תח"צ מרכזית הארזים

ספרא רבא

משתמש פעיל
מאיפה עובדי העירייה יודעים את צרכי התושבים?
רוב העיריות לא יודעות אפילו לנתח נתונים פשוטים, כמו מספר כיתות שיצטרכו לתחילת שנת הלימודים, נראה לך שהם ידעו לנתח נתונים מורכבים של דרישה משתנה לתחבורה ציבורית?
הדימוי לכיתות הוא לא מדויק, כי גם אם העיריות מתקשות לחזות את הצפי, הם כן פועלות לתיקון מצב קיים. כיון שכרגע אנו מסתפקים בהתאמת התח"צ לצורך שכבר קיים, הדימוי המתאים הוא לכיתות שצריכים ולא לכיתות שיצטרכו.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אופקים 1 מייצג כאן את הגישה הקלאסית של משרד התחבורה:
רק הם מבינים רק הם יודעים, רק להם יש טווח חשיבה ארוך
רשות מטרופולינית? מה היא כבר תעשה יותר טוב ממשרד התחבורה
נציגי העיריה? מה הם יודעים, אפילו כמה כיתות בעיר הם לא יודעים
והתושבים? סובלים
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
הדימוי לכיתות הוא לא מדויק, כי גם אם העיריות מתקשות לחזות את הצפי, הם כן פועלות לתיקון מצב קיים. כיון שכרגע אנו מסתפקים בהתאמת התח"צ לצורך שכבר קיים, הדימוי המתאים הוא לכיתות שצריכים ולא לכיתות שיצטרכו.
וזה גם לא משנה.
כדברי צ'רצ'יל, דמוקרטיה היא שיטה גרועה מאוד, אבל הפחות גרועה מכולן.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אופקים 1 מייצג כאן את הגישה הקלאסית של משרד התחבורה:
רק הם מבינים רק הם יודעים, רק להם יש טווח חשיבה ארוך
רשות מטרופולינית? מה היא כבר תעשה יותר טוב ממשרד התחבורה
נציגי העיריה? מה הם יודעים, אפילו כמה כיתות בעיר הם לא יודעים
והתושבים? סובלים
אני מייצג את הגישה הקלאסית שהמגזר הציבורי הוא פחות יעיל מהמגזר העסקי.
וגם את הגישה הקלאסית ששלטון מקומי נגוע באינטרסים יותר מאשר שלטון מרכזי.
וגם את הגישה הקלאסית שתחבורה מחברת גם לרשויות נוספות, ושעירייה תתקשה לקבל החלטות כאשר מדובר בקו משותף לרשות נוספת, ע"ע קו בית שמש - ביתר
וגם את הגישה הלא קלאסית שרשויות מטרופוליניות זה אותו הדבר שקיים כיום, ורק מדובר בשינוי השם.
ואני מזכיר, במחוז ירושלים התכנון נעשה על ידי צוות אב תחבורה, כלומר על ידי גוף שמתוקצב על ידי עיריית ירושלים.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
מתוקצב זה פקידים.
צריכים להכריע בזה נציגי ציבור. כמובן אפשר להתייעץ עם מומחי תחבורה.
מה ההכשרה של נציגי ציבור?
בנתיים רוב נציגי הציבור איתם דיברתי מתקשים בכלל להבין את הבעיות והמצוקות.
התחום הוא תחום מקצועי.
מזל שלא רוצים שהעירייה גם תספק מים וחשמל.
 
  • תודה
Reactions: liv

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מה ההכשרה של נציגי ציבור?
אין להם הכשרה. לא בטחונית, לא מדינית, לא כלכלית, וגם לא תחבורתית.
אבל הם מנהלים את המדינה/העיר.
זה הרעיון הדמוקרטי.

אין כזה דבר "מקצועי". יש כאן אינטרסים מנוגדים של קבוצות שונות: בעלי רכבים ושאינם, תושבי איזורים שונים, ועוד.

בשביל להכריע ביניהם, צריך הכרעה דמוקרטית.

כמובן, שצריך להתייעץ עם גורמי מקצוע.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לא לתקוף אישי...
אני משוכנע, ואם לא אז אני כותב זאת במפורש, שאופקים 1 מבין שאני לא תוקף אותו
כתבתי שהוא מייצג את הגישה הרווחת במשרד התחבורה
הוא גם מסכים עם מה שכתבתי, רק מסביר את זה במילים אחרות שמוצדקות יותר לדעתו:
אני מייצג את הגישה הקלאסית שהמגזר הציבורי הוא פחות יעיל מהמגזר העסקי.
וגם את הגישה הקלאסית ששלטון מקומי נגוע באינטרסים יותר מאשר שלטון מרכזי.
וגם את הגישה הקלאסית שתחבורה מחברת גם לרשויות נוספות, ושעירייה תתקשה לקבל החלטות כאשר מדובר בקו משותף לרשות נוספת, ע"ע קו בית שמש - ביתר
וגם את הגישה הלא קלאסית שרשויות מטרופוליניות זה אותו הדבר שקיים כיום, ורק מדובר בשינוי השם.
ואני מזכיר, במחוז ירושלים התכנון נעשה על ידי צוות אב תחבורה, כלומר על ידי גוף שמתוקצב על ידי עיריית ירושלים.
 
נערך לאחרונה ב:

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
ממה שראיתי בעבר בירושלים -
נבחרי הציבור במנהלים הקהילתיים בכל שכונה ושכונה קשובים לפניות התושבים
הם הצליחו להביא לשינויים משמעותיים בתחבורה לטובת התושבים בשכונות השונות.

למרות הזלזול שמביעים כאן אלו שאינם תושבי העיר
המודל הזה מתפקד והתוצאה בשטח מדברת בעד עצמה
תושבי ירושלים נהנים מתחבורה מתקדמת יותר ביחס להרבה ערים בישראל
 

דוד פרידמן השני

משתמש מקצוען
כן כל כך קשה להתלונן בטופס הזה.
רק לדוגמא, אני כתבתי מלל 10 דקות, ורציתי לכתוב מספר תחנה וחיפשתי בגוגל, וכשמצאתי עשיתי העתק הדבק, ואז נכתב לי שאי אפשר לעשות הדבקה! אבל ביותר מכך, כל המלל שהשקעתי כתיבה עליו - נמחק!!! למה???
גם אני סבלתי מזה, עד שמצאתי מעקף:
מוחקים את שורת הכתובת בדפדפן, מדביקים לשם את התוכן שרוצים להדביק בטופס,
ואז בוחרים את התוכן (שנמצא בשורת הכתובת, כאמור,) וגוררים אותו עם העכבר לתוך השדה המבוקש בטופס.
המערכת לא מזהה שזו הדבקה.
שימושי במיוחד כשכבר כתבתי תלונה לחברה, ואני רוצה לשלוח אותה גם למשרד התחבורה עם שינויים קלים.
דווקא מירי רגב מנסה לקדם את זה, אבל בנתיים ללא הצלחה.
מרב מיכאלי קידמה מה שרצתה בתוך כמה חודשים.
תמיד חשבתי שלקדם דברים במשרד התחבורה זה פשוט לא אפשרי,
עד שהיא באה ועשתה בתוך כמה חודשים מהפכות שכץ ורגב לא עשו ב20 שנה.
הם עשו דברים אחרים, כמובן. (בעיקר כץ.)
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
ממה שראיתי בעבר בירושלים -
נבחרי הציבור במנהלים הקהילתיים בכל שכונה ושכונה קשובים לפניות התושבים
הם הצליחו להביא לשינויים משמעותיים בתחבורה לטובת התושבים בשכונות השונות.
הבעייה בד״כ שרוב התושבים פונים אחרי שכבר הוחלט על השינוי ואז כבר אין מה לעשות,
תאמרו אז שיפנו קודם?
הבעייה שזה לא בבית כנסת, אלא ישיבה במתנ״ס באיזה שעת בוקר בתאריך שנקבע ע״י מישהו,
כמה נראה לכם באים לכאלו ישיבות שגם שם ההשפעה שלך היא מאוד מוגבלת עד לא קיימת?
התשובה: 5-10 תושבים משכונה של 10,000 איש!
בקיצור בסופו של יום החבר׳ה מהמתנ״ס הם טובים ורוצים לעזור אבל ברוב המקרים הם לא התושב הקלאסי החרדי מהשכונה!
כך שכנראה אין הרבה הבדל ויותר חשוב אנשים שפשוט נוסעים בתחב״צ!
וכמובן שחייב נציגים כאלו מכל איזור!

אבל אם יהיו כאלו שהסיבה שהם מונו זה כי הם נחמדים לא נגיע לשום מקום!

למרות הזלזול שמביעים כאן אלו שאינם תושבי העיר
המודל הזה מתפקד והתוצאה בשטח מדברת בעד עצמה
תושבי ירושלים נהנים מתחבורה מתקדמת יותר ביחס להרבה ערים בישראל
דווקא התחבורה מתקדמת בעיר היא נגד התושבים,
העובדה שבכל איזור שבונים רכבת קלה/מרכזית וכדו׳
התושבים מוחים ולא רוצים אלא מעדיפים את האוטובוס,
אבל פשוט לא הקשיבו ולכן התקדמו,

כמובן שאני בעד להקשיב לתושב, אבל רק עושה סדר!
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אין להם הכשרה. לא בטחונית, לא מדינית, לא כלכלית, וגם לא תחבורתית.
אבל הם מנהלים את המדינה/העיר.
זה הרעיון הדמוקרטי.

אין כזה דבר "מקצועי". יש כאן אינטרסים מנוגדים של קבוצות שונות: בעלי רכבים ושאינם, תושבי איזורים שונים, ועוד.

בשביל להכריע ביניהם, צריך הכרעה דמוקרטית.

כמובן, שצריך להתייעץ עם גורמי מקצוע.
כיון שבשיטה הדמקורטית הנציגים עומדים להצבעה כל מספר שנים, הרי שלא כדאי להם לקדם מהלכים ארוכי טווח שאת הקרדיט עליהם סביר שיקבלו נציגים אחרים.
כמו"כ, פעולות שבטווח הקצר לא מתקבלות בסבר פנים יפות גם יהיה קושי לקדם אפילו אם מדובר רק בקבוצת מיעוט קולנית.
לצ'רצ'יל למשל, מייחסית את האמרה הבאה "הדמוקרטיה היא שיטת המשטר הגרועה ביותר הקיימת, מלבד כל יתר שיטות המשטר שנוסו עד היום".
 

די

משתמש סופר מקצוען
כיון שבשיטה הדמקורטית הנציגים עומדים להצבעה כל מספר שנים, הרי שלא כדאי להם לקדם מהלכים ארוכי טווח שאת הקרדיט עליהם סביר שיקבלו נציגים אחרים.
כמו"כ, פעולות שבטווח הקצר לא מתקבלות בסבר פנים יפות גם יהיה קושי לקדם אפילו אם מדובר רק בקבוצת מיעוט קולנית.
וזה נכון גם כלפי שר התחבורה
אלא אם כן ה"פקידים הלא נבחרים" ינהלו את המדינה לפי האג'נדות שלהם
מה עם ניהול עסקי פרטי שכתבת? דווקא נשמע רעיון טוב.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
וזה נכון גם כלפי שר התחבורה
אלא אם כן ה"פקידים הלא נבחרים" ינהלו את המדינה לפי האג'נדות שלהם
מה עם ניהול עסקי פרטי שכתבת? דווקא נשמע רעיון טוב.
ודאי שזה נכון גם לגבי שר התחבורה, הוא יודע שבהתראה קצרה הוא יכול לעמוד לבחירה מחדש.
ולכן, הצורה הטובה ביותר, וזה גם היה הרעיון של ועדת סדן כשהציעה את הקמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, שהרשות תתנהל כיחידת סמך, שזה משהו באמצע בין חברה ממשלתית לבין משרד ממשלתי, ותוכל להגדיל את מספר העובדים, ולתת שכר הולם לפי רמת הביצועים.
חלוקה של המכרז לחלק של תפעול, וחלק תכנון, יכול לתת מצד אחד ודאות כלכלית למתפעל שצריך סכומי כסף גדולים להצטייד באוטובוסים ולהכשיר את עובדי השטח, וגם לתת תמרוץ ליעילות ומענה מהיר לצרכים על ידי מחלקת תכנון קטנה שכל קיומה תלוי בתחבורה ציבורית טובה.
בלונדון פועל מודל דומה, שנחשב להצלחה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה