מידע שימושי ספרים חדשים לקראת תשפ"ב

מצב
הנושא נעול.

הרי זהב

משתמש סופר מקצוען
חלילה ירד מהדרך לגמרי, עדין מידותיו יכולות להיות טובות
אני רואה ירידה מהדרך כפגם רציני במידות.
לא בסתירה לזה שגם קיים כמובן:
ואפילו נוהגים חומרות והנהגות צידקות, אבל מושחתים מאד במידותיהם


יהודים שלא ממש מקפידים על גדרי ההלכה אבל יש להם מידות תרומיות, והם מצטיינים באנושיות מיוחדת.
זה האחרון גם נכון אבל אצל כאלה שגדלו ככה, ולא חונכו אחרת ובעטו.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
אני רואה ירידה מהדרך כפגם רציני במידות.
זה האחרון גם נכון אבל אצל כאלה שגדלו ככה, ולא חונכו אחרת ובעטו.
למה את קוראת "חונכו אחרת"?
כי מי ש"חונך" ע"י אנשים
ששומרים על קלה כחמורה ואפילו נוהגים חומרות והנהגות צידקות, אבל מושחתים מאד במידותיהם.
מה הוא אמור לעשות?
הוא אמור לחקות אותם בהכל, כולל המידות הרעות?
הוא אמור לעבוד על המידות, אבל לשמר כל חומרה, אפילו אם הוא בכלל לא אוחז במקום הזה?
ואם הוא עובד על המידות, ומקיים רק חומרות שמתאימות למצבו הרוחני, תגידי שהוא "בועט"?
 

הרי זהב

משתמש סופר מקצוען
הוא אמור לחקות אותם בהכל, כולל המידות הרעות?
בטח :p

ומקיים רק חומרות שמתאימות למצבו הרוחני, תגידי שהוא "בועט"?
כמה חבל שלא קראת את ההודעות שלי , היית מבינה כמה לא קשור למה שאמרתי.
אז שלא תצטרכי לדפדף אחורה אצטט:
מודרני, עם חולצה תכלת וכיפה קטנה שאלו דברים שאינם איסורי תורה, הבעיה היא שכמעט בכל המקרים זה לא נעצר כאן, אלא הולך שלוב זרוע עם אייפון פרוץ ובילויים במקומות מפוקפקים שיש בהם איסורי תורה מפורשים
שימי לב, לא נתתי אפילו איזכור לחומרות, דיברתי על איסורי תורה מפורשים.
 

shoolamit

משתמש צעיר
אני רואה ירידה מהדרך כפגם רציני במידות.
את יכולה לראות את זה כך. ואני גם יכולה להבין למה -
כי להורים זה צער נוראי ואולי יש מחשבה כזו שילד שעושה כזה צער להורים. לכאורה מידותיו מושחתות.
עיזבי רגע שאנחנו לא אמורים לשפוט כבני אדם כי אנחנו לא אלוקים.
אבל תשמעי משהו,
גם ילד שעזב את הדרך לגמרי עדיין יכול להיות בעל מידות טובות. כמובן אם היה קודם לכן. גם אם הוא נהיה חילוני התכונות שלו נשארות אותו דבר. אם היה רגיש, הוא ישאר כזה.
יש לו נפילה בדברים מסוימים שמעידים על חוסר ביראת שמים קושי בהתמודדות או לא יודעת מה. מי אנחנו שנשפוט?
אבל אם היה טוב לב תראי אותו חילוני טוב לב. ולא מקיים את כל המצוות. לצערנו הרב מאוד כמובן ולצערם הבלתי נתפס של ההורים.
אבל במה שהוא טוב הוא נשאר טוב. ואין כל פגם בלהעריך את זה כמו שאעריך תכונה חיובית אצל כל אחד אחר.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
שימי לב, לא נתתי אפילו איזכור לחומרות, דיברתי על איסורי תורה מפורשים.
פלאפון פרוץ, או בילוי במקום מפוקפק, עלולים להביא אדם לעבור על איסורי תורה, אבל הם עצמם אינם בגדר "איסורי תורה מפורשים".
בכל אופן לא זה מה שהתכוונתי.

לאנשים יש יצר הרע.
לכולם.
גם למי שקיבל חינוך חרדי, וגם למי שקיבל חינוך אחר.
אנשים גם חוטאים , למרבה הצער.
רובם חוטאים לתאבון ולא להכעיס.
יתכן חוטא לתאבון עם כיפה קטנה וחולצה כחולה, בדיוק כמו שיתכן חוטא לתאבון חילוני או חוטא לתאבון עם שמונה בגדים.
 

הרי זהב

משתמש סופר מקצוען
יראת שמים זה בין אדם למקום בלבד לכל הדעות, שלא כמו רגישות לדוגמא
את הזירה הזו אני מציעה להשאיר לגמרי לאלוקים.
עסקת חבילה בלצער את ההורים נוראות ועוד כמה דריכות על אחרים בדרך.
ולגבי האלוקים- כל הזירות שלו וכולנו בכלל שלו.
התגובה שלי החלה כהערה קטנה ושולית לסיפורה המושלם של רותי קפלר המדהימה, על כך שדודי שירד רוחנית הצטייר כדמות חיובית לגמרי.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אכן.
אבל עצם הבעיטה בערכים שחונכת עליהם, ובגידה בקדוש והיקר מעידה על מידה רעה מאוד.

הקדוש והיקר היא האמונה בבורא עולם. כל עוד הבן מאמין בי"ג אמונות ובתורת משה (גם אם אינו מקיים כרגע את כל ההנהגות והחומרות), הוא לא בועט ולא בוגד.
 
נערך לאחרונה ב:

אני456

משתמש מקצוען
יש, לצערינו, יהודים רבים ששומרים על קלה כחמורה ואפילו נוהגים חומרות והנהגות צידקות, אבל מושחתים מאד במידותיהם.
ויש יהודים שלא ממש מקפידים על גדרי ההלכה אבל יש להם מידות תרומיות, והם מצטיינים באנושיות מיוחדת

זה הרבה מפריע לי בקומיקסים לילדים, "הטובים" עם פני חן טהורות ו"הרעים" (והגויים... ) עם אפים ענקיים, גבות צפופת, וכו' וכו'.
יגדלו הנער והנערה ויפגשו באנשים שלילים עם פני דבש, ואז מה?

הצד השני בדיון, טוען שילדים שקוראים ספרות שרובה ויזואלית קשה להבחין ללא הסימנים הברורים הלו, אבל הדיון - דיון.
 
@ליבי קליין
גם אני מאוד אוהבת את הספרים שלך ומחכה כבר לספר הבא
הספרים כתובים בצורה כל כך יפה שמרגישים שזה סיפור אמיתי
שקראתי בפעם הראשונה את הספר נראה לי אשא עיני היה לי מאוד קשה
זה היה קצת אחרי שאבדתי מישהוא מאוד קרוב בצורה טראגית מאוד דומה
ועכשיו לאחר זמן אני קוראת שוב ושוב את הספר ופשוט מתחזקת ממה שכתוב שם
תודה רבה על כל הספרים
ומחכה בכליון עיניים לספר הבא.
 

הרי זהב

משתמש סופר מקצוען
(גם אם אינו מקיים כרגע את כל ההנהגות והחומרו
כתבתי מספר פעמים שאיני מדברת על חומרות והנהגות, הדגשתי איסורי תורה מפורשים ואי ציות לדעת גדולי ישראל. (ולא לגדול ספציפי זה או אחר) שלצערי הגדול נכרך בעסקת חבילה יחד עם הפיכת חרדי למודרני.
ודווקא כזה ולא מי שכך חונך לכתחילה(
 

הרי זהב

משתמש סופר מקצוען
יגדלו הנער והנערה ויפגשו באנשים שלילים עם פני דבש, ואז מה?
אוף...
קשה לי לטעון בחיטים ולהיענות בשעורים...
מעולם לא אמרתי/כתבתי לצייר את אותם יורדים כאנשי רשע ובליעל...
התנגדתי לתאר אותם כאנשים מקסימים ונפלאים בעוד הם הפנו עורף ביודעין(חרדים לשעבר) לדרך התורה ומצוותיה. (או לחלקה).
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
@הרי זהב
הצער של ההורים הוא אכן צער נורא, אבל לא פעם, גם הצער של הבנים הוא קשה מאד.
את מתייחסת לכל מי שלכאורה בירידה, כאל מי שבועט.
זה לא נכון.
יש רבים שנבעטו (לאו דווקא ע"י ההורים, לפעמים זו המסגרת) ונאבקים על עולמם הרוחני, כאשר בעין שטחית הם מצטיירים כפוגעים בכל הקדוש והיקר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  57  פעמים

לוח מודעות

למעלה