סליחה,כבר טענתי את זה בתחילת האשכול
אבל יש הרבה שמתהממים מהמצוקה האמיתית ומחפשים דרכים עקיפות שרק יביאו לבעיות יותר גדולות
וכל אחד שבאמת נכנס לעניין לעומק ללמוד אותו ולראות איך אפשר לעזור לכלל הציבור ולא רק הצהרות פופוליסטיות
מבין שהמצוקה האמיתית זה התקציב החסר בעשרות אחוזים מהתקציב המלא ולכן זה מביא לכל מיני התגמשיות
ורוב דרוב של המנהלים מגייסים תרומות בשביל לאזן את תקציבי המוסדות
אז גם מותר להם להתפרנס מזה ולא להביא כסף מהבית
אחרת בשביל מה הם שם
ולרגע אני לא מצדיק עוולות שלא ע"פ דין תורה שזה חמור וגזל גמור
אבל רוב הטענות הם חד משמעית לא גזל ע"פ דין תורה
בהצלחה
ואם הוא לא יאמר שהוא לא מעוניין לצאת להשתלמות, אלא שהוא מעוניין לצאת להשתלמות אחרת, שהיא לא פחות חשובה לטעמו לעסק, זה כבר משהו אחר, לא?(כמו שחברה משקיעה כספית בעובד שיצא להשתלמות ומשלמת לו תואר וכדו' על מנת שיקדם את העסק וכו' ויבוא עובד שמסיבה כלשהי (אפי' דתית) אינו מעוניין לצאת להשתלמות וידרוש את התקציב של השתלמות. סליחה? אני לא גמ"ח אני משקיע כסף במקום שיחזיר את עצמו ויקדם את העסק...)
אם ישנם כמה אפשרויות אפשר למלא באופן עצמאי בשורת 'אחר'. (מופיע בכותרת)בלת"ק
בסקר, ניתן לבחור רק אופציה אחת - בחלק הראשון - למרות שלי רלוונטי מספר סעיפים שם, יש אפשרות לאפשר בחירה מרובה?
כל האשכול מדובר על מוסדות שלומדים ליבה!!! בין גנים ובין בתי ספר מה דחוף לערבב כאן נושא שלא קשור?יש בהחלט אפשרות שלישית, ועובדים עכשיו בחסידות בעלזא כדי להוציא אותה לפועל.
אין שום איסור ללמוד מקצועות ליב"ה.
זהו המטרה הראשונה שציינתי ובזה יש תקצוב.ואם הוא לא יאמר שהוא לא מעוניין לצאת להשתלמות, אלא שהוא מעוניין לצאת להשתלמות אחרת, שהיא לא פחות חשובה לטעמו לעסק, זה כבר משהו אחר, לא?
אז כמובן שבעסק פרטי הבעלים יכול להודיע לו שזה לא מעניין אותו, והוא מחליט מה תורם לעסק ומה לא.
אבל כשזו מדינה ששייכת לכלל האזרחים- אני מבינה את התלונות.
התלונות כאן הן לא על שכר המורים באופן כללי כפי שהחוק קבע ( שהוא די הוגן לדעתי ביחס לחופשים), אלא על מקומות שלא נותנים את מה שצריך.אני לא מביו מה התלונות המורים מקבלים יחססית המון כסף למה שהם עובדים!
אם יש להם כמעט שלושה חודשים בשנה חופש שהם מקבלים ע"ז כסף בלי לעבוד זה אומר
שהם מרוחים כסף סתם וכל שעה שלהם זה המון כי הם מקבלים אותה בלי עבודה 3 חודשים בשנה כמעט
רק אוהבים להתלונן
ואגב, אם לך בתור מאמינ/ה היה עסק והיה לך סעיף השתלמויות והיה מגיע עובד שאומר שרוצה לצאת להשתלמות ב"כולל" והלימוד יהיה לזכותך היית מאשר בהינף יד או היית מתפתל/ת? מעניין אם נעשה סקר בציבור החרדי מה יהיו התוצאות אם זה היה מהכיס שלהם, אז מה לנו להלין על המדינה שלא מאמינה לנו?ואם הוא לא יאמר שהוא לא מעוניין לצאת להשתלמות, אלא שהוא מעוניין לצאת להשתלמות אחרת, שהיא לא פחות חשובה לטעמו לעסק, זה כבר משהו אחר, לא?
אז כמובן שבעסק פרטי הבעלים יכול להודיע לו שזה לא מעניין אותו, והוא מחליט מה תורם לעסק ומה לא.
אבל כשזו מדינה ששייכת לכלל האזרחים- אני מבינה את התלונות.
זה העבודה שלוהכל נכון בתנאי שהמנהל חי ברמת חיים נורמלית, אבל כשלמנהל יש כמה רכבי יוקרה, דירות בשנלר, קניות למשפחה על חשבון העמותה ועוד כמה קניות יקרות- פחות מתקבל על הדעת- אין לו כסף להתנהלות שוטפת.
ואני אומרת את זה- כמנה"ח לשעבר ב2 רשתות.
וחוץ מזה- נשים הן לא גמ"ח- אין לך כסף- תסגור, אף אחד לא מבקש ממך להמשיך למשוך עד לקצה.
(הייתי מסכימה איתך,זה העבודה שלו
אם משרד החינוך מתקצב מוסדות של החינוך העצמאי רק ב90%
בגלל שהוא עצמאי, ורוצה לפקח על התכנים שלו בעצמו, איזה הגיון יש להסתכל על המשכורת של מנהל המוסד?
למה הוא אמור להשלים מכיסו הפרטי את אותם 10% נוספים שהמורות היו אמורות לקבל לו היו תחת משרד החינוך?
הוא לא לוקח את הכסף שמגיע להן לכיסו הפרטי
הוא פשוט לא משלם את מה שלא נותנים לו לשלם
וגם לדעתי זה אמור ליפול על ההורים ולא על המורים
אתם רוצים חינוך מסוג X, משרד החינוך מתקצב רק חלק ממנו, אתם, החפצים באותו חינוך, תתכבדו לשלם את המחיר
מה קשורים המורים?
אבל זה לא יקרה
אם רק יעזו להעלות את שכר הלימוד...
"עושק אברכים!!! חינוך חובה צריך להיות מסובסד ומתוקצב! בושה שבמדינת היהודים לא נותנים ללמוד נורמלי ובשביל שלא יביאו להרצאה על סובלנות זוגות גאים צריך לשלם יותר! בלה בלה בלה! ובלה בלה בלי!"
ובכל מקרה
משכורת המנהל לא קשורה,
הוא לא אמור להשלים מכיסו הפרטי שום סכום
אתה מקנא במכוניות השרד שלו? תהיה מנהל גם
אילו היה לי עסק ששולח עובדים להשתלמויות, הוא כנראה לא היה מממן שום השתלמות שלא תורמת לעסק באופן ישיר.ואגב, אם לך בתור מאמינ/ה היה עסק והיה לך סעיף השתלמויות והיה מגיע עובד שאומר שרוצה לצאת להשתלמות ב"כולל" והלימוד יהיה לזכותך היית מאשר בהינף יד או היית מתפתל/ת? מעניין אם נעשה סקר בציבור החרדי מה יהיו התוצאות אם זה היה מהכיס שלהם, אז מה לנו להלין על המדינה שלא מאמינה לנו?
המדינה לא קיצצה(הייתי מסכימה איתך,
לו המנהלים היו "חושפים" את המשכורת שלהם,
מה הם מקבלים, ומה הם נותנים,
ומן הראוי שאם את מקצץ לדרגים שתחתיך...
ב10% (והם מקצצים בהרבה הרבה יותר!)
אזי תקצץ גם לעצמך (הרי זה קשור למדינע - שהיא קיצצה..)
לא יתכן שהמנהלים ירויחו פי כמה ממנהל של מוסד מתוקצב במאה אחוז..
אבל לדרג ההוראה לא ישאר... (ויאלצו להשיב מעשרות ממה שניתן להם, לתת שיעורים חינם ועוד ועוד...)
יש מושג כזה - שקוראים לו הוגנות...)
וזו השאלה, לבי מנהלי המוסדות עטויי איצטלא דרבנן (שממש לא אשמים בעושק המורים/רות)
האם אותו מנהל שמקצץ לעובדים שלו , כי המדינה מקצצת לו,
ואילו הוא חי מרויח מהעסק הזה
האם כשהוא יעלה למעלה:
הוא יוכל לענות על השאלה: "נשאת ונתת באמונה" ????
לא חושבת שמישהו יוכל לומר כן רבתי, לשאלה הצורבת הזו....
אבל לפחות לנסות.....
(מצטערת אבל אם התשובות יהיו כמו התשובות בפרוג... המצב לא משהו...)
החוסר תיקצוב פוגע רק במורים?המדינה לא קיצצה
היא לא תיקצבה
ובו זמנית דרשה ממנו לשלם כאילו היא כן
לא הבנתי, עדיין, איך המשכורת שלו קשורה
יש משכורות למנהל ומשכורת למורה
ולא סתם משרד החינוך שותק ומעלים עין
הוא יודע שהוא ממלכד את המוסדות החרדיים
דורש מהם לשלם כאילו הם כן מתוקצבים בזמן שהם לא
מנהלים מתוקצבים במאה אחוזהחוסר תיקצוב פוגע רק במורים?
המנהל כן מתוקצב במאה אחוז? במאתיים אחוז?
אני לא ממש מבינה בזה,מנהלים מתוקצבים במאה אחוז
לא הבנתי...אילו היה לי עסק ששולח עובדים להשתלמויות, הוא כנראה לא היה מממן שום השתלמות שלא תורמת לעסק באופן ישיר.
בהנחה שאנחנו מאמינים שלימוד תורה תורם באופן ישיר למדינה, זה משהו אחר.
אם הייתי חושבת שזה יסייע לעסק שלי- אז כן.אם את באה בדרישה שהמדינה תממן את לימודי הקודש של ילדייך כי הם תורמים באותו אופן לשגשוג הכלכלה אז שואל שאלה פשוטה, גם בעסק שלך היית ממנת לימודי קודש לעובדים תחת סעיף "השקעה בעובד/אזרח על מנת שזה יחזור לעסק/מדינה עשרת מונים"?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: