???גנרטור בשבת
יש גדול ליטאי אחד שלא מחמיר בגנרטור???
???גנרטור בשבת
מה שהבנתי שאלו שסומכים על מכירת חמץ הם לא מקילים רק הם מחמירים בבל תוסיף, (וואו, איזה נחיתות)אני אנסה להסביר את 100% (גם אם לא לכך נתכוונה)
בתורה יש הלכה של בל תוסיף ובל תגרע משום שכשאתה מדבר בשם התורה אתה חייב שבעתיים להזהר את כביכול מגלה פנים בתורה ואוי לך אם זה לא כהלכה אז אם אתה מחמיר בתור סייג והרחקה כדי לקשוט עצמך במותר לך לעצמך בלבד ולא מורה כך לאחרים בתור הלכה - לחיי בתנאי שזה לא יבוא על חשבון אחרים שזה לא יבוא על חשבון שאר מצוות בטח לא למצוא עצמך בלי דגים לשבת... צריך מאוד להזהר שהחומרא לא תבוא על חשבון הלכה אחרת מציאות זו לא קיימת כשהוא קונה עגלת בוגבו... משום שברור לו שאין הלכה כזו אם לא יהדר בשאר מצוות זה משום שהוא אינו בדרגה הרוחנית הזו וגם בלא"ה הוא לא היה מהדר אחריה
זאת ועוד
הרבה פעמים שחומרות כגון השגחות וכו' הם יותר ענינים פוליטיים שיוצרים פירוד בציבור ולא דווקא כונה לש"ש איך יתכן שישנם ציבורים שדוקא שארית הם אינם אוכלים כי לדעתם זה לא מספיק כשר ויש ציבורים שדוקא לנדא זה טרף כי הסבא היה חבדניק וזה שחיטת מומר חומרא שבאה שלא מתוך חשש אמיתי אלא חשש פוליטי לא רוצה לומר מה חושבים ע"ז שם למעלה
בקיצור "עולם הפוך"
עוד יהיו הרבה הפתעות שם למעלה נקוה שיהיו רק הפתעות טובות ושמחות
באהבה
סלח לי, אני לא יודע על איזה נחיתות אתה מדבר אני יותר רואה כאן רדידות מחשבתית כי מה שהבנת לא הבנת כלום, ניסיתי קצת לרדת לעומקם של דברים ולהסביר שהלכה היא לא שטח הפקר וכל דכפין ייתי ויחמיר או יקל - בוידוי של רבינו ניסים גאון אנו מתוודים את אשר הקלת החמרתי ואת אשר החמרת הקלתי בחדא מחתא , ניסיתי לומר שחומרא היא לא תמיד המפלט הבטוח לכל בעיה הלכתית, ניסיתי להדגיש שלפעמים חומרא באה על חשבון השני עי' ערך רבי ישראל סלנטר זצ"ל שלא החמיר במים יותר מן הנדרש בנט"י שלא יהיה על חשבון העוזרת בית, או לדוגמא הגרש"ז אויערבאך זצ"ל שלא החמיר בשתי אילנות או בפרחים יפים יותר שיש בחצר הסמוכה "רק" כי האלמנה שבחצירה היה מברך היה לה נח"ר מכך ניסיתי וניסיתי אך כנראה אין למי לא בגלל היכולת השכלית אלא כי כנראה יותר נחמד לקבל פוסט מתלוצץ ומגדף חסר רמה כבשסופו פרצוף חחחמה שהבנתי שאלו שסומכים על מכירת חמץ הם לא מקילים רק הם מחמירים בבל תוסיף, (וואו, איזה נחיתות)
אבל לשיטתך למה לא מתעצבנים על החומרא הזאת שחוגרת מכל פרופורציה.
למה אתה כועס ?סלח לי, אני לא יודע על איזה נחיתות אתה מדבר אני יותר רואה כאן רדידות מחשבתית כי מה שהבנת לא הבנת כלום, ניסיתי קצת לרדת לעומקם של דברים ולהסביר שהלכה היא לא שטח הפקר וכל דכפין ייתי ויחמיר או יקל - בוידוי של רבינו ניסים גאון אנו מתוודים את אשר הקלת החמרתי ואת אשר החמרת הקלתי בחדא מחתא , ניסיתי לומר שחומרא היא לא תמיד המפלט הבטוח לכל בעיה הלכתית, ניסיתי להדגיש שלפעמים חומרא באה על חשבון השני עי' ערך רבי ישראל סלנטר זצ"ל שלא החמיר במים יותר מן הנדרש בנט"י שלא יהיה על חשבון העוזרת בית, או לדוגמא הגרש"ז אויערבאך זצ"ל שלא החמיר בשתי אילנות או בפרחים יפים יותר שיש בחצר הסמוכה "רק" כי האלמנה שבחצירה היה מברך היה לה נח"ר מכך ניסיתי וניסיתי אך כנראה אין למי לא בגלל היכולת השכלית אלא כי כנראה יותר נחמד לקבל פוסט מתלוצץ ומגדף חסר רמה כבשסופו פרצוף חחח
אם זו הרמה תהיו בריאים... רק אל תקראו לזה "חומרות"
אני לא כועס גם לא נפגע אני רק מיצרלמה אתה כועס ?
אני מחמיר בלדון לכף זכות,
אבל קח את הסיפור שהבאת מהגר"י סלנטר זצקו"ל, האם בגלל העוזרת בית הוא הפסיק לגמרי להחמיר בנט"י, או שבעם בספיציפית הוא לא החמיר יותר מידי ?
למה אתה כותב שאין לכך מקור הלכתי ?אני לא כועס גם לא נפגע אני רק מיצר
אחזור שוב על דברי:
חומרא
- חומרא שאינה בגדר ההלכה זה טוב זה נחמד זה מצויין זה אפילו מאוד מראה על יר"ש אבל
לא להציג את זה כאילו כך היא ההלכה לא לעצמו ובטח לא עוד לדרוש זאת מאחרים לעשות זאת רצונך להחמיר אשריך (גם אני מחמיר ב"נ ב"ה בהרבה דברים) אבל אל תסתכל על אחרים כ"חוצפנים" או כ"נחיתים" חומרא כזו שנובעת ממניעים אלו אינה לש"ש ולא זה רצון ה' עי' מס"י וקצר המצע.
- חומרא אסור שתבוא על חשבון מישהו אחר או משהו אחר או מצוה או הידור אחר
- חומרא יש גם חומרא בבין אדם לחבירו גם שם צריך להחמיר ואולי אף יותר...
- חומרא אם היא מביאה ההיפך שמחה אלא לחצים ונערווים ועצבנות יתירה כולל על הסובבים אותו אינה עבודת ה' צריך לבדוק את המניעים אליה
אם היית מעיין קצת יותר בריש דברי היית מבין זאת שם שלכך כוונתי רק שכנראה היית ממהר להשיב
בברכה ובידידות רבה
חזור נא מראש האשכול ועד הכא, יש כאן מתקפה חד צדדית של מתנגדי ומשנאי ההקפדה על המקפידים.בטח לא עוד לדרוש זאת מאחרים לעשות זאת, רצונך להחמיר אשריך.
אכן בעלזא נוהגים להחמיר בזה (עד שבועות) אבל כמדומני שהגר"א היה לפני בעלזא.לפי המחקר שעשיתי אחד המקורות לחומרא היא בקהילת בעלזא.
כשהם פתחו את ההכשר הם בנו אותו לפי החומרות שלהם, החומרה המשיכה להתגלגל,
וגם נפלה כנראה לפיתחה של פוליטיקה בין ההכשרים וכו.
משם כידוע הדרך קצרה יותר....
או יופילמה אתה כותב שאין לכך מקור הלכתי ?
האם הגר"א הוא לא מספיק בשבילך ?
גם בדורות האחרונים הגרי"ש אלישיב זצ"ל החמיר בכך מאוד.
ולמה אתה כותב שזה על חשבון אחרים ?
אלו שמחמירים בזה עושים זאת מלב שלם ולא כל כך קשה להתאפק מלאכול ממתקים מסויימים שאין טרי מאחרי פסח, ואת כל המוצרים הנחוצים בודקים שקוד הייצור.
למה נדמה לך שזה מביא לחצים ונערווים ועצבנות יתירה ?
ידידיחזור נא מראש האשכול ועד הכא, יש כאן מתקפה חד צדדית של מתנגדי ומשנאי ההקפדה על המקפידים.
לרגע לא היה ניסיון של המקפידים לשכנע או חלילה "לדרוש" מאחרים לנהוג כן. לכל היותר מיגננה.
עִיַיפְתָּ!ידידי
חזרתי על חלק מהתגובות שכנראה אליהם כיוונת אבל להיפך הייתי מציע לך אולי תחזור אתה וקרא מראש האשכול ותראה כעת את הדברים באור שונה
אולי גם מה שהם התכוונו זה לאור הדברים שאני כתבתי אולי גם הם מרגישים במגננה חשבת על זה
מה רצית לחלק כאן ?א. היכן דיבר מרנא הגר"א זצוק"ל על קמח שנטחן אחר הפסח ככל הידוע לי הוא דיבר על חמץ שנמכר לגוי
מחקר??? קלישאה ידועה הרבה שנים מה לעשות שסבי ז"ל החמיר בזה הרבה מאוד שנים לפני שקם ההכשר הזהלפי המחקר שעשיתי אחד המקורות לחומרא היא בקהילת בעלזא.
כשהם פתחו את ההכשר הם בנו אותו לפי החומרות שלהם, החומרה המשיכה להתגלגל,
וגם נפלה כנראה לפיתחה של פוליטיקה בין ההכשרים וכו.
משם כידוע הדרך קצרה יותר....
הובא במעשה רבא. היכן דיבר מרנא הגר"א זצוק"ל על קמח שנטחן אחר הפסח ככל הידוע לי הוא דיבר על חמץ שנמכר לגוי
מי שראה את מכתבו של הגר"י אפרתי ביתד ביום שלישי השבוע, ראה שכיום, אחרי הזילוף הקל, הגרגרים עוברים למיכל גדול כשהם רטובים, ושוהים שם 24 שעות לפחות, כדי להגדיל את נפחם, ובזמן הזה בוודאות כל הגרגרים נרטבים היטב מבפנים וקרוב לודאי שמחמיצים.מי שראה את המכתב שהבד"ץ הוציאו על הקמח יראה שכתוב שגם לאותם שמחמירים טחינה יבישה הקמח היום עובר זילוף קל כך שאין חשש
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: