דרוש מידע מיומנו של משגיח כשרות - כנסו וגלו מה אתם אוכלים!!

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
דווקא בלונדון קיים ההכשר 'כדתיא' שנחשב ממש בשורה הראשונה כמו 'רובין - העדה' אצלנו.
ומייבאים אותו לכל אירופה.
כשהייתי בקברי צדיקים בהונגריה ובפולין,
זה היה ההכשר.
וביררתי אז, והבנתי שזה לכתחילה לגמרי.
 

א.ש.ד.

משתמש צעיר
ממליץ בחום לקרוא את הקובץ שהעלתי זה פשוט גורם להבין מה זה לתת הכשר על דבר לכאורה פשוט כמו גבינה
ומחזק את הידיעה לצרוך רק את הכשרויות הכי טובות
מסמך מרתק במיוחד
 

קבצים מצורפים

  • סיכום ביקורת הרבנות הראשית לגבינות עלמה בכשרות בדצים בעלזא ובית.pdf (1).pdf
    2.4 MB · צפיות: 55

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
תמיד יש אנשים יחידים מוזרים
שמרגישים שהם הכי מבינים בעולם
ומה שכולם יעשו הם יעשו הפוך
אבל פוק חזי מאי עמא דבר
דיברתי על קהילות לא על משפחות
ולא לתת הכשר על מטבח שיש בו בשרי וחלבי כמו בישיבות
לא כל הישיבות

הדעה הכללית בציבור החסידי שלא כ"כ סומכים על הכשרים מחו"ל.
והשאלה שלי הינה מדוע?
הרי אם היינו כרגע בחו"ל הרי אלו הם ההכשרים שהיינו אוכלים, אז בגלל שאנו בארץ זה כבר נקרא לא מהודר?
כמו שרבים כתבו יש את העניין של שעת הדחק
אבל שמעתי בשם האר"י הקדוש
שכמה שבן אדם שם לעצמו יותר גדרים בכשרות יש לו יותר ס"ד שלא להיכשל
 

גרפטריק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אם מותר לשאול מה זה ?
מ'המכלול'

סטייק סינטה (או נתח סינטה) הוא נתח בשר מגב הבקר.

נתח הסינטה קרוב לאזור ממנו קצבים חותכים את הבשר המכונה טיבון. למעשה, הסינטה מחולקת לשני חלקים. החלק העליון מכונה "סינטה עליונה" והוא נחשב לנתח הבשר האיכותי יותר. הנתח השני, "סינטה תחתונה", הוא נתח בשר גדול יותר ופחות רך לעומת הנתח הראשון. את הסינטה התחתונה מוכרים כסטייק סינטה.

קיים הבדל באופן שבו קצבים מארצות הברית חותכים ומגדירים את הסינטה, לעומת מקביליהם מבריטניה ומאוסטרליה. במטבח הבריטי הסינטה נמשכת קדימה לעבר מרכז גוף הבקר. הסינטה האמריקאית נקצבת רק מהשליש האחרון של גוף הבקר. זאת הסיבה שבארצות אחרות סטייק טיבון נחשב גם לסטייק סינטה[1].
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נכון. רק שהתגובה הראשונית שלך היתה לגבי הצורך להגעיל כלים למי שאכל רבנות (היתר מכירה וכיו"ב) ולא לגבי אכילה בדיעבד.
לא שמתי ליבי, אני הגבתי לגבי לאכול במסעדה רבנות, ומישהו טען שיש בעיה של התר מכירה וע"ז כתבתי שיש המון בעיות אמיתיות, אבל משום התר מכירה לא כל כך צריך לחוש.
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מקום ההכשר הוא במנצ'סטר שבאנגליה
אך ידם פרוסה ונותנים הכשר בארץ
וגם בעוד מקומות באירופה
כאן בארץ הם נותנים הכשר למוצרים שהעדה החרדית מסרבת לתת הכשר, העיקר בגלל ויכוח על אופן ההשגחה על חליבת נכרי, ולכן כל מיני אבקות חלב הם לא בכשרות הבד"ץ, ובגלל ששטראוס עלית כפופה לכל מיני הסכמים שמחייבים אותה לקנות כל מיני אבקות חלב שאינם כשרות לשיטת העה"ח, לכן השוקולדים של עלית פעמים רבות יכולות לקבל רק כשרות פחותה כגון זו של וועסטהיים.
 

אות ומופת

משתמש פעיל
סיפור ממקור ראשון:
חתונה באולם באיזור חיפה, לא זוכרת מה כשרותו, כנראה רבנות.
המשפחה הביאה משגיח צמוד.
כדי לדעת אם אני יכולה לאכול, ניסיתי לברר מה הכשרות. טיילתי ברחבי המבנה הגדול וחיפשתי את המשגיח ה"צמוד" שמשום מה לא ממש נצמד לאולם. כשהגעתי למשרדו של בעל האולם שאינו דתי, הוא שיתף פעולה באופן מלא ועזר לי לחפש את המשגיח.
כשמצאתי אותו שאלתי אותו מה ההשגחה.
התשובה: לנדא.
אני: אתה משגיח מטעם הבד"ץ של הרב לנדא?
משגיח: לא, אבל הכל פה לנדא.
אני: מה פירוש הכל?
משגיח: הכל! הכל בהכשר לנדא.
אני [חושבת אך לא אמרתי לו: איך הכל לנדא? גם התירס הגמדי שלא היה קיים דאז בהכשר טוב?]
אני: האם הכלים הם גלאט?
משגיח [מתגונן]: לא ביקשו להגעיל את הכלים! לא דובר על זה...
אני: זה בסדר, אין לי טענות, אני רק רוצה לדעת האם אני יכולה לאכול כאן.
משגיח [נרגע]: אז תראי, בכלים בישלו בהכשר רבנות באירועים קודמים, אבל היום לא היה אירוע בבוקר, ואתמול היתה שבת, כך שהכלים אינם בני יומם.
אני: תודה!

מסקנה מעשית?
צריך לדעת מה לברר ולשאול, בתור אורח, וכדאי לברר מראש על יראת השמים של המשגיח, בתור בעל השמחה.
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
סיפור ממקור ראשון:
חתונה באולם באיזור חיפה, לא זוכרת מה כשרותו, כנראה רבנות.
המשפחה הביאה משגיח צמוד.
כדי לדעת אם אני יכולה לאכול, ניסיתי לברר מה הכשרות. טיילתי ברחבי המבנה הגדול וחיפשתי את המשגיח ה"צמוד" שמשום מה לא ממש נצמד לאולם. כשהגעתי למשרדו של בעל האולם שאינו דתי, הוא שיתף פעולה באופן מלא ועזר לי לחפש את המשגיח.
כשמצאתי אותו שאלתי אותו מה ההשגחה.
התשובה: לנדא.
אני: אתה משגיח מטעם הבד"ץ של הרב לנדא?
משגיח: לא, אבל הכל פה לנדא.
אני: מה פירוש הכל?
משגיח: הכל! הכל בהכשר לנדא.
אני [חושבת אך לא אמרתי לו: איך הכל לנדא? גם התירס הגמדי שלא היה קיים דאז בהכשר טוב?]
אני: האם הכלים הם גלאט?
משגיח [מתגונן]: לא ביקשו להגעיל את הכלים! לא דובר על זה...
אני: זה בסדר, אין לי טענות, אני רק רוצה לדעת האם אני יכולה לאכול כאן.
משגיח [נרגע]: אז תראי, בכלים בישלו בהכשר רבנות באירועים קודמים, אבל היום לא היה אירוע בבוקר, ואתמול היתה שבת, כך שהכלים אינם בני יומם.
אני: תודה!

מסקנה מעשית?
צריך לדעת מה לברר ולשאול, בתור אורח, וכדאי לברר מראש על יראת השמים של המשגיח, בתור בעל השמחה.
לא הבנתי מה הבעיה?
שלא התאימו את הכשרות בשבילך?
בעל השמחה החליט לעשות באולם כזה עם משגיח כזה, ועם כלים כאלו. אתם לא חייבים לאכול.
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אם מותר לשאול מה זה ?
נתח מספר 11

אגב, הטיבון שהוזכר במכלול (והפורטר האוס סטייק), הוא אסור משום חלב ומשום גיד הנשה.
יש בו שני חלקים סינטה ופילה, ופורסים אותו ללא ניקור.
 

תורה שבע"פ

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ומה הבעיה באמת?
לא ברור אם כתבת ברצינות או בציניות...

בכל מקרה אציין מספר נקודות שיכולות להיות בעייתיות במקרה כזה:
א. אסור להשתמש לכתחילה בכלים [הן בסירים והן בצלחות והסכום] שנתבשל בהם איסור אף אם אינם בני יומן.
ב. האם המאכל שהתבשל באופן האסור [שהרי המבשל ידע שהוא מבשל בכלים שיש בהם חשש איסור ומצא היתר שאינו נכון שזה לא בן יומו] מותר באכילה.

כמובן שיש להדגיש שאין מדובר כאן באיסור ממש שהרי יש הכשר של הרבנות [אפי' שלפי הנכתב באשכול, זה קרוב מאד לכך].
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה