תעמוד, וזה מצויין.ככה אתה חושב. אני על משמרתי אעמודה
רק תלמד קודם את הנתונים.
אין לי ענין להתנצח וזה לא פורום הלכתי, אבל אם תעמיק בספרי ההלכה, ולא בעלונים של משגיחי כשרות תגלה כמה דברים שלא ידעת בנושא של קנס חכמים בחמשעה"פ.
תעמוד, וזה מצויין.ככה אתה חושב. אני על משמרתי אעמודה
נו, הרב אלישיב חשב אחרת, זכותו.כיוון שאם הוא לא יתרצה יאסרו את כל התוצרת שלו והם יפסידו הרבה יותר הם וודאי מתרצים וחוץ מזה הם חתמו ודברים שבלב אינם דברים לבטל המכירה
אוקי אבל רוב הפוסקים היתרו לכתחילהנו, הרב אלישיב חשב אחרת, זכותו.
ומפני מעשה שהיה.
בכיףאוקי אבל רוב הפוסקים היתרו לכתחילה
אם תעמיק ב:אם מי אתה מדבר, תבין שזה לא הבן אדם.. בכלל לא...ולא בעלונים של משגיחי כשרות
בלת"קוסתם ככה נטחן זה כזו חומרא רחוקה שזה כבר נשמע ממש כמו לעשר מלח הרי כל מומחי הכשרות אומרים שקמח רגיל הוא לא חמץ והוא לא יכול להחמיץ מהתזה קלה של מים והרי אם לא היה קמח שמור למצות כתוב במ''ב שהיו משתמשים עם הקמח הזה למצות לבוא ולהחמיר על זה? פשוט נשגב מבינתי
תשובה לא נכונה, ומקוממתוחוץ מזה למי שמתיר לעצמו לקחת משכנתה יכול בלב שקט לאכול חמץ מכור
למה זה מפריע לך ?לא זלזלתי. רק הבעתי את דעתי, שזה נראה לי מוגזם להרחיק נדוד עד כדי כך.
בסופו של דבר, אדם מוגבל במאמצים שהוא מסוגל לעשות.
בתפיסה שלי, כאשר הופכים דבר למרכזי כל-כך בחיים ומשקיעים בו הרבה, פעמים שהפרופורציות נעלמות, והמאמצים שיכולים היו להיות מנותבים עבור עניינים חשובים יותר, מתבזבזים במקום שאין צריך אותם כל--כך.
לכן שאלתי על חומרות אחרות, שלפחות אחת מהן - היא בוודאי חומרא ראויה לכל אדם מישראל.
הסתקרנתי האם מדובר בהלך רוח של מחמיר, שמשקיע מאמצים רבים בדקדוק ההלכה בכל מקום, או בבחירה שרירותית אקראית של חומרא אחת מתוך אינספור, בלי נימוק משכנע מדוע זכתה דווקא אותה חומרא לגדולה, ולהפיכתה לדבר מרכזי בחיים כמו שתואר כאן.
את התשובה נראה לי שקיבלתי.
תשובה לא נכונה, ומקוממת
בלי משכנתא הוא לא יכול להסתדר
אבל פה זה חומרא שבנ"א אומר לך שהוא רוצה ויכול להחמיר מה מציק לך כ"כ.
סוף סוף - קול שפוי ומכובד.אין שום בעיה בחומרא שאדם לוקח על עצמו, גם אם היא מידת חסידות וגם אם היא רחוקה מדרגתו וגישתו וקולותיו בדברים שהם ספיקות של כרת וסקילה
אבל השאלה על חשבון מה זה בא, באת להחמיר ונמצאת מיקל.
המציאות היא ממש לא ככה... רוב מי שאני רואה סביבי משלם מחיר יקר של ביטול תורה, בזבוז זמן, נסיעות, אשה שמשתגעת מחוסר במוצרים וחומרי גלם, (כן אותה אישה חלשה שלא תמיד צמה בצומות, ומקצרת ומדלגת על תפילות), ילדים שלא מקבלים תמיד כל מה שהם זקוקים
אני לא מדבר על לחם ולחמניות ועל הקמח עצמו (שזה בעיה של כמה ימים) אני מדבר על רשימה של מוצרי יסוד שיש שם חשש על איזה מרכיב שהוא ספק "מעמיד" שנמכר לגוי.
בזה אני חושב שאנשים איבדו קצת את הכיוון.
אבל מה נעשה וזה נכנס כמו עיקר הדין, שאנשים מרגישים שאוכלים חמץ וזה נתקע להם בגרון, אבל מי שעל הגדר שידע שכדאי מאוד להתייעץ עם רב.
אהה אז זה נובע ממדות טובות של רחמנות על האישה והילדיםאין שום בעיה בחומרא שאדם לוקח על עצמו, גם אם היא מידת חסידות וגם אם היא רחוקה מדרגתו וגישתו וקולותיו בדברים שהם ספיקות של כרת וסקילה
אבל השאלה על חשבון מה זה בא, באת להחמיר ונמצאת מיקל.
המציאות היא ממש לא ככה... רוב מי שאני רואה סביבי משלם מחיר יקר של ביטול תורה, בזבוז זמן, נסיעות, אשה שמשתגעת מחוסר במוצרים וחומרי גלם, (כן אותה אישה חלשה שלא תמיד צמה בצומות, ומקצרת ומדלגת על תפילות), ילדים שלא מקבלים תמיד כל מה שהם זקוקים
אני לא מדבר על לחם ולחמניות ועל הקמח עצמו (שזה בעיה של כמה ימים) אני מדבר על רשימה של מוצרי יסוד שיש שם חשש על איזה מרכיב שהוא ספק "מעמיד" שנמכר לגוי.
בזה אני חושב שאנשים איבדו קצת את הכיוון.
אבל מה נעשה וזה נכנס כמו עיקר הדין, שאנשים מרגישים שאוכלים חמץ וזה נתקע להם בגרון, אבל מי שעל הגדר שידע שכדאי מאוד להתייעץ עם רב.
מכירה חמץ היא דבר ברור וזה לא חמץ שעבר עליו הפסח וזו חומרהאז אם כנה התעניינותך, להלן תשובתי:
כן, מי שמקפיד על תקנת חז"ל באיסור חמץ שעבר עליו הפסח (שים לב, לא חומרא), בד"כ מקפיד גם על זמן ר"ת, בודאי בדאו'.
הוא בד"כ לא מקפיד על תפילין דר"ת, אחר שהשו"ע פסק שאנשים רגילים לא יחמירו בזה, והוא גם בד"כ לא שם פתיל תכלת, כי התכלת נגנזה מאיתנו, והוא אפילו קצת מצטער ע"כ.
זו ממש לא קולא@קצינלנבויגן וכו'
אינני רוצה להתדיין הלכתית בניגוד לכללים
רק מפריע לי המינוח "חומרא"
זה לא בדיוק "חומרא"
אלא האמת היא: שבחמץ גמור [לא קמח] לסמוך על מכירות המפעלים, ובנוסף, לתלות שהחמץ שכעת בחנות, נמכר כדין ובגמירות דעת, כל זה בגדר "קולא".
ולא כולם סומכים על הקולא הזו.
מעתה, במקום "אתה מחמיר" אמור: "אתה לא מקל".
כל אחד יכול להיכשל כל מי ששכל בראש בודק נאפה/נטחן בחנויות נוחות והדומים להםאכן מכירה של חנות אינה דומה למכירה של מפעלים שמוטלת בשאלות . ולעולם אי אפשר לדעת באיזה משאית או מחסן זה היה, אפילו רגע אחד בפסח.
אגב, התוצאה מהמכירות הסיטונאיות לגוי היא, שהאיסור הזה שקע בתהום הנשיה, והרבה חרדים ויראים עלולים להכשל בכל מיני חנויות כמו חנויות נוחות בתחנות דלק וכד', או מכונות ממתקים, וכיו"ב, שלא ראיתי שטורחים לברר אם היתה מכירה, וע"י מי, גם לא עד שבועות.
לעניות דעתי, מי שמקפיד על נאפה, הוא בוודאי לא נכשל בחמץ שלא נמכר כלל, אבל מי שלא מקפיד על נאפה עלול להכשל בשוגג בחמץ שלא נמכר כלל.
חברים כנסו לפורפוציה חמץ שהיה מכור לגוי זה לא חמץ שעבר עליו הפסחנו, אז מה, אז בגלל הסיפור הזה נוריד את הכיפה? נמחק את איסור חז"ל לאכול חמץ שעבר עליו הפסח?
אני אישית מכבד ואהוב כל יהודי באשר הוא יהודישוב דייקת.
ועם כל זה המיעוט ממשיך לכבד ולאהוב את הרוב.
צודק בחוברת של הבד"ץ כתוב שיש חשש חמץ בגלידותכן, בסירופ מייפל/שוקולד.
כבודו מברך ׳וצונו׳ על חבישת כיפה?גם ספירת העומר זה דרבנן וגם הכיפה שעל ראשך ותפילה ונר חנוכה ועוד
ועל כולם מברכים וציונו
על מנת שדבריי יובנו כהלכה, אסביר אותן מעט יותר, ואסכם אותן בנימה עניינית.מצטרף לקודמי.
אין כוונתי להיכנס לדיון הלכתי, למרות שבוער לי לענות לך על תכלת שיש בזה חשש בל תוסיף, ושלא אומרים ספיקא דאורייתא לחומרא היכא שלא נצא מידי ספק גם אם נחמיר, ועוד תשובות למכביר שענו כל גדולי הפוסקים שסרבו לנהוג חומרא זו..
רק מבקש להבהיר את דברי, שלו מדובר במכירה כדת וכדין, אין ספק שמדובר בחומרא בעלמא. ואז הבוחר יבחר אם לנהוג אותה.
במצב הנוכחי, שלמרות התיקונים [הנחוצים] אין לשטר מכירת חמץ תוקף חוקי, ויש בעיה בגמירות דעת של אחינו התועים, חוששים רבים וטובים להתייחס לחמץ כחמץ שעבר עליו הפסח [והם עדיין מיעוט, ומכבדים ואוהבים את הרוב שלא חושש לכך...].
וכבר ציטטו לעיל מהגאון ז"ל במעשה רב כדברים הללו.
ממש לא חשוב לי להראות לכולם שאני לא מחמיר אלא בנ"א כתב פה "מלחיץ",
זה נשמע מינימום דאורייתא בסקילה לכן הבהרתי.
כל הענין של "נאפה" "נטחן" לאחר הפסח זו הוראה של ההכשר ביחד עם חותמת ההכשרמי שמחמיר בנושא חייב לבדוק תקופה ארוכה מאוד
(בעייני הסיבה שהחברות הגדולות כותבות שזה נאפה לאחר הפסח הוא גימיק שיווקי בלבד שהחרדים יקנו מהם!)
הובנת היטב.מקווה שהובנתי
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: