חייב לומר שלא ראיתי את הסיפור הנ״ל לפני שכתבתי את שלי, ודווקא עברתי ברפרוף על הקודמים, זה פשוט נעלם מעיניי.
(בלי קשר, שני הטורים חזקים)
לא הייתי משתמש לכתחילה ברעיון של מישהו אחר.
חייב לומר שלא ראיתי את הסיפור הנ״ל לפני שכתבתי את שלי, ודווקא עברתי ברפרוף על הקודמים, זה פשוט נעלם מעיניי.
(בלי קשר, שני הטורים חזקים)
אבהיר שלא היתה לי שום הבנה אחרת, וזה היה לי ברור שכל אחד חשב לבד על הרעיון.חייב לומר שלא ראיתי את הסיפור הנ״ל לפני שכתבתי את שלי, ודווקא עברתי ברפרוף על הקודמים, זה פשוט נעלם מעיניי.
לא הייתי משתמש לכתחילה ברעיון של מישהו אחר
לגמרי לא. חשבתי על אירוע היסטורי מוכר. למעשה חשבתי גם על 'תקרית רזוול', אבל חששתי שאולי חלק מהגולשים לא מכירים את הסיפור...אפרופו הקטע של @יוסף יצחק פ. , יש לציין שהספר שנחשב לאבי ההיסטוריה החילופית המודרנית הוא ספר בשם 'האיש במצודה הרמה', שעוסק גם כן במציאות שבה מדינות הציר, ובראשן גרמניה ויפן, מנצחות במלחמה.
הספר מתרכז בתרבות היפנית ובהטמעתה אל תוך הגיאוגרפיה והאדריכלות האמריקאים, כמו גם בעצם הנושא של 'היסטוריה חילופית'.
מעניין אותי לדעת אם הספר שימש להשראה / מחקר.
לא. התכוונתי למציאות בה השתנתה ההיסטוריה, ולא רק קבוצה קטנה של יהודים שגרה בהרים ורק חושבת שהמלחמה עדיין נמשכת.אני הבנתי שאתה מתכוון לטעון שיתכן וזה בעייתי ע"פ ההשקפה החרדית
סוג של מה לפנים ומה לאחור?
גרמה לי לחשוב- מה היה קורה אילו אחד הז'אנרים שנחשבים חיקוי היה עושה את רוב דרכו מראש אצלינו.שערתי שזו הכוונה, ואני חש צורך לציין שהיסטוריה חילופית הוא כמובן ז'אנר נרחב, שלא מתחיל ונגמר במחזה ספציפי ולא מוצלח במיוחד.
ולמה אני חש צורך? כי שוב ושוב (ושוב) חוזרים דיבורים על 'העתקה' בספרות החרדית. ספרים, בעיקר ממלכה במבחן ומרגל להשכרה, זוכים להאשמות שהם חיקויים, או מאשימים ספרים אחרים בטענה שהם מחקים אותם.
כמובן שהסיבה האמתית להאשמות היא שהספרים האלו, לפחות נכון לזמן פרסומם, היו ייחודיים לז'אנר שלהם בספרות החרדית. אבל נסיון להגדיר אותם בגלל זה כהעתקה, שתמיד מיוחסת ספציפית לספרים הבודדים בז'אנר שיחסית כן מוכרים במגזר, מגוחך בדיוק כמו להאשים מי שכותב ספרות עתידנית כמעתיק מאחד מאלף או פנטזיה(??) מממלכה במבחן.
יש דעה שאומרת שהיא התחתנה אח"כ עם מרדכי היהודי.לאניצלה, אלא נותרה בארמון אחשוורוש. לכאורה היא ובית אביה אבדו...
תודה רבה! גם אני מרגישה חיבור מיוחד לדמותה של אסתר.@שרהלה לנציצקי - שבית אותי ברגע שהבנתי באיזו דמות מדובר. הדמות שאני הכי מחוברת אליה בתנ"ך... גם הכתיבה שלך מדהימה וממש מחברת ונוגעת.
הטוויסט שנתת דווקא ממחיש את השאלה הגדולה על הסיפור האמיתי של אסתר: כי הרי בסופו של דבר היא
לאניצלה, אלא נותרה בארמון אחשוורוש. לכאורה היא ובית אביה אבדו...
(אולי היה חזק יותר אילו היית מותירה את הגזרה על כנה ועם ישראל היה אובד... אם כי מבינה אותך מאוד שלא היית מסוגלת לזה...)
אני מכירה את הדעה ההפוכה - ש*לפני* שהגיעה לארמון הייתה נשואה למרדכי. וברגע שהיא הלכה לאחשוורוש היא לא יכלה לחזור לשם...יש דעה שאומרת שהיא התחתנה אח"כ עם מרדכי היהודי.
וגם בלי זה - היה לה בן בשם דרייווש, והוא היה יהודי, כמובן.
וואו... עכשיו באמת לגמרי מבינה...מבינה למה שכתבתי דווקא כך?
כוונה לשלושה אנשים ולא לשלושאבל מה לעשות שבדיוק בדרך הייתה תגרת שוק מרתקת ושלוש אנשים נפצעו?
וכמובן פה הכוונה לאותן ולא לאותם.גבריאל הקטן חוזר על המשניות שלמד ומסביר אותם במתק שפתיים
great minds think alike...@-חיה- בלי כוונה לפגוע, סתם כקוריוז
הקטע שלך הזכיר לי מאד את הקטע בסוף איסתרק, שקאה היי שלח שליח להודיע לדיאלידאן על בריחתו של איסתרק, והשליח נתקע לתגרה ונעלם לו המכתב, והוא ויתר על השליחות בלי לספר לאף אחד וכו'.
גם לי זה הזכיר@-חיה- בלי כוונה לפגוע, סתם כקוריוז
הקטע שלך הזכיר לי מאד את הקטע בסוף איסתרק, שקאה היי שלח שליח להודיע לדיאלידאן על בריחתו של איסתרק, והשליח נתקע לתגרה ונעלם לו המכתב, והוא ויתר על השליחות בלי לספר לאף אחד וכו'.
סליחה על החפירה, אבל הפיוט שלום עליכם התחבר במאה ה-17 בערך ארבע מאות שנה אחרי רבינו יחיאל מפריז.הם מגיעים לבית ונעמדים סביב השולחן. שלום עליכם, אשת חיל, קידוש. המבוגר בוהה בנעליו ושותק. נטילת ידיים, המוציא, דגים ומרק. המבוגר אוכל ברעבתנות. דבר תורה.
לא ידעתי, תודה על ההארה.סליחה על החפירה, אבל הפיוט שלום עליכם התחבר במאה ה-17 בערך ארבע מאות שנה אחרי רבינו יחיאל מפריז.
אל."על תבוא שוב, בחיים"
תודה.אל.
הופס, מצטערת.
אני רואה שאין לך כבר אפשרות לעריכה...
בכל אופן, הקטע יפה!
סליחה. אני רק שאלה.פריז ד אלפים תתקפ"ה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: