אתגר נספח לאתגר - מה טובו

יהלום-יצירות מלוטשות

כתיבה מלטשת יצירות
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
רק אני מרגיש טעם מובהק (ומשובח) של מ. קינן, לאורך כל האתגר?
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
@מסוגל
לא בשביל הנימוס.
תענוג לקרוא את היצירות שלך.
אומנות!
ואני מתכוין לסיפור השני כי הראשון בטל ומבוטל.
אבל גם הוא שובב נתיבות.

אגב, מה יגידו עוד עשור?
הם חרישניקים אבל כסיפים בראש...
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אשמח לביקורת על הקטע שכתבתי באתגר לגבי מתי הבנתם היכן הסיפור ממוקם
פשוט מרגיש לי שהייתי צריכה לחדד את זה יותר.
 

AUVI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
@-חיה-,
טוב... רק בפסקה האחרונה...
כמובן, כתוב מקסים!!
 

AUVI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
טוב, כן, לא הצלחתי להבין לגמרי...
אם זה בית חולים, אז מה זה היה ה'קסם קטן'? בדיחה של האח/רופא?
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
טוב, כן, לא הצלחתי להבין לגמרי...
אם זה בית חולים, אז מה זה היה ה'קסם קטן'? בדיחה של האח/רופא?
ליצן רפואי
לא ידעתי עד כמה לתאר אותו כדי שעדיין לא יהיה מספיק ברור לפני הזמן
אולי הייתי צריכה להכניס אותו איכשהו בסוף כדי שיהיה ברור יותר שהוא ליצן
 

AUVI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אוחח
איך לא חשבתי על כך,
ליצן רפואי!

צודקת.
צריך באמת...
אולי משהו על הלבוש הצבעוני...?
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אוחח
איך לא חשבתי על כך,
ליצן רפואי!

צודקת.
צריך באמת...
אולי משהו על הלבוש הצבעוני...?
אולי זה יהיה מובן יותר ככה
אני אנסה לערוך מעט את הקטע ולבקש שיחליפו לי
תודה!
 

AUVI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
בהצלחה!!
אולי גם משהו על שה'אזיק' הוא דוקר...
 

מימיי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
דווקא הבנתי ממש בהתחלה.

מדובר על בחור שנסע בזמן לעתיד והגיע לבית חולים?
או שסתם המוח שלי תרגם ככה את הקטע הזה...
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
דווקא הבנתי ממש בהתחלה.

מדובר על בחור שנסע בזמן לעתיד והגיע לבית חולים?
או שסתם המוח שלי תרגם ככה את הקטע הזה...
כן זה הסיפור בשתי מילים
ובכל זאת אולי אני אעשה בו כמה שינויים
 

מסוגל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אם כבר עוסקים בשאלה האם קטע הובן, אני אקפוץ גם על העגלה:

הרבה פעמים אני מפרסם קטע, ולא יודע אם הצלחתי לחדד את הכוונה שלי. לפעמים יש אינדיקציה מסוימת מתגובות, אם ישנן. (קרה לי פעם שפרסמתי קטע שאמור היה להיות ציני, אבל מהתגובות הבנתי שאנשים תפסו אותו כפשוטו. כשקראתי אותו בעתיד גם אני עצמי הבנתי אותו כפשוטו בלבד.)

במקרה של הקטע (השני) שפרסמתי, מבחינתי המסקנה היא כזו: מה שמתואר בתחילת הסיפור כמקרה עצוב, הוא למעשה בראש ובראשונה אירוע משמח. נכון שקיימת גם הזווית של 'הנפגע', אבל חווית האירוע מהזווית שלו היא שולית ביחס לחשיבות הצד של המתארסים בשעטו"מ. בנצי, כמה חודשים אחרי, בקושי זוכר במטושטש את הערב הכואב. האהדה של הקורא מוענקת תמיד לפרוטגוניסט, ובמקרה הזה - לזווית היחידה אליה הסיפור מפנה את הזרקור. לכן הסיפור מלווה את בנצי משני צידי המתרס. מתחיל מהצד הכואב, ומסיים בהמחשה כמה האירוע חשוב דווקא מהצד השמח.

אז למה הנימה בסוף הקטע היא לכאורה מעט צינית כלפיו? כי אחד המשחקים החביבים עליי הוא דיסוננס בין המסר שהקטע מעביר מבחינת השימוש בכלים הספרותיים, לבין מה שהוא אומר בפועל, אם מתייחסים לגופם של דברים בלבד. מבחינתי זה מאתגר את השיפוט של הקורא. (בקטע שכתבתי לאתגר הקודם למשל, היו לטעמי כמה דרכים לקרוא אותו אם מתייחסים לאירועים בלבד, אבל מהתגובות גיליתי שהוא הובן רק בצורה הלועגת שבה הטקסט התייחס אל הדמות).

וכל זה כדי לשאול: הצלחתי לחדד?
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
נכון שקיימת גם הזווית של 'הנפגע', אבל חווית האירוע מהזווית שלו היא שולית ביחס לחשיבות הצד של המתארסים בשעטו"מ. בנצי, כמה חודשים אחרי, בקושי זוכר במטושטש את הערב הכואב. האהדה של הקורא מוענקת תמיד לפרוטגוניסט, ובמקרה הזה - לזווית היחידה אליה הסיפור מפנה את הזרקור. לכן הסיפור מלווה את בנצי משני צידי המתרס. מתחיל מהצד הכואב, ומסיים בהמחשה כמה האירוע חשוב דווקא מהצד השמח.
הלכתי לקרוא שוב פעם את הקטע ורק עכשיו קלטתי את הפואנטה (יותר נכון מקווה שהבנתי).
הכתיבה יפיפיה. המון סאבטקסט שזה מבחינתי בין הפרמטרים הראשונים לטקסט עם רמה.
בסופו של דבר סצנה היא תמיד נקודת מבט של דמות. סופר טוב יגרום לנו להיות בצד שלה לא משנה מה. למי אכפת שהיא וולדמורט בכלל.
לכן העובדה שגם בהזדהות וגם בשמחה אנחנו בצד של הפרוטגוניסט מראה לדעתי על כתיבה מצוינת של הדמות.
אגב זה שקלטתי רק בקריאה שנייה שמה שקרה לבנצי קרה עכשיו גם לבת דודה - מראה עד כמה בני אדם בראש ובראשונה שקועים בעצמם ואם ככה הפואנטה עוד יותר חזקה...
אז למה הנימה בסוף הקטע היא לכאורה מעט צינית כלפיו? כי אחד המשחקים החביבים עליי הוא דיסוננס בין המסר שהקטע מעביר מבחינת השימוש בכלים הספרותיים, לבין מה שהוא אומר בפועל, אם מתייחסים לגופם של דברים בלבד. מבחינתי זה מאתגר את השיפוט של הקורא.
בין הכלים שמוסיפים עומק אמתי לכתיבה בעיני. כתיבה ציניקנית ואנליטית יותר. כמובן שיש כאלו שתמיד פחות יתחברו לסגנון.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה