם בפשטות 'נמנעים' - מלהפריע, מלגרום אי נעימות, מללכלך, מלקחת מה שלא בטוח שלהם, יוותרו לאחרים בשקט, ייטיבו לאחרים באופן קבוע בחיי היומיום, וכדו' - יהיו כאלה שלא יראו אותם. שלא יתנו את ליבם לראות אותם. גם אם רבים הם מאוד. ויכלילו אותם אוטומטית בכל תופעה שתצוץ.
לקחת קבוצה שמונה בלע"ה מאות אלפים, ולהכליל את כולם במיעוט מזיק - זה עוול גדול.
 

צחית

משתמש מקצוען
צר לי לכתוב את כל פעם מחדש אבל זה המציאות:
'שלי שלי ושלך שלי' זה כלל 'גדול' במגזר
אתה משמיץ מגזר שלם סתם
תבדוק תגלה שזה אנשים בודדים
ובגלל ש"במגזר" אנשים צדיקים ולא אוהבים להיכנס למריבות
זה נראה כך
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
ברור שאסור לבנות סוכות בשעות מאוחרות,
אף אחד לא גר על אי בודד ולכל מי שבונה סוכה בשעה מאוחרת יש שכנים שזה מפריע להם...
ומה הטיעונים הללו של: חויה לילדים, זה השעות שהבחורים ערים, אז חוזרים מהעבודה, כולם בוני, שכונה חרדית וכו'
אין שום תירוצים והצדקותלהציק ולהפריע לשכנים ולגזול את שנתם!
 

פנינה 99

משתמש סופר מקצוען
תלוי באיזו עיר, ואפילו שכונה,
יש ערים כמו בני ברק או חלק שכונות בירושלים שעד השעות הקטנות,
ויש מקומות כמו איפה שאני גרה, שגם ב-9 יצעקו עלי..
תראי מה מקובל בסביבתך, וכמובן תמיד כדאי להתחשב בילדים קטנים שישנים או שכנים מבוגרים.
כואב לי לקרוא את תשובתך.
למה ההפקרות בערים החרדיות?
כי לא יצעקו או יזמינו משטרה?
ב1.00 בלילה לפתוח גגון מרעיש וללהג בקולי קולות.
לקדוח, להכות בפטיש,להזיז חפצים כבדים.
הלו,
רק עכשיו בקשנו סליחה מהקב"ה (ומהשכנים)
וגזל שינה לא ניתן להשבה .
מוסיפה כאן
גם את רכבי ההתרמות בכל שעות היום.
ואת הווליום של המוזיקה והדיבורים בחוה"מ ובחג.
אנא רחמו על אוכלוסיה רגישה לרעש הנורא הזה(בלי לפרט יותר)
בברכת חג שמח מאד ובשלמות.
 

פנינה 99

משתמש סופר מקצוען
בהלכה הוזכר שיש ענין לבנות במוצאי יום כיפור.
מסתבר שגם לרמ"א היום שכנים, ובכל זאת הוא קבע זאת בהגהתו..
אם כי אפשר לטעון, שלגבי הלכה אין צורך להשלים את כל הסוכה, ודי בכך שעושים משהו קטן.
מכירים את המושג "מצוה הבאה בעבירה"?
גזל הוא מהתורה.
וחסד הוא מעמודי העולם.

גם אצלינו נוהגים לפתוח סוכה במוצ"ש.
אבל מייד במוצאי היום לאחר טעימה
ולא בחצות.
ואם חזרתם מהאדמו"ר מאוחר ,הפסדתם את הרגע...
מה לעשות?
 

רפרפת

משתמש פעיל
כואב לי לקרוא את תשובתך.
למה ההפקרות בערים החרדיות?
כי לא יצעקו או יזמינו משטרה?
ב1.00 בלילה לפתוח גגון מרעיש וללהג בקולי קולות.
לקדוח, להכות בפטיש,להזיז חפצים כבדים.
הלו,
רק עכשיו בקשנו סליחה מהקב"ה (ומהשכנים)
וגזל שינה לא ניתן להשבה .
מוסיפה כאן
גם את רכבי ההתרמות בכל שעות היום.
ואת הווליום של המוזיקה והדיבורים בחוה"מ ובחג.
אנא רחמו על אוכלוסיה רגישה לרעש הנורא הזה(בלי לפרט יותר)
בברכת חג שמח מאד ובשלמות.
תגובתי לא נבעה מהסכמה למציאות הנ"ל וגם לא מהיכרות אישית, כי מיום הולדתי ב"ה גרתי במקומות שקטים,
כך סיפרו לי שעובד באזורים מסוימים.
כמובן שאני מסכימה עם כל מה שכתבת.
כפי שציינתי- אנחנו גם ב21:00 שואלים את השכנים אם זה בסדר..
 

שלומי12

משתמש סופר מקצוען
למנהלת הנכבדה.
נקעה נפשי מההתנהלות הלא הוגנת.
כתבתי תגובה עניינית לניק @רגע של נצחון
ומחקת אותה.
והשארת שני תגובות של חברים שציטטו חלקית מהתגובה המחוקה.

וכשהגבתי לטענה הזו והזו בתגובה נוספת.
בחרת למחוק את תגובתי העניינית שמסבירה כהוגן את הדברים!

וכשאני מדווח על תגובה שלי שנמחקה של כהוגן, את דואגת למחוק 5 הודעות שלי.


נ.ב הצלחת להצר את צעדי כהוגן, משום חשד שווא או רק השד יודע למה. וב"ה אפרוש מכתיבה בפורום בזמן הקרוב (וכעצת אחד המנהלים היקרים) ואשתתף כצופה מהצד לע"ע.
 

112123

משתמש מקצוען
למנהלת הנכבדה.
נקעה נפשי מההתנהלות הלא הוגנת.
כתבתי תגובה עניינית לניק @רגע של נצחון
ומחקת אותה.
והשארת שני תגובות של חברים שציטטו חלקית מהתגובה המחוקה.

וכשהגבתי לטענה הזו והזו בתגובה נוספת.
בחרת למחוק את תגובתי העניינית שמסבירה כהוגן את הדברים!

וכשאני מדווח על תגובה שלי שנמחקה של כהוגן, את דואגת למחוק 5 הודעות שלי.


נ.ב הצלחת להצר את צעדי כהוגן, משום חשד שווא או רק השד יודע למה. וב"ה אפרוש מכתיבה בפורום בזמן הקרוב (וכעצת אחד המנהלים היקרים) ואשתתף כצופה מהצד לע"ע.
אל תקח אישי
גם לי מוחקים הרבה פעמים להרגשתי ללא סיבה
אבל אחרי הכל הם עמוסים מאד ולא חייבים לנו כלום כך שאני לא מאשים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה