תח"צ מרכזית הארזים

ואן גוך

משתמש פעיל
ראיתי שכתבו למעלה שזה טוב לתושבי שכונת רמת שלמה, אז זה ממש לא מדויק. תושבי רמת שלמה ממש סובלים מהמצב, בשל הרימזור החדש בצומת רמות מתווסף בשעות העומס למעלה מ-10 דקות נסיעה. גם מי שבעבר היה צריך לפנות בפניה לרמות ללא רמזור עכשיו עומד ברמזור ומוסיף עומס ולא נדבר על כל האוטובוסים שמשתלבים תוקעים את התנועה.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
סליחה אם לא הבינו אסביר שוב,
א״א לתת לכולם, בגלל שהמרכזית לא תוכננה נכון מבחינת עירונית {כנראה בגלל הרכבת הקלה העתידית.....}
ואין כמעט קיבולת לאוטובוסים עירוניים,
ולכן כתבתי שצריך לשפות אוטובוסים לתוך המרכזית משכונות שמחלק גדול מהשכונה יש קו תדיר לצומת רמות {ועיין עוד למעלה}.
מי אמר את זה?
היכן זה כתוב שיש קיבולת מוגבלת?
אל תענה @אופקים 1 עם כל הכבוד הוא לא דובר משרד התחבורה
 

mickey

משתמש חדש
על פי מה שכתב @מרכז מידע, אני קולט למה כל שכונה צריכה להדגיש כמה לא טוב להם מרכזית הארזים (כי אם יש אפשרות למספר מוגבל של אוטובוסים ישירים, והכלל הוא שרק מי שסובל מקבל, שכונה שלא סובלת לא תקבל כלום). לפי זה מי שגר בהר חומה מגיע לו ראשון שיהיה לו אוטובוס ישיר לשם :)
א. אבל הטענה הזאת שאין מקום היא לא הגיונית. אם אוטובוס נכנס לרגע להכניס אנשים לתחנה ויוצא מיד (לא נשאר שם בתור מסוף סופי, כפי שיעשו אוטובוסים משכונות אחרות), איך זה יכול להפריע לאוטובוסים אחרים. האם בצומת רמות אין מקום? מגיעים אליו כמויות עצומות של אוטובוסים, אבל הם לא נשארים שם אלא ממשיכים הלאה. אותו הדבר במרכזית הארזים.
ב. בנוסף, אני לא דיברתי על ענין של למי מגיע יותר ולמי פחות (שאני רואה שהרבה מאד מהשרשור הזה מתעסק בו, וחבל), רק ציינתי פתרון קל, שלא יכביד כמעט בכלל על כבישי הגישה (קו 63 מגיע לצומת שמעל צומת רמות), כמעט ולא יאריך את המסלול ואת הזמן, ויהפוך קו די מיותר שנעשה מחמת אילוץ, לקו חשוב בשכונה. אם יש גם בשכונות נוספות אפשרות לפתור כל כך הרבה בעיות בבת אחת, ובקלות כזאת, ברור שצריך לעשות את זה גם שם. אבל אם כל אוטובוס שיוסיפו יגרום לעומס גדול בכבישים (כביש רמות), ברור שזה שיקול לא לעשות כן במקום אחר. איך הגענו מחשבונות טכניים כאלו לפרוטקציה, ולחשיבה מגזרית וכדומה?
 
נערך לאחרונה ב:

rew3020

משתמש מקצוען
גם לא ברור מה המניע שלך לטעון על אנשים שמעולם לא פגשת שהם חסרי אכפתיות ורצון אמיתי להיטיב.
ועוד יותר לא ברור איך אתה מחליט שההנחה שלך שהם חסרי אכפתיות היא נכונה, ולכן אתה צריך להאמין לדבר שהוא הפוך ההנחה שההוכחה היחידה לכך שהיא נכונה היא שאתה החלטת אותה.
אני מסכים שזה לא ברור איך אני מחליט.

הרי יתכן שבכלל אני גר בפתח תקווה ונוסע כל בוקר עם הטסלה שלי למשרד בקרית אריה.
יתכן שבכלל אני עובד בשביל חברה בקליפורניה - מהבית, והשימוש התדיר שלי בתח"צ זה כל חול המועד שאיזור הכותל חסום לרכבים פרטיים.

אבל אם רק במקרה אני משתמש כבד בתח"צ במשך שנים ארוכות, ובמקומות מגוונים ברחבי העיר, מונח היטב בשינויים, אזרח אכפתי שדיבר באופן אישי לא אחת ולא שתים עם פקידים במשרד התחבורה - או אז יתכן וזה מובן מהיכן מגיע ההנחה שלי.

אבל כאמור כיון שזה לא ברור שהרי יתכן שאני גר בפתח תקווה וכו' וכו' אז באמת לא מובן איך אני מחליט.
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
מישהו יודע אם לטלזסטון יוצא או נכנס משם משהו?
וגם איך נכנסים לשם?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
לגבי גודל המרכזית - זה באמת לא קטן מדי?
יש שם רק 12 רציפים זה לא מעט בשביל מוצאי שבת (בעיקר בקיץ) ויו"ט?
הרי דבר כזה לא בונים ל-10 שנים אלא להרבה שנים קדימה. סביר להניח שהקהילות בפריפריה יגדלו, יש ערים חדשות בדרך (דרך קצת ארוכה) איפה ייכנסו אוטובוסים וקווים נוספים בשעות עמוסות בעוד 15 שנה?
 

הונגרי עגול

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
לגבי גודל המרכזית - זה באמת לא קטן מדי?
יש שם רק 12 רציפים זה לא מעט בשביל מוצאי שבת (בעיקר בקיץ) ויו"ט?
הרי דבר כזה לא בונים ל-10 שנים אלא להרבה שנים קדימה. סביר להניח שהקהילות בפריפריה יגדלו, יש ערים חדשות בדרך (דרך קצת ארוכה) איפה ייכנסו אוטובוסים וקווים נוספים בשעות עמוסות בעוד 15 שנה?
לאחר שהקהילות בפריפריה יגדלו אולי (הלוואי) האוטובוסים שלהם יצאו מתוך העיר כמו התירוצים למעלה של בני ברק וכדו' עיין למעלה
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
נראה לי שיש רק 10 רציפים, המספור מתחיל מרציף 3
וגם 10 רציפים זה ממש לא קטן. ממוצע של 6 קווים בשעה זה 60 אוטובוסים לשעה, זה מרכזית בינונית
במרכזית המפרץ לדוג' יש 13 רציפים, וזה מרכזית גדולה מאד
מישהו יודע אם לטלזסטון יוצא או נכנס משם משהו?
לא
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
מי אמר את זה?
היכן זה כתוב שיש קיבולת מוגבלת?
אל תענה @אופקים 1 עם כל הכבוד הוא לא דובר משרד התחבורה
לא מבין למה המתקפה הזו?
הכרחת אותי לדפדף על האשכול כדי למצוא את מה שכתב @אופקים 1 למעלה אז הנה: {בתחילה את מה שהציעו, שזה בעצם, מה שהציעו פה שיהיה מרמות קו מעגלי, ולאחמ"כ התשובה והמשך התכתובת}

נראה לי מתבקש שיעשו
אוטובוס עירוני מזין לתוך מרכזית הארזים מהשכונות,
לדוגמה
קו רמות - רכס שעובר בתוך מרכזית הארזים

או רק מהשכונה למרכזית הארזים
דוגמה
נווה יעקב - מרכזית הארזים - נווה יעקב
רוממה - מרכזית הארזים - רוממה
עוד יתרון בדוגמה האחרונה שזה ייתן פתרון גם למי שרוצה להגיע מנווה יעקב לרוממה
יוכל לעשות זאת ב 2 אוטובוסים דרך מרכזית הארזים

יכולת הקליטה של אוטובוסים עירוניים במסוף מאוד מוגבלת.
ולכן יש הרבה קווים חולפים, כשצומת רמות משמשת כנקודת החלפה

חבל שלא עשו כביש שירות בתוך המסוף עם תחנות

לא חושב שתכננו אותו מתכתחילה להיקף שירות כפי שיש בפועל.
מקווה שעכשיו תרשה ל @אופקים 1 לענות......

וכמובן עיקר הדברים יובנו שאוטובוס לתוך המרכזית הוא דבר שלא יתאפשר לכל השכונות בגלל קיבולת, ולכן מוטב שיתנו את זה לזקוקים ביותר, ולא לקו שבמקרה נח להסטה לשם, {כמו שכבר עשו לקווי הר חוצבים...}, ולא לכאלה מקושרים יותר, זה הכל....
 

אינגליש מייל

אנגלית במייל שלך
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
עיצוב ואדריכלות פנים
היות והדיון פה מרתק עם תובנות שניתן ליישם בשטח

שלחתי מייל לדוד זוהר מחזיק תיק תחבורה בעיריית ירושלים
עם קישור לאשכול זה

מקווה שיביא תועלת לכלל הציבור
מצורף המייל שנשלח

1722336468431.png
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לא מבין למה המתקפה הזו?
הכרחת אותי לדפדף על האשכול כדי למצוא את מה שכתב @אופקים 1 למעלה אז הנה: {בתחילה את מה שהציעו, שזה בעצם, מה שהציעו פה שיהיה מרמות קו מעגלי, ולאחמ"כ התשובה והמשך התכתובת}








מקווה שעכשיו תרשה ל @אופקים 1 לענות......

וכמובן עיקר הדברים יובנו שאוטובוס לתוך המרכזית הוא דבר שלא יתאפשר לכל השכונות בגלל קיבולת, ולכן מוטב שיתנו את זה לזקוקים ביותר, ולא לקו שבמקרה נח להסטה לשם, {כמו שכבר עשו לקווי הר חוצבים...}, ולא לכאלה מקושרים יותר, זה הכל....
אתה צודק ב100% לא ניתן להכניס יותר מידי אוטובוסים עירוניים לתוך התחנה.
וכל הטיפול בקישור לאוטובוסים העירוניים זקוק לשיפור משמעותי.
אם זה באמצעות הוספה של תחנה בכניסה למרכזית, פיצול של התחנות בצומת רמות.
גישה מהירה לתחנות השונות ועוד.
אני לא יודע מה נעשה ומה לא.

כל נושא ההסדרה של תחנות ומעברים הוא באחריות עיריית ירושלים, וכפי שניתן לראות הביצוע שלהם (כמו גם של רשויות מקומיות אחרות בארץ) לא ממש מסתנכרן עם הצרכים בשטח.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לגבי גודל המרכזית - זה באמת לא קטן מדי?
יש שם רק 12 רציפים זה לא מעט בשביל מוצאי שבת (בעיקר בקיץ) ויו"ט?
הרי דבר כזה לא בונים ל-10 שנים אלא להרבה שנים קדימה. סביר להניח שהקהילות בפריפריה יגדלו, יש ערים חדשות בדרך (דרך קצת ארוכה) איפה ייכנסו אוטובוסים וקווים נוספים בשעות עמוסות בעוד 15 שנה?
ברור שזה לא יספיק, ואז או שירחיבו את המקום הזה (לא יודע עד כמה זה מעשי) או שיחזרו להפעיל קווים מהשכונות.
 

rew3020

משתמש מקצוען
גם לא ברור מה המניע שלך לטעון על אנשים שמעולם לא פגשת שהם חסרי אכפתיות ורצון אמיתי להיטיב.
ועוד יותר לא ברור איך אתה מחליט שההנחה שלך שהם חסרי אכפתיות היא נכונה, ולכן אתה צריך להאמין לדבר שהוא הפוך ההנחה שההוכחה היחידה לכך שהיא נכונה היא שאתה החלטת אותה.
כתבתי לך תגובה והיא נמחקה - היות והיא היתה 'עלולה להתפרש כתגובה שיש בה פגיעה'.
ע"כ אשתדל להגיב שוב ללא החשש הנ"ל.

מכיון שאתה לא מכיר אותי, ואתה לא מכיר את ההכרות שלי עם התח"צ, כמו כן אינך יודע את רמת ההתעסקות שלי בעניין (כאזרח מן השורה בלבד), משכך זה לא כ"כ מתאים שתכתוב מהיכן מגיעים ההנחות שלי וההחלטות שלי.

לגופו של ענין:
מדי הרבה דברים נעשו בתח"צ במשך הזמן, שאין אפשרות להסביר אותם מלבד איזשהוא סקאלה שהקיצוניות של זה הוא או רשעות או טפשות. מכיון שאני לא חושב שאנשים הם רשעים וגם רובם כנראה אינם ממש טיפשים, ההסבר היחיד זה סוג של חוסר אכפתיות.

מדובר במידי הרבה דברים שהשאלות מידי צועקות, ומידי חדות. אני לא חי עם עצמי, אני מתכוון לדברים שדעתם של רבים הסובבים אותי גם הם חושבים כך.
כמובן שיתכן שבנקודה זו או אחרת יש הסבר כזה או אחר, מלא או חלקי, אבל יש מידי הרבה שאלות, ומידי קשות, ואין מנוס רק לתת תשובה אחת שתענה על הכל.

אני רוצה להדגיש שוב נקודה שבעצם התייחסתי אליה לכתחילה, כשאני אומר 'חוסר אכפתיות' זה לא אומר שהאדם בחייו האישיים הוא אדם לא אכפתי, הוא בהחלט יכול לטרוח בשביל השכנה הזקנה שלו, או אפי' לעצור טרמפ לאלמוני בגשם זלעפות על אם הדרך.

אבל הגישה שלו בעבודה מגיעה ממקום אחר, אולי זה סוג של פטרונות מסויימת, אבל בהחלט הם פשוט לא חושבים על הצרכים הקטנים של האזרח הקטן והפשוט.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
כתבתי לך תגובה והיא נמחקה - היות והיא היתה 'עלולה להתפרש כתגובה שיש בה פגיעה'.
ע"כ אשתדל להגיב שוב ללא החשש הנ"ל.

מכיון שאתה לא מכיר אותי, ואתה לא מכיר את ההכרות שלי עם התח"צ, כמו כן אינך יודע את רמת ההתעסקות שלי בעניין (כאזרח מן השורה בלבד), משכך זה לא כ"כ מתאים שתכתוב מהיכן מגיעים ההנחות שלי וההחלטות שלי.

לגופו של ענין:
מדי הרבה דברים נעשו בתח"צ במשך הזמן, שאין אפשרות להסביר אותם מלבד איזשהוא סקאלה שהקיצוניות של זה הוא או רשעות או טפשות. מכיון שאני לא חושב שאנשים הם רשעים וגם רובם כנראה אינם ממש טיפשים, ההסבר היחיד זה סוג של חוסר אכפתיות.

מדובר במידי הרבה דברים שהשאלות מידי צועקות, ומידי חדות. אני לא חי עם עצמי, אני מתכוון לדברים שדעתם של רבים הסובבים אותי גם הם חושבים כך.
כמובן שיתכן שבנקודה זו או אחרת יש הסבר כזה או אחר, מלא או חלקי, אבל יש מידי הרבה שאלות, ומידי קשות, ואין מנוס רק לתת תשובה אחת שתענה על הכל.

אני רוצה להדגיש שוב נקודה שבעצם התייחסתי אליה לכתחילה, כשאני אומר 'חוסר אכפתיות' זה לא אומר שהאדם בחייו האישיים הוא אדם לא אכפתי, הוא בהחלט יכול לטרוח בשביל השכנה הזקנה שלו, או אפי' לעצור טרמפ לאלמוני בגשם זלעפות על אם הדרך.

אבל הגישה שלו בעבודה מגיעה ממקום אחר, אולי זה סוג של פטרונות מסויימת, אבל בהחלט הם פשוט לא חושבים על הצרכים הקטנים של האזרח הקטן והפשוט.
לא חושב שזה מתאים לכתוב תובנות על אנשים, במיוחד שיתכן וחלקם קוראים את הנכתב בו בפורום.

לי למשל היה נראה שהבעיות מגיעות ממגוון רחב של סיבות, ממצוקת כח אדם במשרד התחבורה שנובעת מזה שאסור לאיש להרים את ידו או רגלו בלי אישור של משרד התחבורה, ומחוסר סנכרון במערכת בין גופי התכנון לביצוע, וחוסר רצון של המפעילים ליזום מהלכים ועוד ועוד.
 

mickey

משתמש חדש
יש שתי נקודות שרציתי להוסיף (בפרט עכשיו שיתכן שהדברים יגיעו לאזני העסקנים בעיריית ירושלים):
א) למרות שרמות מצד אחד מאד קרובה למרכזית הארזים, מצד שני זו השכונה היחידה שאין לה אפשרות להגיע לשם ברכב, בלי להמשיך לנסוע ולנסוע כדי לעשות פרסה. ברגע שעוברים את סוף רמות א', אין שום אפשרות לעשות פרסה, לא בצומת רמות, לא בצומת כביש 9, לא בצומת בגין, וגם לא בהרטום או הר חוצבים. בהרטום אפשר לחכות רמזור ארוך, ואז לפנות שמאלה, להגיע עד למעגל תנועה, ואז לחזור ולחכות שוב רמזור ארוך. עדיף להמשיך עד הר חוצבים (תחנת הדלק) ולפנות שם. אבל זו נסיעה ארוכה רק בשביל פרסה. אולי אפשר לתת את הדעת על זה, ולתת אפשרות לפרסה קצת קודם.
ב) לגבי אוטובוסים שנכנסים למרכזית - זה נחמד שאוטובוס נכנס לבפנים, אבל יש חסרון אם עושים את זה עם אוטובוסים שעוברים דרך הצומת בכל מקרה. מה שזה גורם הוא שלכל מי שנסע עד היום באוטובוס ממקום למקום (כגון אם ירצו לעשות את זה בקו 86 מהרכס לרמות, אז כל מי שרוצה רק לנסוע מהרכס לרמות) יצטרך לעשות סיבוב בדרך, רמזורים וכו', מה שמסרבל את הנסיעה. לכן העליתי רעיון של קו 63, שהוא קו פנימי בתוך רמות, שמגיע כמעט עד לשם, ואם הוא יאריך טיפה את המסלול ויגיע לשם, לא יהיה בזה הפרעה לשאר הנוסעים. וכן זה לא יפריע לשאר תושבי השכונות, כי אין עוד שכונה עם אוטובוס שמגיע כמעט עד לשם ולא נכנס (אלא רק אוטובוסים שעוברים דרך צומת רמות, ובכזה מקרה יש גם נזק בהכנסת אותו האוטובוס למרכזית הארזים).
 
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לא מבין למה המתקפה הזו?
הכרחת אותי לדפדף על האשכול כדי למצוא את מה שכתב @אופקים 1 למעלה אז הנה: {בתחילה את מה שהציעו, שזה בעצם, מה שהציעו פה שיהיה מרמות קו מעגלי, ולאחמ"כ התשובה והמשך התכתובת}
מקווה שעכשיו תרשה ל @אופקים 1 לענות......
היכן התקפתי? שאלתי מה המקור הרשמי לכך שיש הגבלה של קווים עירוניים
וביקשתי לא להביא מדברי אופקים1 אלא מקור רשמי של משרד התחבורה
ובתגובתך אתה שוב הבאת לי את כל השרשור שלך עם אופקים1
את זה כבר ראיתי ועל זה שאלתי מה המקור הרשמי לכך, האם ביקשת להכניס עוד קווים ומישהו רשמי במשרד התחבורה ענה שאי אפשר היות ויש יכולת קליטה מוגבלת?
אני רוצה לדעת עם יש מקור רשמי או שהכל מדברי ידידנו הרב מאופקים שאני מאד מעריך הרבה מהתוכן שלו פה ועדין לא מחויב לקבלם כתורה מסיני
 
נערך לאחרונה ב:

בן אדם מיוחד

משתמש פעיל
לא יודע אם כתבו אבל יש בעיה גדולה שלא יודע איך לא חשבו עליה כל מי שיורד במרכזית הארזים ורוצה להמשיך רמת שלמה צריך ללכת ממש בכביש מהיר ולחצות שם את הכביש (העליה מכביש אחד ) ואין שם רמזור להולכי רגל הוכים שם משפחות עם ילדים ועגלות ממש פיקוח נפש!!!(אני יודע שאפשר לעשות סיבוב באופן בטוח אבל תכלס אף אחד לא עושה את זה )
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לא יודע אם כתבו אבל יש בעיה גדולה שלא יודע איך לא חשבו עליה כל מי שיורד במרכזית הארזים ורוצה להמשיך רמת שלמה צריך ללכת ממש בכביש מהיר ולחצות שם את הכביש (העליה מכביש אחד ) ואין שם רמזור להולכי רגל הוכים שם משפחות עם ילדים ועגלות ממש פיקוח נפש!!!(אני יודע שאפשר לעשות סיבוב באופן בטוח אבל תכלס אף אחד לא עושה את זה )
אכן המעבר לרמת שלמה כעת הוא קטסטרופה, ופשוט נס שלא קורה שם אסונות
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
היכן התקפתי? שאלתי מה המקור הרשמי לכך שיש הגבלה של קווים עירוניים
וביקשתי לא להביא מדברי אופקים1 אלא מקור רשמי של משרד התחבורה
ובתגובתך אתה שוב הבאת לי את כל השרשור שלך עם אופקים1
את זה כבר ראיתי ועל זה שאלתי מה המקור הרשמי לכך, האם ביקשת להכניס עוד קווים ומישהו רשמי במשרד התחבורה ענה שאי אפשר היות ויש יכולת קליטה מוגבלת?
אני רוצה לדעת עם יש מקור רשמי או שהכל מדברי ידידנו הרב מאופקים שאני מאד מעריך הרבה מהתוכן שלו פה ועדין לא מחויב לקבלם כתורה מסיני
המקור נמצא כאן
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
יש שתי נקודות שרציתי להוסיף (בפרט עכשיו שיתכן שהדברים יגיעו לאזני העסקנים בעיריית ירושלים):
א) למרות שרמות מצד אחד מאד קרובה למרכזית הארזים, מצד שני זו השכונה היחידה שאין לה אפשרות להגיע לשם ברכב, בלי להמשיך לנסוע ולנסוע כדי לעשות פרסה. ברגע שעוברים את סוף רמות א', אין שום אפשרות לעשות פרסה, לא בצומת רמות, לא בצומת כביש 9, לא בצומת בגין, וגם לא בהרטום או הר חוצבים. בהרטום אפשר לחכות רמזור ארוך, ואז לפנות שמאלה, להגיע עד למעגל תנועה, ואז לחזור ולחכות שוב רמזור ארוך. עדיף להמשיך עד הר חוצבים (תחנת הדלק) ולפנות שם. אבל זו נסיעה ארוכה רק בשביל פרסה. אולי אפשר לתת את הדעת על זה, ולתת אפשרות לפרסה קצת קודם.
ב) לגבי אוטובוסים שנכנסים למרכזית - זה נחמד שאוטובוס נכנס לבפנים, אבל יש חסרון אם עושים את זה עם אוטובוסים שעוברים דרך הצומת בכל מקרה. מה שזה גורם הוא שלכל מי שנסע עד היום באוטובוס ממקום למקום (כגון אם ירצו לעשות את זה בקו 86 מהרכס לרמות, אז כל מי שרוצה רק לנסוע מהרכס לרמות) יצטרך לעשות סיבוב בדרך, רמזורים וכו', מה שמסרבל את הנסיעה. לכן העליתי רעיון של קו 63, שהוא קו פנימי בתוך רמות, שמגיע כמעט עד לשם, ואם הוא יאריך טיפה את המסלול ויגיע לשם, לא יהיה בזה הפרעה לשאר הנוסעים. וכן זה לא יפריע לשאר תושבי השכונות, כי אין עוד שכונה עם אוטובוס שמגיע כמעט עד לשם ולא נכנס (אלא רק אוטובוסים שעוברים דרך צומת רמות, ובכזה מקרה יש גם נזק בהכנסת אותו האוטובוס למרכזית הארזים).
פעם שנייה שנכתב משהו מנקודת מבט שלא מסתכלת על הסביבה.
ועכשיו למציאות!
א. כרגע, אין אפשרות להוריד נוסעים למרכזית הארזים מרכב פרטי מלבד מאשר לעצור בתחנות האוטובוס בשני הצדדים של צומת רמות,
ולכן אין הבדל אם מגיעים מהעיר או מרמות!
בהמשך כשיהיה חניון תהיה מן הסתם תהיה כניסה משני הצדדים של הכביש, כך שאין סיבה לשנות משהו. {בפרט שאין שום אפשרות לפניית פרסה למי שמכיר את כל הצמתים שמנית, ואכמ"ל}

ב. אכן בעייתי להכניס אוטובוס למרכזית ואז לצאת, אבל ככה זה בהרבה מקומות בארץ, כשבונים מרכזית זה חלק מהמחיר, כדי שיהיה מינימום של בטיחות להגיע בשלום מכניסים חלק גדול מהקווים דרך המרכזית ואז יוצאים החוצה להמשך סיבוב. {בדומה לכך הסיבוב בתחנת רקל"ה יפה נוף ועוד},

{בפרט שקו 63 הנ"ל אומנם אתה לא משתמש בו אבל לאלו שכן זהו סיבוב הרבה יותר גדול, שזה הרי ג"כ יוצא באמצע המסלול.
והטיעון הקובע של המשרד הוא, שצריך להיות איזה היגיון להכניס רק קו אחד לא תדיר ולחשוב שמישהו יחכה דווקא לו!?}
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה