TYPE:{programmer}
משתמש סופר מקצוען
ומייבאים אותו לכל אירופה.דווקא בלונדון קיים ההכשר 'כדתיא' שנחשב ממש בשורה הראשונה כמו 'רובין - העדה' אצלנו.
כשהייתי בקברי צדיקים בהונגריה ובפולין,
זה היה ההכשר.
וביררתי אז, והבנתי שזה לכתחילה לגמרי.
ומייבאים אותו לכל אירופה.דווקא בלונדון קיים ההכשר 'כדתיא' שנחשב ממש בשורה הראשונה כמו 'רובין - העדה' אצלנו.
נכון. רק שהתגובה הראשונית שלך היתה לגבי הצורך להגעיל כלים למי שאכל רבנות (היתר מכירה וכיו"ב) ולא לגבי אכילה בדיעבד.זה רק לכתחילה, אבל אם כבר נתבשל מותר לאכול לכתחילה.
תמיד יש אנשים יחידים מוזרים
שמרגישים שהם הכי מבינים בעולם
ומה שכולם יעשו הם יעשו הפוך
אבל פוק חזי מאי עמא דבר
דיברתי על קהילות לא על משפחות
לא כל הישיבותולא לתת הכשר על מטבח שיש בו בשרי וחלבי כמו בישיבות
כמו שרבים כתבו יש את העניין של שעת הדחקהדעה הכללית בציבור החסידי שלא כ"כ סומכים על הכשרים מחו"ל.
והשאלה שלי הינה מדוע?
הרי אם היינו כרגע בחו"ל הרי אלו הם ההכשרים שהיינו אוכלים, אז בגלל שאנו בארץ זה כבר נקרא לא מהודר?
ברור כאן בארץשאלה לגבי כשרות וועסטהיים
הם בעצם בחו"ל אבל נותנים כשרות לטרה שהיא בארץ
האם הייצור בחו"ל ושם ההכשר או כאן בארץ?
אז זה הכשר של חו"ל או של הארץ?ברור כאן בארץ
אבל הם נותנים לכל מיני דברים כשרות גם כאן בארץ
מקום ההכשר הוא במנצ'סטר שבאנגליהאז זה הכשר של חו"ל או של הארץ?
אם מותר לשאול מה זה ?סינטה
מ'המכלול'אם מותר לשאול מה זה ?
לא שמתי ליבי, אני הגבתי לגבי לאכול במסעדה רבנות, ומישהו טען שיש בעיה של התר מכירה וע"ז כתבתי שיש המון בעיות אמיתיות, אבל משום התר מכירה לא כל כך צריך לחוש.נכון. רק שהתגובה הראשונית שלך היתה לגבי הצורך להגעיל כלים למי שאכל רבנות (היתר מכירה וכיו"ב) ולא לגבי אכילה בדיעבד.
כאן בארץ הם נותנים הכשר למוצרים שהעדה החרדית מסרבת לתת הכשר, העיקר בגלל ויכוח על אופן ההשגחה על חליבת נכרי, ולכן כל מיני אבקות חלב הם לא בכשרות הבד"ץ, ובגלל ששטראוס עלית כפופה לכל מיני הסכמים שמחייבים אותה לקנות כל מיני אבקות חלב שאינם כשרות לשיטת העה"ח, לכן השוקולדים של עלית פעמים רבות יכולות לקבל רק כשרות פחותה כגון זו של וועסטהיים.מקום ההכשר הוא במנצ'סטר שבאנגליה
אך ידם פרוסה ונותנים הכשר בארץ
וגם בעוד מקומות באירופה
לא הבנתי מה הבעיה?סיפור ממקור ראשון:
חתונה באולם באיזור חיפה, לא זוכרת מה כשרותו, כנראה רבנות.
המשפחה הביאה משגיח צמוד.
כדי לדעת אם אני יכולה לאכול, ניסיתי לברר מה הכשרות. טיילתי ברחבי המבנה הגדול וחיפשתי את המשגיח ה"צמוד" שמשום מה לא ממש נצמד לאולם. כשהגעתי למשרדו של בעל האולם שאינו דתי, הוא שיתף פעולה באופן מלא ועזר לי לחפש את המשגיח.
כשמצאתי אותו שאלתי אותו מה ההשגחה.
התשובה: לנדא.
אני: אתה משגיח מטעם הבד"ץ של הרב לנדא?
משגיח: לא, אבל הכל פה לנדא.
אני: מה פירוש הכל?
משגיח: הכל! הכל בהכשר לנדא.
אני [חושבת אך לא אמרתי לו: איך הכל לנדא? גם התירס הגמדי שלא היה קיים דאז בהכשר טוב?]
אני: האם הכלים הם גלאט?
משגיח [מתגונן]: לא ביקשו להגעיל את הכלים! לא דובר על זה...
אני: זה בסדר, אין לי טענות, אני רק רוצה לדעת האם אני יכולה לאכול כאן.
משגיח [נרגע]: אז תראי, בכלים בישלו בהכשר רבנות באירועים קודמים, אבל היום לא היה אירוע בבוקר, ואתמול היתה שבת, כך שהכלים אינם בני יומם.
אני: תודה!
מסקנה מעשית?
צריך לדעת מה לברר ולשאול, בתור אורח, וכדאי לברר מראש על יראת השמים של המשגיח, בתור בעל השמחה.
נתח מספר 11אם מותר לשאול מה זה ?
ומה הבעיה באמת?משגיח [נרגע]: אז תראי, בכלים בישלו בהכשר רבנות באירועים קודמים, אבל היום לא היה אירוע בבוקר, ואתמול היתה שבת, כך שהכלים אינם בני יומם.
אני: תודה!
מזעזע!ממליץ בחום לקרוא את הקובץ שהעלתי זה פשוט גורם להבין מה זה לתת הכשר על דבר לכאורה פשוט כמו גבינה
ומחזק את הידיעה לצרוך רק את הכשרויות הכי טובות
מסמך מרתק במיוחד
לא ברור אם כתבת ברצינות או בציניות...ומה הבעיה באמת?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: