נ.ב. למה איסתרק עצמו לא חשב על הרעיון הגאוני להפיל את יוסף ללמטה...?
וגם, היאך ייתכן שטורנאל אישר את מהימנותו של אב הבית, ואמר שאין בו מחשבות בגידה?
איסתרק היה למטה ביחד עם יוסף, רק פדהאל, והמתנקש של הסולטן, שאול, ויוזבד, היו בחלק העליון כך אני הבנתי על כל פנים,
ולכן רק פדאהל יכל לקפוץ כי למתנקש יצא היד מהמקום,
ולגבי טורנאל גם אני חשבתי על זה אבל שימו לב שאיסתרק אמר לאלרון על טורנאל שיש לו אפשרות להרגיש רגשות של אנשים אך אין לו אפשרות לקרוא מחשבות, ולכן יתכן שאב הבית היה מאוד מחוכם עם רגשותיו,
1. עד היום ממלכה במבחן הייתה סדרה הגיונית שכלית (שלא כמו ספרים אחרים של מיה) ופתאום בפדהאל יש שני דברים לא 'אמיתיים': הציפור שרדפה כל הזמן אחרי פדהאל וכאילו יש בה מסר משמים וכו' זה כבר נהפך לדמיונות, והנער (לא זוכרת את שמו) שיודע לקרוא מחשבות, שוב דבר דמיוני. זה קצת הורס את הטעם השכלי וההגיוני וקר הרוח של הסדרה.
לגבי זה אני מסכים בכל מילה שהציפור זה דמיוני וזה גם הפריע לי,
והיה עוד דבר דמיוני זה עם הקטע של הסבא של פדהאל שהתגלה בחלום ונתן לו כויה זה גם לא נשמע אמין,
אבל לגבי טורנאל זה דווקא נשמע לי הרבה יותר טוב ולא כל כך דמיוני,
אנשים עם רגש מפותח מאוד יש להם יכולת להרגיש בני אדם נוספים,
זה לא בדיוק תפיסת מחשבה שזה מיסטיקה אלא מי שמפתח את רגשותיו יכול ל]פעמים להבין או לנחש על כל פנים לפי סימנים או תחושות רגשות של אנשים אחרים וזה לדעתי לא כלכך דמיוני.
ועוד ענין מישהו יכול להסביר לי -
מה היה הקטע של הסבא של פדהאל?
ואיזה עול הוא עשה?
ולמה הוא עזב את החרב?
והאם זה קשור להורדת אביו של פדהאל מהאבירות?
ולמה בכלל אבא שלו ירד האם הוא באמת היה בעייתי או שזה היה עול למשפחה?
ומה הקשר שפדהאל מים?
זה כמה סימני שאלה שנשארו לי מהסיפור.