ואצלנו מקובל שמשרדי ממשלה עובדים לפי כללים ולא לפי גחמות של פקיד כזה או אחר.
כמבינים את הכללים ופועלים לפיהם אפשר לשנות ולשפר.
כלא מבינים, אז טוחנים מים.
כשמבינים מה ההיגיון במרכזית הארזים, אז מבינים איפה אפשר להעיר ולשנות.
כשחושבים שמדובר בכמה אנשים שנהנים לראות את האחרים סובלים, אז גם אי אפשר לשנות.
1. המדינה מתנהלת גם בדרגים הגבוהים ביותר ע"פ גחמות של פקידים ראה ערך היועמשי"ת, שכולם גם ראשי המדינה ושריה תלויים כבובות על חוט לפי גחמותיה, וכן ראה ערך היועמשי"ם במשרדי הממשלה ובראשם משרד החינוך שתוקעים את רפורמת אופק חדש בניגוד גמור להחלטת ממשלה והכנסת, וכל זה רק לפי גחומתיהם ודעתם האישית, אז מה יאמרו אזובי הקיר הקטנים במשרד התחבורה, פשיטא שינהלו הכל על סמך גחמות ורצונות אישיים.
2. כל הסיבות שמניתם לעיל יכולים להסביר סטייה של עד 20-30% אבל לא סטייה של למעלה מ60-70%, וכבר נתתי דוגמאות לעיל על קווים שהם תמיד מפוצצים ברמה מסכנת חיים, עם ממוצע חביב ונעים של 22- 25 נוסעים, היתכן ?.....
(ונחזור על חלק מהדוגמאות קוי אלעד, קוי בני ברק ירושלים, חלק מקוי מודיעין עילית וביתר ועוד ועוד).
3. לא הופכים לקונספרטיבים הזויים ומתנגדי חיסונים מטורללים, עם מטילים ספק הגיוני ומגובה במספרים בנתונים ההזויים של משרד התחבורה, מותר להטיל ספק, לבקר, ולהוכיח שהנתונים שגויים ומגוחכים.