תח"צ מרכזית הארזים

אופקים 1

משתמש מקצוען
עוד הבדל בין ארזים לחוצבים....
לגבי ההבדל בין הר חוצבים למרכזית ארזים,
זה ההבדל כשאתה עושה הליכה, האם תעדיף את ההליכה ברחובות שבני אדם הולכים שם ברגל ורכבים חולפים ובנינים ניצבים מעל ראשך, לבין ללכת הליכה ברחובות נידחים, שרכבים לא חולפים שם, אנשים לפעמים, ורכבים רגילים אינם חולפים.

ובעצם בהר חוצבים הרגשת מתחת לבנינים, אנשים הולכים, ורכבים חולפים.
בארזים - שלא ביקרתי שם - אני מתרשם שאין רכבים חולפים, אין בנינים, ולפעמים אין אנשים.

לי יש תחושה, על הרבה פרוייקטים של משרד התחבורה, שלא משתפים את הציבור מראש בתוכניות ובמחשבות - אולי מפחד שהציבור יטרפד את זה... ואז כשזה נפתח יש הרבה קשיים. ואם מראש היה מדובר ייתכן והיינו חוסכים חלק מהדיונים כאן.
צומת רמות היא ממש לא מקום נידח, מדובר בצומת עמוסה מאוד, אפילו יותר מידי עמוסה.
 

shani123

משתמש מקצוען
זאת אומרת שהתנאים לעבודה במשרד התחבורה הם: משתמשי תח"צ שיש להם לפחות שישה ילדים?
אלו לא תנאי הקבלה למשרה
אבל ברור למה העובדים שם מכירים רק תאוריה שלמדו, ולא מכירים את השטח באמת... גם המורים שלהם לא מכירים...
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אלו לא תנאי הקבלה למשרה
אבל ברור למה העובדים שם מכירים רק תאוריה שלמדו, ולא מכירים את השטח באמת... גם המורים שלהם לא מכירים...
תכנון תחבורה ציבורית מתייחס להרבה מאוד פרטים, ובעיקר להרבה מאוד אילוצים.
האילוצים העיקרים הם אילוץ תקציבי, ואילוץ של תשתיות.
גם מחסור במידע הוא גורם לאילוץ שמונע הרבה פעמים תכנון מיטבי.
מדובר על מערכת עצומה עם אלפי קווים וקשה לתת יחס לכל קו במיוחד שיש צרכים שמשתנים, ובקווים שקשורים לציבור החרדי, הצרכים משתנים ומתעדכנים כל הזמן.
כך שאני חושב שיש עוד הרבה מה להשתפר, אבל זה לא קשור לאי הכרת השטח, אלא לאי יכולת לענות על כל הצרכים המשתנים, וביחוד שיש דבר שהוא טוב לאחד, וגרוע לאחר.
מרכזית הארזים היא דוג' לא רעה לזה, רוב האנשים איתם שוחחתי מרוצים וחושבים שמדובר בשדרוג ביחס למצב הקודם, אם כי יש מה לשפר בכל הקשור לבטיחות המעבר לתחנות העירוניות, אבל יש את המיעוט שבטוח שמדובר באסון תחבורתי עבור רוב הנוסעים.
 

קצרה

משתמש מקצוען
תכנון תחבורה ציבורית מתייחס להרבה מאוד פרטים, ובעיקר להרבה מאוד אילוצים.
האילוצים העיקרים הם אילוץ תקציבי, ואילוץ של תשתיות.
גם מחסור במידע הוא גורם לאילוץ שמונע הרבה פעמים תכנון מיטבי.
מדובר על מערכת עצומה עם אלפי קווים וקשה לתת יחס לכל קו במיוחד שיש צרכים שמשתנים, ובקווים שקשורים לציבור החרדי, הצרכים משתנים ומתעדכנים כל הזמן.
כך שאני חושב שיש עוד הרבה מה להשתפר, אבל זה לא קשור לאי הכרת השטח, אלא לאי יכולת לענות על כל הצרכים המשתנים, וביחוד שיש דבר שהוא טוב לאחד, וגרוע לאחר.
מרכזית הארזים היא דוג' לא רעה לזה, רוב האנשים איתם שוחחתי מרוצים וחושבים שמדובר בשדרוג ביחס למצב הקודם, אם כי יש מה לשפר בכל הקשור לבטיחות המעבר לתחנות העירוניות, אבל יש את המיעוט שבטוח שמדובר באסון תחבורתי עבור רוב הנוסעים.
באמת מענין
איך רוב (כבר ירד מכל)
האנשים איתם אתה משוחח מרוצים וחושבים שמדובר בשדרוג לעומת המצב הקודם.

ורק "מיעוט" שאותו אתה לא פוגש בכלל בטוח שמדובר באסון עבור רוב הנוסעים.

זאת בעוד שעל הנתונים ה"יבשים" אין חולק - אכן יש 250 מטר הליכה מצומת רמות למסוף. אכן יש למעלה מ400 מטר הליכה עד ומ תחנות רמת שלמה. אכן הפקקים באיזור מאריכים את הנסיעה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אלו לא תנאי הקבלה למשרה
אבל ברור למה העובדים שם מכירים רק תאוריה שלמדו, ולא מכירים את השטח באמת... גם המורים שלהם לא מכירים...
זה לא שלא מכירים את השטח, העובדה היא שכבר עובדים על הפתרונות.
אבל לדעתי הבעיה היא שהם לא דאגו שהפתרונות כבר יפעלו.
 

rew3020

משתמש מקצוען
תכנון תחבורה ציבורית מתייחס להרבה מאוד פרטים, ובעיקר להרבה מאוד אילוצים.
האילוצים העיקרים הם אילוץ תקציבי, ואילוץ של תשתיות.
גם מחסור במידע הוא גורם לאילוץ שמונע הרבה פעמים תכנון מיטבי.
מדובר על מערכת עצומה עם אלפי קווים וקשה לתת יחס לכל קו במיוחד שיש צרכים שמשתנים, ובקווים שקשורים לציבור החרדי, הצרכים משתנים ומתעדכנים כל הזמן.
כך שאני חושב שיש עוד הרבה מה להשתפר, אבל זה לא קשור לאי הכרת השטח, אלא לאי יכולת לענות על כל הצרכים המשתנים, וביחוד שיש דבר שהוא טוב לאחד, וגרוע לאחר.
מרכזית הארזים היא דוג' לא רעה לזה, רוב האנשים איתם שוחחתי מרוצים וחושבים שמדובר בשדרוג ביחס למצב הקודם, אם כי יש מה לשפר בכל הקשור לבטיחות המעבר לתחנות העירוניות, אבל יש את המיעוט שבטוח שמדובר באסון תחבורתי עבור רוב הנוסעים.
לא כל כך ברור מה המניעים שלך כאן, מה שברור שאפי' אתה מודה בבעייתיות של המערכת, רק שעם הרבה ערפל אתה הופך את זה למשהו יותר יפה.

למעשה, יש אין ספור דוגמאות שעם קצת איכפתיות, ורצון אמיתי להיטיב - דברים רבים היו נעשים בצורה הרבה הרבה יותר טובה.
אז אם אין אכפתיות למה באמת אני אמור להאמין שמה שנעשה נעשה בגלל אילוצים??
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
לא כל כך ברור מה המניעים שלך כאן, מה שברור שאפי' אתה מודה בבעייתיות של המערכת, רק שעם הרבה ערפל אתה הופך את זה למשהו יותר יפה.

למעשה, יש אין ספור דוגמאות שעם קצת איכפתיות, ורצון אמיתי להיטיב - דברים רבים היו נעשים בצורה הרבה הרבה יותר טובה.
אז אם אין אכפתיות למה באמת אני אמור להאמין שמה שנעשה נעשה בגלל אילוצים??
הוא כבר כתב פה פעם מה המניעים, ואין צורך לפתוח עוד פעם את הנושא
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לא כל כך ברור מה המניעים שלך כאן, מה שברור שאפי' אתה מודה בבעייתיות של המערכת, רק שעם הרבה ערפל אתה הופך את זה למשהו יותר יפה.

למעשה, יש אין ספור דוגמאות שעם קצת איכפתיות, ורצון אמיתי להיטיב - דברים רבים היו נעשים בצורה הרבה הרבה יותר טובה.
אז אם אין אכפתיות למה באמת אני אמור להאמין שמה שנעשה נעשה בגלל אילוצים??
גם לא ברור מה המניע שלך לטעון על אנשים שמעולם לא פגשת שהם חסרי אכפתיות ורצון אמיתי להיטיב.
ועוד יותר לא ברור איך אתה מחליט שההנחה שלך שהם חסרי אכפתיות היא נכונה, ולכן אתה צריך להאמין לדבר שהוא הפוך ההנחה שההוכחה היחידה לכך שהיא נכונה היא שאתה החלטת אותה.
 

מתמחה לתחבורה

משתמש רשום
אכן המעבר לרמת שלמה כעת הוא קטסטרופה, ופשוט נס שלא קורה שם אסונות
גם זה יסודר בהמשך עם פתיחת החניון חנה וסע אמור להיות שם מדרכה
אגב @rew3020 זה לא שמתקנים ליקויים, פשוט לא סינכרנו את כל העבודות ביחד וכל פרויקט מסתיים בזמן אחר, השאלה למה פותחים בלי פיתרונות זמניים
לכאורה אפשר לפתור את זה ביום אחד. ע"י קו [חדש?]שיכנס לתוך מרכזית הארזים. ובכלל אשמח לשמוע מהמבינים מדוע לירושלים הכללית השיקו המון קווים חדשים שחלקם הגדול מיותרים בתדירותם הגבוהה ויקרים למדינה [כמו למשל קו 512 שתדירותו גבוהה ועלותו לנוסע הוא 38 שקלים!!! ועוד קווים.לעומת הקווים המבוקשים והעמוסים 516 ו57 שעלותו לנוסע הינו 4 שקלים!!!] לעומת ירושלים החרדית שלא זוכה לשום קו חדש למעט הקו המוצלח 516 והקו61 שהוא גם לציבור הכללי והחרדי [הרי 89 פוצל מ59 המקורי וכן 85ו86 פוצלו מ37]לעמת הציבור הכללי שקיבל קווים בתדירות גבוהה יחסית : 90! 91! 95! 97! 505! 506! 509! 510! 512! 540! 43! 504! 531! ???
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai

מרכז מידע

משתמש פעיל
לכאורה אפשר לפתור את זה ביום אחד. ע"י קו [חדש?]שיכנס לתוך מרכזית הארזים. ובכלל אשמח לשמוע מהמבינים מדוע לירושלים הכללית השיקו המון קווים חדשים שחלקם הגדול מיותרים בתדירותם הגבוהה ויקרים למדינה [כמו למשל קו 512 שתדירותו גבוהה ועלותו לנוסע הוא 38 שקלים!!! ועוד קווים.לעומת הקווים המבוקשים והעמוסים 516 ו57 שעלותו לנוסע הינו 4 שקלים!!!] לעומת ירושלים החרדית שלא זוכה לשום קו חדש למעט הקו המוצלח 516 והקו61 שהוא גם לציבור הכללי והחרדי [הרי 89 פוצל מ59 המקורי וכן 85ו86 פוצלו מ37]לעמת הציבור הכללי שקיבל קווים בתדירות גבוהה יחסית : 90! 91! 95! 97! 505! 506! 509! 510! 512! 540! 43! 504! 531! ???
למה כבודו חושב שצריך להבין,
אפשר פשוט לשים סימן קריאה!
ככה זה הכללית מקבלת יותר מהחרדית,
ולפי ההיסטוריה חבל להשקיע אנרגיה בזה, עדיף לנסות להוסיף אצלינו ולא לעסוק בהשוואות כי זה חסר סיכוי.
{התשובה ״אחות לנו בבית המלך״ כבר נשמעת יותר מידי שנים בשביל שתהיה אמינה}
 

דוד פרידמן השני

משתמש מקצוען
לכאורה אפשר לפתור את זה ביום אחד. ע"י קו [חדש?]שיכנס לתוך מרכזית הארזים. ובכלל אשמח לשמוע מהמבינים מדוע לירושלים הכללית השיקו המון קווים חדשים שחלקם הגדול מיותרים בתדירותם הגבוהה ויקרים למדינה [כמו למשל קו 512 שתדירותו גבוהה ועלותו לנוסע הוא 38 שקלים!!! ועוד קווים.לעומת הקווים המבוקשים והעמוסים 516 ו57 שעלותו לנוסע הינו 4 שקלים!!!] לעומת ירושלים החרדית שלא זוכה לשום קו חדש למעט הקו המוצלח 516 והקו61 שהוא גם לציבור הכללי והחרדי [הרי 89 פוצל מ59 המקורי וכן 85ו86 פוצלו מ37]לעמת הציבור הכללי שקיבל קווים בתדירות גבוהה יחסית : 90! 91! 95! 97! 505! 506! 509! 510! 512! 540! 43! 504! 531! ???
הוצאת לי את המילים מהפה.
רוב הקווים הללו ריקים לחלוטין.
שכחת, אגב, את 517, שריק רוב הזמן. וגם את קו 70.
512 ו540 באמת ריקים לחלוטין.
איפה יש קו 43? במוביט הוא לא מופיע.
 

משה שאחא

משתמש פעיל
במוצ"ש האחרון היינו במרכזית הארזים היה פשוט תענוג לחכות לאוטובוס במקום מסודר עם שרותים נורמלים וצמוד לתחנה מקום נורמלי להטעין רב קו ועוד
בעיות עם התחבורה ציבורחת לא חסר מכל הבחינות
אבל ספציפית המקום עצמו מוצלח פי כמה וכמה מהר חוצבים
 

mickey

משתמש חדש
אני גר ברמות, ובהחלט התחנה הזאת היא שידרוג מהמצב הקיים (למרות שהגישה עדיין לא מושלמת)
לגבי הנגישות. יש דבר אחד שיכול לעזור מאד, וגם להקל על הילדים שקשה להם לחצות כל כך הרבה כבישים.
יש ברמות קו פנימי, שהוא די ריק מכיון שהוא לא יוצא מהשכונה (קו 63). אם הקו הזה יוכל להמשיך הלאה למרכזית, ולחזור משם לשכונה, זה גם יהפוך אותו לקו תועלתי יותר, וגם יועיל לכלל התושבים, שאפשר יהיה לשלוח ילדים (גיל 12 וכדומה) למרכזית הארזים, בלי שיצטרכו לחצות כל כך הרבה כבישים.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
אני גר ברמות, ובהחלט התחנה הזאת היא שידרוג מהמצב הקיים (למרות שהגישה עדיין לא מושלמת)
לגבי הנגישות. יש דבר אחד שיכול לעזור מאד, וגם להקל על הילדים שקשה להם לחצות כל כך הרבה כבישים.
יש ברמות קו פנימי, שהוא די ריק מכיון שהוא לא יוצא מהשכונה (קו 63). אם הקו הזה יוכל להמשיך הלאה למרכזית, ולחזור משם לשכונה, זה גם יהפוך אותו לקו תועלתי יותר, וגם יועיל לכלל התושבים, שאפשר יהיה לשלוח ילדים (גיל 12 וכדומה) למרכזית הארזים, בלי שיצטרכו לחצות כל כך הרבה כבישים.
רעיון מצוין!
אבל השכונה האחרונה שצריך לעשות לה את הפינוק הזה היא רמות,
וכל זאת למה?
@אופקים 1 {נדמה לי} כתב למעלה שאין קיבולת של עירוניים מספיקה למרכזית,
ולמרות שהיה מי שהציע לעשות קווים מעגליים כאלו לשכונות זה לא מעשי,
אבל אין ברירה וחייבים בגלל שאחרת א״א לשלוח לשם ילדים וכו׳,

אז אם צריך לבחור מאיפה להתחיל הרי שזה מקומות שאין קו ישיר תדיר למרכזית מכל נקודה בשכונה,
ואז העדיפות היא שבשכונה נשלח את הילד בצורה לא סדירה אבל בהמשך הוא יגיע ישירות למרכזית!

משא״כ רמות וכיו״ב אכמ״ל שיש מכל פינה בשכונה קו למרכזית,
ולכן לא סביר שהם אלו שימלאו את מקצת הקיבולת לעירוני במרכזית.

מקווה שגם במשרד חושבים ככה, ולא יוכיחו שוב שיש כאלו שסודרו ע״י מאן דהו שחפץ ביקרם. {אין הכוונה פה לאף אחד, אלא לכך שהשיטה של אני יעשה קו לאנ״ש והשאר יתפוצצו, די רווחת לאחרונה.....}
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
רעיון מצוין!
אבל השכונה האחרונה שצריך לעשות לה את הפינוק הזה היא רמות,
וכל זאת למה?
@אופקים 1 {נדמה לי} כתב למעלה שאין קיבולת של עירוניים מספיקה למרכזית,
ולמרות שהיה מי שהציע לעשות קווים מעגליים כאלו לשכונות זה לא מעשי,
אבל אין ברירה וחייבים בגלל שאחרת א״א לשלוח לשם ילדים וכו׳,

אז אם צריך לבחור מאיפה להתחיל הרי שזה מקומות שאין קו ישיר תדיר למרכזית מכל נקודה בשכונה,
ואז העדיפות היא שבשכונה נשלח את הילד בצורה לא סדירה אבל בהמשך הוא יגיע ישירות למרכזית!

משא״כ רמות וכיו״ב אכמ״ל שיש מכל פינה בשכונה קו למרכזית,
ולכן לא סביר שהם אלו שימלאו את מקצת הקיבולת לעירוני במרכזית.

מקווה שגם במשרד חושבים ככה, ולא יוכיחו שוב שיש כאלו שסודרו ע״י מאן דהו שחפץ ביקרם. {אין הכוונה פה לאף אחד, אלא לכך שהשיטה של אני יעשה קו לאנ״ש והשאר יתפוצצו, די רווחת לאחרונה.....}
הוא לא ביקש משהו על חשבון משהו אחר
שיהיה גם לרמות וגם לכל שכונה אחרת בעיר
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
הוא לא ביקש משהו על חשבון משהו אחר
שיהיה גם לרמות וגם לכל שכונה אחרת בעיר
נכון, תודה רבה.
לא הבנתי מאיפה נפלה עלי המתקפה הזאת.
והערתי שיש אוטובוס שמגיע כמעט עד לשם, וכיום הוא די ריק, ובשינוי קטן של המסלול הוא יכול להביא הרבה תועלת
סליחה אם לא הבינו אסביר שוב,
א״א לתת לכולם, בגלל שהמרכזית לא תוכננה נכון מבחינת עירונית {כנראה בגלל הרכבת הקלה העתידית.....}
ואין כמעט קיבולת לאוטובוסים עירוניים,
ולכן כתבתי שצריך לשפות אוטובוסים לתוך המרכזית משכונות שמחלק גדול מהשכונה יש קו תדיר לצומת רמות {ועיין עוד למעלה}.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה