לא זו הנקודה. מצדי שיעשו חתונה בכשרות רבנות ואני אדע לא לאכול.לא הבנתי מה הבעיה?
שלא התאימו את הכשרות בשבילך?
בעל השמחה החליט לעשות באולם כזה עם משגיח כזה, ועם כלים כאלו. אתם לא חייבים לאכול.
יש כיום "נאמן כשרות' (בעיקר בעה"ח זה נפוץ) - הוא אמור להיות בשטח כל הזמן , לקבל משכורת מהמפעל, ולדווח למשגיח בשעות הצורך וכו'.מה קורה בהכשרים הטובים ביותר !!!
תגובת המשגיח לדיווח היתה די צוננת, כמובן שהוא לא טיפל בזה
זו הוכחה לכך שהעיקר תלוי במשגיח וכלל לא בשם הטוב של הכשרות...המשגיח של הכשרות המהודרת לא עשה כלום... לעומתו המשגיח של הרבנות היה יר"ש ולכן הוא לא ויתר
לא שמתי ליבי, אני הגבתי לגבי לאכול במסעדה רבנות, ומישהו טען שיש בעיה של התר מכירה וע"ז כתבתי שיש המון בעיות אמיתיות, אבל משום התר מכירה לא כל כך צריך לחוש.
תברר טוב את ההיתר של מאכלים בכלי שאינו בן יומו.ומה הבעיה באמת?
אתה צודק במקום שהכלי הוא טרף.תברר טוב את ההיתר של מאכלים בכלי שאינו בן יומו.
אסור בשום אופן לבשל או ללכת למקום שמבשלים בכאלו כלים. זה נקרא לכתחילה.
ההיתר של דיעבד הוא כשאחד לא יודע ובטעות מבשל "ועכשיו" הוא תקוע עם האוכל.
דיברתי על כלי שבישלו בו היתר מכירה.אתה צודק במקום שהכלי הוא טרף.
כאן הגם שזה רבנות עם כל הבעיות זה לא טרף ודאי,
ויש פוסקים שמקלים בכך.
כדוגמא אביא את ענין הבשר 'חלק' שלמרן הב"י הוא חמור ביותר, ובכ"ז לדעת חלק מגדולי הפוסקים מותר לכתחילה להשתמש בסיר שהשתמשו בו לבשר שאינו 'חלק'.
נכון שצריך להחמיר בכך, אבל זה לא אסור בשום אופן.
אינני יודע מה יותר חמור האם איסור היתר מכירה או בשר לא חלק לספרדים,דיברתי על כלי שבישלו בו היתר מכירה.
אולי תצטט מקורות לתשובה.אינני יודע מה יותר חמור האם איסור היתר מכירה או בשר לא חלק לספרדים,
אבל גם לענין היתר מכירה יש תשובה של הגרש"ז בענין ואינו תח"י אבל זכור לי שלא הכריע בענין לאסור [ויודעני שיש האוסרים בזה לגמרי, אך כוונתי להביא שיש גם דעות מהפוסקים המקילות בדבר].
אם הוא מיקל, כי הוא סובר שזה כשר, ולו מותר לבשל, אין לחוש כלל.אסור בשום אופן לבשל או ללכת למקום שמבשלים בכאלו כלים. זה נקרא לכתחילה.
צודקים לחלוטין!ספציפית לגבי בד"ץ י"ם - עוד לפני כשרות האוכל יש להם בעיה במכשירים שבתוך החדרים
מבחינתם לתת כשרות - זה אומר אישור לשהות שם ...
מסקנה מעשית?
צריך לדעת מה לברר ולשאול, בתור אורח, וכדאי לברר מראש על יראת השמים של המשגיח, בתור בעל השמחה.
אני לא מבינה, הם סתם הימרו על משגיח?גם בעלי השמחה בעצמם להערכתי לא באמת קלטו מה הם מקבלים.
יישר כחמיועד למי שרוצה להבין למה צריך דווקא מייבין בכשרות ולא מספיק משגיח
פעם הבאה שילך לבקרת איכות. חוץ מהכשרות זה בעיה קשה מול משרד הבריאות.התגלו נמלים על המסוע
למען ה', איך?זה רכיב אחד בלבד
שאלה שמתקילה כמעט את כל ההשגחות!מה שאני לא מבין בסיפור הזה, הרי בכשרות שאין משגיח צמוד כל הרעיון הוא שסומכים על "כיוון דמרטט"
אז די הגיוני שאם המשגיח שמגיע לאותו מקום בשעה קבוע משאיר פתח לתקלות (לא אישי, באופן כללי)
אז למה הכשרות שמגדירה את עצמה "מהדרין" לא שולחים מדי פעם משגיחים גם בשעות לא קבועות כדי שבאמת יהיה מרטט?
מבחינת הבסיס זה היה נכון פעם, היום בגלל שלא חונכתם לזה מגיל קטן זה דורש לימוד והתמחות וחונכות ברמה של לימוד מקצוע.למעשה הכי טוב לחזור למה שהיה לפני שנים לשחוט בבית לקנות חיטים ולטחון בבית לגדל רפת ולגדל לבד פירות וירקות
זו שאלה שמניחה הנחה סמויה שאין לה הוכחה, ובעצם היא גם לא נכונה.שאלה שמתקילה כמעט את כל ההשגחות!
יש למישהו תשובה?
זה לא היה ממש ברצינותמבחינת הבסיס זה היה נכון פעם, היום בגלל שלא חונכתם לזה מגיל קטן זה דורש לימוד והתמחות וחונכות ברמה של לימוד מקצוע.
גם בשל היעדר רבנים זמנים לשאלות בהרבה תחומים.
מבחינה החומרות היום דווקא פי מאה, הקולות של הרבנות הם מסמתכים על פוסקים שאמרו כך לכתחילה בתקופות ההם.
לא הייתה ברירה הקלו קולות מרחיקות לכת כי כל תרנגול זה הפסד, וגם היום אם קנית פרה אתה תיקל הרבה יותר מאשר שחטת בארגנטינה.
זה לא הומור, כי אני מכיר משפחות, וחלקן לא ממש יודע מה שהוא עושה, סתם דוגמא יש חבורות של מצות (שלא נעשות תחת מפעל ובנוסף על ההשגחה - אלא יצור עצמי ובד''כ יש כלים פרטיים) שמצות רבנות יותר טובות משלהםזה לא היה ממש ברצינות
זה היה רק בחוש הומור
תראו כמה בעיות אנשים מציפים
אז קדימה כל אחד יעשה הכל לבד
ויראה אם זה הרבה יותר טוב לו
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: