דבריך נכונים אולי לגבי מכירות קטנות מקומיות ושמתקיימות לפרקים.כאחד המסתובב ומעורב בשנים האחרונות בניהול מכירות גדולות וקטנות בכל השנה ובעיקר בערבי חגים [אדגיש כי אינני מנהל כזו מכירה כלל, ואין לי שום אחוזי רווח באף מכירה, אבל מתוקף משרתי אני כן מעורב בפרטים הכי קטנים בכמה וכמה מכירות ביניהם גם גדולות מאד שהוזכרו כאן], ומצד שני אני גם אחד שקונה באופן קבוע במכירות ולא בסופרים, ולכן אני רואה צורך להגיב על כל הנכתב כאן באריכות רבה ונפלאה אך לעיתים כואבת. כמובן אני כותב את דעתי האישית, ויתכן שאני טועה.
(סליחה מראש על האריכות הרבה)
יש כאן הרבה טענות על הזלזול במכירות השונות בעיקר בערבי חגים כמו פסח כלפי הלקוחות, אכן זה כך, אבל אני רואה את זה גם מהצד השני של בעל המכירה שהוא בא בעצם להרוויח (לפחות ברוב המכירות, אך באמת לא בכולם) וכל דבר כזה עושה לו נזק גדול כמובן, ולכן הוא משתדל שלא יחסרו מוצרים (הוא הרי מרויח על כל מוצר, והוא רוצה שיהיה לו שם טוב מול המתחרים) וכן לעמוד בזמני האספקה, וכן במחירים טובים ויחס אישי והוגן, הם מנסים לעמוד ביכולות מערכת המכירות הטלפונית ולעיתים גם במייל ובאתר, ומשקיעים בזה המון כסף (מידיעה ברורה!!!), ולפעמים הם גם קורסים מאלפי לקוחות במקביל (בדרך כלל ביום יומיים האחרונים), גם כל הודעה טלפונית שהם שולחים עולה להם סכום כסף לא מועט, יש מכירות שישלמו רק על ההודעות הרבות של 'הגיעו המוצרים' 'מי שהיה חסר לו...' וכו' וכו' עשרות אלפי שקלים, לפעמים הם גם משקיעים בשלוחת שירות לקוחות מסודרת עם מענה יעיל.
אבל מה לעשות שבדרך כלל (ושוב, בלי הכללות כלל) בעלי המכירות אינם אנשים עם יכולת של חשיבה ואסטרטגיות מכירה כמו בחנויות מסודרות וברשתות הגדולות, ולכן יש להם המון פאשלות שלא ברצונם!!! זה לא בא מזלזול (הם אנשים טובים ולעיתים גם אנשי תורה ות"ח, כן, כן!) אבל זה קורה להם המון, הם אנשים שיודעים לקנות כמויות בזול ולמכור אותם, אבל לפעמים בגלל חוסר סדר, או חוסר כוח אדם, או שיש להם כבר כוח אדם גדול אבל הוא זול שלא יודע איך להתנהג, נסיון לחסוך במקומות לא נכונים, לא יודעים לעמוד נכון מול הספקים בזמני האספקה, ניהול חשבונות לא תקין, וכו' וכו' כל אחד והבעיות שלו, הם עובדים יותר חפיף מלמעלה בלי לשים לב לדברים קטנים, וכך הם לא מסתדרים מול קהל הלקוחות והכל מתהפך עליהם ונהיה בלבול ובלאגן, וכך נוצר הקונפליקט הבעייתי שאנחנו רואים באשכול הזה.
לכן מה שקורה במקומות כאלו זה שיש מחירים זולים (כמובן שצריך לדעת שלא תמיד הם כ"כ זולים, ואכהמ"ל), ובדרך כלל גם קרוב לבית ולכן אנחנו קונים שם, אבל בשעת האפס של ערב החג צצים המון בעיות כגון, חוסרים במוצרים, גביות כפולות, אי מימוש זיכויים, לא יודעים מתי המכירה ופתאום מקבלים טלפון שזה עכשיו והרגע... בקיצור אנחנו הלקוחות אוכלים קש, אבל כמו שכתבתי, לרוב זה לא מגיע מזלזול אלא מהסיבות הנ"ל (זה ברור לכולם שגם מנהלי המכירות היו רוצים שהכל ילך למישרין בלי בעיות).
ולכן באמת מי שמכיר מנהלי מכירות צריך לשוב ולחדד להם את הבעיות השונות שנוצרו במכירות, בכדי שלא ישובו על קיאם, כי גם הם מפסידים וגם אנחנו מפסידים, תראו איך בתקשורת הכללית מקנאים במכירות האלו במחירים שאנחנו קונים את המוצרים (ולרוב זה באמת כך), אבל הם גם לא יודעים כמה אנחנו סובלים במכירות האלו בשעה שהם צועדים להם כמו ג'נטלמנים בסופרים וברשתות השיווק.
יש את שני הצדדים, אבל באתי רק לחדד שזה לא בא מתוך רשעות וזלזול אלא בדרך כלל זו בעיה כרונית של התנהלות אנשי הנהלת המכירות.
בתקוה שהייתי להם לפה, אולי הם לא יסכימו איתי בזה כ"כ, אבל לענ"ד זה הנכון, ואשר על כן, לקוחות שלא מתאים להם ההתנהלות הזו, עצתי להם שיפסיקו לקנות במכירות האלו ובמיוחד בערבי חגים, כי נכון לכעת עדיין לא ראיתי מכירה אחת שהכל זורם טוב, מי שזה עושה לו לא טוב עדיף שיקנה קצת יותר יקר, אבל בצורה טובה יותר לנפש שלו.
אני אישית משתדל מאד להעביר את המסרים הנכונים למנהלי המכירות שאני מכיר, העברתי להם גם את האשכול הנוכחי (זה אולי לא עושה להם טוב כעת, אבל אני משוכנע שזה יכול לעזור להם בהמשך).
מכירה קבועה בסדר גודל של אחת המכירות שהוזכרו כאן, שמספקת כמות לא רחוקה מרשתות אזוריות מסויימות, (הן במחזור הכספים והן בשינוע ובלוגיסטיקה) תמימות לחשוד במנהלים בחוסר ידע ונסיון כי בצורה חובבנית המכירה הזו לא הייתה מחזיקה יותר מחצי שנה, ברור שיש כאן שימוש יומיומי במיטב יועצים ואנשי מקצוע ממגוון תחומים (כולל תחום שיווקי מניפולטיבי משומן היטב).
עכשיו, טענה לגיטימית לדרוש מנותן שירות - אתה מתפרנס ממנו אז תן שירות הוגן - הוגן לפחות כמו דרישות החוק.
חוק ''הגנת הצרכן'' נכתב וחוקק כמו שלל חוקי עבודה ומכר למיניהם שיצאו מתוך נקודת הנחה (שנכונה ברוב המקרים) שהמוכר/מעביד נמצא בנקודת כח חזקה מאוד - נקודת כח שאפילו יכולה להוביל לניצול עד הדברים הגרועים ביותר וד''ל, וגם מצד שני ישנו פיקוח על ההגבלים העסקיים כדי למנוע מונופולים (ומשום מה נעלם מכל המומחים שם הטענה הפשוטה שהועלתה כאן ''מה אכפת לך מי שלא רוצה שלא יקנה...''.
מי שמבין את הנ''ל יודע למה יש מקום נרחב לכל הטענות שנטענו כאן, ועוד נוספות.
מדובר באנשים שיודעים ומזהים מצויין את הנישה שהם יושבים בה, ואת החולשות ואת התלות של אנשים מסויימים בהם וממשים את יכולות הניצול שלהם עד תום בצורה שפלה ומבזה ומניפולטיבית, מילא אם היה רק במסגרת החוק אבל גם מתחת לזה...
בטענה הנ''ל אתה גם לא יכול לקום ולטעון על ניצול עובדות בפחות משכר מינימום ועל עושק שכר ופנסיה - אמור מעתה ''מי שלא רוצה שלא תבוא לעבוד כאן....''
ואולי אתה ואני קונים ביש או אושר עד ודומיו, אבל מחר כשיש בעיה בתחום אחר שנותני שירות מזלזלים בחובותיהם ... בקיצור צריך לא לראות רק את עצמנו.
נערך לאחרונה ב: