סיפור קצר - שניאור

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צריך לתפוס את הכוס מלמטה.
אם אתה בטעות אוחז את הכוס מסביב, בשנייה הראשונה אתה לא מרגיש משהו מיוחד, אבל ההבל האלים של טמפרטורת התה יאלץ אותך לעזוב את כוס הנייר בצווחה ולקוות, בחצי שניה ארוכה, שהנתז לא יגיע לעור חשוף של אף אחד, ולתהות אם שמת כבר סוכר כי להוציא את הדבק הזה מרצפת הטנדר זה סיוט.
צריך לומר לזעליג שיקנה כוסות חדשים. לא את העבודה בעיניים הזו שיש במחסנים של מחלקת נוער בעירייה.
הקור היה ירושלמי. ותיק-תמים, מחודד-רחפני, מריר-מתוק, תמים-ערמומי, עגום-עליז, היה פה עוד לפני האבנים. ירושלמי, נו.
כיכר החתולות מלאה. אם אווירה היתה מיתרגמת לצבעים על קנווס, הגוונים פה היו כהים, בוציים, זרחניים באופן לא נעים. משהו בין צבע מרקר לירוק בוץ.
השבוע, אני אחראי תה. אחרי שבועיים שאני הייתי על התאורה והתחזוקה, לנתן התפרקו הברגים שמחזיקים לו את השמחה. אם אתה לא מחליף אותי השבוע, הוא אמר, ונתן לזקן שלו להשלים את המשפט, הנפות חזקות קדימה ולצדדים.
אחראי תה זה יותר טוב מהמזרקים, אבל פחות טוב מהתחזוקה. רוב התפקידים בטנדר הסיוע והתמיכה לא מאוישים על ידי אותו אחד לאורך זמן, בגלל שזה קשה, ובגלל שתושבי הכיכר לא אוהבים שמכירים אותם. אפילו לא אנחנו, מהסיוע. אבל על המזרקים אחראי זעליג, כבר שנתיים. ברור שאני מפחד, הוא אמר לי פעם. עיניים ירוקות, אף ישר וחזק והבעה של קורת בית בד. אבל אני יותר מפחד לא לעשות את זה.
לא יודע. לגשת לכל הטיפוסים בכל הכיכר ולהגיש להם מזרקים נקיים, ותוככדי להשחיל להם את הכרטיס של המקלט ומשפט מחמם לב, זה פחות בשבילי. כמו שלהכניס את הראש לסיר צ'ונט שנשאר משבת, זה פחות בשבילי. ככה פחות.
בשתיים בלילה התחלתי קצת להתעייף, נגמרו לנו השמיכות, והתור התקצר. כל השוטרים כבר הלכו.
תהההההההההההה צעק מישהו מאחורי.
הקול הזה מפוצץ לי חלחלה בבטן בסגנון רימון עשן, בום עמום והדף ועשן נשאר.
ניאו. ניאו שסוחר בכניסה החצי מוצללת לחנות של היודאיקה. ניאו שאליו גם השוטרים לא ניגשים.
תההההההההההה אומר ניאו, הפעם קרוב לי לאוזן.
אני מסתובב ואומר, ערב טוב, חבר. לארגן אותך על כוס? ניאו עומד קרוב אלי, קרוב מדי, תוקע בי מבט בעיניים, בראש מושפל, ומדליק סיגריה במצת מורכב למראה. הוא לא מרים את הראש אחרי שהסיגריה דלוקה. הוא גם לא מזיז את הסיגריה. רק מוריד את היד ובתנועת הפלקה סוגר את המצית ומזחיל אותה לכיס. תנועות מלאות כריזמה וחסרות מיקוד, כמו של קוסם.
כל התור שעמד פה לפני שניה, התאדה. אני קולט את זעליג שולח אלי מבט מודאג מאיזו פינה.
תגיד. אומר ניאו, ובתנועה צולפנית אחת מוציא את היד מהכיס, אוחז בסיגריה, ומצביע עלי בשתי אצבעות. אתה חדש פה.
אני מניח שיש סימן שאלה בסוך המשפט, כי הוא מחזיר את הסיגריה לפה ושואף ממנה, הראש מוטה הצידה.
תמצית תה לתוך הכוס, סוכר אחד, ומים חמים בזהירות, היד בכוס מלמטה. בקול יציב שנשמע באוזנים שלי רובוטי לחלוטין אני אומר, כן. שלושה שבועות. התחלתי שירות לאומי, והצניחו אותי פה, הה הה.
פתאום הוא מהצד השני שלי, עיניים גדולות אישונים קטנים. תעשה שתיים, ובוא. אני מכין שתי כוסות תה, שולח מבט שואל לזעליג, והוא מהנהן, דאוג.
ניאו מושיב אותי על הגדר שליד הטנדר.
עומד מולי, ופתאום מוריד את הראש בתנועה משונה, ואומר, סתכל. אצבע מורה על הקרקפת.
הראש שלו גרום, צהבהב, מגולח לחלוטין. לא חלק ולא מחוספס. גבשישי. למעלה, איפה שיש לכולם מערבולת שיער, היה לו קעקוע. קטן. סוכריה. על מקל. עשויה רע, גם ביחס לקעקועים. חובבני וקו עבה.
ניאו אומר, אתה יודע מה זה?
אני שולל כל קשר בניע ראש קטן.
הוא מתחיל לדבר, מהר. משפטים קטנים. שם נקודה חזקה בסגירת שפתיים והרחבת נחיריים. הקול שלו מוזר גם בדרך כלל, בגלל החומרים, אבל עכשיו הוא גבוה וחלול.
אתה יודע מה זה ניאו. ניאו זה לא שם. זה קיצור של שניאור. שנאור, אומר לך. אבא שלי.
שאיפה מהסיגריה, מבט הצידה ומשפשף את הפנים בעווית.
אבא שלי. היה. לא פשוט היה. לא. אבל מה. כשהייתי חוזר מהמספרה. ראש מגולח, רק פיאות בצדדים. ככה כמו ילד טוב. היה מסתכל עלי. ככה רק מסתכל. ילד יהודי, היה אומר. הולך לארון. היה ארון נעול. רק הוא. היה מוציא סוכריה. רק לי. שבוע הייתי אוכל אותה. אחרי שהיה גומר להרביץ. היה גומר את המכות, הייתי חוזר למיטה. מוצא הסוכריה. זה היה מחזיק אותי. חודשים הייתי מחכה למספרה. כשהיה צורח.
ניאו בער, האישונים שלו היו מורחבים, וכולו רעד. אני ממוסמר לגדר, זעליג מרחוק שולח יד לכיס, מתעסק בפלאפון חושש.
חזר לסיגריה, התיז את העשן ורעד, הדבר הראשון אחרי שגילחתי ת'ראש, היה ללכת לשים שם את הקעקוע. חבר עשה.
פתאום הוא נרגע.
כמו שחתכו לו את החוטים שקשרו אותו למכונה שיצאה משליטה.
אני שם תפילין פה, בחבדניק. שם פעם ב. ואחרי שאני מנשק את התפילין, אחי. אני שם נשיקה גם לסוכריה.
הוא התרחק אחורה , לאט.
תחזור לישיבה, הוא אמר ביידיש. תחזור.
ונבלע בצל, בכניסה לחנות יודאיקה.
זעליג אמר לי אחרי זה באוטו, ברוך הבא לכיכר, אה?
הלכנו לאכול אחרי זה צ'ונט באליז. בחור לידי אמר שהקישקע ממש טעים השבוע.
 
נערך לאחרונה ב:

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נדפיס ונקרא. לא למסך.
ציטטות שתפסו לי ת'עיניים:
ולנתן כבר התפרקו הברגים שמחזיקים לו את השמחה.
משפטים קטנים. שם נקודה חזקה בסגירת שפתיים והרחבת נחיריים.
אף ישר וחזק והבעה של קורת בית הבד.
ובלי קשר, כבר אמרתי לך, קשה להבין את הטורים שלך. מי נגד מי. מי הדמות, איפה הסיפור קורה, וכולי.
אבל יכול להיות שזה דורש יותר מאמץ ממה שקורא בווב מוכן לעשות, וזו הבעיה של הקורא, לא של הכותב.

ו... כמעט שכחתי להגיד לך, בתוך ההשגות החשובות, שהטור שלך הוא תענוג צרוף אחד גדול...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
ואם עוד מישהו רוצה גרסה נקיה להדפסה...
 

קבצים מצורפים

  • Document1.pdf
    KB 33.5 · צפיות: 28

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
זה לא אמיתי. ווואאאאוווווווווווו!
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
מצטרף! ת כ ל י ת ה ש ל י מ ו ת.
תראה איך אנחנו מתגעגעים. רחם נא, אל תפלה לטובה את הציירים.. במטותא.

ניאו בער, האישונים שלו היו מורחבים, וכולו רעד.
זה מה עשית לי. עם. הקטע הזה. המטורף הזה. ואני לא קרח.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מיוחד.
רק:
צריך לתפוס את הכוס מלמטה.
, אבל ההבל האלים של טמפרטורת התה תאלץ אותך לעזוב את כוס הנייר בצווחה ולקוות, בחצי שניה .
יאלץ ולא תאלץ. הפועל מתייחס למילה הבל.
 

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נראה חיקוי של הכתיבה של יואל ארלנגר,
ואם כבר - עדיף המקור.

סליחה. אבל התרשמתי שאתה אוהב ביקורת, ולא מוצי פוצי..
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
נראה חיקוי של הכתיבה של יואל ארלנגר,
ואם כבר - עדיף המקור.

סליחה. אבל התרשמתי שאתה אוהב ביקורת, ולא מוצי פוצי..
כדאי לקרוא ספרים, והרבה, לא רק מאלו שמדוגמים בפרוג, אני רק אומר.
התרשמתי גם אני שאינך עשוי מסוכר, ומרציפן זה רק ניק.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
נראה חיקוי של הכתיבה של יואל ארלנגר,
ואם כבר - עדיף המקור.

סליחה. אבל התרשמתי שאתה אוהב ביקורת, ולא מוצי פוצי..
כבוד לי להחשב כדומה לכתיבה של ידיד ואמן יקר כ@יואל ארלנגר
כיוון שטרם זכיתי להנות מפרי כתיבתו, לא אוכל לדעת אם מדובר במחמאה. כנראה שכדאי לי להתחיל לקרוא קטעים שלו.
בתודה.
 

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כבוד לי להחשב כדומה לכתיבה של ידיד ואמן יקר כ@יואל ארלנגר
כיוון שטרם זכיתי להנות מפרי כתיבתו, לא אוכל לדעת אם מדובר במחמאה. כנראה שכדאי לי להתחיל לקרוא קטעים שלו.
בתודה.
כיון שטרם זכית ליהנות מפרי כתיבתו - בהכרח שזו מחמאה. אמשוך אם כן את בקשת הסליחה.
כדאי באמת לקרוא קטעים שלו.
 

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אתה יכול למשוך את כל ההודעה, כי אם הוא לא קרא זה אומר שזה לא חיקוי, נכון?


אם נחבר את הנתונים הבאים:
  • יואל ארלנגר הוא מסטר בתחום.
  • אבימי לא קרא אף פעם מסיפוריו
  • הסיפור על שניאור נראה חיקוי לכתיבה של יואל
התוצאה היא: מחמאה גדולה.

למה למנוע אותה מבעליה?
 
נערך לאחרונה ב:

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
התוצאה היא: מחמאה גדולה.

למה למנוע אותה מבעליה?
כי כתבת שהוא אוהב ביקורת ולא פוצי מוצי.
אבל באמת, נראה לי שלקטלג למי זה דומה או לא דומה, זה פחות מעניין ושימושי, עדיף לכתוב ביקורת על הכתיבה עצמה.
אם יש לך, נשמח לשמוע
 

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כי כתבת שהוא אוהב ביקורת ולא פוצי מוצי.
אבל באמת, נראה לי שלקטלג למי זה דומה או לא דומה, זה פחות מעניין ושימושי, עדיף לכתוב ביקורת על הכתיבה עצמה.
אם יש לך, נשמח לשמוע
לאהוב ביקורת זו מחמאה, ואפילו הייתי אומר גדולה!
לא היתה מטרה לקטלג, כמו לומר שיש כאן כתיבה יפהפיה, שאם תימשך לכיוון מקורי ואישי - ובמיוחד למקוריות שאין דומה לה - של אבימי, תוכל להיות יפה עשרות מונים.

לא רוצה לסכסך אבל אני במקום יואל, הייתי נעלב עכשיו.
גם אני...

ואם כבר, @יואל ארלנגר אולי הגיע הזמן לפנק אותנו עם סיפור חדש?
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
לאהוב ביקורת זו מחמאה, ואפילו הייתי אומר גדולה!
לא היתה מטרה לקטלג, כמו לומר שיש כאן כתיבה יפהפיה, שאם תימשך לכיוון מקורי ואישי - ובמיוחד למקוריות שאין דומה לה - של אבימי, תוכל להיות יפה עשרות מונים.


גם אני...

ואם כבר, @יואל ארלנגר אולי הגיע הזמן לפנק אותנו עם סיפור חדש?
הספר של יואל כמעט מוכן, הוא צריך הרבה עידוד, עובדים על זה.

והנה אחד לדגומה של יואל, מהטובים
@אבימי
https://www.prog.co.il/threads/הרגלי-הריקוד-של-הרב-מרקו.317613/
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נראה חיקוי של הכתיבה של יואל ארלנגר,
ואם כבר - עדיף המקור.

סליחה. אבל התרשמתי שאתה אוהב ביקורת, ולא מוצי פוצי..
אויש
זה אפילו לא מזכיר
זה שונה לחלוטין מהסגנון שלי, פשוט שונה לגמרי.
וזה מצויין.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה