תגובתי היתה לכל אלה שהגיבו כאן שזו מצות חסד להוריד לו את הזבל.הביעה שלא גומלים עימו חסד- מבחינתו הוא זרק את הזבל , הביעה שזה מפריע לשכנים ועל זה מידיינים פה.
ודרך אגב ממה שהבינו מדבריך- שרק שומרי תורה ומצוות יכולים לעשות חסד ובין אדם לחברו.
תגובתי היתה לכל אלה שהגיבו כאן שזו מצות חסד להוריד לו את הזבל.הביעה שלא גומלים עימו חסד- מבחינתו הוא זרק את הזבל , הביעה שזה מפריע לשכנים ועל זה מידיינים פה.
ודרך אגב ממה שהבינו מדבריך- שרק שומרי תורה ומצוות יכולים לעשות חסד ובין אדם לחברו.
זה שאין לי עכשיו הפנאי להגיב = אסור לי לא להסכים עם דעתך?@דיאלוג סתם לכעוס זה לא בריא. אם יש לך מה להתווכח תגיבי...
לא חכמה לכתוב בפונט גדול. זה לא הופך את התוכן לצודק יותרלא חוכמה לעשות לייקים- צריך להגיב. נכון שאני צודקת?!
בסדר. נמתין.זה שאין לי עכשיו הפנאי להגיב = אסור לי לא להסכים עם דעתך?
1. תודה על כל מילה. תודה גם לכל אלו שכתבו דברים דומים.זה לא יאומן כמה עיצות יש פה
חלקם מועילות וחלקם...
ובפרט האנשים שכותבים שאפשר להוריד בעצמם
הלוואי שזה היה קל לכולם כמו שלכם קל לכתוב את זה בשלוש שניות במחשב
פותח האשכול מבקש רעיונות שלא כל אחד חושב עליהם ומציין שעל הרעיון להוריד לו את האשפה הם גם חשבו
אז מה הועילו הניקים שנתנו ודנו בעצות מהסוג הזה הרי אף אחד לא ביקש את הרעיונות הללו
הצעה שלי: לפני שאתם מגיבים באשכול כזה או אחר וודאו שאתם מספקים את המענה המתאים לפותח האשכול,
אם סתם רציתם לפרוק מהלב תציינו את זה בהודעה שנבין את ההקשר של התשובה שלכם לשיח שמתנהל באשכול,
בהצלחה
@למאי נפקא מינה אשמח למידע מה עשית בסוף?
א. מי אמר שהוא בגדר מחלל שבת בפהרסיה - יש לזה הגדרותמצות גמילות חסד נוהג עם כל אדם וכו' ואפילו אם פקר באחת מכל המצות האמורות בתורה לתאבון, מכל מקום עדין בכלל ישראל הוא, כל שהוא מאמין בשלשה עשר עקרי הדת. [ולאפוקי אם הוא אפיקורס, וכמבאר בחשן משפט בסימן רס''ו סעיף ב']. ומצוה לרחם עליו ולגמל עמו חסד בעת דחקו. ודע עוד, דאם הוא מחלל שבת בפרהסיא, יצא מכלל ישראל, ודינו כעובד גלולים. וכן מי שהוא מלשין, יצא מכלל אחוה, ואין לגמל עמו חסד. וכל זה דוקא בשלא עשה תשובה, אבל אם עשה תשובה, אין לך דבר שעומד בפני התשובה. וגם כל זה דוקא בשנתברר שהוא כן, או שהוא מחזק בעיני הכל בענין הרע הזה, אבל משום חשדא בעלמא לא נפיק מכלל אחוה בזה.
בעירייה? מה יכולים לעזור ?1. תודה על כל מילה. תודה גם לכל אלו שכתבו דברים דומים.
2. אכן, עם הזמן אנשים בפרוג מתבגרים, ולומדים שלא חייבים להגיב כל מה שעולה בראש על כל דבר שמישהו כתב.
3. לשאלתך - הסוף טרם הגיע. בינתיים ממשיכים להוריד לו, הוא לא פותח ולא נענה לקריאות. בעירייה אמרו שיבדקו מה ניתן לעשות.
בבניין רק 2 משפחות חרדיות, מתוך 8 דירות. לכן לא כל מה שכתבו פה מתאים.
כמובן ששקית עם בגד לאירוסין וכדו' לא מסריחה, ומדובר על שקיות מסריחות מאד.
למה יום אחד?באו נעשה יום מיוחד שכל קוראי הפורום הולכים לפנות את השקית רק צריכים להשאיר את מקום הבניין[כתובת] וכולנו נלך לעשות את המצווה היקרה .....היכונו ליום הגדול....
הולך להיות תורנות כל יום צופה אחר מהפורום או כולם מהפורום ילכו כל יום לשמה ... שתי אופציות למה שהציבור בוחר....למה יום אחד?
בוא נראה אותך עושה את זה יום יום כמו שהציעו לו כאן..
מובן ביותר שני הצדדיםאצלינו בבניין קרה שבתקופה של הקורונה שכנים לידנו היו בבידוד ובקשו מאיתנו לפנות את הזבל שלהם,
האמת שזה ממש היה מגעיל ולא הורדנו. מה שתהינו למה שלא יניחו במרפסת שלהם כמה ימים או לחילופין שירדו באמצע הלילה....
סליחה מראש על התגובה. מאוד חבל שלא פינתם, ויותר מרתיח שכתבתם שהם יניחו במרפסת, סליחה מרפסת זה עומד לכמה ימים, לכם להוריד זבל זה מספר דקות, ובפרט שלא מדובר היה למספר חודשים אלא לשבוע שבועיים חבל חבלאצלינו בבניין קרה שבתקופה של הקורונה שכנים לידנו היו בבידוד ובקשו מאיתנו לפנות את הזבל שלהם,
האמת שזה ממש היה מגעיל ולא הורדנו. מה שתהינו למה שלא יניחו במרפסת שלהם כמה ימים או לחילופין שירדו באמצע הלילה....
יש פה שני חלקיםיאללה.
תורי להצליף.
פשוט מדהים ועגום לראות כמה הציבור החרדי היום מנותק מהערכים עליהם הוא אמור להיות אמון. ועוד עם כאלה הרמות גבות וכאלה חוות דעת מטובי תלמידות החכמים שבפורום...
לגוו של ענין, כל מי שפתח ספר מימיו, יודע שבכל מקום שכתוב לשון של רעך, עמיתך, אחיך, עמך וכדו', כמו: ואהבת לרעך כמוך, בצדק תשפוט עמיתך, השב תשיבם לאחיך וכו' וכו', כך בעצם לשון התורה כמעט בכל המצוות של בין אדם לחבירו, חז"ל דרשו למעט מי שאינו עושה מעשה עמך. אם כי המיעוט לא כולל מי שמחזיק בכללי בתורת ישראל ומאמין בעיקרי ורק עובר עבירות מזדמנות לתאבון. הדבר מפורש בגמרא ובפוסקים בצורה ברורה ידועה ומפורסמת.
אם אתם בכל זאת מתעקשים, הנה ציטוט מלשונו הזהב של הרב ישראל מאיר הכהן מראדין, מקוה ששמעתם עליו, בדיוק על מצות חסד:
מצות גמילות חסד נוהג עם כל אדם וכו' ואפילו אם פקר באחת מכל המצות האמורות בתורה לתאבון, מכל מקום עדין בכלל ישראל הוא, כל שהוא מאמין בשלשה עשר עקרי הדת. [ולאפוקי אם הוא אפיקורס, וכמבאר בחשן משפט בסימן רס''ו סעיף ב']. ומצוה לרחם עליו ולגמל עמו חסד בעת דחקו. ודע עוד, דאם הוא מחלל שבת בפרהסיא, יצא מכלל ישראל, ודינו כעובד גלולים. וכן מי שהוא מלשין, יצא מכלל אחוה, ואין לגמל עמו חסד. וכל זה דוקא בשלא עשה תשובה, אבל אם עשה תשובה, אין לך דבר שעומד בפני התשובה. וגם כל זה דוקא בשנתברר שהוא כן, או שהוא מחזק בעיני הכל בענין הרע הזה, אבל משום חשדא בעלמא לא נפיק מכלל אחוה בזה.
עכ"ל.
רק שאני יבין, אתם כאילו בהלם מכך שאין מצות חסד עם חילוני?!
נ.ב. יתכן אולי שתינוק שנשבה - אם וכאשר - אינו בכלל, ואכ"מ.
מילה אחת יש להגיבתשמחו שהתכולה איננה כוללת טיטולים....
שכנה מהקומה שלי היתה משאירה טיטולים בחוץ, ולא רק זה, היא גם היתה מחתלת על רצפת המסדרון בחדר מדרגות, כדי שהריח לא יהיה אצלה בבית...
כל פעם הייתי צריכה לעבור מדירתי את כל המסדרון הארוך למעלית, בלי להעיז לנשום, ואם נשמתי בטעות אז הקאתי, ולא בתאוריה.
עד שפעם אחת, היא היתה בדיוק באמצע לחתל בחדר מדרגות, תינוק בן שנתיים בערך, ביקשתי ממנה להפסיק לחתל בחדר מדרגות.
היא ענתה לי: אני משלמת ארנונה, וזכותי להשתמש בחדר מדרגות...
תכל'ס היא נעלבה ממני והחליטה לעשות איתי "ברוגז".
הרווחתי המון מהברוגז הזה... היא היתה מהסוג של ה"אפשר להלוות?" הכרוניים (בדר"כ להלוות במתנה...) מאז שהיא החליטה על "ברוגז", הם הפסיקו לדפוק אצלינו, והפסקנו להיות מכולת
ועכשיו תספרו לי ש"ברוגז" אף פעם לא משתלם...
כאילו כשהתורה אומרת לי תתחסד עם איקס ולא עם זד, אני אמור לומר לה, אוקיי, אבל לא להתחסד עם זד זה משחית את מידותי ונפשי [אם הבנתי אותך] אז כן אתחסד איתו...יש פה שני חלקים
מצוות חסד מבחינת לעזור לאותו אדם הוכחת שאין
אך מצוות חסד לנפשך ולמידותך מה תהא עליה?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: