תח"צ מרכזית הארזים

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אולם ההמתנה הממוזג הוא למי שפספס את האוטובוס שלו עקב חוסר הנגישות והחליט לחכות שעתיים---
הרציפים אינם ממוזגים ולא נצפתה נוחות ייחודית על פני תחנה קלאסית. וההמתנה לאוטובוס קרוב היא ברציף.
הדלתות לא נפתחות רק בזמן שיש אוטובוס ברציף? (כמו ב"תחנה מרכזית" במודיעין ובעוד מקומות)
(לא הייתי שם עדיין)
 

קצרה

משתמש מקצוען
אין שום עניין לחכות לאוטובוס ברציף, אפשר לחכות באולם עד שהאוטובוס מגיע.
ולמה זה כ"כ חשוב?
כי בכל הקשור למרכזית הארזים נצטרך להתרגל לעוד משהו חדש - עמידה בתור...
חבל שזה ייראה כמו ביציאה מהכותל...
וזה משהו שתלוי רק בנו הנוסעים, ולא באף אחר
זה ממש לא תלוי רק בנוסעים.
אם יהיה כמן אוטובוסים כמו ביציאה מהכותל
אז זה יראה כמו ביציאה מהכותל

שילוב של קצב אוטובוסים נמוך
עם קהל ישראלי (כזה שלא עומד יפה על הפס הנע בשדה התעופה בלונדון :) )
מביא בהכרח דחיפות לאוטובוס.
אם כולם היו יודעים שמאחורי כל אוטובוס עומד עוד אחד ועד שכל הנוסעים יעלו יהיה בזרימה עוד אוטובוס ועוד אחד - אנשים לא ידחפו ולא יעמדו דרוכים בשורה למנוע עקיפתם.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לאט לאט אנחנו יורדים
"נגישות משופרת" = לכיוון מרכז העיר יש קווים שיוצאים מהמתחם.

נראה כמו הכוכבית של הפרסומות.
עליבות גדולה זה לקחת את החיסרון הכי גדול של המקום - חוסר הנגישות
ולכתוב כותרת גדולה "שופרה הנגישות" כשבכוכבית קטנה יש 2 אוטובוסים למרכז העיר מתוך התחנה...
וכל השאר הפסידו זמן והפסידו נגישות.

במקרה זה הבהרת על היתרון הנגיש לשכונות רמת שלמה ורמות שקיבלו פקקי ענק והארכת זמן - לא ממש מרכז העיר.

אולם ההמתנה הממוזג הוא למי שפספס את האוטובוס שלו עקב חוסר הנגישות והחליט לחכות שעתיים---
הרציפים אינם ממוזגים ולא נצפתה נוחות ייחודית על פני תחנה קלאסית. וההמתנה לאוטובוס קרוב היא ברציף.
המקום לא פחות נגיש מהרטום.

יש 5 קווים לכיון מרכז העיר, מתוכם 4 פעילים בכל ימות השבוע בתדירות טובה מאוד.
אף אחד לא הפסיד נגישות.

בצומת הקרובה, חולפים הרבה יותר קווים מאשר בהרטום, הנגישות אל הצמתים תשפר עם הזמן, גם לרמת שלמה.
לתוך התחנה נכנסים 5 קווים עירוניים.

האזור פחות פקוק מאשר הרטום.

הרציפים לא אמורים להיות ממוזגים, ואף אחד גם לא אמור להמתין בהם יותר מכמה רגעים.
ההמתנה לאוטובוס היא באולם ההמתנה, לא ברציף.

אולם המתנה ממוזג הוא לא רק למי שפספס את האוטובוס, אלא גם למי שהגיע בזמן, כלומר לא ברגע האחרון, בירושלים קשה לתזמן את ההגעה למקום בדיוק בזמן בו יוצא האוטובוס, ולכן תמיד העדיפו נוסעים להגיע לתחנה קצת מוקדם, וכעת במקום לעמוד ולהתרטב מהגשם או מהשמש, הם יכולים לשבת במקום מוצל וממוזג.

בנתיים הנוסעים איתם שוחחתי מרוצים מהשינוי.
 

קצרה

משתמש מקצוען
המקום לא פחות נגיש מהרטום.

יש 5 קווים לכיון מרכז העיר, מתוכם 4 פעילים בכל ימות השבוע בתדירות טובה מאוד.
אף אחד לא הפסיד נגישות.

בצומת הקרובה, חולפים הרבה יותר קווים מאשר בהרטום, הנגישות אל הצמתים תשפר עם הזמן, גם לרמת שלמה.
לתוך התחנה נכנסים 5 קווים עירוניים.

האזור פחות פקוק מאשר הרטום.

הרציפים לא אמורים להיות ממוזגים, ואף אחד גם לא אמור להמתין בהם יותר מכמה רגעים.
ההמתנה לאוטובוס היא באולם ההמתנה, לא ברציף.

אולם המתנה ממוזג הוא לא רק למי שפספס את האוטובוס, אלא גם למי שהגיע בזמן, כלומר לא ברגע האחרון, בירושלים קשה לתזמן את ההגעה למקום בדיוק בזמן בו יוצא האוטובוס, ולכן תמיד העדיפו נוסעים להגיע לתחנה קצת מוקדם, וכעת במקום לעמוד ולהתרטב מהגשם או מהשמש, הם יכולים לשבת במקום מוצל וממוזג.

בנתיים הנוסעים איתם שוחחתי מרוצים מהשינוי.
נחזור שוב
נגישות היא לא רק מספר האוטובוסים המגיעים לאיזור קרוב לתחנה.
אלא בעיקר הגעה מהירה מהאוטובוס או אל האוטובוס המוביל.
העובדה שיש הרבה קווים לבניני האומה והתחנה המרכזית לא הופכת את התחנה בגשר המיתרים לנגישה.

כרגע כשאתה מסכים שיש רק כמה קווים רק למרכז בצירים מרכזיים
וכל השאר עוצרים בצומת רמות
שהנגישות ממנה לתחנה גרועה בעליל (תשתפר עם הזמן קוראים לזה...)

אז "מישהו" כן הפסיד נגישות. המישהו הזה שלא בא בדיוק מהציר המרכזי של המרכז ו"ישתפר לו הנגישות עם הזמן".
וקודם הסבירו לנו שזה רוב התושבים לא באים מהמרכז :D

גם בנוגע לפקקים הסברת לפני רגע בטוב טעם למישהי שאכן יש יותר פקקים ממה שהיה בדרך להרטום אפילו מהכוון של רמות ורמת שלמה - "אבל 5 דקות יותר או פחות לא משנים כשמדובר בנסיעה בינעירונית"

בקיצור אין נגישות ואין מהירות .

אנחנו נחכה ונראה להשוואות כמה עולים על 404 במרכזית הארזים מול כמה עולים על 422 בצומת רמות.
חבל שלא ניתן יהיה לראות כמה יורדים מ404 בארזים וכמה יורדים ב422 בצומת רמות/קניון רמות.


נ.ב

מניחה שיש כמה נוסעים איתם שוחחת שמרוצים מהשינוי.
מענין שלא נתקלת בטעות אפילו באחד שחושב בטעות שמרכזית הארזים פחות מוצלחת
ורק פה יש איזה כמה קוטרים
אגב - זו בעיני אחת הבעיות של מתכנני התחבורה הציבורית המנותקים שלא נסעו באוטובוס מימיהם - כל תלונה הם מיד מגיבים ב "אני שוחחתי עם אנשים מרוצים" = זו בעיה שלך פרטית שהאוטובוס לא הותאם לצרכיך המדוייקים. (משתמשי התח"צ חושבים שהיא רכב פרטי... רוצים שיהיה להם נוח... זה תח"צ!! אבן הנגף הגדולה בחשיבה של תח"צ אכן לא מספקים אוטובוס ישיר מבית לבית לכל אחד וזה לא עומד בסתירה שהתחבורה הציבורית צריכה להיות נוחה ולא מסייטת)

תכל'ס המציאות מוכיחה שככל שהם "מייעלים" את התח"צ - יותר אנשים עוברים לרכב פרטי...
 
נערך לאחרונה ב:

אופקים 1

משתמש מקצוען
נחזור שוב
נגישות היא לא רק מספר האוטובוסים המגיעים לאיזור קרוב לתחנה.
אלא בעיקר הגעה מהירה מהאוטובוס או אל האוטובוס המוביל.
העובדה שיש הרבה קווים לבניני האומה והתחנה המרכזית לא הופכת את התחנה בגשר המיתרים לנגישה.

כרגע כשאתה מסכים שיש רק כמה קווים רק למרכז בצירים מרכזיים
וכל השאר עוצרים בצומת רמות
שהנגישות ממנה לתחנה גרועה בעליל (תשתפר עם הזמן קוראים לזה...)

אז "מישהו" כן הפסיד נגישות. המישהו הזה שלא בא בדיוק מהציר המרכזי של המרכז ו"ישתפר לו הנגישות עם הזמן".
וקודם הסבירו לנו שזה רוב התושבים לא באים מהמרכז :D

גם בנוגע לפקקים הסברת לפני רגע בטוב טעם למישהי שאכן יש יותר פקקים ממה שהיה בדרך להרטום אפילו מהכוון של רמות ורמת שלמה - "אבל 5 דקות יותר או פחות לא משנים כשמדובר בנסיעה בינעירונית"

בקיצור אין נגישות ואין מהירות .

אנחנו נחכה ונראה להשוואות כמה עולים על 404 במרכזית הארזים מול כמה עולים על 422 בצומת רמות.
חבל שלא ניתן יהיה לראות כמה יורדים מ404 בארזים וכמה יורדים ב422 בצומת רמות/קניון רמות.


נ.ב

מניחה שיש כמה נוסעים איתם שוחחת שמרוצים מהשינוי.
מענין שלא נתקלת בטעות אפילו באחד שחושב בטעות שמרכזית הארזים פחות מוצלחת
ורק פה יש איזה כמה קוטרים
אגב - זו בעיני אחת הבעיות של מתכנני התחבורה הציבורית המנותקים שלא נסעו באוטובוס מימיהם - כל תלונה הם מיד מגיבים ב "אני שוחחתי עם אנשים מרוצים" = זו בעיה שלך פרטית שהאוטובוס לא הותאם לצרכיך המדוייקים. (משתמשי התח"צ חושבים שהיא רכב פרטי... רוצים שיהיה להם נוח... זה תח"צ!! אבן הנגף הגדולה בחשיבה של תח"צ אכן לא מספקים אוטובוס ישיר מבית לבית לכל אחד וזה לא עומד בסתירה שהתחבורה הציבורית צריכה להיות נוחה ולא מסייטת)

תכל'ס המציאות מוכיחה שככל שהם "מייעלים" את התח"צ - יותר אנשים עוברים לרכב פרטי...
נתמצת
השיקול בהפעלת מרכזית הארזים, הוא אילוץ, כדי למנוע קריסה של הצירים המרכזיים.
ברור שיותר נוח לעלות קרוב לבית, וברור שאם כולם יעלו קרוב לבית אז כולם יתקעו בפקק.
הפתרון של הרטום היה פתרון פחות טוב בגלל שמקום ההמתנה היה פחות מוסדר, ופחות קווים עירוניים עוברים ליד התחנה הזאת.

הפרשי זמן של עוד 5 דקות לכאן או לכאן, לא מהווים שיקול בתכנון של קווים ארוכים.
המטרה העיקרית של 404 היא להוות גיבוי ל422 במקטע שבין צומת רמות ועד סוף מסלול האיסוף, כך שאנשים יהיו בטוחים שיש להם מקום באוטובוס, ולא יטרחו להגיע לתחנות הראשונות, ולכן סביר שבשעות שאנשים יודעים שיש להם מקום ב422 הם לא יטרחו להכנס למרכזית הארזים, זה בסדר ואמור להיות ככה.

המציאות היא שתמיד יש אנשים שעוברים לרכב פרטי, ואין קשר ישיר לשינויים שנעשים בתח"צ, שינויים שלפעמים גורמים שיפור לנוסעים, ולפעמים ההיפך.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
לגבי הגישה למרכזית
הנגישות היא דבר שיכול להריץ קדימה את כל הציבור לכיוון המרכזית
הבעיה שלא תמיד יודעים איך לעשות את זה בצורה נכונה

גם במודיעין עילית יש מסוף עם קווים לערים מרוחקות , והקווים הפנימיים יש להם תחנה ממש בכניסה למסוף ויש שם בלגן אימים ביום שישי וכולם צריכים לרוץ כדי להספיק את האוטובוס שלהם ולעבור כבישים
(בעיקרון יש קווי איסוף למסוף והם נכנסים לתוכו, אבל לפעמים יש עומס גדול על התחנה של הקווים הפנימיים שנמצאת ממש בכניסה מה שגורם לאנשים לרדת שם ולרוץ)

חייבים לתכנן משהו נגיש שיתן לאנשים לרדת עם "5 ילדים+ עגלת תינוק+ מזוודה+ שקית " בצורה רגועה וקלה ולא להתרוצץ עם זה בכל צומת רמות
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לגבי הגישה למרכזית
הנגישות היא דבר שיכול להריץ קדימה את כל הציבור לכיוון המרכזית
הבעיה שלא תמיד יודעים איך לעשות את זה בצורה נכונה

גם במודיעין עילית יש מסוף עם קווים לערים מרוחקות , והקווים הפנימיים יש להם תחנה ממש בכניסה למסוף ויש שם בלגן אימים ביום שישי וכולם צריכים לרוץ כדי להספיק את האוטובוס שלהם ולעבור כבישים
(בעיקרון יש קווי איסוף למסוף והם נכנסים לתוכו, אבל לפעמים יש עומס גדול על התחנה של הקווים הפנימיים שנמצאת ממש בכניסה מה שגורם לאנשים לרדת שם ולרוץ)

חייבים לתכנן משהו נגיש שיתן לאנשים לרדת עם "5 ילדים+ עגלת תינוק+ מזוודה+ שקית " בצורה רגועה וקלה ולא להתרוצץ עם זה בכל צומת רמות
ומוצאי שבת במודיעין עילית, כשיוצאים יותר אוטובוסים ממספר הרציפים באותה השעה, ואין מספיק אוטובוסים שמגיעים למסוף, ומה שכן מגיע, זה רק מגיע בשניה לפני שהאוטובוסים כבר יוצאים, והם גם לא נכנסים למסוף, זה הופך להיות מבלאגן לסכנת נפשות.

גם אני חושב שמדובר במחדל שלא דאגו למעברים תת קרקעיים לתחנות סביב הצומת, אבל הבעיה הזאת כבר קיימת עוד תקופה ארוכה לפני פתיחת המסוף (אם כי יתכן שהמסוף מחמיר את הבעיה), וגם בעיה דומה הייתה קיימת מהרטום, כך שאני לא רואה שזאת סיבה מספקת לעכב את פתיחת המסוף.
 

rew3020

משתמש מקצוען
היום ביקרתי במרכזית ארזים.
אכן שדרוג משמעותי מהבלאגן של הר חוצבים.

אבל...
להגיע לתחנת אוטובוס של צומת רמות (לכיוון בר אילן) מדובר בהליכה של כ 250 מטר!
ולקינוח כמה וכמה רמזורים באמצע.
רק להמחיש - מרחק סטנדרט בין תחנה לתחנה בתוך העיר: 150-250 מטר.
בהנחה שרוב האנשים קרובים או לתחנה זו או לתחנה הבאה בתור, הרי שלא נותר להלך אלא 75-125 מטר.

אתם רואים הגיון במרחק הזה????
אתם רואים הגיון שתחנת האוטובוס לכיון רמות לא תמוקם צ--מ-ו-ד לכניסה לתחנה??

שנית,
אתה מלווה מישהו ברכבך לתחנה, איפה אתה עוצר? אכן. אין שום מקום לעצור רק בתחנת האוטובוס כנ"ל....
אתה מלווה ילד, רוצה להעלות אותו לאוטובוס, אין! אין מקום לחנות!

50,000 מ"ר, ולא מצאו מקום לחניה לטווח קצר.

חלם בהתגלמותו.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
זו בעיני אחת הבעיות של מתכנני התחבורה הציבורית המנותקים שלא נסעו באוטובוס מימיהם
האמירה הזאת שהמתכננים לא נוסעים בתח"צ חוזרת הרבה פעמים, אבל היא לא יותר מעקיצה קטנה ולא באמת טענה.
רופא לא אמור לנסות את הטיפול על עצמו לפני שהוא מטפל בפציינט.
במשרד התקשורת לא צריך שהרגולטורים ישימו משבש קליטה על הסלולרי שלהם, כדי לחוות מה זה קליטה משובשת לפני שהם מטפלים בבעיות קליטה.
אבל אם ניקח לדוגמא את מרכזית הארזים, זה יוצר תחושה שהיתה דחיפות לפתוח אותה כבר (ואכן זה נצרך לדעתי), אבל בכל הנוגע לנגישות - זה כבר פחות דחוף....
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
היום ביקרתי במרכזית ארזים.
אכן שדרוג משמעותי מהבלאגן של הר חוצבים.

אבל...
להגיע לתחנת אוטובוס של צומת רמות (לכיוון בר אילן) מדובר בהליכה של כ 250 מטר!
ולקינוח כמה וכמה רמזורים באמצע.
רק להמחיש - מרחק סטנדרט בין תחנה לתחנה בתוך העיר: 150-250 מטר.
בהנחה שרוב האנשים קרובים או לתחנה זו או לתחנה הבאה בתור, הרי שלא נותר להלך אלא 75-125 מטר.

אתם רואים הגיון במרחק הזה????
אתם רואים הגיון שתחנת האוטובוס לכיון רמות לא תמוקם צ--מ-ו-ד לכניסה לתחנה??

שנית,
אתה מלווה מישהו ברכבך לתחנה, איפה אתה עוצר? אכן. אין שום מקום לעצור רק בתחנת האוטובוס כנ"ל....
אתה מלווה ילד, רוצה להעלות אותו לאוטובוס, אין! אין מקום לחנות!

50,000 מ"ר, ולא מצאו מקום לחניה לטווח קצר.

חלם בהתגלמותו.
2 הבעיות האלו הולכים להיפתר (מנהרה מהתחנה בצומת רמות שכבר הוחל בבניתה, ואז ההליכה תהיה 30 מטר בלי רמזורים, וחניון ענק לרכבים פרטיים שיפתח בשנה הבאה)
החלם הוא שהתחנה נפתחה קודם שהבעיות נפתרו, ושאין פיתרון זמני עד לפתיחת הבעיות, אבל הם יפתרו
 

shani123

משתמש מקצוען
האמירה הזאת שהמתכננים לא נוסעים בתח"צ חוזרת הרבה פעמים, אבל היא לא יותר מעקיצה קטנה ולא באמת טענה.
רופא לא אמור לנסות את הטיפול על עצמו לפני שהוא מטפל בפציינט.
במשרד התקשורת לא צריך שהרגולטורים ישימו משבש קליטה על הסלולרי שלהם, כדי לחוות מה זה קליטה משובשת לפני שהם מטפלים בבעיות קליטה.
אבל אם ניקח לדוגמא את מרכזית הארזים, זה יוצר תחושה שהיתה דחיפות לפתוח אותה כבר (ואכן זה נצרך לדעתי), אבל בכל הנוגע לנגישות - זה כבר פחות דחוף....
דמגוגיה
אתה לא צריך שהרופא ינסה את הטיפול, אלא שיכיר את המחלה והטיפול, ואף יהיה מנוסה בטיפול... לכן אתה הולך לרופא מומחה בתחומו ולא לכל סטודנט...
למזלינו, גם עובדי משרד התקשורת, נתקלים לפעמים בבעיות קליטה... אחרת מצבינו היה גרוע כמו תחב"צ

מתכנני תחנת ארזים - אינם מכירים תח"צ מבפנים. אינם מכירים הליכה לתחנה. אינם מכירים משפחה עם עגלות ומזוודות (רק בתוך נתב"ג)...
ולכן המצב נראה כך.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
דמגוגיה
אתה לא צריך שהרופא ינסה את הטיפול, אלא שיכיר את המחלה והטיפול, ואף יהיה מנוסה בטיפול... לכן אתה הולך לרופא מומחה בתחומו ולא לכל סטודנט...
למזלינו, גם עובדי משרד התקשורת, נתקלים לפעמים בבעיות קליטה... אחרת מצבינו היה גרוע כמו תחב"צ

מתכנני תחנת ארזים - אינם מכירים תח"צ מבפנים. אינם מכירים הליכה לתחנה. אינם מכירים משפחה עם עגלות ומזוודות (רק בתוך נתב"ג)...
ולכן המצב נראה כך.
אני מכיר אישית מנהל בכיר במשרד התחבורה, בכיר מאוד אחראי על תחום שלם במשרד
הוא לא מכיר אוטובוס? אולי לא הכיר עד אותו יום שהוא קיבל שלילת רישיון לשנתיים
מאז הוא נסחב באוטובוסים, ביחד עם ילדיו כל יום לבתי ספר ולעבודה בשכונה ירושלמית צפופה
הוא אמר לי שהוא לא היחיד במשרד שעבר שלילה ארוכת טווח, אלא פשוט, זה הסגנון שם
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
דמגוגיה

מתכנני תחנת ארזים - אינם מכירים תח"צ מבפנים. אינם מכירים הליכה לתחנה. אינם מכירים משפחה עם עגלות ומזוודות (רק בתוך נתב"ג)...
ולכן המצב נראה כך.
זאת אומרת שהתנאים לעבודה במשרד התחבורה הם: משתמשי תח"צ שיש להם לפחות שישה ילדים?
 
נערך לאחרונה ב:

rew3020

משתמש מקצוען
2 הבעיות האלו הולכים להיפתר (מנהרה מהתחנה בצומת רמות שכבר הוחל בבניתה, ואז ההליכה תהיה 30 מטר בלי רמזורים, וחניון ענק לרכבים פרטיים שיפתח בשנה הבאה)
החלם הוא שהתחנה נפתחה קודם שהבעיות נפתרו, ושאין פיתרון זמני עד לפתיחת הבעיות, אבל הם יפתרו
אכן שיערתי שיש איזה תכנית בקנה.
זה נוהל מקובל כאן - בונים ואח"כ הציבור סובל במשך שנים עד שמתקנים את כל מה שהיה אמור להיות מלכתחילה.
לגבי החניון, אני לא מבקש חניון של חנה וסע (שזה גם כנראה יהיה במרחק מסויים), תן מקום לעצור את הרכב להוריד נוסעים! - כיום אין שום מקום כזה! תן מקום לחניה לטווח קצר!
(לפחות לא חוקית) יש חניון בתכנון? תן פתרון בינים!

דרך אגב, מי שיורד במרכזית ארזים ורוצה להשתמש בכל הקווים המגיעים לרמת שלמה.
אין מעבר מוסדר לתחנה לכיוון הרכס. צריך ללכת לכיוון התחנה בצומת לכיוון רמות - לחצות את הכביש - ללכת ברגל עד הרמזורים שמול הפניה מגולדה לכיוון כביש 9 ולחצות לכיוון התחנה שם.
הבנתם את זה?
לדעתי מדובר בלפחות 400 מטר הליכה.

אולי יש ישירים מרמות או מהתחנה עצמה, השאלה מה התדירות.
 

rew3020

משתמש מקצוען
זאת אומרת שהתנאים לעבודה במשרד התחבורה הם: משתמשי תח"צ שיש להם לפחות שישה ילדים?
לא.
אבל כנראה שיש תנאי אחר, אנשים שחצנים שמבינים יותר טוב איך השני צריך לחיות את חייו.
הם מתכננים יעילות ב'תאוריה' לא במציאות.

הם צריכים להכניס את ראשם לצרכים וליכולות וכו' של הציבור, ולא להחליט לציבור איך טוב לו לנהוג.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אכן המעבר לרמת שלמה כעת הוא קטסטרופה, ופשוט נס שלא קורה שם אסונות
גם זה יסודר בהמשך עם פתיחת החניון חנה וסע אמור להיות שם מדרכה
אגב @rew3020 זה לא שמתקנים ליקויים, פשוט לא סינכרנו את כל העבודות ביחד וכל פרויקט מסתיים בזמן אחר, השאלה למה פותחים בלי פיתרונות זמניים
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
לא מדובר במחשבה שמדובר במהלך יותר נוח, אלא שמדובר בפתרון יותר מוצלח להכרח להוציא קווים מצירים בהם הם יגרמו לפקקים.

בסוף שנות התשעים פעלו בירושלים קווי מהדרין פרטיים, @יצחק למפרט יכול אולי לסייע לנו לדעת את המסלול המדוייק.
אני לא ממש זוכר את המסלול המדוייק שבו פעלו קווי ברכל בין ירושלים לבני ברק, אבל קו 402 בהחלט התבסס על המסלול הזה שהיה מסלו מוצלח ומבוקש.
אלא שככל שהביקושים עלו, גם עומסים התנועה על הציר עלו ועלה הצורך לגוון במסלולי הנסיעה על מנת להפחית את העומס בציר ירמיהו.
קו 422 היה בין הפעולות שנעשו כדי להסיט ביקושים מהציר, ובהמשך כשנפתחה מנהרת הארזים שונו חלק מהקווים, כך שהחלו את מסלולם בגשר המיתרים או הר נוף ואספו נוסעים בכיון ההפוך משאר הקווים.

הזרמה של אין ספור אוטובוסים באותו הקו היא לא יעילה, כי היא יוצרת עומסים על הציר, בעוד רבים מהנוסעים צריכים לקחת אוטובוס נוסף כדי להגיע לציר בו נוסעים האוטובוסים, וגם בנסיעה בינעירונית המתנה של מספר דקות לא פוגעת משמעותית ברמת השירות, וזאת הסיבה שהוקומו קווי השכונות של מודיעין עילית וביתר שפועלים בימי שישי ומוצ"ש וקווי בני ברק השונים הפועלים בכל ימות השבוע.

גם קו 422 שזכה לביקוש גבוה קיבל חלופות שכונות, כשהתקווה הייתה שהביקוש יהיה גבוה, ויהיה ניתן להרחיב את השירות, כפי שידוע הביקוש לא הצדיק הרחבה של השירות, וקווי השכונות אכן בוטלו עם המעבר מאפיקים לדרך אגד.

ההסדר הזה החזיק מעמד לא רע ברוב ימות השנה, עד שהוחלט על עבודות הרק"ל.
העבודות על ציר הרק"ל הצרו את הכביש, ונוצר צורך להסיט את רוב התנועה לציר שפע חיים (רחוב שהיה סגור שנים רבות בגלל חשש של תושבי השכונה מכביש סואן והמוני שיעברו בו רכבים רבים שמנסים לעקוף את עומסי התנועה בציר בר אילן).
אם כי רחוב שפע חיים איננו רחב כמו ציר בר אילן, ולכן עמדו בפני המתכננים 2 אפשרויות, האחת לפצל את כל הקווים, להפחית תדירות, קו לחיפה למשל הפועל 11 נסיעות לכיון יפעל בתדירות של 5 נסיעות בציר שפע חיים ו6 נסיעות בציר מקוצר, או לחילופין להשאיר חלק מהקווים בציר שפע חיים ואת האחרים במסלול מקוצר.

כיון שכאשר לא יודעים להגדיר זמני ביקוש מדוייקים תדירות גבוהה (אם כי לא גבוהה מידי) היא גורם עיקרי לרמת השירות, הרי שיותר הגיוני להקצות קווים בהם יש ליותר נוסעים בכל אוטובוס קשר לאזור מרכז העיר.
ההבנה הייתה, שנוסע מחיפה או אופקים לא מגיע באותה התדירות לשכונת רוממה כמו תושב מודיעין עילית או ביתר.
כמו"כ ההבנה הייתה שדווקא נוסעי ערד וקרית גת, היעד העיקרי שלהם בימי שישי ומוצ"ש הוא כן אזור ירמיהו, ושמדובר בהיקף נסיעות גבוה.
בנוסף, נוסע המשתמש בקו בתדירות גבוהה, אינו מנסה להגיע בדווקא לנסיעה שיוצאת בשעה מסויימת, וגם אם הוא כן מנסה ולא הצליח להגיע לתחנה בזמן, הוא ימתין מקסימום 20 דקות לנסיעה הבאה, ולכן סביר שהוא ינסה להגיע רק דקות בודדות לפני הזמן המשוער בו חולף האוטובוס.
לעומת זאת, נוסע ליעד מרוחק, יטרח להגיע מוקדם, ופעמים רבות גם יטרח להגיע לתחילת המסלול כדי להיות בטוח שהוא לא ממתין שעה ויותר לנסיעה הבאה. כלומר נוסע ליעד מרוחק יגיע גם זמן רב לפני הנסיעה לתחנה, וגם יסע את רוב מסלול האיסוף (ניתן לראות זאת די בבירור בקווי בני ברק ליעדים מרוחקים שממלאים בתחנות הראשונות של מסלול האיסוף, ומתרוקנות בתחנות הראשונות של מסלול הפיזור).
ודבר אחרון הוא זמן הנסיעה, משרד התחבורה מעריך (אין לי מושג על סמך מה) שנוסע בתחבורה הציבורית מוכן לנסוע עד פי 1.8 מנסיעה ברכב פרטי, ולכן אם נסיעה ליעדים קרובים תצריך החלפה, נוסעים שיש ביכולתם יעדיפו לנסוע בדרכים אחרות.
ולכן, ההחלטה שהתקבלה הייתה להשאיר את מעבר הקווים מיעדים קרובים בציר שפע חיים (כי יש להם יותר עניין באזור ןכדי זמן הנסיעה ישאיר את הקווים רלוונטיים)
ואילו את היעדים מהמרוחקים להעביר למסלול מקוצר, שכלל את הרטום, גשר המיתרים והיציאה מהעיר.

וכאן נכנסת מרכזית הארזים, כיון שיש זמני המתנה ארוכים לקו, ובעוד שבאזור בר אילן, ניתן לנצל את הזמן עד להגעת האוטובוס לסידורים אישים, הפתרון שניתן הוא מסוף עם אולם המתנה ממוזג ועוד מספר שירותים בסיסיים שניתן לצרוך במקום, המקום גם נותן מענה לזמן ההפסקה של הנהגים, וגם למחסור החריף בחניוני לילה באזור ירושלים

כמו פרוייקטים רבים, גם מרכזית הארזים רחוקה מלהיות מושלמת. הבעיה העיקרית היא המעבר לקווים העירוניים, לא הוסדרו עדיין מעברים תת קרקעיים המגיעים לתחנות העירוניות, התחנות העירוניות בצומת עמוסות עד כדי להתפקע, ואולי הקו החום יתן יום אחד מענה, אבל עד שיגיע היום האחד הזה, יעברו הרבה שנים אחדות.

קו 416 מראה שהמתכננים צדקו בהערכות שלהם שיעד תושבי הערים הקרובות הינו מרכז העיר, אלא שהקו הזה לא נועד להיות קו בפני עצמו אלא קו המפחית מהעומסים של הקווים העיקריים, וזאת כנראה הסיבה שהוא עדיין קיים (למרות שלדעתי עדיף לאחד את התשומות שלו עם קו אחר, או לכל הפחות לתכנן לו מסלול אחר בירושלים).
עוד הבדל בין ארזים לחוצבים....
לגבי ההבדל בין הר חוצבים למרכזית ארזים,
זה ההבדל כשאתה עושה הליכה, האם תעדיף את ההליכה ברחובות שבני אדם הולכים שם ברגל ורכבים חולפים ובנינים ניצבים מעל ראשך, לבין ללכת הליכה ברחובות נידחים, שרכבים לא חולפים שם, אנשים לפעמים, ורכבים רגילים אינם חולפים.

ובעצם בהר חוצבים הרגשת מתחת לבנינים, אנשים הולכים, ורכבים חולפים.
בארזים - שלא ביקרתי שם - אני מתרשם שאין רכבים חולפים, אין בנינים, ולפעמים אין אנשים.

לי יש תחושה, על הרבה פרוייקטים של משרד התחבורה, שלא משתפים את הציבור מראש בתוכניות ובמחשבות - אולי מפחד שהציבור יטרפד את זה... ואז כשזה נפתח יש הרבה קשיים. ואם מראש היה מדובר ייתכן והיינו חוסכים חלק מהדיונים כאן.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
זה ההבדל כשאתה עושה הליכה, האם תעדיף את ההליכה ברחובות שבני אדם הולכים שם ברגל ורכבים חולפים ובנינים ניצבים מעל ראשך, לבין ללכת הליכה ברחובות נידחים, שרכבים לא חולפים שם, אנשים לפעמים, ורכבים רגילים אינם חולפים.

ובעצם בהר חוצבים הרגשת מתחת לבנינים, אנשים הולכים, ורכבים חולפים.
בארזים - שלא ביקרתי שם - אני מתרשם שאין רכבים חולפים, אין בנינים, ולפעמים אין אנשים.
אני לא חושב שיש בשנה שנתיים האחרונות מעבר סביר ובטוח מהר חוצבים לכיוון צומת רמות.

מאז הבניה צריך ללכת שם על שוליים מסוכנות בכביש סואן וחשוך.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
לי יש תחושה, על הרבה פרוייקטים של משרד התחבורה, שלא משתפים את הציבור מראש בתוכניות ובמחשבות - אולי מפחד שהציבור יטרפד את זה... ואז כשזה נפתח יש הרבה קשיים. ואם מראש היה מדובר ייתכן והיינו חוסכים חלק מהדיונים כאן.

ממה שראיתי בעבר בירושלים -
נבחרי הציבור במנהלים הקהילתיים בכל שכונה ושכונה קשובים לפניות התושבים
הם הצליחו להביא לשינויים משמעותיים בתחבורה לטובת התושבים בשכונות השונות.

למרות הזלזול שמביעים כאן אלו שאינם תושבי העיר
המודל הזה מתפקד והתוצאה בשטח מדברת בעד עצמה
תושבי ירושלים נהנים מתחבורה מתקדמת יותר ביחס להרבה ערים בישראל
כתבו למעלה שבי-ם הכל ידוע מראש?!
אולי התכוונו שמה שרוצים אומרים לנו קודם.
 

a rivki

משתמש פעיל
לא.
אבל כנראה שיש תנאי אחר, אנשים שחצנים שמבינים יותר טוב איך השני צריך לחיות את חייו.
הם מתכננים יעילות ב'תאוריה' לא במציאות.

הם צריכים להכניס את ראשם לצרכים וליכולות וכו' של הציבור, ולא להחליט לציבור איך טוב לו לנהוג.
למה נקודת ההנחה ההתחלתית היא שרוצים להקל על הנוסעים בתחבורה ציבורית\לפתור את בעיית הפקקים וכדו'?
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה