הבה נעשה את זה פשוט;תבין אני רק אומר שאין "גאון" שמתייחס לקמח שלנו שנטחן קודם פסח בניגוד ל-גימפל כמדומני שנראה שברור לו שכן
גם לגאון ז"ל וגם לגימפעל שליט"א ברור שאם יש קמח מחיטה לתותה, הרי שדינו כחמץ. ואם לא סומכים על המכירה, הרי שדינו כחמץ שעבר עליו הפסח.
ואם החיטה שלנו היום לתותה [נתון לדיון בין הפוסקים], הרי היא קרוב לודאי חמץ, ולהמקפידים שלא לאכול חמץ שנמכר, דין כל הקמח שנטחן לפני הפסח, כחמץ שעבר עליו הפסח.
זהו על רגל אחת ההסבר להקפדה על נטחן לאחר הפסח [לגבי הקמח בכל אופן].
לרגע חשבתי שהכרעת במחלוקת הפוסקים האם התהליך של היום נחשב ללתיתה או לא, ואור חדש הגיה עלינו. אבל מתברר שלא.