דרוש מידע מתי ניגמל ממכירות ה"חסד"

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
כאחד המסתובב ומעורב בשנים האחרונות בניהול מכירות גדולות וקטנות בכל השנה ובעיקר בערבי חגים [אדגיש כי אינני מנהל כזו מכירה כלל, ואין לי שום אחוזי רווח באף מכירה, אבל מתוקף משרתי אני כן מעורב בפרטים הכי קטנים בכמה וכמה מכירות ביניהם גם גדולות מאד שהוזכרו כאן], ומצד שני אני גם אחד שקונה באופן קבוע במכירות ולא בסופרים, ולכן אני רואה צורך להגיב על כל הנכתב כאן באריכות רבה ונפלאה אך לעיתים כואבת. כמובן אני כותב את דעתי האישית, ויתכן שאני טועה.
(סליחה מראש על האריכות הרבה)
יש כאן הרבה טענות על הזלזול במכירות השונות בעיקר בערבי חגים כמו פסח כלפי הלקוחות, אכן זה כך, אבל אני רואה את זה גם מהצד השני של בעל המכירה שהוא בא בעצם להרוויח (לפחות ברוב המכירות, אך באמת לא בכולם) וכל דבר כזה עושה לו נזק גדול כמובן, ולכן הוא משתדל שלא יחסרו מוצרים (הוא הרי מרויח על כל מוצר, והוא רוצה שיהיה לו שם טוב מול המתחרים) וכן לעמוד בזמני האספקה, וכן במחירים טובים ויחס אישי והוגן, הם מנסים לעמוד ביכולות מערכת המכירות הטלפונית ולעיתים גם במייל ובאתר, ומשקיעים בזה המון כסף (מידיעה ברורה!!!), ולפעמים הם גם קורסים מאלפי לקוחות במקביל (בדרך כלל ביום יומיים האחרונים), גם כל הודעה טלפונית שהם שולחים עולה להם סכום כסף לא מועט, יש מכירות שישלמו רק על ההודעות הרבות של 'הגיעו המוצרים' 'מי שהיה חסר לו...' וכו' וכו' עשרות אלפי שקלים, לפעמים הם גם משקיעים בשלוחת שירות לקוחות מסודרת עם מענה יעיל.
אבל מה לעשות שבדרך כלל (ושוב, בלי הכללות כלל) בעלי המכירות אינם אנשים עם יכולת של חשיבה ואסטרטגיות מכירה כמו בחנויות מסודרות וברשתות הגדולות, ולכן יש להם המון פאשלות שלא ברצונם!!! זה לא בא מזלזול (הם אנשים טובים ולעיתים גם אנשי תורה ות"ח, כן, כן!) אבל זה קורה להם המון, הם אנשים שיודעים לקנות כמויות בזול ולמכור אותם, אבל לפעמים בגלל חוסר סדר, או חוסר כוח אדם, או שיש להם כבר כוח אדם גדול אבל הוא זול שלא יודע איך להתנהג, נסיון לחסוך במקומות לא נכונים, לא יודעים לעמוד נכון מול הספקים בזמני האספקה, ניהול חשבונות לא תקין, וכו' וכו' כל אחד והבעיות שלו, הם עובדים יותר חפיף מלמעלה בלי לשים לב לדברים קטנים, וכך הם לא מסתדרים מול קהל הלקוחות והכל מתהפך עליהם ונהיה בלבול ובלאגן, וכך נוצר הקונפליקט הבעייתי שאנחנו רואים באשכול הזה.
לכן מה שקורה במקומות כאלו זה שיש מחירים זולים (כמובן שצריך לדעת שלא תמיד הם כ"כ זולים, ואכהמ"ל), ובדרך כלל גם קרוב לבית ולכן אנחנו קונים שם, אבל בשעת האפס של ערב החג צצים המון בעיות כגון, חוסרים במוצרים, גביות כפולות, אי מימוש זיכויים, לא יודעים מתי המכירה ופתאום מקבלים טלפון שזה עכשיו והרגע... בקיצור אנחנו הלקוחות אוכלים קש, אבל כמו שכתבתי, לרוב זה לא מגיע מזלזול אלא מהסיבות הנ"ל (זה ברור לכולם שגם מנהלי המכירות היו רוצים שהכל ילך למישרין בלי בעיות).
ולכן באמת מי שמכיר מנהלי מכירות צריך לשוב ולחדד להם את הבעיות השונות שנוצרו במכירות, בכדי שלא ישובו על קיאם, כי גם הם מפסידים וגם אנחנו מפסידים, תראו איך בתקשורת הכללית מקנאים במכירות האלו במחירים שאנחנו קונים את המוצרים (ולרוב זה באמת כך), אבל הם גם לא יודעים כמה אנחנו סובלים במכירות האלו בשעה שהם צועדים להם כמו ג'נטלמנים בסופרים וברשתות השיווק.
יש את שני הצדדים, אבל באתי רק לחדד שזה לא בא מתוך רשעות וזלזול אלא בדרך כלל זו בעיה כרונית של התנהלות אנשי הנהלת המכירות.
בתקוה שהייתי להם לפה, אולי הם לא יסכימו איתי בזה כ"כ, אבל לענ"ד זה הנכון, ואשר על כן, לקוחות שלא מתאים להם ההתנהלות הזו, עצתי להם שיפסיקו לקנות במכירות האלו ובמיוחד בערבי חגים, כי נכון לכעת עדיין לא ראיתי מכירה אחת שהכל זורם טוב, מי שזה עושה לו לא טוב עדיף שיקנה קצת יותר יקר, אבל בצורה טובה יותר לנפש שלו.
אני אישית משתדל מאד להעביר את המסרים הנכונים למנהלי המכירות שאני מכיר, העברתי להם גם את האשכול הנוכחי (זה אולי לא עושה להם טוב כעת, אבל אני משוכנע שזה יכול לעזור להם בהמשך).
דבריך נכונים אולי לגבי מכירות קטנות מקומיות ושמתקיימות לפרקים.

מכירה קבועה בסדר גודל של אחת המכירות שהוזכרו כאן, שמספקת כמות לא רחוקה מרשתות אזוריות מסויימות, (הן במחזור הכספים והן בשינוע ובלוגיסטיקה) תמימות לחשוד במנהלים בחוסר ידע ונסיון כי בצורה חובבנית המכירה הזו לא הייתה מחזיקה יותר מחצי שנה, ברור שיש כאן שימוש יומיומי במיטב יועצים ואנשי מקצוע ממגוון תחומים (כולל תחום שיווקי מניפולטיבי משומן היטב).

עכשיו, טענה לגיטימית לדרוש מנותן שירות - אתה מתפרנס ממנו אז תן שירות הוגן - הוגן לפחות כמו דרישות החוק.
חוק ''הגנת הצרכן'' נכתב וחוקק כמו שלל חוקי עבודה ומכר למיניהם שיצאו מתוך נקודת הנחה (שנכונה ברוב המקרים) שהמוכר/מעביד נמצא בנקודת כח חזקה מאוד - נקודת כח שאפילו יכולה להוביל לניצול עד הדברים הגרועים ביותר וד''ל, וגם מצד שני ישנו פיקוח על ההגבלים העסקיים כדי למנוע מונופולים (ומשום מה נעלם מכל המומחים שם הטענה הפשוטה שהועלתה כאן ''מה אכפת לך מי שלא רוצה שלא יקנה...''.

מי שמבין את הנ''ל יודע למה יש מקום נרחב לכל הטענות שנטענו כאן, ועוד נוספות.

מדובר באנשים שיודעים ומזהים מצויין את הנישה שהם יושבים בה, ואת החולשות ואת התלות של אנשים מסויימים בהם וממשים את יכולות הניצול שלהם עד תום בצורה שפלה ומבזה ומניפולטיבית, מילא אם היה רק במסגרת החוק אבל גם מתחת לזה...

בטענה הנ''ל אתה גם לא יכול לקום ולטעון על ניצול עובדות בפחות משכר מינימום ועל עושק שכר ופנסיה - אמור מעתה ''מי שלא רוצה שלא תבוא לעבוד כאן....''

ואולי אתה ואני קונים ביש או אושר עד ודומיו, אבל מחר כשיש בעיה בתחום אחר שנותני שירות מזלזלים בחובותיהם ... בקיצור צריך לא לראות רק את עצמנו.
 
נערך לאחרונה ב:

יוסי בר

משתמש פעיל
לגב ההחזרים שלא מזוכים אני ועוד רבים מצאנו פיתרון פשוט לקחת מוצר חליפי שלא הזמנו במחיר זהה, יכול להיות שזה לא הוגן בגלל שזה גורם חוסרים לאחרים אבל מה לעשות שמלכתחילה הנוהל שם הוא 'כל הקודם זוכה'.
אני לא מאמין שיש בן אדם שמתנהג כך, זה שלדעתך יש בעיה בהתנהלות המכירה זה אולי צודק, אבל מכאן ועד לקחת מוצר שבן אדם אחר הזמין ועכשיו יהיה חסר לו, עם כל העוגמת נפש שבדבר , זה בלתי מתקבל על הדעת .
 

צחית

משתמש מקצוען
אני לא מאמין שיש בן אדם שמתנהג כך, זה שלדעתך יש בעיה בהתנהלות המכירה זה אולי צודק, אבל מכאן ועד לקחת מוצר שבן אדם אחר הזמין ועכשיו יהיה חסר לו, עם כל העוגמת נפש שבדבר , זה בלתי מתקבל על הדעת .
אל תדון אדם עד שתגיע...
במיוחד שיכול להיות שמותר הלכתי
 
נערך לאחרונה ב:

יוסי בר

משתמש פעיל
אני גם לא מאמין שיש מוכרים שמתנהלים כך...
אבל מציאות זו מציאות!
מה קשור ???????????? מה אשם הלקוח המסכן שהזמין משהו ורוצה לקבל אותו בדיוק כמוך ,
עכשיו עלה לי רעיון אולי חלק מהתלונות פה מגיעות מתחנות כאלו
 

צחית

משתמש מקצוען
מה קשור ???????????? מה אשם הלקוח המסכן שהזמין משהו ורוצה לקבל אותו בדיוק כמוך ,
עכשיו עלה לי רעיון אולי חלק מהתלונות פה מגיעות מתחנות כאלו
ולמה אתה לא מזדעק
שהלקוח השני (הראשון) לא מקבל מוצרים??????????????????
מה ההבדל בין הלקוחות זה אשמת המוכר נטוווו
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
ולמה אתה לא מזדעק
שהלקוח השני (הראשון) לא מקבל מוצרים??????????????????
מה ההבדל בין הלקוחות זה אשמת המוכר נטוווו
כי אתה דופק את הלקוח השני שלא יקבל מוצר שהזמין, ממש לא את המוכר
גם לו נניח שמבחינה הלכתית זה עובר - יש כאן ממש מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך
 

שפרה פרנקל

משתמש פעיל
בעיה.
את צודקת לחלוטין!
אבל בכללי אם נותנים זיכוי באשראי יש עמלה של 5% :cry:.
תנסי לריב איתם ותספרי לי מה התוצאות.
בכללי שנותנים זיכוי באשראי - זה סיפור קצת שונה.
קנית - החזרת - אתה מזוכה במינוס - כי מישהו צריך לשלם פה עליות , והמוכר לא אמור לשאת את תוצאות החרטה שלך.
פה. זה לא בדיוק ככה. הזמנת - לא הגיע. נתקעת. מה עכשיו? תשלם על זה...
 

צחית

משתמש מקצוען
כי אתה דופק את הלקוח השני שלא יקבל מוצר שהזמין, ממש לא את המוכר
גם לו נניח שמבחינה הלכתית זה עובר - יש כאן ממש מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך
זה לא קשור לדופק אם אחד גנב לי כסף
ולעוד מישהו ואני יכול להוציא ממנו את זה ובגלל זה
לא יחזיר לשני שגנב גם ממנו אז מה הדין?
 

שפרה פרנקל

משתמש פעיל
נו זה הכי טוב אם אתם לא רוצים זיכוי
זה אומר שאתם לא רוצים לקנות שם בתקופה הקרובה
זה הכי מצוין שיש
למה זה אומר את זה?
אולי הם רוצים להמשיך לקנות בחודשים הקרובים, אבל אין להם עניין להשקיע כספים עודפים במכירה?
חדש לכם שיש ערך לתקציב?
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
זה לא קשור לדופק אם אחד גנב לי כסף
ולעוד מישהו ואני יכול להוציא ממנו את זה ובגלל זה
לא יחזיר לשני שגנב גם ממנו אז מה הדין?
אם רק הכסף עומד בעיניך את תקח מוצרים שנשארו אחרי סיום שעות המכירה, אז לכאורה נשאר רק הנידון המקורי
 

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לגב ההחזרים שלא מזוכים אני ועוד רבים מצאנו פיתרון פשוט לקחת מוצר חליפי שלא הזמנו במחיר זהה, יכול להיות שזה לא הוגן בגלל שזה גורם חוסרים לאחרים אבל מה לעשות שמלכתחילה הנוהל שם הוא 'כל הקודם זוכה'.
רעיון מעניין.
לא יודעת אם טוב או רע, אבל אין ספק שהוא מקורי...
בכל אופן, אני ממליצה לך לברר מה ההלכה אומרת במקרה כזה.
 

שלגון

משתמש צעיר
חוץ מלהגיד שזה לא הוגן יש לכם פיתרון מה עלי לעשות כשאני מגלה שלא קיבלתי זיכוי על מוצרים שהיו חסרים??
וכן מה עלי לעשות כשגם אחרי שבררתי את התפוזים הכי טובים במכירה אני רואה בבית ש25 תפוזים עם הרבה עובש ומרוסקים לגמרי, אני אמור לבלוע ולהפסיד??
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
חוץ מלהגיד שזה לא הוגן יש לכם פיתרון מה עלי לעשות כשאני מגלה שלא קיבלתי זיכוי על מוצרים שהיו חסרים??
וכן מה עלי לעשות כשגם אחרי שבררתי את התפוזים הכי טובים במכירה אני רואה בבית ש25 תפוזים עם הרבה עובש ומרוסקים לגמרי, אני אמור לבלוע ולהפסיד??
לוקחים דף ועט ומחשבים את הפחת, העצבים, הרקבון של מה שקניתם בעודף והזיכוי שיגיע או שלא-
ומגלים שההבדל בין לקנות בבזיון במכירה ולמיין תפוזים רקובים ובין לקנות כמו בני אדם בחנות, הוא של 150-200 שקלים למשפחה גדולה.

ותעשו חשבון.
המטרה של התלונות היא לא לשכנע מישהו לא לקנות. המטרה היא להציף את המידע הפשוט שבסוף, הרווח מפוקפק מאד.
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
ועוד משהו- אנחנו משקיעים כל כך הרבה שיהיה רגוע וטוב ושמח בערב החג. המכירות האלה עם ההקפצות ועגמות הנפש והריצות הלוך ושוב מעכירות כל כך את האויר , מקשות ומעצבנות. כמה אתם מוכנים לשלם על להיות יותר רגועים בערב החג? בטוח שהרבה יותר מהרווח הפעוט שבמכירה. אחרי שנתיים בלי לקנות במכירה, זה הרגשהשל גאולה.
הציבור פשוט התרגל שלפסח קונים בצורה אחרת, בכמויות, במכירות, כאילו זה חלוקה חינם. עברו הימים האלה, יש הכל בחנויות ובמחירים כמעט זהים. זה נטו שינוי מנטלי שכדאי לעשות.
 

בייביגרו

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כאחד שקונה בין היתר גם מהמכירות הקבועות שלהם, אני דוקא מאד נהנה מהם ומשירות הלקוחות שלהם, באמת אף פעם לא נתקלתי בבעיות חמורות אצלם, אלא רק בדברים סטנדרטיים שסודרו במיידי, (וזה כשלעצמו מבחינתי אומר שהם יחסית בסדר בשוק), בלי לדבר על המחירים הזולים אצלם במיוחד, אבל לפי המכתב אני מבין שהיו אצלם בעיות חמורות ממה שאני מכיר, אלא אם כן כותב ומפרסם המכתב הוא בעל אינטרסים וד"ל (לצערי גם זה קיים במחוזותינו, מידיעה....), ולכן אני חוזר שוב על זה שגם אצלם זה בוודאי יחסית חובבני, הם לא מפרסמים הרבה, ולא שוכרים חברות שיווק (כך לכל הפחות זה נראה), ועם כל זה יש להם עשרות אלפי לקוחות (כך בהשערה גסה שלי), ומזה רואים שהציבור מצביע ברגליים לאלו שיש להם מחירים טובים, על אף שכמעט כל מכירה יש את אלו בשכונה שמקטרים ומקללים. כנלענ"ד.

אגב, בקשר לנכתב לעיל כתגובה למה שכתבתי, שבעלי המכירות הגדולות יודעים את הנישה שהם נמצאים בה ומתנהגים בנו כלקוחות שבויים פחות או יותר, אני מסכים עם זה בכמה וכמה מקומות אבל ממש לא באופן גורף, כי בסך הכל בכל שכונה נורמלית יש כמה וכמה מכירות ויש ביניהם תחרות, כך שהם יודעים שכל אחד יכול לבחור במכירה השניה.
 
נערך לאחרונה ב:

שיראז

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ועוד משהו- אנחנו משקיעים כל כך הרבה שיהיה רגוע וטוב ושמח בערב החג. המכירות האלה עם ההקפצות ועגמות הנפש והריצות הלוך ושוב מעכירות כל כך את האויר , מקשות ומעצבנות. כמה אתם מוכנים לשלם על להיות יותר רגועים בערב החג? בטוח שהרבה יותר מהרווח הפעוט שבמכירה. אחרי שנתיים בלי לקנות במכירה, זה הרגשהשל גאולה.
הציבור פשוט התרגל שלפסח קונים בצורה אחרת, בכמויות, במכירות, כאילו זה חלוקה חינם. עברו הימים האלה, יש הכל בחנויות ובמחירים כמעט זהים. זה נטו שינוי מנטלי שכדאי לעשות.
לא תמיד זה מדוייק
בדקתי הפעם את מחירי שמן האגוזים בין המכירות לבין יש או אושר עד ומצאתי פער של כמה שקלים בודדים למוצר אחד! כנ"ל בקמח מצה שמורה
במכירות עלה בין 15-16 ש"ח, בנתיב החסד ליד הבית שלי עלה 23!!!
שכל אחד יעשה את החשבון הפרטי שלו....
 

צחית

משתמש מקצוען
לא תמיד זה מדוייק
בדקתי הפעם את מחירי שמן האגוזים בין המכירות לבין יש או אושר עד ומצאתי פער של כמה שקלים בודדים למוצר אחד! כנ"ל בקמח מצה שמורה
במכירות עלה בין 15-16 ש"ח, בנתיב החסד ליד הבית שלי עלה 23!!!
שכל אחד יעשה את החשבון הפרטי שלו....
נתיב החסד המכירים כמו במכולת
תבדוק בסופרים גדולים
ולא רק במוצר אחד
אני ראיתי במבצע אומנם ב12.9
 

שלגון

משתמש צעיר
בדקתי הפעם את מחירי שמן האגוזים בין המכירות לבין יש או אושר עד ומצאתי פער של כמה שקלים בודדים למוצר אחד! כנ"ל בקמח מצה שמורה
במכירות עלה בין 15-16 ש"ח, בנתיב החסד ליד הבית שלי עלה 23!!!
ביש חסד שמן אגוזי מלך עולה 10 ש"ח [אתמול הייתי שם].
 

שמעון גוטליב

משתמש מקצוען
אני בכלל לא מבין למה קוראים להם אירגוני חסד
זה אירוגוני רווחה
הם עושים מזה כסף
אני באמת רואה שהמחירים פחות מהחניות אבל רק בכמה פרוטות
תפסיקו לעבוד עלינו
זה שאתם לא משלמים ארנונה ויכולים להוריד כמה שקלים למוצר ולהרוייח הרבה
עצוב מאוד
מתי יקום מכירת חסד
שזה באמת חסד ללא רווחה
אני חושב שהגזימו קצת
מיילא עונג שבת ויום טוב וכדומה
שמחלקים באמת ללא תמורה
מי כעמך ישראל
תשמעו סיפור
הלכתי בשבוע שעבר במכירה שהזמנתי מוצרים
ואחרי הדוחק בין גברים ונשים ה"י
חזרתי עם כמה שקיות
עשיתי חשבון כמה הרווחתי ויצא 70 שקל
אמרתי לאישתי זהו זה
בשביל חיסכון של כמה עשרות שקלים
לא היה שוה = לא היה שוה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה