תח"צ מרכזית הארזים

אופקים 1

משתמש מקצוען
אפשר לעשות את זה בצורה פשוטה וזולה, לדוגמא פקח עומד בתחנה שעוברים בה הרבה אוטובוסים (בכל עיר יש בערך 3 תחנות "מרכזיות" שכמעט כל האוטובוסים עוברים בהם)
יש לפקח טאבלט והוא מסמן על כל אוטובוס שמגיע לתחנה סימון מ1 עד 4.
1- אפשר לדלל
2- אין צורך לתגבר
3- כדאי לתגבר
4- חובה לתגבר
הפקחים עומדים בתחנות פעם אחת באמצע השבוע (מתחילת עד סוף השירות) פעם אחת ביום שישי (מתחילת עד סוף השירות) ופעם אחת במוצ"ש (מתחילת עד סוף השירות)
נניח 30 ערים בישראל, כפול 3 פקחים בכל עיר (ב3 תחנות מרכזיות בעיר) תוך שבוע יש מיפוי אמיתי איפה יש עומס.
לא נשמע יקר בכלל סך הכל צריך להעסיק 90 איש לשבוע אחד.
אכן, בקווים בינעירוניים יותר קל לבצע כאלה סקרים
הבעיה היא באמינות של הדיווחים, אין לסוקר אינטרס כלכלי לדווח דיווחים אמינים.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
הם מחשבים את כל התיקופים שבין תחנה לתחנה משליכים אותה אחורה לתחנה הקודמת, יש הרבה פעמים תיקופים שבגלל זה לא יודעים לאן לשייך אותם והמערכת משייכת אותם לתחנת המוצא (במקום להוסיף אותם כנתון לא ידוע).
מענין.
אני כמה פעמים עליתי לאוטובוס עם חופשי, ותיקפתי, לאחר 3 דק' ויותר תיקפתי שוב באותו נסיעה
אח"כ נכנסתי בעמדות הההטענה ברחוב ל"פעולות אחרונות" ושם ראיתי כי 2 התיקופים רשומים בהפרש של הדק' אבל הם רשומים על אותה תחנה אפילו שהוא עבר 7-10 תחנות..
מדוע?
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מענין.
אני כמה פעמים עליתי לאוטובוס עם חופשי, ותיקפתי, לאחר 3 דק' ויותר תיקפתי שוב באותו נסיעה
אח"כ נכנסתי בעמדות הההטענה ברחוב ל"פעולות אחרונות" ושם ראיתי כי 2 התיקופים רשומים בהפרש של הדק' אבל הם רשומים על אותה תחנה אפילו שהוא עבר 7-10 תחנות..
מדוע?
ככה זה אין היום למשרד התחבורה שום מערכת המסוגלת לזהות מיקומי תיקופים, בקושי בצורה חלקית.
השאלה מדוע, צריכה להישאל מדוע מזלזלים בנוסעים ולא מתקנים את הליקוי הזה.
בכל אופן נראה לי שתיקוף עם אפליקציה הוא יותר אמין.
זכור לי פעם שמשרד התחבורה סירב לאפשר תיקוף דרך הטלפון הכשר בגלל בעיית איתור מיקום. זה רק נותן אינדיקציה כמה משרד התחבורה דואג לציבור החרדי
[B]אופקים 1[/B].
תוכל להזכיר לי את נושא תיקוף בטלפון הכשר במדויק? תודה!
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
ככה זה אין היום למשרד התחבורה שום מערכת המסוגלת לזהות מיקומי תיקופים, בקושי בצורה חלקית.
השאלה מדוע, צריכה להישאל מדוע מזלזלים בנוסעים ולא מתקנים את הליקוי הזה.
בכל אופן נראה לי שתיקוף עם אפליקציה הוא יותר אמין.
זכור לי פעם שמשרד התחבורה סירב לאפשר תיקוף דרך הטלפון הכשר בגלל בעיית איתור מיקום. זה רק נותן אינדיקציה כמה משרד התחבורה דואג לציבור החרדי
[B]אופקים 1[/B].
תוכל להזכיר לי את נושא תיקוף בטלפון הכשר במדויק? תודה!
אני לא מכיר שהיה רעיון כזה לתקף בטלפון כשר.
הייתה בקשה לאפשר לשמוע את היתרה ברב קו באמצעות שיחת טלפון, והמשרד התנגד להפעלה של כזה קו בטענה שלפעמים לוקח למערכות להתעדכן 3 ימים, והם לא רוצים להטעות את הנוסעים.
וכשהם ישדרגו את מערכות המסלקה אז הם ישקלו את הבקשה פעם נוספת.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
למרות הרעש הגדול שארגוני הנהגים עושים, המחסור בנהגים הוא זניח.
חברות התח"צ מעסיקות כ20,000 נהגים, ואם היו חסרים 3000-5000 נהגים היינו אמורים לצפות לאי ביצוע של 25% ולא של 2.5%.
התחנות המרכזית לא חוסכות בצורך לנהגים אלא להיפך.
כי בישראל (בניגוד ללונדון למשל) מקובל שיש לו"ז קשיח, ונהג שמגיע מנסיעה בינעירונית צריך לצאת למסלול הבא בשעה שתוכננה מראש, ולכן אמורים לתכנן לו הפסקה מספיק ארוכה שתתן מענה גם למקרים של עיכובים בדרך.
לעומת זאת, הפיזור לא צריך להיות מתוכנן מראש, והוא המשך של הנסיעה הקודמת וזה חוסך הפסקה.
בנוסף, הנסיעות הבניעירוניות מצריכות נסיעה באוטובוס פנימי, ולכן במקביל לקיצור הקווים להרטום הוארכו שעות שירות של קווים פנימיים עד ל2 לפנות בוקר (יתכן מאוד שאחרי שהוארכו שעות הפעילות של הקווים הסתבר שיש לכך גם ביקוש בלי קשר לתחבורה הבינעירונית), וגם יש יותר נוסעים שצריכים אוטובוס פנימי כדי להגיע לאוטובוס וזה מצריך תגבור של הקווים הפנימיים, כך שהמהלך הזה דווקא דורש יותר נהגים.
במודיעין עילית יש מחסור בנהגים
נסעתי לפני תקופה עם נהג שהגיע מסניף ביתר והוא אמר לי שהזעיקו אותו לתגבור
לדבריו הנהגים לא רוצים לעבוד במודיעין עילית בגלל המסלולים הארוכים לב"ב
ולכן אין מספיק נהגים בעיר
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
במודיעין עילית יש מחסור בנהגים
נסעתי לפני תקופה עם נהג שהגיע מסניף ביתר והוא אמר לי שהזעיקו אותו לתגבור
לדבריו הנהגים לא רוצים לעבוד במודיעין עילית בגלל המסלולים הארוכים לב"ב
ולכן אין מספיק נהגים בעיר
לפי מה שנאמר לי, קווים הצליחו לגייס קבוצה משמעותית של נהגים תושבי העיר, וכמעט ואין קבלנים במודיעין עילית באמצע השבוע.
אבל גם כשהיו קבלנים, רוב הנסיעות בוצעו, רק שהם לא בוצעו על ידי החברה באופן ישיר.
נהגים היו, העסקה ישירה לא הייתה.
ויותר סביר שהנהגים לא אוהבים את המסלול האין סופי בתוך מודיעין עילית בקווים כמו 209, אני די מתקשה להאמין שיש נוסעים שמצליחים שנוסעים את כל מסלול הפיזור הזה בשעות בהם יש תחבורה פנימית סבירה.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אכן, בקווים בינעירוניים יותר קל לבצע כאלה סקרים
הבעיה היא באמינות של הדיווחים, אין לסוקר אינטרס כלכלי לדווח דיווחים אמינים.
יש קווי אוטובוס בשעות מסוימות עם עומס חריג, שמשאירים נוסעים בתחנות באופן קבוע, ולדוגמא ילדה שהתעלפה באוטובוס מרוב עומס.
השאלה אם משרד התחבורה מודע לזה, אבל לא מתגבר את האוטובוסים בגלל מגבלת משאבים? או שמשרד התחבורה בכלל לא מודע לעומס החריג?
(הרבה פעמים זה גלגל: יש עומס חריג>אי אפשר להגיע למכשיר תיקוף>אין נתונים של נוסעים>אין תגבורים>נהיה עומס מסוכן)
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
לפי מה שנאמר לי, קווים הצליחו לגייס קבוצה משמעותית של נהגים תושבי העיר, וכמעט ואין קבלנים במודיעין עילית באמצע השבוע.
אבל גם כשהיו קבלנים, רוב הנסיעות בוצעו, רק שהם לא בוצעו על ידי החברה באופן ישיר.
נהגים היו, העסקה ישירה לא הייתה.
ויותר סביר שהנהגים לא אוהבים את המסלול האין סופי בתוך מודיעין עילית בקווים כמו 209, אני די מתקשה להאמין שיש נוסעים שמצליחים שנוסעים את כל מסלול הפיזור הזה בשעות בהם יש תחבורה פנימית סבירה.
מה יש לך נגד קו 209?
לוקח חו 20 דק' בתוך העיר כמו כל קו שמפזר בשכונה ספיציפית
מנגד, אין לו תחנות מהיציאה ממו"ע עד ב"ב וכן להיפך
כך שזה משמעותי
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
יש קווי אוטובוס בשעות מסוימות עם עומס חריג, שמשאירים נוסעים בתחנות באופן קבוע, ולדוגמא ילדה שהתעלפה באוטובוס מרוב עומס.
השאלה אם משרד התחבורה מודע לזה, אבל לא מתגבר את האוטובוסים בגלל מגבלת משאבים? או שמשרד התחבורה בכלל לא מודע לעומס החריג?
(הרבה פעמים זה גלגל: יש עומס חריג>אי אפשר להגיע למכשיר תיקוף>אין נתונים של נוסעים>אין תגבורים>נהיה עומס מסוכן)
בלי דיווחי נוסעים המשרד לא מודע לכלום.
וגם מדיווחי הנוסעים המשרד מתקשה להפיק מידע בצורה טובה.
החברה יכולה להמליץ על צורך בתגבור בגלל עומס, או ליתר דיוק מחוייבת לתגבר כאשר יש עומס, אבל אם היא לא תצליח להוכיח שאכן היה עומס, לא תקבל תשלום עבור ביצוע הנסיעה.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
יש קווי אוטובוס בשעות מסוימות עם עומס חריג, שמשאירים נוסעים בתחנות באופן קבוע, ולדוגמא ילדה שהתעלפה באוטובוס מרוב עומס.
השאלה אם משרד התחבורה מודע לזה, אבל לא מתגבר את האוטובוסים בגלל מגבלת משאבים? או שמשרד התחבורה בכלל לא מודע לעומס החריג?
(הרבה פעמים זה גלגל: יש עומס חריג>אי אפשר להגיע למכשיר תיקוף>אין נתונים של נוסעים>אין תגבורים>נהיה עומס מסוכן)
באוטובוס כזה יש משאב זמין מאוד ששמו 'נוסעים'
מהמשאב הזה קיימים באוטובוס בממוצע כ-30 'יחידות' שיכולות להיכנס לקישור הבא ולדווח בחינם למשרד התחבורה

סליחה על הניסוח, אבל במקום להתלונן כאן בפרוג אפשר פשוט להרים את הכפפה ולדאוג לעצמנו...
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אני לא מכיר שהיה רעיון כזה לתקף בטלפון כשר.
הייתה בקשה לאפשר לשמוע את היתרה ברב קו באמצעות שיחת טלפון, והמשרד התנגד להפעלה של כזה קו בטענה שלפעמים לוקח למערכות להתעדכן 3 ימים, והם לא רוצים להטעות את הנוסעים.
וכשהם ישדרגו את מערכות המסלקה אז הם ישקלו את הבקשה פעם נוספת.
גם במקרה של תיקוף כפול או חיוב שגוי ברב קו אפשר לקבל את ההחזר רק לאחר 3 ימים
מאותה הסיבה - המערכות כיום עלולות להיות מסונכרנות לעיתים רק לאחר 3 ימים
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
מה יש לך נגד קו 209?
לוקח חו 20 דק' בתוך העיר כמו כל קו שמפזר בשכונה ספיציפית
מנגד, אין לו תחנות מהיציאה ממו"ע עד ב"ב וכן להיפך
כך שזה משמעותי
הפיזור שלו בתוך מודיעין עילית הוא לא הגיוני
זה קו עם מסלול ייחודי בבני ברק, ויותר מתאים להפעיל אותו במסלול מרכזי.
בזמני עומס הכבישים של מודיעין עילית לא מצליחים להעביר את כל תנועת האוטובוסים, ויש צורך בפיזור של התחבורה פנימית מחדש
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
באוטובוס כזה יש משאב זמין מאוד ששמו 'נוסעים'
מהמשאב הזה קיימים באוטובוס בממוצע כ-30 'יחידות' שיכולות להיכנס לקישור הבא ולדווח בחינם למשרד התחבורה

סליחה על הניסוח, אבל במקום להתלונן כאן בפרוג אפשר פשוט להרים את הכפפה ולדאוג לעצמנו...
הטופס הזה פשוט גרוע. יש בו שדות מיותרים ובאגים מעצבנים.
מלבד זאת, הוא לא נגיש לרוב הנוסעים תוך כדי נסיעה.
וכשמגיעים למקום בו הוא כן נגיש, כבר אין את הכח להשקיע על מילוי הטופס.

הטופס נמצא בשדרוג תקופה ארוכה מאוד, הם רוצים להוסיף לו הרבה אפשרויות יפות, אפילו עלה רעיון שיהיו תשובות שהטופס יחזיר באופן אוטומטי, וגם לייצר בוט שישוחח עם הפונים.
נראה לי שמרוב שהם רוצים שזה יצא מושלם, זה פשוט אף פעם לא יוצא.
כמעט כמו האתר שמכרז על שדרוגו יצא כבר לפני תקופה ארוכה.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
@אופקים 1 ,
מישהו פעם חשב על חובת פיצוי ללא הוכחת נזק וללא צורך בתביעה,
אפילו פיצוי קטן - לכל מי שנפגע מאיחור/חיסור של נסיעה?
כמובן המדובר על פיצוי מהחברה, לא מהמדינה - מהכיס של כולנו.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
@אופקים 1 ,
מישהו פעם חשב על חובת פיצוי ללא הוכחת נזק וללא צורך בתביעה,
אפילו פיצוי קטן - לכל מי שנפגע מאיחור/חיסור של נסיעה?
כמובן המדובר על פיצוי מהחברה, לא מהמדינה - מהכיס של כולנו.
החברה מקבלת תשלום מהמדינה, וסביר שכל החברות פשוט יתמחרו את התשלום שהם מבקשות מהמדינה יותר גבוה, כך שלא נראה שתהיה תועלת לרמת השירות.
אולי זה יצור סוג עבודה חדש, כמו אוספי הבקבוקים
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
החברה מקבלת תשלום מהמדינה, וסביר שכל החברות פשוט יתמחרו את התשלום שהם מבקשות מהמדינה יותר גבוה, כך שלא נראה שתהיה תועלת לרמת השירות.
אולי זה יצור סוג עבודה חדש, כמו אוספי הבקבוקים
חשבתי שכוונתי מובנת - התקווה היא לייצר מוטיבציה לחברות שלא לאחר/לחסר...
 
נערך לאחרונה ב:

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

די

משתמש סופר מקצוען
בלי דיווחי נוסעים המשרד לא מודע לכלום.
סליחה על הניסוח, אבל במקום להתלונן כאן בפרוג אפשר פשוט להרים את הכפפה ולדאוג לעצמנו...
אני לא בא להתלונן, רק מעניין אותי אם משרד התחבורה מודע לזה או לא.

הרי משרד התחבורה לא מאמין לפניות בודדות, רק אם יגיעו מסות ענקיות של פניות אז יבינו שיש בעיה. הנקודה היא שאנשים מיואשים מפניות ציבור של משרד התחבורה, ובצדק, כי משרד התחבורה עונים תשובות לקוניות אחרי חודשיים.

חוץ מזה אני חושב ש"משרד התחבורה" צריך לדעת מעצמו מה הרמה של השירות שהוא מספק, כמו ש @אופקים 1 כתב, לא מצפים מכל נוסע להיכנס כל יום לטופס מסורבל ולהתחיל למלא פרטים, וגם כמעט אין מודעות לזה (אם כבר אז משרד התחבורה צריכים לעשות פרסומות בעיתונים איך אמורים לדווח על עומס נוסעים).

אם כבר צריך לעשות קו טלפון שמתקשרים ומדווחים על עומס (אולי יש כזה דבר) הבעיה היא שמשרד התחבורה לא יאמינו לזה ויחשבו שסתם משגעים אותם.

מעניין מה קורה בשאר מדינות העולם. אני מאמין שיש למדינות מעצמם דרך לדעת על עומס נוסעים. כמו שכתבתי לדעתי זה חייב לבוא או דרך פקחים שבודקים (ויהיו ביקורות לוודא שהם לא משקרים) או דרך מצלמות אולי יטשטשו פנים שלא תהיה פגיעה בפרטיות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה