מידע שימושי נטחן לאחר הפסח ? לא בדיוק ...

מצב
הנושא נעול.

גימפעל

משתמש מקצוען
אני אנסה להסביר את 100% (גם אם לא לכך נתכוונה)
בתורה יש הלכה של בל תוסיף ובל תגרע משום שכשאתה מדבר בשם התורה אתה חייב שבעתיים להזהר את כביכול מגלה פנים בתורה ואוי לך אם זה לא כהלכה אז אם אתה מחמיר בתור סייג והרחקה כדי לקשוט עצמך במותר לך לעצמך בלבד ולא מורה כך לאחרים בתור הלכה - לחיי בתנאי שזה לא יבוא על חשבון אחרים שזה לא יבוא על חשבון שאר מצוות בטח לא למצוא עצמך בלי דגים לשבת... צריך מאוד להזהר שהחומרא לא תבוא על חשבון הלכה אחרת מציאות זו לא קיימת כשהוא קונה עגלת בוגבו... משום שברור לו שאין הלכה כזו אם לא יהדר בשאר מצוות זה משום שהוא אינו בדרגה הרוחנית הזו וגם בלא"ה הוא לא היה מהדר אחריה
זאת ועוד
הרבה פעמים שחומרות כגון השגחות וכו' הם יותר ענינים פוליטיים שיוצרים פירוד בציבור ולא דווקא כונה לש"ש איך יתכן שישנם ציבורים שדוקא שארית הם אינם אוכלים כי לדעתם זה לא מספיק כשר ויש ציבורים שדוקא לנדא זה טרף כי הסבא היה חבדניק וזה שחיטת מומר חומרא שבאה שלא מתוך חשש אמיתי אלא חשש פוליטי לא רוצה לומר מה חושבים ע"ז שם למעלה
בקיצור "עולם הפוך"
עוד יהיו הרבה הפתעות שם למעלה נקוה שיהיו רק הפתעות טובות ושמחות
באהבה
מה שהבנתי שאלו שסומכים על מכירת חמץ הם לא מקילים רק הם מחמירים בבל תוסיף, (וואו, איזה נחיתות)
אבל לשיטתך למה לא מתעצבנים על החומרא הזאת שחוגרת מכל פרופורציה.
 
מה שהבנתי שאלו שסומכים על מכירת חמץ הם לא מקילים רק הם מחמירים בבל תוסיף, (וואו, איזה נחיתות)
אבל לשיטתך למה לא מתעצבנים על החומרא הזאת שחוגרת מכל פרופורציה.
סלח לי, אני לא יודע על איזה נחיתות אתה מדבר אני יותר רואה כאן רדידות מחשבתית כי מה שהבנת לא הבנת כלום, ניסיתי קצת לרדת לעומקם של דברים ולהסביר שהלכה היא לא שטח הפקר וכל דכפין ייתי ויחמיר או יקל - בוידוי של רבינו ניסים גאון אנו מתוודים את אשר הקלת החמרתי ואת אשר החמרת הקלתי בחדא מחתא , ניסיתי לומר שחומרא היא לא תמיד המפלט הבטוח לכל בעיה הלכתית, ניסיתי להדגיש שלפעמים חומרא באה על חשבון השני עי' ערך רבי ישראל סלנטר זצ"ל שלא החמיר במים יותר מן הנדרש בנט"י שלא יהיה על חשבון העוזרת בית, או לדוגמא הגרש"ז אויערבאך זצ"ל שלא החמיר בשתי אילנות או בפרחים יפים יותר שיש בחצר הסמוכה "רק" כי האלמנה שבחצירה היה מברך היה לה נח"ר מכך ניסיתי וניסיתי אך כנראה אין למי לא בגלל היכולת השכלית אלא כי כנראה יותר נחמד לקבל פוסט מתלוצץ ומגדף חסר רמה כבשסופו פרצוף חחח
אם זו הרמה תהיו בריאים... רק אל תקראו לזה "חומרות"
 
נערך לאחרונה ב:

גימפעל

משתמש מקצוען
סלח לי, אני לא יודע על איזה נחיתות אתה מדבר אני יותר רואה כאן רדידות מחשבתית כי מה שהבנת לא הבנת כלום, ניסיתי קצת לרדת לעומקם של דברים ולהסביר שהלכה היא לא שטח הפקר וכל דכפין ייתי ויחמיר או יקל - בוידוי של רבינו ניסים גאון אנו מתוודים את אשר הקלת החמרתי ואת אשר החמרת הקלתי בחדא מחתא , ניסיתי לומר שחומרא היא לא תמיד המפלט הבטוח לכל בעיה הלכתית, ניסיתי להדגיש שלפעמים חומרא באה על חשבון השני עי' ערך רבי ישראל סלנטר זצ"ל שלא החמיר במים יותר מן הנדרש בנט"י שלא יהיה על חשבון העוזרת בית, או לדוגמא הגרש"ז אויערבאך זצ"ל שלא החמיר בשתי אילנות או בפרחים יפים יותר שיש בחצר הסמוכה "רק" כי האלמנה שבחצירה היה מברך היה לה נח"ר מכך ניסיתי וניסיתי אך כנראה אין למי לא בגלל היכולת השכלית אלא כי כנראה יותר נחמד לקבל פוסט מתלוצץ ומגדף חסר רמה כבשסופו פרצוף חחח
אם זו הרמה תהיו בריאים... רק אל תקראו לזה "חומרות"
למה אתה כועס ?
אני מחמיר בלדון לכף זכות,
אבל קח את הסיפור שהבאת מהגר"י סלנטר זצקו"ל, האם בגלל העוזרת בית הוא הפסיק לגמרי להחמיר בנט"י, או שבעם בספיציפית הוא לא החמיר יותר מידי ?
 
למה אתה כועס ?
אני מחמיר בלדון לכף זכות,
אבל קח את הסיפור שהבאת מהגר"י סלנטר זצקו"ל, האם בגלל העוזרת בית הוא הפסיק לגמרי להחמיר בנט"י, או שבעם בספיציפית הוא לא החמיר יותר מידי ?
אני לא כועס גם לא נפגע אני רק מיצר
אחזור שוב על דברי:
חומרא
- חומרא שאינה בגדר ההלכה זה טוב זה נחמד זה מצויין זה אפילו מאוד מראה על יר"ש אבל
לא להציג את זה כאילו כך היא ההלכה לא לעצמו ובטח לא עוד לדרוש זאת מאחרים לעשות זאת רצונך להחמיר אשריך (גם אני מחמיר ב"נ ב"ה בהרבה דברים) אבל אל תסתכל על אחרים כ"חוצפנים" או כ"נחיתים" חומרא כזו שנובעת ממניעים אלו אינה לש"ש ולא זה רצון ה' עי' מס"י וקצר המצע.
- חומרא אסור שתבוא על חשבון מישהו אחר או משהו אחר או מצוה או הידור אחר
- חומרא יש גם חומרא בבין אדם לחבירו גם שם צריך להחמיר ואולי אף יותר...
- חומרא אם היא מביאה ההיפך שמחה אלא לחצים ונערווים ועצבנות יתירה כולל על הסובבים אותו אינה עבודת ה' צריך לבדוק את המניעים אליה
אם היית מעיין קצת יותר בריש דברי היית מבין זאת שם שלכך כוונתי רק שכנראה היית ממהר להשיב
בברכה ובידידות רבה
 

גימפעל

משתמש מקצוען
אני לא כועס גם לא נפגע אני רק מיצר
אחזור שוב על דברי:
חומרא
- חומרא שאינה בגדר ההלכה זה טוב זה נחמד זה מצויין זה אפילו מאוד מראה על יר"ש אבל
לא להציג את זה כאילו כך היא ההלכה לא לעצמו ובטח לא עוד לדרוש זאת מאחרים לעשות זאת רצונך להחמיר אשריך (גם אני מחמיר ב"נ ב"ה בהרבה דברים) אבל אל תסתכל על אחרים כ"חוצפנים" או כ"נחיתים" חומרא כזו שנובעת ממניעים אלו אינה לש"ש ולא זה רצון ה' עי' מס"י וקצר המצע.
- חומרא אסור שתבוא על חשבון מישהו אחר או משהו אחר או מצוה או הידור אחר
- חומרא יש גם חומרא בבין אדם לחבירו גם שם צריך להחמיר ואולי אף יותר...
- חומרא אם היא מביאה ההיפך שמחה אלא לחצים ונערווים ועצבנות יתירה כולל על הסובבים אותו אינה עבודת ה' צריך לבדוק את המניעים אליה
אם היית מעיין קצת יותר בריש דברי היית מבין זאת שם שלכך כוונתי רק שכנראה היית ממהר להשיב
בברכה ובידידות רבה
למה אתה כותב שאין לכך מקור הלכתי ?
האם הגר"א הוא לא מספיק בשבילך ?
גם בדורות האחרונים הגרי"ש אלישיב זצ"ל החמיר בכך מאוד.

ולמה אתה כותב שזה על חשבון אחרים ?
אלו שמחמירים בזה עושים זאת מלב שלם ולא כל כך קשה להתאפק מלאכול ממתקים מסויימים שאין טרי מאחרי פסח, ואת כל המוצרים הנחוצים בודקים שקוד הייצור.

למה נדמה לך שזה מביא לחצים ונערווים ועצבנות יתירה ?
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
בטח לא עוד לדרוש זאת מאחרים לעשות זאת, רצונך להחמיר אשריך.
חזור נא מראש האשכול ועד הכא, יש כאן מתקפה חד צדדית של מתנגדי ומשנאי ההקפדה על המקפידים.
לרגע לא היה ניסיון של המקפידים לשכנע או חלילה "לדרוש" מאחרים לנהוג כן. לכל היותר מיגננה.
 
לפי המחקר שעשיתי אחד המקורות לחומרא היא בקהילת בעלזא.
כשהם פתחו את ההכשר הם בנו אותו לפי החומרות שלהם, החומרה המשיכה להתגלגל,
וגם נפלה כנראה לפיתחה של פוליטיקה בין ההכשרים וכו.
משם כידוע הדרך קצרה יותר....
 

גימפעל

משתמש מקצוען
לפי המחקר שעשיתי אחד המקורות לחומרא היא בקהילת בעלזא.
כשהם פתחו את ההכשר הם בנו אותו לפי החומרות שלהם, החומרה המשיכה להתגלגל,
וגם נפלה כנראה לפיתחה של פוליטיקה בין ההכשרים וכו.
משם כידוע הדרך קצרה יותר....
אכן בעלזא נוהגים להחמיר בזה (עד שבועות) אבל כמדומני שהגר"א היה לפני בעלזא.
ונכון שהלטאים עדיין לא היו מאורגנים כקהילה ולכן בעלזא הם ראשוני המפרסמים.
 
למה אתה כותב שאין לכך מקור הלכתי ?
האם הגר"א הוא לא מספיק בשבילך ?
גם בדורות האחרונים הגרי"ש אלישיב זצ"ל החמיר בכך מאוד.

ולמה אתה כותב שזה על חשבון אחרים ?
אלו שמחמירים בזה עושים זאת מלב שלם ולא כל כך קשה להתאפק מלאכול ממתקים מסויימים שאין טרי מאחרי פסח, ואת כל המוצרים הנחוצים בודקים שקוד הייצור.

למה נדמה לך שזה מביא לחצים ונערווים ועצבנות יתירה ?
או יופי
אני שמח שסוף סוף אנחנו מגיעים לדון על המהות אם יש מקור הלכתי או לא אם זה על חשבון אחרים או לא או אם זה יוצר עצבנות או לא
ובכן כל מטרת דברי הייתה ברמה העקרונית אם אתה מסכים איתם כבר יישרנו את רוב ההדורים ביננו
על השאר אפשר להתווכח אינני בטוח שזו הבמה (עי' ערך פורום לתורה) אך בכל זאת גרגיר קטן
א. היכן דיבר מרנא הגר"א זצוק"ל על קמח שנטחן אחר הפסח ככל הידוע לי הוא דיבר על חמץ שנמכר לגוי
ב. לא אמרתי "שזה על חשבון אחרים" אלא "אם" זה על חשבון אחרים, ושוב- תדייק במה שנכתב
ג. "אלו שמחמירים וכו' למה נדמה לכך שזה מביא לחצים" כנ"ל אות ב'
 
חזור נא מראש האשכול ועד הכא, יש כאן מתקפה חד צדדית של מתנגדי ומשנאי ההקפדה על המקפידים.
לרגע לא היה ניסיון של המקפידים לשכנע או חלילה "לדרוש" מאחרים לנהוג כן. לכל היותר מיגננה.
ידידי
חזרתי על חלק מהתגובות שכנראה אליהם כיוונת אבל להיפך הייתי מציע לך אולי תחזור אתה וקרא מראש האשכול ותראה כעת את הדברים באור שונה
אולי גם מה שהם התכוונו זה לאור הדברים שאני כתבתי אולי גם הם מרגישים במגננה חשבת על זה
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
ידידי
חזרתי על חלק מהתגובות שכנראה אליהם כיוונת אבל להיפך הייתי מציע לך אולי תחזור אתה וקרא מראש האשכול ותראה כעת את הדברים באור שונה
אולי גם מה שהם התכוונו זה לאור הדברים שאני כתבתי אולי גם הם מרגישים במגננה חשבת על זה
עִיַיפְתָּ!
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אם כבר גלשנו...
היום ראיתי פריכיות אורז שכתוב מיוצר לאחר הפסח. מה הקטע? איזה חמץ זה?
 

קבצים מצורפים

  • WIN_20240502_18_13_49_Pro.jpg
    WIN_20240502_18_13_49_Pro.jpg
    KB 114 · צפיות: 34

משה שאחא

משתמש פעיל
מי שראה את המכתב שהבד"ץ הוציאו על הקמח יראה שכתוב שגם לאותם שמחמירים טחינה יבישה הקמח היום עובר זילוף קל כך שאין חשש מקווה שדיקתי בנוסח אני רק מקווה שלא תבוא חומרא של נקצר לאחר הפסח
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לפי המחקר שעשיתי אחד המקורות לחומרא היא בקהילת בעלזא.
כשהם פתחו את ההכשר הם בנו אותו לפי החומרות שלהם, החומרה המשיכה להתגלגל,
וגם נפלה כנראה לפיתחה של פוליטיקה בין ההכשרים וכו.
משם כידוע הדרך קצרה יותר....
מחקר??? קלישאה ידועה הרבה שנים מה לעשות שסבי ז"ל החמיר בזה הרבה מאוד שנים לפני שקם ההכשר הזה
א. היכן דיבר מרנא הגר"א זצוק"ל על קמח שנטחן אחר הפסח ככל הידוע לי הוא דיבר על חמץ שנמכר לגוי
הובא במעשה רב

קפא​

אחר הפסח אין ליקח מן השוק מה שאופין מקמח של ישראל ומשמרים ויי"ש ושכר של ישראל כי המכירה גרוע ע"כ לא יקנה רק שיהא משל א"י או הקמח של ישראל אם אינו לתותח ויי"ש ושכר של ישראל לא ישתה עד שיעשה מחדש:
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
מי שראה את המכתב שהבד"ץ הוציאו על הקמח יראה שכתוב שגם לאותם שמחמירים טחינה יבישה הקמח היום עובר זילוף קל כך שאין חשש
מי שראה את מכתבו של הגר"י אפרתי ביתד ביום שלישי השבוע, ראה שכיום, אחרי הזילוף הקל, הגרגרים עוברים למיכל גדול כשהם רטובים, ושוהים שם 24 שעות לפחות, כדי להגדיל את נפחם, ובזמן הזה בוודאות כל הגרגרים נרטבים היטב מבפנים וקרוב לודאי שמחמיצים.
ואני מוסיף את ששמעתי ממשגיח שמשגיח בטחנות מטעם העדה"ח, שבמיכלים אלו מודדים כל העת את רמת הלחות, וכשאין מספיק לחות, מוסיפים לגרגרים עוד מים.
המומחים אומרים שזה הרבה יותר גרוע ממה שדיברו הפוסקים שלפנינו, שבעבר היו משרים את הגרגרים לכמה דקות באמבטיות מים, ומיד מעבירים לייבוש וטחינה.
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  104  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה