כובע הנזיר
משתמש מקצוען
רק לגבי ה"רוחניות" של אי הכניסה לרפורמות-ייש’’כ על סידור הדברים בצורה ברורה.
עכשיו יש לחלק את הטענות לכאלו שנגרמות מסיבות רוחניות (אי כניסה לרפורמות משרד החינוך, שעת תפילה...)
כאלו שמתייחסות להתנהלות מבזה שאינה עושק (נאכסיות של הפקידות, יום טיול בשכר נמוך אך חוקי)
ובקבוצה האחרונה, טענות על עושק של ממש, גזל שאינו מוצדק (כמו שעת ההתנדבות).
היום אפילו השפוט הראשי פה מודה שזו היתה טעות לא להיכנס(מקור-כתבות שונות ביתד ובקטיפה) . מיהרו ליצעוק גיוואלד לפני שבחנו לעומק, זו רפורמה מיבנית, לא תוכנית.
הייתי בהישתלמות בסמינר הישן בקיץ אחד לפני הרבה שנים ובדיוק פגשתי חברה שהיתה מורה שם. היא סיפרה לי שהתכנסו היום להחליט אם להכנס לעוז לתמורה אבל שהרוח הנושבת בין השורות היתה שאם בישראל צריכה לסיים בשעות מוקדמות לקבל את ילדיה וכו'.
שאלתי אותה כמה שעות היא עובדת, היא היתה מורה מקצועית מקורבת יחסית לצלחת ועבדה 18 שעות על פני ארבעה ימים. היא היתה רוצה מאוד לקבל עוד שעות וכמוה הרבה מחברותיה. אבל הרוח שרחשה שם היא שהכריעה שלא יכנסו לרפורמה. הרוח החליפה כיוון ואני די בטוחה שהיום היתה מתקבלת הכרעה שונה.