עכשיו נדבר רציני רגע.
הטענה שאתה טוען כרגע היא דמגוגיה.
אתה מכנה את החומרא שאתה נוהג בה ׳איסור חמץ שעבר עליו הפסח׳ בזמן ששנינו יודעים, וכבר הוזכר כאן לא פעם ולא פעמיים שאין כאן איסור דרבנן וגם לא סרך איסור אלא רק חומרא רחוקה שלא לסמוך על מכירת החמץ לגוי.
עכשיו, כל עוד הסכמת שזו חומרא רחוקה, אלא שטענת שראוי להחזיק בה - ניחא. הדיון בינינו היה בעיקר למטרת שעשוע, והשתדלתי לשמור בו על רוח טובה למרות הביקורת.
אבל כשאתה מכנה את זה ׳תקנת חז״ל בעניין חמץ שעבר עליו הפסח׳, זה קצת צורם.
בכ״א, תסביר לי בבקשה, מה שונה החומרא שלא לסמוך על מכירת חמץ, חומרא שקשה למצוא לה מקור אמיתי מהימן ומקובל, מן החומרא שנוהגים מקצת בני אדם לחשוש לספק עשה דאורייתא ולהטיל פתיל תכלת על כנפי בגדיהם לדורותם? הלא בגמרא מבואר שמי שיכול ליתן תכלת ואינו נותן - נענש. וכי גרע עונש זה על ביטול מצוות עשה מה״ת, שבו אתה לא חושש לאותן דעות הסוברות שיש תכלת, מאיסור דרבנן שבו חיישת ליחידאה?
ושוב, אני יוצא מנקודת הנחה ששתיהן חומרות. אבל אתה המחלק ביניהן, מנא לך?
ג.נ. בטרם תתייגני, להוי ידוע שאני איני מחזיק באף אחת מן החומרות הנזכרות לעיל על ידי. הטיעונים שאני מעלה אינם מהווים גילוי דעת באיזה מן הנושאים, ואין תכליתם אלא לשם ויכוח גרידא.