דרוש מידע ניצול ועושק מורים, מורות וסייעות במגזר החרדי - סקר דיווח אנונימי

מצב
הנושא נעול.

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
התכונתי לסיכום שעות עבודה והגדרת משרה לא התכוונתי לדברים לא חוקיים

ודרך אגב מנהל שסיכם על דברים מסויימים בקבלת העובד והם לא חוקיים על פי חוק, לא בהכרח שהם בעייתים על פי דין תורה - ואלו דברים מורכבים מאוד וצריך לשאול רב ולא רוצה להיכנס לזה כאן
יש עניין של דינא דמלכותא.
שנית, איני מכירה רב שיגבה דרישה של מעשר כפוי מהעובד או ויתור על הבראה. זה לחם וחלב של הרבה מאד עובדות חרדיות.
מורכב או לא מורכב לכם זה אשכול לזכויות עובדים ולא לשלילת הלגיטמציה להידיין.
 

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
כפייה על שעות התנדבות מהי בעיניך?
כפייה על מתן אחוזים מהמשכורת מהי בעיניך?
אם בעיניך זה ישר וטהור הרי שהמילון שלי שונה בהגדרת "עושק".
עושק!!! וזה ממש לא ישר וטהור
השאלה אם כל מקרה זה הסיפור או שזה נח להצהיר על זה בקול רעש גדול ובתכלס זה לא ככה
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
מנהל שסיכם על דברים מסויימים בקבלת העובד והם לא חוקיים על פי חוק
ישמח מאד שיעבירו את דבריו בנושא למשרד החינוך.
משרד החינוך ישמח מאד לטפל בו ולשלול ממנו את התקציבים שהוא מקבל ע"פ חוק.
היי, אם החוק הוא לא כלום, אז שלא ייקח תקציב במסגרת החוק.
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
עושק!!! וזה ממש לא ישר וטהור
השאלה אם כל מקרה זה הסיפור או שזה נח להצהיר על זה בקול רעש גדול ובתכלס זה לא ככה
יישר כח על האישור.
וזה הסיפור.
עריכה נחוצה: יש סיפורים גרועים בהרבה, כמובן.
ועושק מזעזע בתיחכום יצירתי.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ב*&^%$#@, לדוגמא, הבעיות פשוטות ביותר, ואין עוררין על כך שזה גזל.
כל מורה עובדת שעות כל שבוע ולא משולמת עליהן.
ובנוסף, מעניקה תרומה נחמדה לחיזוק.

אכן, לא ערערתי מעולם על העושק ב@#%#$%. לגבי התרומות ולגבי שעות ההתנדבות.

ואני יוסיף שאלה- איך אפשר לדעת אם זה נכון- איזה גוף יכול לאשר ולומר האם זה אכן התקציב שהוא מקבל על הגננת ושהוא לא מעביר לכיס שלו?

אהממ... מגגלים אולי? הנה לדוגמה מקור אחד (ייתכן שהסכומים השתנו מעט מאז, השיטה לא השתנתה):


1658052332917.png


אז אולי באמת שניקים שלא אכפת להם יעלו כאן תלושים עם טשטוש הפרטים המזהים וחשבי שכר יוכלו פה לומר על גבי במה זו- מה עושק ומה לא.

אין חולק על כך שבמוסדות מסויימים יש עושק של העובדים. השאלה מה יעשו עם זה הלאה. כרגע באופן ניהולו של המגזר החרדי - צריך רחמי שמיים כדי שמשהו ישתנה.

גם שכר של 5,300 ברוטו זה מזעזע למשרת גננת אם. פשוט בושה.

5300 ברוטו לצעירה בת 23 שעובדת משמונה וחצי ועד אחת וחצי, זה שכר נחמד מאוד. ובכל מקרה, השאלה הרלוונטית היא לא האם שכר של 5300 הוא זעזוע ובושה אלא *האם זהו השכר החוקי לגננת עם 3 שנות ותק*.
ואם כן, אז מנהל המוסד בסדר גמור, לעניין זה.
 

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
יש עניין של דינא דמלכותא.
שנית, איני מכירה רב שיגבה דרישה של מעשר כפוי מהעובד או ויתור על הבראה. זה לחם וחלב של הרבה מאד עובדות חרדיות.
מורכב או לא מורכב לכם זה אשכול לזכויות עובדים ולא לשלילת הלגיטמציה להידיין.
דינא דמלכותא זה במקרה כללי
רב בודק עובדות ומה דינן על פי דין תורה ולא ע"פ אמוציות ורגשות ולחם וחלב
וכבר דיברנו על זה שאם מעסיק יסכם עם עובד שהוא מקבל 5 שח לשעה אז הוא מסודר ע"פ דין תורה ובמקרה והעובד יוציא ממנו בבית משפט יותר מזה אז העובד גזלן ויתן על זה את הדין,

לא שללתי שום דיון אמרתי שאני לא רוצה להיכנס לפרטים בזה כי לא אני מוסמך לענות על דעת תורה
אבל יצא לי לדבר עם דיינים גודלים בתחום ולא בכל הדברים יש בעיה על פי דין תורה
יישר כח על האישור.
וזה הסיפור.

ואני חוזר שוב (פעם הלא יודע כמה ) שבהחלט שיש מקומות שעושקים ומתנהלים בצורה מחפירה
אבל להכליל ולהוציא שם רע על כל העמותות והמנהלים

בזה צריך להעמיד את האמת על מקומה

ישמח מאד שיעבירו את דבריו בנושא למשרד החינוך.
משרד החינוך ישמח מאד לטפל בו ולשלול ממנו את התקציבים שהוא מקבל ע"פ חוק.
היי, אם החוק הוא לא כלום, אז שלא ייקח תקציב במסגרת החוק.
אם דין תורה היא לא כלום אז מה? (אין לי מה להגיד)
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
מכירה אישית מישהי שעובדת ברשת האמורה ולא מקבלת כמה זכויות הקבועות בחוק.
אז כן, יש פה עבירות על החוק.
כמו כן עניין הטריק של עמותות העל אולי חוקי אבל לא נקי ולא כשר.
מכירה אישית עובדת שלא לקחה ימי מחלה שבוע לפני לידה והעדיפה ללכת לעבודה כי ברשת הנל לא משלמים ימי מחלה בצמוד ליציאה ללידה, למה? לא יודעת הרי גם דמי לידה משולמים מביטוח לאומי
נ.ב שמעתי מכלי שני את המעשה הנל
נ.ב.ב למה באמת גננות מפוטרות כל יולי אוגוסט אם אין לכך כל השלכות על הוותק? להימנע מתשלום חודשיים חופשה? חוקי?
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
וכבר דיברנו על זה שאם מעסיק יסכם עם עובד שהוא מקבל 5 שח לשעה אז הוא מסודר ע"פ דין תורה ובמקרה והעובד יוציא ממנו בבית משפט יותר מזה אז העובד גזלן ויתן על זה את הדין,

כמדומה שזה לא מוחלט מבחינה הלכתית.
 

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
מכירה אישית עובדת שלא לקחה ימי מחלה שבוע לפני לידה והעדיפה ללכת לעבודה כי ברשת הנל לא משלמים ימי מחלה בצמוד ליציאה ללידה, למה? לא יודעת הרי גם דמי לידה משולמים מביטוח לאומי
נ.ב שמעתי מכלי שני את המעשה הנל
נ.ב.ב למה באמת גננות מפוטרות כל יולי אוגוסט אם אין לכך כל השלכות על הוותק? להימנע מתשלום חודשיים חופשה? חוקי?
2. כבר דובר רבות בעניין זה
עובדת הוראה אפשר לפטר עד ה31.5 ובתאריך זה עדיין לא ידוע מצבת המורות והגננות לשנה הבאה ולכן כדי להמינע מבעיות משפטיות וכספיות נותנים מכתבי פיטורים לכולם וכולם יודעים שזה ברוב המקרים פיקטיבי כדי לצאת ידי חובת החוק
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
גם דמי לידה משולמים מביטוח לאומי

'גם' דמי לידה? רק דמי לידה.
ימי מחלה הם ע"ח המעסיק ויוצאים מכיסו הפרטי.
וכיוון שנפוצה מאוד השיטה 'לקחת ימי מחלה' כי לעובדת לא מתחשק לבוא בשבוע האחרון וגם לא מתחשק לה להקדים את חופשת הלידה, לכן יש מעסיקים שקבעו סייגים לניצול ימי מחלה בשבוע הזה. (מה שמעורר דיון אמוציונלי נפרד. אבל את הרציונל אפשר לחלוטין להבין).

נ.ב.ב למה באמת גננות מפוטרות כל יולי אוגוסט אם אין לכך כל השלכות על הוותק? להימנע מתשלום חודשיים חופשה? חוקי?

הן לא מפוטרות כל יולי אוגוסט, זו אגדה אורבנית פסיכית.
גננות מקבלות משכורת מלאה גם ביולי אוגוסט, בכל מקרה.

מה שכן זה מכתבי פיטורין אוטומטיים שיוצאים במוסדות החינוך ביום 31/5, ומופנים לכלל העובדים. למה? כי זה היום האחרון שמותר לפטר בו עובד הוראה.
אם לא פיטרת מורה ב-31/5, את חייבת לשלם לה משכורת על עוד שנה שלמה (עד סוף אוגוסט הבא), גם אם אין לך משרה לתת לה (כי המחזורים קטנו וכיתות נסגרו, נניח).

ולכן שולחים לכולן מכתבים ב-31/5.
את יולי אוגוסט הן מקבלות באופן מלא בכל מקרה, ככל שעבדו לאורך השנה.
ומחזירים לעבודה ב1 בספטמבר את כל מי שיש כיתה ותקן בשבילה (שזה רוב מוחלט של המורות והגננות).

הסייעות הן סיפור אחר. לאורך שנים הן לא תוקצבו על יולי אוגוסט וגם לא היה בהן צורך ביולי אוגוסט וגם לא הייתה סיבה לשלם להן על יולי אוגוסט כי הגנים לא פעילים אז, ובניגוד לגננות - על סייעות לא חלו הוראות התקשי"ר (תקנון שירות עובדי הוראה).
מדובר על פיטורין עונתיים שהם סיפור עצוב אבל חוקי לחלוטין.
עריכה בעקבות הערת @זושא כץ : אין לי מושג האם מדובר על ה'עוזרת' של הגן (שכן מתוקצבת כיום על 12 חודשים ע"פ המידע שהעתיק לכאן), או על סייעות אחרות, דהיינו עובדות עזר שונות. לא נכנסתי לפרטים, העקרון זהה. כל עוד עובד אינו מוגדר כעובד הוראה, מותר לפטר אותו פיטורין עונתיים.

הוותק של העובד נצבר לו בכל מקרה, גם אם חלה הפסקה של חודשיים בהעסקה.
 
נערך לאחרונה ב:

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
מכירה אישית עובדת שלא לקחה ימי מחלה שבוע לפני לידה והעדיפה ללכת לעבודה כי ברשת הנל לא משלמים ימי מחלה בצמוד ליציאה ללידה, למה? לא יודעת הרי גם דמי לידה משולמים מביטוח לאומי
נ.ב שמעתי מכלי שני את המעשה הנל
נ.ב.ב למה באמת גננות מפוטרות כל יולי אוגוסט אם אין לכך כל השלכות על הוותק? להימנע מתשלום חודשיים חופשה? חוקי?
סתם עניין דומה מהצד השני
סייעת שהביאה אישור מחלה על מחלה של הבן שלה על שבועיים
וכמו שרשום בחוק מחלת בן משפחה משולמת עד ל8 ימים בשנה
שולם לעובדת על 8 ימים מתוך השבועיים
ומשום מה פתאום צץ מאיזה מקום אישור מחלה על שמה באותם שבועיים

מעניין אותי מה דעת הציבור פה
האם זה עושק? חוקי? מוסרי?גזל?
או שבכלל ראוי להוציא כספים ממעסיקים?
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
הסייעות הן סיפור אחר. לאורך שנים הן לא תוקצבו על יולי אוגוסט וגם לא היה בהן צורך ביולי אוגוסט וגם לא הייתה סיבה לשלם להן על יולי אוגוסט כי הגנים לא פעילים אז, ובניגוד לגננות - על סייעות לא חלו הוראות התקשי"ר (תקנון שירות עובדי הוראה).
מדובר על פיטורין עונתיים שהם סיפור עצוב אבל חוקי לחלוטין.

הוותק של העובד נצבר לו בכל מקרה, גם אם חלה הפסקה של חודשיים בהעסקה.
ג.jpg
 

reish

משתמש מקצוען
1. הרבה דברים לא סוכמו מראש, כמו למשל - קייטנות הקיץ, שהעובדות במוסדות מסויימים נדרשות להחזיר במזומן חלק מהתשלום שקיבלו עבורן.
2. גם אם משהו סוכם, מבחינה חוקית אין תוקף לסיכום מראש בו העובד מוותר על זכויותיו. נניח, גם אם עובד חותם שהוא מוותר על הפנסיה שלו, או על משכורת בכלל - אין לחתימתו כל תוקף חוקי. והמעסיק עדיין חייב לתת לו את מלוא השכר הפנסיה והזכויות.
3. הסיפור עם הוותק הוא אכן המצאה מצוצה מהאצבע שרוב ככל העיתונאים נופלים בה. אין מחיקת ותק, מכתבי הפיטורין ב31/5 מגיעים מסיבה אחרת, וגם הסייעות שכן מפוטרות לחודשיים - זה לא פוגע בוותק שלהן. טענת ה'מפטרים אותנו כדי שלא נצבור וותק', היא טענה כוזבת שרק פוגעת במאבק של העובדות. כי ברגע שהטענה הזו עולה בראיון תקשורתי, הרשת/המוסדות מוכיחים בקלות שמדובר על המצאה.
4. העובדה שאין תביעות נגד מישהו, לא מוכיחה דבר. (מי שבידיו אימפריה עצומה כזו, אף אחת לא רוצה להתחיל איתו. מנסיון. לפני עשור נאבקתי קלות במוסדותיו של הרב גולדקנופף, שהוא יהודי נחמד מאוד ברמה האישית, על תיקונים הכרחיים בגן של הילדות. קיבלתי אזהרות מכיוונים שונים ומפתיעים).
5. עוד כמה מילים ספציפית על רשת גני בית יעקב:
הרב גולדקנופף כמעט ולא פועל בניגוד לחוק לגבי שכר העובדות.
בשביל זה הוא מחזיק אנשי מקצוע אלופים, הן בצד המשפטי והן בצד התקציבי. ('כמעט' - כי לגבי הדירוג של הגננות זכור לי בזמנו שהיה איזשהו מעקף, בהסכמה אילמת למחצה של משרד החינוך).
יתרה מזאת, גולדקנופף במעמדו היום, די קרוב ללקבוע את החוקים בעצמו. אין לו צורך לעקוף אותם.
העניין הוא אחר.
יש פה פרולטריון מדוכא ורעב שנאבק על כל שקל, ויוקר המחיה חונק אותו לחלוטין.
יש פה ציבור ענק של עובדי הוראה חרדים, שנמחץ שנים רבות, שנוצל ונעשק, ומתעב נואשות את שכבת האצילים הדשנה והשבעה.
גם אם גולדקנופף ספציפית משלם לעובדים, ונוהג בהתאם לחוק, עדיין בעיני המון העם הוא מייצג את העסקונה המרופדת, עם הג'יפ ודירת היוקרה.
והמון העם כואב לו, וכשכואב, צועקים.
הבעיה היא שהמון העם די בור ולא מתמצא, לא בחשבונאות ולא בחוקים ולא בתקשי"ר.
ולכן הטענות של המון העם נשמעות יותר כמו אוסף של יבבות לא קוהרנטיות. וכשמתחילים לפלח אותן אחת לאחת, מגלים שזו לא רלוונטית, זו לא קיימת, ההיא בכלל לא מתייחסת לגולדקנופף אלא למתחרה שקרס מזמן, ואחרת אמנם נשמעת רע אבל חוקית לחלוטין למרבה הצער.
העניין פה הוא לא האם גולדקנופף גנב מגננת כזו או אחרת (לאור היכרותי עם המערכת, מניחה שהוא לא. רו’’ח אביגיל שקוביצקי עושה עבודה מצויינת). אם יש עליו טענות הן יהיו בתחום האפור, באזורי הדמדומים, לא משהו שאפשר להוכיח עם תלוש והעברה בנקאית.
העניין הוא תדמיתם הציבורית של מנהלי המוסדות. ואותה יהיה קשה מאוד לשנות.
הציבור לא רואה במנהל מוסד ’אחד משלנו’, אלא ’אחד מההם’.

6. לא יודעת מה רציתי להגיד עוד. רק שזה נושא מורכב וסבוך מאוד.
כל כך עצוב.
זו ההגדרה לנבל ברשות התורה.
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
אם דין תורה היא לא כלום אז מה? (אין לי מה להגיד)
מה הקשר בדיוק?
אם מנהל מוסד אומר שהחוק הוא אפס מבחינתו, זה לא יכול להיות חד צדדי.
בבקשה, אל תיקח תקציבים ע"פ חוק.
א"א לרקוד על שתי החתונות.
אבל להכליל ולהוציא שם רע על כל העמותות והמנהלים
חלילה, חלילה לנו.
אגב, חשוב גם להזהר ולא להכליל את כל עובדי ההוראה שמבכים על אי קבלת זכויותיהם.

נ.ב הרי ידוע שמפרוג צמחו המון מהפכות שקטות.
טאדדם, המהפכה הבאה: טקס הצטינות לעמותה הישרה ביותר במגזר.
במסגרתה, כל עמותה שתרצה תגיש דוחות וכו' וכו', רו"ח מוכשרות מהפורום תסייענה לנו וכשנמצא את העמותה הישרה נעניק לה תעודת הצטינות וגביע פלסטיק מפואר עם גרפיקה.
ונשנה את שמו של האשכול ל"ניצול ועושק מורים ומורות וסייעות במגזר החרדי סקר דיווח אנונימי שלא קשור לעובדי ועובדות עמותת ???? שזכתה בתחרות 'העמותה החרדית הישרה' ".
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מעניין אותי מה דעת הציבור פה
האם זה עושק? חוקי? מוסרי?גזל?
או שבכלל ראוי להוציא כספים ממעסיקים?
בהנחה ואיננה חולה באמת הרי שזה אסור וכבר נכתבו פה הרבה מאד אשכולות בעניין.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה