תח"צ מרכזית הארזים

מרכז מידע

משתמש פעיל
מישהו פעם חשב על חובת פיצוי ללא הוכחת נזק וללא צורך בתביעה,
אפילו פיצוי קטן - לכל מי שנפגע מאיחור/חיסור של נסיעה?
כמובן המדובר על פיצוי מהחברה, לא מהמדינה - מהכיס של כולנו.
מנסיון, תלונות לחברות דן ואפיקים עשויות להביא כמה גרושים לכל נוסע, {בעיקר על אי עצירה בקו אחרון אבל לא רק}
בשאר החברות ברוב המקרים זה ביטול תורה.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אם כבר צריך לעשות קו טלפון שמתקשרים ומדווחים על עומס (אולי יש כזה דבר)
יש נוהל שלא כל כך מפורסם - במוקד השירות *8787 אם 3 אנשים (ומעלה) מדווחים על אותו מקרה הם חייבים לטפל במקרה באופן מיידי מול חברת התח"צ המפעילה את הקו
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
יש נוהל שלא כל כך מפורסם - במוקד השירות *8787 אם 3 אנשים (ומעלה) מדווחים על אותו מקרה הם חייבים לטפל במקרה באופן מיידי מול חברת התח"צ המפעילה את הקו
דהיינו להתקשר מ3 מספרי טלפון?
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
חשבתי שכוונתי מובנת - התקווה היא לייצר מוטיבציה לחברות שלא לאחר/לחסר...
משרד התחבורה יודע על איחורים וחיסורים וקונס את החברות, ובכל אופן יש תקלות, כך שקנסות לא פותרות את הבעיה.
אם נוסעים יקבלו תגמול על תלונות, זה יעודד את המוטיבציה של הנוסעים להתלונן, מתוך הנחה שהמהלך יצליח ואנשים יתלוננו, זה יציף את המערכת בתלונות שמצריכות בירור באופן שיצריך כח אדם אין סופי לבירור התלונות.
המשרד אמור להשיק טופס תלונות מקוצר, שיהיה יותר נוח להגשת תלונה על אי עצירה בתחנה, אבל בלי תגמול על התלונה, כדי שלא ליצור תלונות שווא.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
יש נוהל שלא כל כך מפורסם - במוקד השירות *8787 אם 3 אנשים (ומעלה) מדווחים על אותו מקרה הם חייבים לטפל במקרה באופן מיידי מול חברת התח"צ המפעילה את הקו
בתנאי המכרז המוקד אמור לטפל במסגרת קו שני בכל דיווח שנתקלים בו הנוסעים, הציטוט הוא מתוך המכרז.

1721366529582.png

שוחחתי בעבר עם מנהלת המוקד, והיא אומרת שגם להם לא עונים בחדרי הבקרה של חברות התח"צ, ואין להם חיבור ישיר למערכות של כל מפעיל, וגם לא מספרי טלפון של סדרנים וכדו' לכן הם בפועל לא יכולים לסייע מלבד להציע לנוסע דרכי נסיעה חלופיים.
לדעתי צריך לתת להם סמכות לאשר תשלום למוניות ע"ח המפעיל במקרים דחופים, זה לבדו כבר יגרום לחברות לטפל בבעיות לבד.
בכל שלטי זמן אמת יש מצלמות, ואפשר לבדוק עומסים ואי עצירה בתחנה בקלות.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אני לא בא להתלונן, רק מעניין אותי אם משרד התחבורה מודע לזה או לא.

הרי משרד התחבורה לא מאמין לפניות בודדות, רק אם יגיעו מסות ענקיות של פניות אז יבינו שיש בעיה. הנקודה היא שאנשים מיואשים מפניות ציבור של משרד התחבורה, ובצדק, כי משרד התחבורה עונים תשובות לקוניות אחרי חודשיים.

חוץ מזה אני חושב ש"משרד התחבורה" צריך לדעת מעצמו מה הרמה של השירות שהוא מספק, כמו ש @אופקים 1 כתב, לא מצפים מכל נוסע להיכנס כל יום לטופס מסורבל ולהתחיל למלא פרטים, וגם כמעט אין מודעות לזה (אם כבר אז משרד התחבורה צריכים לעשות פרסומות בעיתונים איך אמורים לדווח על עומס נוסעים).

אם כבר צריך לעשות קו טלפון שמתקשרים ומדווחים על עומס (אולי יש כזה דבר) הבעיה היא שמשרד התחבורה לא יאמינו לזה ויחשבו שסתם משגעים אותם.

מעניין מה קורה בשאר מדינות העולם. אני מאמין שיש למדינות מעצמם דרך לדעת על עומס נוסעים. כמו שכתבתי לדעתי זה חייב לבוא או דרך פקחים שבודקים (ויהיו ביקורות לוודא שהם לא משקרים) או דרך מצלמות אולי יטשטשו פנים שלא תהיה פגיעה בפרטיות.
דווקא תשובות מגיעות בדר"כ תוך ימים בודדים, רק שהרבה פעמים הם עונים לא לעניין.
יש אגף שלם במשרד התחבורה הנקרא אגף מדידה שמנסה לענות על השאלות האלה, איך מגלים עומסים ואיך חוזים ביקושים.
בנתיים נראה לי שהם רק מסבכים את המערכת עם נוסחאות מוחכמות ולא ברורות.
לא מכיר מערכת אחרת בעולם שיש בה דיווחים על עומסים, ערים גדולות בעולם המערבי מבוססות בדר"כ על מטרו שפועל בתדירות גבוהה, והם לא מתעניינים האם יש עומס או לא.
תחבורה בינעירונית ארוכה פועלת באנגליה למשל עם הזמנת כרטיסי נסיעה מראש, וכאשר המקומות אוזלים, הם פשוט סוגרים את ההזמנה, ואם יש עוד מי שרוצה לנסוע הם לא נותנים לו מענה.

בארץ יש לנו תופעה יחודית של נסיעת משפחות גדולות, מה שיכול לגרום לשינויים מאוד גדולים בין כמויות הנוסעים.
ובגלל זה בשבת ריקה יכול להספיק אוטובוס אחד, ובשבת עמוסה יצטרכו באותו הקו 5 אוטובוסים.
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום
@אופקים 1 ,
מישהו פעם חשב על חובת פיצוי ללא הוכחת נזק וללא צורך בתביעה,
אפילו פיצוי קטן - לכל מי שנפגע מאיחור/חיסור של נסיעה?
כמובן המדובר על פיצוי מהחברה, לא מהמדינה - מהכיס של כולנו.
כמו ברכבת שזה אוטומטי!
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום
מנסיון, תלונות לחברות דן ואפיקים עשויות להביא כמה גרושים לכל נוסע, {בעיקר על אי עצירה בקו אחרון אבל לא רק}
בשאר החברות ברוב המקרים זה ביטול תורה.
ב'אגד' זה בזבוז זמן אמיתי, נתיב אקספרס נותנים במקרה והתלונה מוצדקת, כסף למונית (לדוגמא דילוג של תחנה)
 

תמיד בשמחה !!!!

משתמש רשום
לא רוצה להכנס לנושא אבל הטעו את הרבנים בעניין המכתב המצורף בזה, מורנו הרב במברגר חזר בו מחתימתו בעניין.
הרב במברגר שליט"א אומר שהוא כאוב על הענין, ומנסה לפעול בנושא זה, ואכמ"ל.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
הפיזור שלו בתוך מודיעין עילית הוא לא הגיוני
זה קו עם מסלול ייחודי בבני ברק, ויותר מתאים להפעיל אותו במסלול מרכזי.
בזמני עומס הכבישים של מודיעין עילית לא מצליחים להעביר את כל תנועת האוטובוסים, ויש צורך בפיזור של התחבורה פנימית מחדש
למה לא הגיוני?
יש לו במודיעין עילית מסלול מרכזי שעובר ליד נאות הפסגה וגרין פארק
עובר בתוך קרית ספר ברחוב אחד
ובברכפלד ברחוב אחד
(עושה סיבוב בכל העיר ברבע שעה)
לעומת זאת כל קווי 210 220 230 240
לוקח להם גם רבע שעה שלל מסלול עד ליציאה מהעיר

לדעתי צריך לתזמן את האוטובוסים בצורה יותר טובה בתחנה בכניסה לעיר שיהיה לאנשים חשק לנסוע בפנימי ליציאה בידיעה שהם מרוויחים שם עוד קווים ש"כבר יוצאים" במקום לעשות סיבוב בתוך השכונה, במיוחד שבכל שכונה יש קו שמגיע ביעילות לכניסה לעיר
לגבי חזור מב"ב ,הוא יעיל מאד כי זה רחוב אחד בברכפלד ואחד בק"ס
לתושבי נאות הפסגה וחפציבה יש עדיפות לרדת בכניסה לעיר כי יש להם קווים ישירים לבית
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
משרד התחבורה יודע על איחורים וחיסורים וקונס את החברות, ובכל אופן יש תקלות, כך שקנסות לא פותרות את הבעיה.
אם נוסעים יקבלו תגמול על תלונות, זה יעודד את המוטיבציה של הנוסעים להתלונן, מתוך הנחה שהמהלך יצליח ואנשים יתלוננו, זה יציף את המערכת בתלונות שמצריכות בירור באופן שיצריך כח אדם אין סופי לבירור התלונות.
המשרד אמור להשיק טופס תלונות מקוצר, שיהיה יותר נוח להגשת תלונה על אי עצירה בתחנה, אבל בלי תגמול על התלונה, כדי שלא ליצור תלונות שווא.
לי אמר פעם סדרן של קווים
אנחנו לא מצליחים להוציא את כל הקווים מכל מיני סיבות
ואנחנו מרוויחים בחודש 13 מיליון ומשלמים 2 מיליון קנסות וזה עדיין שווה
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
למה לא הגיוני?
יש לו במודיעין עילית מסלול מרכזי שעובר ליד נאות הפסגה וגרין פארק
עובר בתוך קרית ספר ברחוב אחד
ובברכפלד ברחוב אחד
(עושה סיבוב בכל העיר ברבע שעה)
לעומת זאת כל קווי 210 220 230 240
לוקח להם גם רבע שעה שלל מסלול עד ליציאה מהעיר

לדעתי צריך לתזמן את האוטובוסים בצורה יותר טובה בתחנה בכניסה לעיר שיהיה לאנשים חשק לנסוע בפנימי ליציאה בידיעה שהם מרוויחים שם עוד קווים ש"כבר יוצאים" במקום לעשות סיבוב בתוך השכונה, במיוחד שבכל שכונה יש קו שמגיע ביעילות לכניסה לעיר
לגבי חזור מב"ב ,הוא יעיל מאד כי זה רחוב אחד בברכפלד ואחד בק"ס
לתושבי נאות הפסגה וחפציבה יש עדיפות לרדת בכניסה לעיר כי יש להם קווים ישירים לבית
כיון שזמן הנסיעה הוא לא מדוייק, אי אפשר לתזמן נסיעות במרווח שווה בכניסה לעיר, אלא אם יחזרו לשיטת תחנות הויסות.

המסלול שלו לא הגיוני בגלל שאין היגיון לעלות בגן הדסים, עדיף ללכת ברגל לרחוב חפץ חיים.

גם המסלול של קווים האחרים גרוע.
בתכנון טוב הקו פועל בתחילת המסלול שלו במסלול יחודי (כי הזמנים יותר מדוייקים וברור שיש מקום באוטובוס), ובהמשכו הוא מתאחד עם קווים אחרים (בשלב שלא ברור כמה מקום ישאר באוטובוס, וגם קשה לתאם את הזמנים.

במודיעין עילית, התכנון הזה לא קיים.
המקטע היחיד שראיתי משותף הוא של 210,220 מהקצה של חפץ חיים ועד ליציאה מהעיר

אם יפעילו את הקו במסלול מקוצר, כמו 885 למשל, הוא יתן מענה טוב מאוד ביציאה מהעיר
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
כיון שזמן הנסיעה הוא לא מדוייק, אי אפשר לתזמן נסיעות במרווח שווה בכניסה לעיר, אלא אם יחזרו לשיטת תחנות הויסות.

המסלול שלו לא הגיוני בגלל שאין היגיון לעלות בגן הדסים, עדיף ללכת ברגל לרחוב חפץ חיים.

גם המסלול של קווים האחרים גרוע.
בתכנון טוב הקו פועל בתחילת המסלול שלו במסלול יחודי (כי הזמנים יותר מדוייקים וברור שיש מקום באוטובוס), ובהמשכו הוא מתאחד עם קווים אחרים (בשלב שלא ברור כמה מקום ישאר באוטובוס, וגם קשה לתאם את הזמנים.

במודיעין עילית, התכנון הזה לא קיים.
המקטע היחיד שראיתי משותף הוא של 210,220 מהקצה של חפץ חיים ועד ליציאה מהעיר

אם יפעילו את הקו במסלול מקוצר, כמו 885 למשל, הוא יתן מענה טוב מאוד ביציאה מהעיר
מה עם השכונות המזרחיות?
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
מה עם השכונות המזרחיות?
אתה מתכוון לגבי נגישות של השכונות המזרחיות ל209?
מתוך הנחה שאנשים מאמינים שאכן ישאר להם מקום באוטובוס, עדיף לתגבר את הפנימיים
במהלך השבוע רוב הנוסעים מתניידים יחסית בקלות, ואין להם בעיה במעבר בין אוטובוסים אם זה חוסך להם זמן.
בינעירוני יתן שירות למקסימום 50 נוסעים, ובחלקו הראשון של המסלול האוטובוס נותן שירות למספר קטן של נוסעים.
אוטובוס פנימי לעומת זאת, יתן שירות ליותר נוסעים, שיעלו וירדו לאורך כל המסלול.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
מה עם השכונות המזרחיות?
אתה מתכוון לגבי נגישות של השכונות המזרחיות ל209?
מתוך הנחה שאנשים מאמינים שאכן ישאר להם מקום באוטובוס, עדיף לתגבר את הפנימיים
במהלך השבוע רוב הנוסעים מתניידים יחסית בקלות, ואין להם בעיה במעבר בין אוטובוסים אם זה חוסך להם זמן.
בינעירוני יתן שירות למקסימום 50 נוסעים, ובחלקו הראשון של המסלול האוטובוס נותן שירות למספר קטן של נוסעים.
אוטובוס פנימי לעומת זאת, יתן שירות ליותר נוסעים, שיעלו וירדו לאורך כל המסלול.
אני חושב ש 209 וקווי 300 ו200 ו304
המסלול שלהם בגדול הוא די מתחשב בכל התושבים.
אין לנו כוח לרוץ אחרי אוטובוסים. לעלות, להיות במזגן ולהיות בטוח שאני כבר על הסוס!
זה בהלוך.

ובחזור בוודאי, שמשפחות! מעוניינות להישאר סיבוב שלם, ולתת לילדים לישון כמה שקרוב לבית!!!
במקום להוריד אותם ולהשכיב אותם על המדרכה ועל הספסל של התחנה ויללות ובכיות מתוך שינה.
מי שלא חווה את זה, אז לא מכיר.

ומי שכן חווה את זה, אז למה שאחרים כן יחוו את זה?

אפילו קוי 340 שהם אולי יותר זמן נסיעה בעיר! ואנשים בחלקם נשארים באוטובוס עד לסוף הנסיעה!

ויש גם לפעמים אנשים שהם לבושים במיטב מחלוצותיהם, והם לא מרגישים להסתובב ככה בעיר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה