תח"צ מרכזית הארזים

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אם יפעילו את הקו במסלול מקוצר, כמו 885 למשל, הוא יתן מענה טוב מאוד ביציאה מהעיר
ואם כבר - אכן אולי היה אפשר להוסיף מסלול שנוסע רק בכבישים המרכזיים, כגון שערי תשובה בית הלל בית שמאי מסילת ישרים.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
באוטובוס כזה יש משאב זמין מאוד ששמו 'נוסעים'
מהמשאב הזה קיימים באוטובוס בממוצע כ-30 'יחידות' שיכולות להיכנס לקישור הבא ולדווח בחינם למשרד התחבורה

סליחה על הניסוח, אבל במקום להתלונן כאן בפרוג אפשר פשוט להרים את הכפפה ולדאוג לעצמנו...
הטופס הזה פשוט גרוע. יש בו שדות מיותרים ובאגים מעצבנים.
מלבד זאת, הוא לא נגיש לרוב הנוסעים תוך כדי נסיעה.
וכשמגיעים למקום בו הוא כן נגיש, כבר אין את הכח להשקיע על מילוי הטופס.

הטופס נמצא בשדרוג תקופה ארוכה מאוד, הם רוצים להוסיף לו הרבה אפשרויות יפות, אפילו עלה רעיון שיהיו תשובות שהטופס יחזיר באופן אוטומטי, וגם לייצר בוט שישוחח עם הפונים.
נראה לי שמרוב שהם רוצים שזה יצא מושלם, זה פשוט אף פעם לא יוצא.
כמעט כמו האתר שמכרז על שדרוגו יצא כבר לפני תקופה ארוכה.
אכן כל כך קשה להתלונן בטופס הזה.
רק לדוגמא, אני כתבתי מלל 10 דקות, ורציתי לכתוב מספר תחנה וחיפשתי בגוגל, וכשמצאתי עשיתי העתק הדבק, ואז נכתב לי שאי אפשר לעשות הדבקה! אבל ביותר מכך, כל המלל שהשקעתי כתיבה עליו - נמחק!!! למה???

ועוד דבר אין אפשרות של כתיבת מלל חופשי!
תמיד חייבים לבחור תאריך וקטגוריה.

אני אישית חושב שמשרד התחבורה חולש על כל כך הרבה דברים שבאחריותו וזה פשוט גדול עליו!
תחשבו, יש לו כבישים, טרקטורים מכוניות, ועוד מלא דברים והתחב"צ הוא הילד הקטן שלא, שלא מקבל מספיק תשומת לב.

לטעמי, פשוט צריך לפתוח משרד חדש, רק לתחבורה כמו כבישים ותחב"צ או רק תחב"צ.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אני חושב ש 209 וקווי 300 ו200 ו304
המסלול שלהם בגדול הוא די מתחשב בכל התושבים.
אין לנו כוח לרוץ אחרי אוטובוסים. לעלות, להיות במזגן ולהיות בטוח שאני כבר על הסוס!
זה בהלוך.

ובחזור בוודאי, שמשפחות! מעוניינות להישאר סיבוב שלם, ולתת לילדים לישון כמה שקרוב לבית!!!
במקום להוריד אותם ולהשכיב אותם על המדרכה ועל הספסל של התחנה ויללות ובכיות מתוך שינה.
מי שלא חווה את זה, אז לא מכיר.

ומי שכן חווה את זה, אז למה שאחרים כן יחוו את זה?

אפילו קוי 340 שהם אולי יותר זמן נסיעה בעיר! ואנשים בחלקם נשארים באוטובוס עד לסוף הנסיעה!

ויש גם לפעמים אנשים שהם לבושים במיטב מחלוצותיהם, והם לא מרגישים להסתובב ככה בעיר.
ברור שהכי נוח זה גם וגם וגם, כי יש שמתאים להם כך, ויש שמתאים להם אחרת.
אבל כשאתה מוגבל במשאבים, ומשאבים פירושם, כסף, נהגים, אוטובוסים וגם שטח שמשמש לכבישים ותחנות, אזי חייבים להתפשר.
כשמתפשרים, מנסים להשתמש במשאבים באופן שישמש כמה שיותר אנשים.

ובמהלך השבוע רוב הנוסעים כן מתניידים בקלות בין אוטובוס לאוטובוס.
למרות שזה נשמע לא נחמד, אבל הנכון הוא להפחית את התדירות של הקווים מהשכונות לפעם בשעה, ולהפעיל נסיעות ישירות במסלול מקוצר כך שהתדירות הכוללת של האוטובוסים לירושלים ובני ברק תעלה במעט, ותהיה מחולקת על פני היממה באופן יותר שווה.
ואת יתרת התשומות להעביר להפעלה של קווים עירוניים.

לדעתי הפתרון המלא של מודיעין עילית הוא הארכה של קו 15, לקו בתדירות של 6 נסיעות בשעה במסלול מרכזי במודיעין עילית, ובצד השני הגעה עד לצומת חטיבה 7.
קו כזה יתן חיבור טוב לרכבת ולקווים החולפים בצומת שילת ובלטרון, ויכול לשמש גם כגיבוי למקרים שבהם יש עומס משמעותי שלא ניתן לחזות מראש.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אכן כל כך קשה להתלונן בטופס הזה.
רק לדוגמא, אני כתבתי מלל 10 דקות, ורציתי לכתוב מספר תחנה וחיפשתי בגוגל, וכשמצאתי עשיתי העתק הדבק, ואז נכתב לי שאי אפשר לעשות הדבקה! אבל ביותר מכך, כל המלל שהשקעתי כתיבה עליו - נמחק!!! למה???

ועוד דבר אין אפשרות של כתיבת מלל חופשי!
תמיד חייבים לבחור תאריך וקטגוריה.

אני אישית חושב שמשרד התחבורה חולש על כל כך הרבה דברים שבאחריותו וזה פשוט גדול עליו!
תחשבו, יש לו כבישים, טרקטורים מכוניות, ועוד מלא דברים והתחב"צ הוא הילד הקטן שלא, שלא מקבל מספיק תשומת לב.

לטעמי, פשוט צריך לפתוח משרד חדש, רק לתחבורה כמו כבישים ותחב"צ או רק תחב"צ.
זה שלא ניתן להדביק טקטס זה דבר חדש, כנראה המצאת אבטחה חדשה שעמלו עליה טובי המוחות של שירות הטפסים הממשלתי.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אמורה הייתה להיות יחידת סמך עצמאית שתוכל לתגמל את העובדים לפי ביצועים, וגם לקלוט עובדים נוספים לפי התפתחות התחבורה הציבורית.
עד היום זה לא קרה.
דווקא מירי רגב מנסה לקדם את זה, אבל בנתיים ללא הצלחה.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
ברור שהכי נוח זה גם וגם וגם, כי יש שמתאים להם כך, ויש שמתאים להם אחרת.
אבל כשאתה מוגבל במשאבים, ומשאבים פירושם, כסף, נהגים, אוטובוסים וגם שטח שמשמש לכבישים ותחנות, אזי חייבים להתפשר.
כשמתפשרים, מנסים להשתמש במשאבים באופן שישמש כמה שיותר אנשים.

ובמהלך השבוע רוב הנוסעים כן מתניידים בקלות בין אוטובוס לאוטובוס.
למרות שזה נשמע לא נחמד, אבל הנכון הוא להפחית את התדירות של הקווים מהשכונות לפעם בשעה, ולהפעיל נסיעות ישירות במסלול מקוצר כך שהתדירות הכוללת של האוטובוסים לירושלים ובני ברק תעלה במעט, ותהיה מחולקת על פני היממה באופן יותר שווה.
ואת יתרת התשומות להעביר להפעלה של קווים עירוניים.

לדעתי הפתרון המלא של מודיעין עילית הוא הארכה של קו 15, לקו בתדירות של 6 נסיעות בשעה במסלול מרכזי במודיעין עילית, ובצד השני הגעה עד לצומת חטיבה 7.
קו כזה יתן חיבור טוב לרכבת ולקווים החולפים בצומת שילת ובלטרון, ויכול לשמש גם כגיבוי למקרים שבהם יש עומס משמעותי שלא ניתן לחזות מראש.
אתה יודע מתי אמור להיות מכרז חדש במודיעין עילית?
במכרז הקודם היה המוני הבטחות כמו קו יומי לפ"ת וקו בלילה לאזור האולמות
והכל נעלם כלא היה
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אתה יודע מתי אמור להיות מכרז חדש במודיעין עילית?
במכרז הקודם היה המוני הבטחות כמו קו יומי לפ"ת וקו בלילה לאזור האולמות
והכל נעלם כלא היה
יש כוונה לדחות את כלל המכרזים ב4 שנים
הייתה מחשבה לפצל את מכרז חשמונאים ל2 מפעילים, אין לי מושג מה הוחלט

לפי מה שאמרו לי אין תכנון לשינויים משמעותיים, בגלל מגבלות תקציב, כלומר לא מצפים שזכיין חדש יציע מחיר זול יותר מהזכיין הנוכחי, ולא מצפים לגידול משמעותי בהכנסות מתוספת נסיעות.
 

די

משתמש סופר מקצוען
מה קורה עם רשויות תחבורה מטרופולוניות?
רשות תחבורה של ירושלים+בית שמש(+ביתר) שיש לה את כל סמכויות התחבורה לגבי הערים האלו (כולל קביעת מסלולים)
יש החלטת ממשלה בעניין.
דבר חשוב מאוד.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
מה קורה עם רשויות תחבורה מטרופולוניות?
רשות תחבורה של ירושלים+בית שמש(+ביתר) שיש לה את כל סמכויות התחבורה לגבי הערים האלו (כולל קביעת מסלולים)
יש החלטת ממשלה בעניין.
דבר חשוב מאוד.
למה זה חשוב מאוד?
מה זה יתרום?
יש כיום ממונה על מחוז ירושלים, ויש לו את צוות אב תחבורה שמייעץ לו
איפה יהיה השינוי הגדול אם יהיו רשויות מטרופוליניות?
 

די

משתמש סופר מקצוען
למה זה חשוב מאוד?
מה זה יתרום?
יש כיום ממונה על מחוז ירושלים, ויש לו את צוות אב תחבורה שמייעץ לו
איפה יהיה השינוי הגדול אם יהיו רשויות מטרופוליניות?
היום כשמתלוננים לעירייה הם אומרים שזה לא קשור אליהם.
אם תהיה רשות כזו-בפועל העיריות יהיו אחראיים על התח"צ.
הם מכירים יותר טוב את הצרכים של התושבים, ויכולים לחלק את המשאבים בצורה יותר טובה לפי הצרכים, לעומת פקידים ממשרד התחבורה שלא מכירים את צרכי העיר.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
היום כשמתלוננים לעירייה הם אומרים שזה לא קשור אליהם.
אם תהיה רשות כזו-בפועל העיריות יהיו אחראיים על התח"צ.
הם מכירים יותר טוב את הצרכים של התושבים, ויכולים לחלק את המשאבים בצורה יותר טובה לפי הצרכים, לעומת פקידים ממשרד התחבורה שלא מכירים את צרכי העיר.
מאיפה עובדי העירייה יודעים את צרכי התושבים?
רוב העיריות לא יודעות אפילו לנתח נתונים פשוטים, כמו מספר כיתות שיצטרכו לתחילת שנת הלימודים, נראה לך שהם ידעו לנתח נתונים מורכבים של דרישה משתנה לתחבורה ציבורית?
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
יש כוונה לדחות את כלל המכרזים ב4 שנים
הייתה מחשבה לפצל את מכרז חשמונאים ל2 מפעילים, אין לי מושג מה הוחלט

לפי מה שאמרו לי אין תכנון לשינויים משמעותיים, בגלל מגבלות תקציב, כלומר לא מצפים שזכיין חדש יציע מחיר זול יותר מהזכיין הנוכחי, ולא מצפים לגידול משמעותי בהכנסות מתוספת נסיעות.
ולתושבים אין מה לצפות למכרז חדש
שישפר את תנאי השירות?
 

די

משתמש סופר מקצוען
מאיפה עובדי העירייה יודעים את צרכי התושבים?
הם מדברים עם התושבים.
ואיך העובדים של משרד התחבורה יודעים? כי יש להם תואר? אז תדרוש מהנציגים של העירייה שיהיה להם תואר.
לדוגמא לדעת איפה מוקדי העניין המרכזיים בעיר, או לדעת על שכונה חדשה המתאכלסת וצריכה תחבורה, נציגים של העיר יודעים הרבה יותר טוב מפקידים בירושלים.
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
ובחזור בוודאי, שמשפחות! מעוניינות להישאר סיבוב שלם, ולתת לילדים לישון כמה שקרוב לבית!!!
במקום להוריד אותם ולהשכיב אותם על המדרכה ועל הספסל של התחנה ויללות ובכיות מתוך שינה.
מי שלא חווה את זה, אז לא מכיר.
נראה שלא הופנם,
על פי כל הבדיקות סטטיסטיקות ומחקרים שנעשו,
רוב מוחלט של נוסעי התח״צ - גם החרדים!!
הם לא משפחות וילדים אלא נוסעים בודדים בטווח כל הגילאים {מילדים עד זקנים}!!

זה הסיבה שלפני 15 שנה התחילו להטמיע את שיטת המעברים בכל רחבי הארץ,
ולפני שנתיים הרחיבו את זה לכל המדינה.
זה הסיבה שבוטלו הקווים המכונים ״ספגטי״ שנסעו ערים שלימות כדי שכל אחד יוכל ע״י קו אחד להגיע מכל מקום לכל מקום.

הבעייה שיש כאלו פה שחושבים שזה לא נכון משום מה לקווים בינעירוניים וכנראה שיש כמה בעלי השפעה שמסכימים איתם, וזה הסיבה שערים כמו ק״ס ב״ב ובי״ש עדיין סובלות מזה!!

זה כנראה גם תמצית הרבה מדיונים פה למעלה על שלל ערים ברחבי הארץ!

כמובן שאפשר לדון על דברים נקודתיים {כמו תחנה רק בכניסה לעיר או גם במיתרים/האומה/שפע חיים וכדו׳, נכון גם לשאר הערים}

נ. ב. כמובן שבציבור שלנו {מגזר חרדי} הדברים נאמרים לגבי כל ימות השבוע למעט ימי שישי אחרי השעה 13:00 ומוצ״ש, וחופשים.
ייתכן לגבי הבעייה שהעלת על ילדים ישנים וכדו׳ לתת קווים מאספים גם כל יום אחרי השעה 10/11 בלילה, אבל עדיין שלא יהיו רק קווים מאספים!!
בשעות אלו שימלאו את כל ק״ס באוטובוסים אבל בשאר השבוע תנו לאנשים לנסוע במהירות!
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
הם מדברים עם התושבים.
ואיך העובדים של משרד התחבורה יודעים? כי יש להם תואר? אז תדרוש מהנציגים של העירייה שיהיה להם תואר.
לדוגמא לדעת איפה מוקדי העניין המרכזיים בעיר, או לדעת על שכונה חדשה המתאכלסת וצריכה תחבורה, נציגים של העיר יודעים הרבה יותר טוב מפקידים בירושלים.
הנציגים לא יושבים רק בירושלים.
יש ממונה לכל אזור, והעירייה מעדכנת על אכלוס של שכונות חדשות.
ולא סביר שיהיה ממונה לכל עיר, ובכלל חלק נכבד מהבעיות בשכונות החדשות מגיע מאי השלמה של תשתיות שבאחריות העירייה.
גם אם העירייה תפעיל את התח"צ, עדיין התקציב מגיע ממשרד התחבורה, ועדיין יהיו תלויים במשרד התחבורה, רק שהעסק יהיה עוד יותר מורכב מהיום, בגלל שהעירייה תהיה בתווך.
הניסיון מראה שככל שהפקידות קרובה יותר לתושבים, כך הסיכוי להחלטות לא ענייניות שמבכרות את האחד על פני השני מסיבות שוליות גדל, ורואים את זה היטב בכל הקשור לתחומים שהעיריות אחראיות עליהם, בתל אביב רואים את זה בהבדל בין הצפון לדרום (ובכוונה אני לא נוקט בהבדלים ברשויות חרדיות, אבל סביר שגם בהם זה קיים).

לדעתי השיטה אמורה להיות אחרת,
מכרזי הפעלה קטנים שניתן להחליף את המפעיל בקלות.
מכרזי תכנון אזוריים, בהם הזוכה מקבל תגמול לפי ההצלחה שלו, הצלחה לא רק נמדדת במספר נוסעים, אלא בפיצול הנסיעות, כלומר באחוז הנוסעים בתח"צ ביחס לרכב הפרטי.
ככל שיצליח יותר, ירוויח יותר, ויוכל להעסיק עובדים נוספים או לשלם משכורות יותר גבוהות.
ואם הוא לא יצליח, אפשר תמיד להחליפו באחר.
 

די

משתמש סופר מקצוען
גם אם העירייה תפעיל את התח"צ, עדיין התקציב מגיע ממשרד התחבורה, ועדיין יהיו תלויים במשרד התחבורה, רק שהעסק יהיה עוד יותר מורכב מהיום, בגלל שהעירייה תהיה בתווך.
הניסיון מראה שככל שהפקידות קרובה יותר לתושבים, כך הסיכוי להחלטות לא ענייניות שמבכרות את האחד על פני השני מסיבות שוליות גדל, ורואים את זה היטב בכל הקשור לתחומים שהעיריות אחראיות עליהם, בתל אביב רואים את זה בהבדל בין הצפון לדרום (ובכוונה אני לא נוקט בהבדלים ברשויות חרדיות, אבל סביר שגם בהם זה קיים).
אני רוצה שהתקציב יהיה בידי הרשות המטרופולונית (ולא יהיו תלויים במשרד התחבורה)
לגבי מה שכתבת על החלטות לא ענייניות לכן זה רשות מטרופולונית ולא כל עירייה בעצמה.
לדוגמא "רשות מטרופולונית ירושלים" ויהיו שם נציגים מבית שמש וירושלים יחד.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אני רוצה שהתקציב יהיה בידי הרשות המטרופולונית (ולא יהיו תלויים במשרד התחבורה)
לגבי מה שכתבת על החלטות לא ענייניות לכן זה רשות מטרופולונית ולא כל עירייה בעצמה.
לדוגמא "רשות מטרופולונית ירושלים" ויהיו שם נציגים מבית שמש וירושלים יחד.
כיום המשרד מחלק את הארץ לפי מחוזות, כל מחוז מקבל אישור לתוספות שירות בתחילת השנה, והתקציב שלו די עצמאי, כלומר הוא יכול לנייד תשומות של קווים ממקום אחד למשנהו.
במחוז ירושלים פועל צוות אב תחבורה, שזאת עמותה בבעלות עיריית ירושלים שעוזרת לתכנן את הפעילות במחוז.
לא שמתי לב שהתח"צ במחוז ירושלים פועלת טוב יותר מאשר בשאר המחוזות.
מה שכן, בירושלים יש הרבה יותר שינויים מאשר באזורים אחרים, ואולי התכנון של צוות אב תחבורה נותן קצת הבנה מדוע יש פער כל גדול בין השירות מביתר, בית שמש ואפילו טלזסטון לירושלים לבין השירות לבני ברק או כל מקום אחר.
גם רשות מטרופולינית תתקל באותם הבעיות שקיימות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, כלומר חוסר יכולת לטפל באופן ריכוזי בכל כך הרבה פרטים.
כיום הרשויות המקומיות אחראיות על אישור תחנות חדשות, ולדאוג לכבישים עבירים, וגם את זה הם לא מצליחות לעשות.

בשביל שהמערכת תוכל להגיב כפי שצריך, חייבים שכל נוסע נוסף יביא להכנסה שתאפשר את הגדלת השירות, וגם שמי שמנהל את הגדלת השירות ינהל את הכסף בעצמו, ועדיף שזה יהיה מנוהל על ידי גוף עסקי, כפי שהמליצה ועדת סדן.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מאיפה עובדי העירייה יודעים את צרכי התושבים?
רוב העיריות לא יודעות אפילו לנתח נתונים פשוטים, כמו מספר כיתות שיצטרכו לתחילת שנת הלימודים, נראה לך שהם ידעו לנתח נתונים מורכבים של דרישה משתנה לתחבורה ציבורית?
הרעיון הבסיסי של דמוקרטיה זה שמחליטי ההחלטות ישלחו וישלטון על ידי התושבים.
עיריה נשלטת בידי התושבים שלה, שהם אלו שיודעים הכי טוב מה טוב להם.
אין ספק שהעיריה היא זו שצריכה להיות אחראית.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
מישהו יכול להסביר איפה אפשר לעצור להוריד נוסעים עם רכב? כשמגיעים מהר חוצבים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה