בס"ד
הם הפכו להיות מיתולוגיות בגלל שהמסורת על קיומם עברה גם בעמים אחרים. אבל כמו הרבה דברים, בעמים האחרים זה עבר באופן בלתי מדוייק והפך להיות סיפורי אגדות, להבדיל מהמסורת בתורה שבעל פה.
בסוגריים- אני חושבת שקטע שמכוון לדעת חז"ל לאו דווקא קשור לשאלה האם יש שם יצורים שמוזכרים בגמרא או לא, אלא האם אחרי הקריאה התווסף משהו אצל הקורא... כלומר, שזה לא 'סתם' קטע שכתבנו, וקראו והיה כיף ונחמד. בתורה שבעל פה אין 'סתם' אגדה.
וזו דרישה הרבה יותר קשה...
(שחז"ל מן הסתם המציאו כדי ללמד מסרים כלשהם. או שאולי באמת הן היו קיימות? אי אפשר לדעת).
היצורים המוזכרים בגמרא היו קיימים, לא מדובר על דמיונות. חלק לפני זמן המבול, כשמינים התערבבו אחד בשני וכו'.(עם זאת אני מוחה על ההקשר של יצורי התנ"ך וחז"ל לז'אנר פנטזיה גם עם אלפי הבדלות)
הם הפכו להיות מיתולוגיות בגלל שהמסורת על קיומם עברה גם בעמים אחרים. אבל כמו הרבה דברים, בעמים האחרים זה עבר באופן בלתי מדוייק והפך להיות סיפורי אגדות, להבדיל מהמסורת בתורה שבעל פה.
בסוגריים- אני חושבת שקטע שמכוון לדעת חז"ל לאו דווקא קשור לשאלה האם יש שם יצורים שמוזכרים בגמרא או לא, אלא האם אחרי הקריאה התווסף משהו אצל הקורא... כלומר, שזה לא 'סתם' קטע שכתבנו, וקראו והיה כיף ונחמד. בתורה שבעל פה אין 'סתם' אגדה.
וזו דרישה הרבה יותר קשה...