כי בכל תחום אחר, עובד שנעדר בכל שנה לשלושה חודשים, זה בעייתי מאוד מאוד לעסק.
הלקוחות מצפים לקבל שירות מהעובד הקבוע שלהם, הכשרת ממלאת מקום היא עסק מסובך (רוב העסקים לא מחזיקים עובדים 'מיותרים'), ואם מישהי נעדרת בפתאומיות כי הילד חולה, המעסיק צריך לנסות ולגייס עובדת אחרת לתפקידים שלה באותו יום.
זה באמת שונה מאוד מאוד ממה שאת מתארת פה.
ממילא לא יהיה נכון לדון בזה במשקפיים שלא רואות את התמונה.
דבר ראשון כמו שכתבתי קודם, בהייטק עוברים עבודה בקצב מהיר יותר מבשאר השוק,
כך שחמשת הילדים יכולים בקלות להוולד אצל 3 מעסיקים שונים.
צורת עבודה מאוד פופולרית היא agile - scrum
בשיטה הזו מחלקים את המשימות לשבועיים-שלושה מראש.
מעלים את כל מה שרוצים להספיק ב-׳ספרינט׳ זה נקרא, וכ״א לוקח משימות.
המשימות שלקחת אמורות למלא זמן עבודה מלא,
ובעצם עד שהספרינט נגמר הן צריכות להיות גמורות.
זה מצד אחד קשוח, ומצד שני נותן לך גמישות במקרה של הפרעות בעבודה.
לא מאוד מעניין את הscrum master - זה שמנהל את הספרינט, אם היתה לך חתונה ולמחרת עבדת יותר,
או שיצאת לרופאה והשלמת בערב.
הוא רוצה לראות את המשימות מבוצעות לסוף הספרינט,
ואם לא - לשמוע סיבה מנומקת.
לא מסוג: כאבה לי הרגל. אלא מסוג: לא קיבלנו את מפתח האימות לקריאת השרת. או אפילו: לא הערכנו נכון את המשימה.
בנוסף, ערך חשוב מאוד בהייטק זה knowledge sharing
יש מצב שידע מסוים יהיה רק של עובד ספציפי, אבל בד״כ יהיו עוד אנשים שנמצאים בתוך המשימה,
שיודעים איך לעשות אותה או לפחות מה אמור להתבצע בה.
אנחנו לא עובדים בעיקר מול הלקוחות.
מתכנתים הם לא טיפוסים שאוהבים להסביר מה הם עשו,
את זה אנחנו משאירים לצוותות אחרים.
כן יוצא לקבל באגים מלקוחות או לבדוק איתם דברים ספציפים.
אבל זה שיחות קצרות וממוקדות, ופחות קשר ארוך טווח,
ובטח שלא עובד ספציפי שהלקוח מכיר רק אותו.