זה ספציפית, כמעט כל כל כל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים לא מחשיבים זאת כחומרא ואכמל.בזלזול ללובשי התכלת,
זה ספציפית, כמעט כל כל כל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים לא מחשיבים זאת כחומרא ואכמל.בזלזול ללובשי התכלת,
ככה בדיוק החילונים מדברים על חרדים. מאמללים את הילדים שלהם, משלמים על כשרות בד"ץ במקום רבנות ולתת לילד עוד חוג. הנשים המסכנות יולדות כל הזמן ואין להן זמן לנשום. אפשר ללמוד מהם ולהעתיק במקום להמציא המצאות לבד.אין שום בעיה בחומרא שאדם לוקח על עצמו, גם אם היא מידת חסידות וגם אם היא רחוקה מדרגתו וגישתו וקולותיו בדברים שהם ספיקות של כרת וסקילה
אבל השאלה על חשבון מה זה בא, באת להחמיר ונמצאת מיקל.
המציאות היא ממש לא ככה... רוב מי שאני רואה סביבי משלם מחיר יקר של ביטול תורה, בזבוז זמן, נסיעות, אשה שמשתגעת מחוסר במוצרים וחומרי גלם, (כן אותה אישה חלשה שלא תמיד צמה בצומות, ומקצרת ומדלגת על תפילות), ילדים שלא מקבלים תמיד כל מה שהם זקוקים
אני לא מדבר על לחם ולחמניות ועל הקמח עצמו (שזה בעיה של כמה ימים) אני מדבר על רשימה של מוצרי יסוד שיש שם חשש על איזה מרכיב שהוא ספק "מעמיד" שנמכר לגוי.
בזה אני חושב שאנשים איבדו קצת את הכיוון.
אבל מה נעשה וזה נכנס כמו עיקר הדין, שאנשים מרגישים שאוכלים חמץ וזה נתקע להם בגרון, אבל מי שעל הגדר שידע שכדאי מאוד להתייעץ עם רב.
אני אישית לא לובש תכלת ואוכל חמץ שנמכר בפסח לנוכרי,זה ספציפית, כמעט כל כל כל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים לא מחשיבים זאת כחומרא ואכמל.
האם מעצבן אותך אלו שהולכים ראש בקיר בענייני אופנה או מותגים,מותר לי לחלוק אליך?
אני אישית לא מסוגלת לראות אנשים שהולכים ראש בקיר - בלי לחשוב
זה מעצבן ובייחד עם זה מצחיק אותי מאוד! נכון אני צריכה לעבוד על המידות שלי אבל אין שום קשר לנחיתות, ההפך זה מצחיק אותי!!
כשאני רואה אנשים שמקפידים להכניס לבית מוצרים רק בהשגחת העדה החרדית, בלי לפתוח את הראש ולחשוב אפילו רגע אחת!
יצא לי להיות פעם בערב שבת בבית כזה - הבת הגדולה נשלחה למכולת לקנות דגים כי פתאום ראו שאין דגים לשבת, היא חזרה עם סלמון של הרב לנדאו - וראש המשפחה שלחה אותה חזרה לחנות להחזיר את זה כי זה לא מהעדה החרדית, ולא היה דגים לשבת!! סוגרים עיניים אין שום הלכות בתורה של סנפיר וקשקשת - יש רק דבר אחת "העדה החרדית"
אצל אותו אחד יצא פעם שאחד מהילדים אפה לשמחה משפחתית לחמניות בכמות ענקית - אחרי האפייה היא קלטה שה"שומשום" מהרב לנדאו - והוא אמר לא להביא את זה לאירוע!
איזה נחיתות יש כאן - זה מעצבן ומצחיק לראות כאלה אנשים בלי קשר לאשכול הנ"ל בכללי אני מדברת.... כי הבאתם לכאן דוגמאות אחרות
אני אנסה להסביר את 100% (גם אם לא לכך נתכוונה)האם מעצבן אותך אלו שהולכים ראש בקיר בענייני אופנה או מותגים,
אלו שמוציאים עוד אלפי שקלים בשביל לקנות עגלה מדגם מסויים כי זה מה שהולך,
או רק השומשום של המחמירים מעצבן אותך ?
לא למדתי את הסוגיא אבל מה שברור זה שכל בן אדם שראיתי שלמד את הסוגיא מיד מחמיר כיון שיש לא מעט סיבות להחמירזה ספציפית, כמעט כל כל כל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים לא מחשיבים זאת כחומרא ואכמל.
אשמח לדוגמאותלעוד המון דברים שלא החמירו רק כדי שלא יחשבו העולם שחייבים להחמיר
בדיוק על החוצפה הזו לחנך את השני שהקפדה מסוימת נובעת מ"חוסר פרופורציה", והקפדה אחרת היא בכלל "פוליטיקה" או "על חשבון בני הבית" - כתב @גימפעל שלרוב זה נובע מנחיתיות, וכמה מן המקלים הכאובים, לפי הענין מנסים לתייג אותה בצורה שלא תיגע אליהם חלילה.אני אנסה להסביר את 100% (גם אם לא לכך נתכוונה)
בתורה יש הלכה של בל תוסיף ובל תגרע משום שכשאתה מדבר בשם התורה אתה חייב שבעתיים להזהר את כביכול מגלה פנים בתורה ואוי לך אם זה לא כהלכה אז אם אתה מחמיר בתור סייג והרחקה כדי לקשוט עצמך במותר לך לעצמך בלבד ולא מורה כך לאחרים בתור הלכה - לחיי בתנאי שזה לא יבוא על חשבון אחרים שזה לא יבוא על חשבון שאר מצוות בטח לא למצוא עצמך בלי דגים לשבת... צריך מאוד להזהר שהחומרא לא תבוא על חשבון הלכה אחרת מציאות זו לא קיימת כשהוא קונה עגלת בוגבו... משום שברור לו שאין הלכה כזו אם לא יהדר בשאר מצוות זה משום שהוא אינו בדרגה הרוחנית הזו וגם בלא"ה הוא לא היה מהדר אחריה
זאת ועוד
הרבה פעמים שחומרות כגון השגחות וכו' הם יותר ענינים פוליטיים שיוצרים פירוד בציבור ולא דווקא כונה לש"ש איך יתכן שישנם ציבורים שדוקא שארית הם אינם אוכלים כי לדעתם זה לא מספיק כשר ויש ציבורים שדוקא לנדא זה טרף כי הסבא היה חבדניק וזה שחיטת מומר חומרא שבאה שלא מתוך חשש אמיתי אלא חשש פוליטי לא רוצה לומר מה חושבים ע"ז שם למעלה
בקיצור "עולם הפוך"
עוד יהיו הרבה הפתעות שם למעלה נקוה שיהיו רק הפתעות טובות ושמחות
באהבה
כל מיני חומרות שיוצאים על התפיליןאשמח לדוגמאות
גדולים וטובים ממני וממך צעקו על זה אז תקרא להם חוצפנים ??? חלילהבדיוק על החוצפה הזו לחנך את השני שהקפדה מסוימת נובעת מ"חוסר פרופורציה", והקפדה אחרת היא בכלל "פוליטיקה" - כתב @גימפל שלרוב זה נובע מנחיתיות, וכמה מן המקלים הכאובים, לפי הענין מנסים לתייג אותה בצורה שלא תיגע אליהם חלילה.
אני מחפש דבר שכל הגדולים מכל העדות והחוגים והעדות לא "מחמירים" למרות שחושבים שכך ראוי.כל מיני חומרות שיוצאים על התפילין
הרב עובדיה יוסף בענין הגנרטורים
הם לא הורו לאיסור על חמץ שנמכר לגוי כדין, וראו בזה חומרא שאינה שווה לכל נפש.והשמרנים יותר כמו הרב אחישיב הרב שטטימנן ר' חיים ור' גרשון ור' דוב וכו' לא אכלו נטחן לפני הפסח ולא לבשו תכלת
אני עכ"פ לא יותר חכם מהם!!!!
משא"כ הם לא ראו בתכלת אפי' לא חומרא כמו זה!!!!הם לא הורו לאיסור על חמץ שנמכר לגוי כדין, וראו בזה חומרא שאינה שווה לכל נפש.
הדיון הופך יותר ויותר מתאים ל"פורום לתורה" ולא לכאןמשא"כ הם לא ראו בתכלת אפי' לא חומרא כמו זה!!!!
זה לא מציאותי שעד פסח אני אופה הכל לבד, באירועים שגם ככה אין הרבהזה לא קשה זה לא מציאותי
גנרטור בשבתאני מחפש דבר שכל הגדולים מכל העדות והחוגים והעדות לא "מחמירים" למרות שחושבים שכך ראוי.
ידוע לי על חסידות ויזניץ שלפי שיטתם אין צורך להקפיד על גנרטורגנרטור בשבת
גם לפי ויזניץ ראוי להשתמש לכתחילה בגנרטור אבל לא הקפידו ע"כידוע לי על חסידות ויזניץ שלפי שיטתם אין צורך להקפיד על גנרטור
ורק בגלל החזון איש יש בבית הכנסת גנרטור
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: